Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (2)Автореферати дисертацій (25)Книжкові видання та компакт-диски (707)Журнали та продовжувані видання (254)

      
Категорія:    
1.

Шулдик В. І. 
Методика вивчення системи роботи вчителя біології студентами на педагогічній практиці / В. І. Шулдик; Уман. держ. пед. ун-т ім. П.Тичини. - К. : Знання, 1999. - 259 c. - Бібліогр.: 83 назв. - укp.

Представлено короткий огляд особистості сучасного вчителя біології та риси його педагогічної майстерності. Подано характеристику уроку - основної форми організації навчання біології, його типологію, традиційні та нетрадиційні підходи до конструювання. Висвітлено інші форми (екскурсії, домашні, позаурочні та позакласні заняття) і методи навчання біології. Запропоновано різні форми аналізу системи роботи вчителя біології.


Індекс рубрикатора НБУВ: Е.р(4УКР)21 р(4УКР)3-37,0

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА592818 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Степанюк А. В. 
Методологічні основи формування цілісних знань школярів про живу природу / А. В. Степанюк. - Тернопіль, 1998. - 163 c. - Бібліогр.: 318 назв. - укp.

В монографії розкрита структура об'єктивної реальності та сутність фундаментальних властивостей живої природи - цілісність, системність та ієрархічний принцип її побудови. Обгрунтовано основні принципи конструювання цілісності знань школярів про живу природу. Висвітлено конкретні шляхи проектування змісту природничо-наукової освіти школярів на рівні навчального матеріалу (зокрема, у курсах "Природознавство" та "Біологія").


Індекс рубрикатора НБУВ: Е.р(4УКР)21-34,021

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА586480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Назаренко В. I. 
Наукометричний аналiз стану дослiджень у галузi бiологiчних наук / В. I. Назаренко, В. М. Троян, В. I. Хоревін, О. М. Федоров // Наука та наукознавство. - 1998. - № 3. - С. 107-115. - Библиогр.: 8 назв. - укp.

На підставі аналізу авторефератів докторських і кандидатських дисертацій, захищених протягом 1993-1997 рр. за біологічними спеціальностями, з'ясовано стан наукових досліджень і тенденції в пiдготовці висококваліфікованих наукових кадрів у галузі біології в Україні.


Індекс рубрикатора НБУВ: Е.р(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14597 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Шулдик В. І. 
Організація та проведення навчально-польової практики з методики викладання біології : Навч. посіб. для студ. і викл. природн. ф-тів пед. вузів / В. І. Шулдик; Уман. держ. пед. ун-т ім. П.Тичини. - К. : Наук. світ, 2001. - 216 c. - Бібліогр.: 62 назв. - укp.

Зважаючи на сучасні вимоги та передовий педагогічний досвід, висвітлено методику організації та проведення навчально-польової практики з методики викладання біології. Особливу увагу приділено питанням планування території навчально-дослідної земельної ділянки та змісту роботи учнів на ній. Запропоновано методику проведення фенологічних спостережень, озеленення шкіл і позашкільних навчальних закладів. Викладено історію юннатського руху в Україні.


Індекс рубрикатора НБУВ: Е.р(4УКР)3-363

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА606407 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Цуруль О. А. 
Проблема розмежування загальних і спеціальних понять у методиці навчання біології / О. А. Цуруль // Наука і сучасність. - К., 2000. - Вип. 2, ч. 1. - С. 165-172. - Бібліогр.: 13 назв. - укp.

Наголошено, що підхід до розмежування загальнобіологічних і спеціальних понять дозволяє визначити місце понять про надорганізменні системи у понятійному апараті шкільного курсу біології. Ознайомлення учнів зі структурою та функціями надорганізменних систем дозволяє розглядати місце видів у екологічних системах, визначити зв'язки між усіма компонентами біоценозів, збереження яких є необхідною умовою для вирішення проблеми охорони природи.


Індекс рубрикатора НБУВ: Е.р(4Укр)2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69961 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Шулдик В. І. 
Урок біології в сучасній школі : Посіб. для вчителя / В. І. Шулдик; Уман. держ. пед. ун-т ім. П.Тичини. - К. : Знання, 1999. - 290 c. - Бібліогр.: 89 назв. - укp.

