Ключові слова: Стилістичні помилки
Доброго дня! Сподіваємося, Вам стануть у нагоді наступні джерела. Також рекомендуємо здійснити додатковий самостійний пошук у базі "Наукова періодика України" (див. посилання) та реферативній базі даних НБУВ (див. посилання).
Видання є в НБУВ: ВА609554 Середа Л. П. На допомогу авторам навчальної літератури : Навч. посіб. для викл. вищ. навч. закл. / Л. П. Середа, В. С. Павленко; ред.: В. С. Павленко. - Київ : Вища шк., 2001. - 78 c. (Викладено психолого-педагогічні рекомендації, правила та положення щодо створення підручників, методичних вказівок для студентів вищих навчальних закладів. Наведено вимоги стосовно добору та структурування матеріалу навчальних видань. Проаналізовано характерні
помилки (методологічні, термінологічні, стилістичні), що мають місце у навчальній літературі для вищих навчальних закладів переважно природничого та технічного профілю.),
В345760/2 Гладіна Г. І. Питання мовленнєвої культури та стилістики. Ч. 2 / Г. І. Гладіна, В. К. Сеніна; Черніг. держ. пед. ун-т ім. Т.Г.Шевченка. Ін-т післядиплом. освіти. - Чернігів, 2002. - 220 c. (Висвітлено питання стилістичного синтаксису, а також мовленнєвої культури. Наведено думки відомих вітчизняних мовознавців, зокрема, Б.М.Кулика, М.А.Жовтобрюха, О.М.Масюкевича, А.П.Коваля, І.Г.Чередниченка. Висвітлено синтаксичні варіанти та синоніми прийменникових сполук, а також варіанти форм іменної частини складеного присудка. Викладено зображально-виражальні засоби мовлення, описано семантико-стилістичні функції звертань. Розглянуто
помилки, що з'являються під час вживання синтаксичних і лексичних засобів мови, наведено способи їх уникнення.),
ВА653483 Гринчишин Д. Г. Словник-довідник з культури української мови / Д. Г. Гринчишин, А. О. Капелюшний, О. А. Сербенська, З. М. Терлак. - Київ : Знання, 2004. - 368 c. (Розглянуто суть основних понять культури мови, зокрема, мовної норми, літературної мови. Описано різновиди мовних норм: фонетичні, лексико-фразеологічні, морфологічні, синтаксичні, стилістичні, орфографічні. Наведено складні випадки слововживання в українській мові, а також слова, в яких найчастіше трапляються
помилки в наголошуванні, неправильно визначається граматичне значення роду та утворюються граматичні форми відмінків, числа, ступенів порівняння, особи, способу.),
ВА689036 Капелюшний А. О. Практична стилістика української мови : навч. посіб. / А. О. Капелюшний; Львів. нац. ун-т ім. І.Франка. - 2-е вид., переробл. - Львів : ПАІС, 2007. - 400 c. (Висвітлено особливості стилістичного використання в мові ЗМІ лексичних, фразеологічних, морфологічних і синтаксичних засобів. Охарактеризовано функціональні стилі української мови, стилістичне розшарування української лексики, стилістичне використання багатозначності слова й омонімії, лексичної синонімії, іншомовних слів, неологізмів, історизмів, архаїзмів, діалектизмів. Описано стилістичні властивості порядку слів у реченні, стилістичне використання координації підмета та присудка, варіанти форм, пов'язані з керуванням. Наведено типові
помилки у використанні мовностилістичних засобів.),
ВС53997 Левченко О. П. Науковий стиль: культура мовлення : навч. посіб. / О. П. Левченко; Нац. ун-т "Львів. політехніка". - Львів, 2012. - 202 c. (Розглянуто норми наукового стилю, правила цитування й оформлення бібліографічного переліку, засоби організації наукового тексту. Увагу приділено типовим стилістичним
помилкам у використанні лексичних засобів і побудові правильних словосполук. Описано складні випадки відмінювання прізвищ та імен. Показано особливості вживання дієслів і віддієслівних іменників у діловому мовленні. Надано відомості про синтаксичні конструкції, типові стилістичні
помилки у наукових текстах.),
