Ключові слова: моральність вченого --
етика вченого --
кодекс честі вченого
Доброго дня! Сподіваємось, наступні джерела стануть Вам у нагоді. Також рекомендуємо здійснити самостійний пошук за ключовими словами у базі "Наукова періодика України" та реферативній базі даних (див. посилання).
Видання є в НБУВ: ВА780576 Етика науки: виклики сучасності / М. М. Кисельов, Т. В. Гардашук, С. І. Грабовський, Ю. А. Іщенко, К. Є. Зарубицький; НАН України, Ін-т філос. ім. Г.С. Сковороди. - Ніжин : Лисенко М. М., 2014. - 246 c. (Здійснено системний аналіз складних процесів взаємодії етичних та наукових концептів у історичному аспекті та стану цієї взаємодії в сучасному науковому пізнанні. Зроблено спробу виявити витоки та сутність процесу включення етико-аксіологічних сенсів в предметне поле наук про природу. Особливу увагу приділено актуальним проблемам еволюції взаємодії природничих та соціогуманітарних наук. Розглянуто континуум проблем взаємовідношення "наука - класична етика - низка нових етик (передусім екологічна етика та біоетика)". Показано роль гуманітарної експертизи в сучасному суспільстві. Охарактеризовано етичний аспект розвитку генної інженерії. З'ясовано залежність рівня моральної свідомості представників науки від соціокультурного тла сучасного суспільства.),
ВА771264 Зайченко І. В. Етика викладача вищої школи : навч. посіб. для студ. ВНЗ / І. В. Зайченко, А. А. Каленський, Т. Ф. Мельничук; КМ України, Нац. ун-т біоресурсів і природокористування України. - Київ : Компринт, 2013. - 319 c. (Розглянуто етику як науку про мораль, розкрито найважливіші морально-етичні категорії, поняття професійної етики та її види, взаємозв'язок етики викладача вищої школи з іншими науками, що вивчають мораль. Проаналізовано етико-педагогічні ідеї в зарубіжній і вітчизняній педагогічній думці. Увагу приділено моральній свідомості особистості педагога. Акцентовано на етиці керівника ВНЗ, наведено модель якостей сучасного керівника та викладача ВНЗ і його готовність до педагогічної діяльності, модель особистісних якостей декана, управлінські вимоги до завідувача кафедри. Акцентовано на складових репутації керівника ВНЗ та формуванні його іміджу. Викладено теоретичні засади етики діяльності викладача ВНЗ, наголошено на його взаємовідносинах з колегами, завідувачем кафедри, стосунках з персоналом. Описано стиль роботи керівника, методи роботи з керівниками різних типів, моральні норми культури спілкування.),
ВА642707 Сичивица О. М. Моральная ответственность ученого и общественно-исторический процесс / О. М. Сичивица; НАН Украины, Ин-т экон.-прав. исследований. - Донецк : ООО "Юго-Восток, Лтд", 2003. - 246 c. (Проанализирован феномен ответствености ученого и ее влияние на общественно-исторический процесс. Рассмотрены сущность, предмет, виды, факторы и механизм реализации моральной ответственности научных роботников. Значительное внимание уделено эсхатологическим аспектам научно-технического прогресса и проблеме превентивного ограничения научно-исследовательской деятельности в особенно опасных ее направлениях.),
ВС50621 Находкін М. Г. Тим, хто торує свій шлях у науку : навч. посіб. / М. Г. Находкін, А. Г. Наумовець, С. М. Рябченко; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. - Київ, 2008. - 240 c. (Висвітлено особливості аспірантури як системи підготовки наукових кадрів в Україні. Увагу приділено гігієні розумової праці, питанням моралі вченого, співвідношення віри й науки та мотивації наукової діяльності. Проаналізовано роль наукової дискусії, самооцінки достовірності даних і висновків, аналогій і моделей у науковій роботі. Подано методику написання дисертації, технологію наукових доповідей.),
Онищенко О.С./Р34 Українська федерація вчених. Кодекс наукової етики : (проект) / Укр. федер. вчених. - Київ : [б. в.], 2005. - 7 с.,