Розкриваються важливі проблеми сучасного уроку біології. Описується структура (зовнішня і внутрішня), методика і технологія різних типів і видів уроків: засвоєння нових знань, формування навичок і вмінь, узагальнення й систематизації знань, перевірки знань, навичок і вмінь, уроку-лекції, -семінару, -конференції, уроку милування та ін. Особливу увагу приділено завданням сучасного уроку, його типології, шляхам підвищення ефективності та особистості сучасного вчителя біології і підготовці його до уроку.


Індекс рубрикатора НБУВ: Е.р(4УКР)21-34,021

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА590654 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Шулдик В. І. 
Як підготувати ефективний урок біології / В. І. Шулдик; Уман. держ. пед. ун-т ім. П.Тичини. - К. : Наук. світ, 2000. - 250 c. - Бібліогр.: 142 назв. - укp.

Висвітлено методику підготовчої роботи вчителя біології до проведення уроку. Особливу увагу приділено важливим проблемам сучасного уроку, розкрито завдання уроку, вимоги до нього, його типологію, структуру (зовнішню та внутрішню), методику і технологію різних типів і видів уроків.


Індекс рубрикатора НБУВ: Е.р(4УКР)21-341,0

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА595763 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Мегем О. М. 
Д.І.Трайтак про розвиток пізнавальних інтересів учнів до біології / О. М. Мегем // Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. - 2005. - № 16. - С. 73-84. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

З позиції історико-педагогічної науки проаналізовано внесок вітчизняного методиста Д.І.Трайтака у розробку проблеми формування і розвитку в учнів пізнавальних інтересів до біології. Зазначено, що переосмислення підходів до розв'язання цієї проблеми в минулому розширить можливість для педагогічної творчості учителів сьогодення.

С позиции историко-педагогической науки проанализирован вклад отечественного методиста Д.И.Трайтака в разработку проблемы формирования и развития в учеников познавательных интересов к биологии. Отмечено, что переосмысление подходов относительно решения этой проблемы в прошлом расширит возможность творческой деятельности современных учителей.

At this article the contribution of native specialist in education methods - D.I. Traitak to the solution of the problem of formation and development of student's interest to the biological education is analised from the position of the historiko-pedagogical science. The recomprehending of the ways to solve this problem at past will broaden the possibilities for the pedagogical creation of teachers at present.


Ключ. слова: пізнавальний інтерес, спостереження, екскурсія, дослід, експеримент, самостійна робота
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.220 + Е.р(4УКР)2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69411 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Цуруль О. А. 
Формування в учнів біологічних понять: психолого-педагогічні засади та методичні особливості : Навч.-метод. посіб. / О. А. Цуруль; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова, Ін-т природн.- геогр. освіти та екології. - К. : НПУ ім. М.П.Драгоманова, 2004. - 244 c. - Бібліогр.: с. 230-244. - укp.

Розглянуто поняття як логічну категорію, а також психолого-педагогічні засади та особливості формування в учнів біологічних понять. Запропоновано систему понять навчального предмета "Біологія", а також методику формування в учнів VI - VII класів біологічних понять про надорганізмові рівні організації живої природи.

Рассмотрены понятия как логическая категория, а также психолого-педагогические основы и особенности формирования у учеников биологических понятий. Предложены система понятий учебного предмета "Биология", а также методика формирования у учеников VI - VII классов биологических понятий о сверхорганизмовых уровнях организации живой природы.


Індекс рубрикатора НБУВ: Е.р(4УКР)2 я7

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА661465 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Шулдик В. І. 
Екологічна освіта як аспект гуманізації шкільного навчання біології / В. І. Шулдик, О. С. Осадчий; Уман. держ. пед. ун-т ім. П.Тичини. - К. : Наук. світ, 2002. - 96 c. - укp.

З урахуванням сучасних вимог, вітчизняного та зарубіжного досвіду створено методику екологічної освіти, яка переважає гуманізацію шкільного навчання біології. Розглянуто дидактичні засади гуманізації процесу навчання, особливості формування особистості учня засобами екологічної освіти, а також процесу їх екологічного виховання методами "глибинної екології".


Індекс рубрикатора НБУВ: Е.р(4УКР)21-3

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА616866 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Шулдик В. І. 
Методика організації пізнавальної діяльності школярів на уроках біології : Посіб. для вчителів, студ. і викл. природн. ф-тів педвузів / В. І. Шулдик; Уман. держ. пед. ун-т ім. П.Тичини. - К. : Наук. світ, 2002. - 178 c. - Бібліогр.: с. 165-170. - укp.