ВА808384 Мовностилістичні аспекти написання наукових робіт : навч. посіб. / Л. Г. Погиба, Л. М. Голіченко, Н. В. Кавера, І. В. Житар; Нац. акад. СБУ. - Київ : Нац. акад. СБУ, 2016. - 135 c. (Наведено теоретичні, методичні та практичні рекомендації до написання наукових робіт (реферату та курсової роботи). Проаналізовано основні аспекти діяльності науковця-початківця: пошук інформації, добір і реферування наукової літератури, загальні правила цитування та покликання на використані джерела. Виокремлено типові лексичні та стилістичні
помилки, поширені в науковому мовленні, подано нормативні варіанти. Запропоновано реєстр форм родового відмінка іменників чоловічого роду другої відміни з нульовою флексією, уживаних у наукових тестах. Розкрито особливості відтворення слов'янських і неслов'янських прізвищ в українській мові та складні випадки їх відмінювання. Охарактеризовано синтаксичні особливості наукового стилю, проаналізовано труднощі орфографії та пунктуації в наукових текстах.),
РА312491 Попова О. І. Формування стилістичної вправності мовлення майбутніх учителів початкових класів : Автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.02 / О. І. Попова; Ін-т педагогіки АПН України. - Київ, 2001. - 16 c. (Досліджено проблему формування стилістичних умінь майбутніх учителів початкових класів, актуальність якої визначено потребою держави мати кваліфікованих спеціалістів початкової ланки середньої освіти, які засвоїли знання теоретичного матеріалу різних навчальних дисциплін і володіють мовленням на професійному рівні. Проаналізовано стан мовленнєвої культури студентів факультету підготовки вчителів початкових класів, виявлено типові стилістичні
помилки та недоліки в їх мовленні. На підставі аналізу наукової літератури визначено напрямки роботи над стилістичною вправністю професійного мовлення вчителів початкових класів. Розроблено методичне забезпечення процесу формування у студентів стилістичної вправності професійного мовлення. Експериментально перевірено ефективність запропонованої методики вдосконалення стилістичних умінь майбутніх учителів початкових класів.),
РА399491 Самонова О. І. Формування стилістичних умінь учнів 5 - 8 класів у процесі вивчення словосполучення : автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.02 / О. І. Самонова; Херсон. держ. ун-т. - Херсон, 2013. - 24 c. (Обгрунтовано методику, сутність якої викладено в таких положеннях: формування стилістичних умінь має відбуватись на основі оволодіння опорними стилістичними поняттями (стиль, стилістичне забарвлення мовних одиниць, стилістична
помилка (огріх) та ін.); стилістичні, граматичні та комунікативно-мовленнєві вміння формуються рівнобіжно та у взаємозв'язку; вихід за межі граматичного й семантичного компонентів значення мовної одиниці (словосполучення) на рівень культурних смислів зумовлює ефективну реалізацію соціокультурної лінії змісту навчання; забезпечення систематичного порівняння українського та російського синтаксису словосполучення є ефективним засобом попередження інтерференції. Розглянуто методику формування стилістичних умінь, обгрунтовано результативність інтеграції особистісно орієнтованого, комунікативно-діяльнісного та культуроорієнтованого підходів щодо формування стилістичних умінь, розкрито дієвість принципів і методів, ефективність створеної системи вправ.)
Коць Т. Типові стилістичні помилки дописувачів науково-популярних видань / Т. Коць // Культура слова. - 2013. - Вип. 79. - С. 218-220.,
Шайковський Р. Ю. Типові семантично-стилістичні помилки у використанні лексики англійської мови / Р. Ю. Шайковський // Нова філологія. - 2012. - № 50. - С. 213-218.,
Наукова періодика України,
Реферативна база даних "Україніка наукова"