Р101287 Кодекс честі науковця або етичні норми та добрі манери у науці : довідник / пер. з англ. І. В. Стояновський ; гол. ред. І. Д. Герич. - Львів : Галицька видавнича спілка, 2003. - 31 с. ,
Ж69478 Лозова В. І. Етика науковця / В. І. Лозова // Педагогіка та психологія : зб. наук. праць. - 2011. - Вип. 40. - С. 47-51. (Визначено основні вимоги до науковця як особистості, розкрито основні недоліки взаємодії вченого-науковця з колегами та аспірантами, охарактеризовано ті риси особистості, які можна віднести до Кодексу честі науковця.),
Ж23773 Чепига М. Академічна нечесність викладачів та студентів: шлях її подолання в Україні / М. Чепига // Вища школа. - 2009. - № 11. - С. 79-91. (Розглянуто проблему академічної нечесності в Україні та за її межами. Запропоновано проект кодексів честі студентів і викладачів, написаний на звернення директора Департаменту вищої освіти МОН України до викладачів вищих навчальних закладів. Висвітлено закордонний досвід боротьби із академічною нечесністю. Охарактеризовано проблему викладацької поблажливості. Наведено тексти заповіді викладача, вченого, педагога та клятви викладача.),
Ж20611 Наумовець А. Проблеми сучасності і мораль науковця / А. Наумовець, М. Находкін // Вісн. НАН України. - 2006. - № 5. - С. 3-10. (Обговорено питання наукової етики як на тлі актуальних світових проблем, так і в контексті сучасного розвитку вітчизняної науки. Обгрунтовано необхідність розробки і прийняття в Україні етичного кодексу науковця.),
Ж15685 Гончаренко С. У. Етика науки та етичний кодекс ученого / С. У. Гончаренко // Шлях освіти. - 2011. - № 3. - С. 2-8. (Детально розглянуто різні аспекти етики науки та етичного кодексу вченого, які охоплюють моральні відносини з колегами та учнями, процеси підготовки та проведення досліджень, публікацію наукових результатів, проведення наукових дискусій тощо. За результатами дослідження, проведеного американським соціологом Р. Мертоном, виокремлено та охарактеризовано чотири основоположні цінності, навколо яких будуються норми наукової етики, а саме універсалізм, спільність, безкорисливість, організований скептицизм. Підкреслено, що основним завданням етичного кодексу, що формулює загальні етичні принципи, яких має дотримуватися кожен з науковців у своїй професійної діяльності, є надання пріоритету моральним вимірам науки та соціальної відповідальності спільноти вчених і кожного вченого, зокрема.),
Ж23051 Кисельов М. М. Етика та наука: сфери перетину / М. М. Кисельов // Наука. Релігія. Суспільство. - 2012. - № 2. - С. 30-39. (Проаналізовано актуальну проблему співвідношення науки та моралі. Наукова діяльність стає ціннісно-орієнтованою і визначається вибором стратегії, відмінної від тієї, що домінувала у класичний період. Homo faber та homo sapiens із величезними труднощами перетворюються в homo moralis.),
Ж20611 Малахов В. Етичний кодекс ученого: аксіологія і прагматика / В. Малахов // Вісн. НАН України. - 2009. - № 5. - С. 12-19. (Проаналізовано співвідношення аксіологічних і прагматичних засад етичного регулювання діяльності вченого, розкрито їх комплексний характер, обгрунтовано висновок про пріоритетне значення аксіологічного аспекту наукової етики. Сформульовано низку пропозицій щодо розроблення Етичного кодексу вченого України.),
Ж20611 Ольховский В. Про академічну свободу і моральний вибір / В. Ольховський // Вісн. НАН України. - 2007. - № 5. - С. 19-23.
Лозова В. І. Етика науковця / В. І. Лозова // Педагогіка та психологія : зб. наук. праць. - Харків, 2011. - Вип. 40(2). - С. 47-51.,
Скакун О. Ф. Кодекс деонтології (етики) учених-правознавців: потреба часу / О. Ф. Скакун // Юрид. вісник. Повітряне і космічне право. - 2009. - № 3. - С. 16-19.,
Наукова періодика України,
Реферативна база даних "Україніка наукова"