З урахуванням передового педагогічного досвіду, а також сучасних вимог наведено методику організації пізнавальної діяльності школярів на уроках біології, а також під час проведення лабораторних робіт. Висвітлено значення творчої побудови уроків для ефективної організації пізнавальної діяльності школярів, а також підготовки їх до активного сприймання матеріалу. Розглянуто психолого-педагогічні особливості сприймання й усвідомлення учнями нового навчального матеріалу, а також застосування словесних методів навчання та самостійної роботи. Проаналізовано діяльність школярів під час повторення навчального матеріалу та перевірки навчальних досягнень. Розкрито педагогічні аспекти особистісно орієнтованого навчання біології.

С использованием передового педагогического опыта, а также современных требований приведена методика организации познавательной деятельности школьников на уроках биологии, а также во время проведения лабораторных работ. Освещены особенности творческого построения уроков для эффективной организации познавательной деятельности школьников, а также подготовки их к активному восприятию материала. Рассмотрены психолого-педагогические особенности восприятия и усвоения учениками нового учебного материала, а также использования словесных методов обучения и самостоятельной работы. Проанализирована деятельность школьников в процессе повторения учебного материала и проверки учебных достижений. Раскрыты педагогические аспекты личностно ориентированного обучения биологии.


Індекс рубрикатора НБУВ: Е.р(4УКР)2-34

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА623738 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Шулдик В. І. 
Розвиток навчальних можливостей школярів в умовах гуманно-особистісного навчання біології / В. І. Шулдик; Уман. держ. пед. ун-т ім. П.Тичини. - Умань : Алмі, 2003. - 157 c. - Бібліогр.: 96 назв. - укp.

Наведено загальну психологічну характеристику особистості, її складові, структуру та особливості розвитку. Розглянуто особистісно-орієнтоване навчання як наукову проблему. Значну увагу звернено на методичні основи забезпечення гуманістично-особистісного навчання біології.

Приведена общая психологическая характеристика личности, её составляющие, структура и особенности развития. Рассмотрена личностно-ориентированная учёба как научная проблема. Значительное внимание уделено методическим основам обеспечения гуманистически-личностного обучения биологии.


Індекс рубрикатора НБУВ: Е.р(4УКР)21-26 + Ю984.030.2-7 + Ч421.220

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА637531 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Шулдик В. І. 
Інтерактивний урок біології: теорія, практика, досвід : Навч.-метод. посіб. / В. І. Шулдик. - Умань : Алмі, 2004. - 238 c. - Бібліогр.: с. 179-185. - укp.

Наведено новітні підходи до організації навчання біології, охарактеризовано інтерактивні технології навчання. Запропоновано систему форм навчальної роботи на уроці як засіб інтерактивного навчання школярів, а також методику оцінки діяльності учнів. Охарактеризовано розминку як невід'ємний елемент структури інтерактивних уроків.

Приведены новейшие подходы к организации обучения биологии, охарактеризованы интерактивные технологии обучения. Предложены система форм учебной работы на уроке как способ интерактивного обучения школьников, а также методика оценки деятельности учеников. Охарактеризована разминка как неотъемлемый элемент структуры интерактивных уроков.


Індекс рубрикатора НБУВ: Е.р(4УКР)21-26

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА650906 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Шулдик В. І. 
Методика навчання біології. Практикум у модулях : Навч.-метод. посіб. / В. І. Шулдик. - Умань : АЛМІ, 2004. - 114 c. - Бібліогр.: с. 104-114. - укp.

Розкрито теоретичні та практичні засади навчання біології в школі, описано традиційні та перспективні форми, методи та засоби навчання. На конкретних прикладах показано методичні прийоми формування професійних умінь і навичок майбутніх учителів. Наведено методичний аналіз шкільних програм, підручників і методичної літератури з біології.

Раскрыты теоретические и практические основы обучения биологии в школе, описаны традиционные и перспективные формы, методы и средства обучения. На конкретных примерах показаны методические приемы формирования профессиональных умений и навыков будущих учителей. Приведен методический анализ школьных программ, учебников и методической литературы по биологии.


Індекс рубрикатора НБУВ: Е.р(4УКР)21-252 + Е.я721-5

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА648529 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Методичні матеріали ВЗБШ. Молода наукова зміна : Матеріали наук.-практ. конф. "Сучас. пробл. біології" / ред.: В. В. Вербицький; Нац. екол.-натураліст. центр учн. молоді. - К. : СМП "Аверс", 2003. - 220 c. - укp.

Наведено інноваційно-педагогічні напрями роботи з обдарованою учнівською молоддю, висвітлено діяльність Всеукраїнської біологічної школи талановитої молоді. Охарактеризовано нефелометр - прилад для вимірювання розсіяння світла, запропоновано модель процесу розповсюдження шкідливої речовини в річці від джерел з різним режимом викиду. Описано електрофізичні методи дослідження речовин. Проаналізовано фізіологічні особливості забруднення рослин за природних умов.

Приведены инновационно-педагогические направления работы с талантливой молодежью, освещена деятельность Всеукраинской биологической школы талантливой молодежи. Охарактеризован нефелометр - прибор для измерения рассеивания света, предложена модель процесса распространения вредного вещества в речке от источников с различным режимом выброса. Описаны электрофизические методы исследования веществ. Проанализированы физиологические особенности загрязнения растений в природных условиях.


Індекс рубрикатора НБУВ: Е.я431(4УКР) + Е.р(4УКР)2

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА647854 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Хімія, біологія : Наук.-метод. вісн. Вип. 1 / ред.: Л. Ф. Гуценко, Л. О. Тороус; Чернів. облдержадмін. Упр. освіти і науки, Обл. ін-т післядиплом. пед. освіти. - Чернівці : Вид-во "Прут", 2003. - 281 с. - укp.

Висвітлено шляхи гуманізації сучасної освіти, описано педагогічні технології, складові педагогічної майстерності вчителя. Розкрито теоретичні аспекти педагогічної творчості. Розглянуто питання психодіагностики інтелекту в теорії і практиці навчання, моделювання психолого-диференційованого підходу вчителя під час вивчення хімії у школі. Викладено нові підходи до вивчення курсу органічної хімії у 10 класі, нестандартні підходи до проведення узагальнюючих уроків з хімії та біології.

Освещены пути гуманизации современного образования, описаны педагогические технологии, составляющие педагогического мастерства учителя. Раскрыты теоретические аспекты педагогического творчества. Рассмотрены вопросы психодиагностики интеллекта в теории и практике обучения, моделирования психолого-дифференцированного подхода учителя при изучении химии в школе. Изложены новые подходы к изучению курса органической химии в 10 классе, нестандартные подходы к проведению обобщающих уроков по химии и биологии.


Індекс рубрикатора НБУВ: Е.р.я54(4УКР) + Г.р(4УКР)21я54

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж72607 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Еколого-біологічні питання освіти і виховання : матеріали міжнар. заоч. наук.-метод. конф., жовт., 2007 р., Одесса / ред.: О. С. Пелепчук; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського. - О. : РВВ ТОВ "Інвац", 2007. - 148 c. - укp.

Висвітлено проблеми впровадження технологій виховання екологічної культури та етики у школярів. Проаналізовано роль вільних радикалів кисню у гемолізі еритроцитів під час стресу, термодинаміку ентеросорбції, вплив вітамінного препарату на співвідношення вільних нікотинамідних коферментів у органах щурів у процесі інгібування біосинтезу білка. Визначено кореляційний зв'язок між скупченням дельфінів, риб і птахів у Чорному морі. Наведено результати дослідження розумової працездатності учнів старшого шкільного віку, які проживають на радіаційно забруднених територіях. Розглянуто засоби формування відповідального відношення до навколишнього середовища у молодших школярів.

Освещены проблемы внедрения технологий воспитания экологической культуры и этики у школьников. Проанализированы роль свободных радикалов кислорода в гемолизе эритроцитов при стрессе, термодинамика энтеросорбции, влияние витаминного препарата на соотношение свободных никотинамидных коферментов в органах крыс при ингибировании биосинтеза белка. Определена корреляционная связь между скоплениями дельфинов, рыб и птиц в Черном море. Приведены результаты исследования умственной работоспособности учащихся старшего школьного возраста, проживающих на радиоактивно загрязненных территориях. Рассмотрены средства формирования ответственного отношения к окружающей среде у младших школьников.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.27я431(0) + Е.р(4УКР)я431(0)

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА695735 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Мороз І. В. 
Загальна методика навчання біології : Навч. посіб. / І. В. Мороз, А. В. Степанюк, О. Д. Гончар, Н. Й. Міщук, Л. С. Барна. - К. : Либідь, 2006. - 590 c. - укp.

Висвітлено цілі та завдання шкільної біологічної освіти, принципи побудови та структуру шкільного курсу біології, методи, засоби та форми організації навчання, виховання та розвитку учнів. Проаналізовано роль навчально-матеріальної бази в процесі вивчення даної дисципліни, особливості організації куточка живої природи та шкільної навчально-дослідної земельної ділянки. Розкрито проблеми самоосвіти вчителя біології.

Освещены цели и задания школьного биологического образования, принципы построения и структура школьного курса биологии, методы, средства и формы организации обучения, воспитания и развития учеников. Проанализированы роль материально-технической базы в процессе изучения данной дисциплины, особенности организации уголка живой природы и учебно-исследовательского земельного участка. Раскрыты проблемы самообразования учителя биологии.


Індекс рубрикатора НБУВ: Е.р(4УКР)3-2я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА682045 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Наукові та методичні основи викладання біологічних дисциплін у педагогічних вищих навчальних закладах України : матеріали Всеукр. наук.-практ. конф., 26 - 27 жовт., 2006 р., Київ / Ін-т інновац. технологій і змісту освіти, Ін-т педагогіки АПН України, Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. - К., 2006. - 134 c. - укp.

Висвітлено сучасні проблеми та нові підходи до реалізації змісту біологічної освіти, зокрема, з питань ботаніки, зоології, екології, фізіології людини та тварин, загальної біології, а також методики їх викладання. Проаналізовано вікові особливості домінантності великих півкуль головного мозку та психофізіологічні особливості організму школярів. Розглянуто новітні інформаційні технології в навчанні мікроеволюції, характерні тенденції у змісті шкільного курсу біології, проблеми формування дослідницьких умінь студентів ВНЗ освіти. Розкрито роль біоетики у вихованні молоді.

Освещены современные проблемы и новые подходы к реализации содержания биологического образования, в частности, по вопросам ботаники, зоологии, экологии, физиологии человека и животных, общей биологии, а также методики их преподавания. Проанализированы возрастные особенности доминантности полушарий головного мозга и психофизиологические особенности организма школьников. Рассмотрены новейшие информационные технологии в изучении микроэволюции, характерные тенденции в содержании школьного курса биологии, проблемы формирования исследовательских умений студентов ВУЗ образования. Раскрыта роль биоэтики в воспитании молодежи.


Індекс рубрикатора НБУВ: Е.р(4УКР)3-2я431

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА686795 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Мороз І. В. 
Позакласна робота з біології : навч. посіб. / І. В. Мороз, Н. Б. Грицай. - Т. : Навч. кн.-Богдан, 2008. - 272 c. - Бібліогр.: с. 259-265. - укp.

Запропоновано методики позакласної роботи з біології (ПРзБ). Описано різні форми ПРзБ, висвітлено особливості організації та наведено методику проведення позакласної діяльності учнів. Особливу увагу приділено пропаганді біологічної інформації, підготовці та проведенню екскурсій на природу, організації походів, еколого-натуралістичної та природоохоронної роботи з учнями у ПРзБ, дослідницькій роботі учнів у ПРзБ, проведенню біологічних вечорів, свят, конференцій, ігор і змагань, учнівським біологічним об'єднанням, взаємозв'язку позакласної роботи з уроками.

Предложена методика внеклассной работы по биологии (ВРпБ). Описаны разные формы ВРпБ, освещены особенности и приведена методика проведения внеклассной деятельности учеников. Особое внимание уделено пропаганде биологической информации, подготовке и проведению экскурсий на природу, организации походов, эколого-натуралистической и природоохранной работы с учениками при ВРпБ, исследовательской работе учеников при ВРпБ, проведению биологических вечеров, праздников, конференций, игр и соревнований, ученическим биологическим объединениям, взаимосвязи внеклассной работы с уроками.


Індекс рубрикатора НБУВ: Е.р(4УКР)21-34

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА697511 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського