Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (3)Автореферати дисертацій (49)Книжкові видання та компакт-диски (624)Журнали та продовжувані видання (354)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч421.42$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 698
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Козлова О. Г. 
Методика інноваційного пошуку вчителя : Навч.-метод. посіб. / О. Г. Козлова; Ін-т змісту і методів навчання. - Суми : ВВП "Мрія-1" ЛТД, 1998. - 96 c. - укp.

Здійснено порівняльний аналіз традиційного та інноваційного підходів до навчання. Подано теоретичні відомості про мислення як процес розв'язування задач, розглядаються практичні методи активізації мислення, використання яких у навчанні та вихованні дозволяє змістити акценти з результату на процес пізнання. Розкриваються підходи до організації творчої діяльності особистості.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч426-215 + Ч421.421

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА585369 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Дідусь Н. І. 
Модель психономічної техніки / Н. І. Дідусь // Наук. вісн. Південноукр. держ. пед. ун-ту ім. К.Д.Ушинського. - О., 2000. - Вип. 12. - С. 84-88. - укp.

Розкрито структуру і механізм функціонування психономічної техніки учителя. Запропоновано включати до психономічної техніки мінімум компонентів, який забезпечує оптимальне досягнення педагогічних і психотерапевтичних цілей: психономічної спостережливості, самостійного мислення, здібності до психотерапевтичної саморегуляції, емпатичного спілкуватися, здійснення педагогічного та особистісно-зорієнтованого психотерапевтичного впливу. Наведено оригінальну модель психономічної техніки.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.421 + Ю940.91с2/3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69786 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Радул В. В. 
Педагогічна культура та соціальна зрілість вчителя / В. В. Радул. - Кіровоград, 2000. - 36 c. - Бібліогр.: 22 назв. - укp.

Розглянуто взаємозв'язки педагогічної культури та соціальної зрілості вчителя. Стисло проаналізовано підходи до визначення педагогічної культури, аргументовано логіку взаємозалежностей її з соціальною зрілістю, а також наведено результати дослідно-експериментальних пошуків їх змісту.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.421

Рубрики:

Шифр НБУВ: Р87795 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Цимбалюк І. М. 
Підвищення професійної кваліфікації: психологія педагогічної праці : Науково-метод. посіб. для підгот. і підвищення кваліфікації пед. кадрів / І. М. Цимбалюк. - Рівне : ЦНТЕІ, 2001. - 108 c. - Бібліогр.: с. 105-108. - укp.

Висвітлено питання системного аналізу психологічних аспектів педагогічної праці. Розглянуто структуру професійної діяльності педагога, психологію стосунків і роль особистості вчителя у навчально-виховному процесі. Викладено основи педагогічного спілкування. Вивчено проблему педагогічних конфліктів, запропоновано шляхи їх подолання. Досліджено педагогічну техніку як елемент майстерності вихователя.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.42 + Ю940.19

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА605689 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Татаріна І. А. 
Речевое поведение учителя, его роль в учебном процессе / І. А. Татаріна // Наук. вісн. Південноукр. держ. пед. ун-ту ім. К.Д.Ушинського. - О., 2000. - Вип. 12. - С. 64-67. - Бібліогр.: 5 назв. - рус.

Проаналізовано мовленнєву поведінку вчителя та її роль у процесі навчання. Розглянуто поняття мовленнєвої ситуації серед компонентів мовленнєвої ситуації, дискурса, який відбувається у рамках ситуації та його характеристики (референцію, пресупозицію, інференцію, імплікатуру тощо). Зазначено, що відповідна організація мовленнєвої поведінки сприяє більш ефективному засвоєнню учнями необхідних знань, вмінь і навичок.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.421

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69786 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Сивенко Л. М. 
Роль учителя у підготовці школярів до вирішення дидактичних ситуацій / Л. М. Сивенко // Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. - Х., 2001. - № 25. - С. 15-25. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Наголошено, що проблему формування вмінь і навичок під час підготовки школярів до рішення дидактичних ситуацій необхідно розглядати, грунтуючись на підході концепції формування їх навчальної діяльності. Практичні дії щодо з оволодіння способами підготовки до рішення дидактичних ситуацій необхідно розглядати як операції, що допомагають учню раціонально здійснювати всі види пізнавальної діяльності.


Ключ. слова: дидактична ситуація, розумові здібності, розумова діяльність, школярі, творче мислення, учитель
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.421

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69411 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Козлова О. Г. 
Сутнісні складові інноваційної діяльності вчителя / О. Г. Козлова; Держ. акад. кер. кадрів освіти. - Суми : Мрія-1 ЛТД, 1999. - 90 c. - Бібліогр.: 118 назв. - укp.

На основі аналізу точок зору філософів, психологів, педагогів розглядається інноваційна діяльність вчителя як важлива особливість педагогічної праці. Висвітлюється структура інноваційної діяльності вчителя, що характеризується цілісністю основних компонентів: філософського, мотиваційного, креативного, рефлексивного, валеологічного та технологічного.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.421

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА588762 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Творча особистість учителя: проблеми теорії і практики : Зб. наук. пр. Вип. 4 / ред.: Н. В. Гузій; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. - К., 2000. - 300 с. - рус.

Розглянуто теоретико-методологічні засади професійно-педагогічної творчості, зокрема, вплив суспільного середовища на моральне формування особистості, емоційні чинники професійних інтересів майбутніх учителів. Проаналізовано роль творчої особистості учителя в історії педагогічної думки, шляхи і засоби розвитку творчого потенціалу особистості вчителя в процесі професійної підготовки, а також проблеми творчої самореалізації учителя в сучасній навчально-виховній практиці.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.421я54(4УКР)31

Шифр НБУВ: Ж70207 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Пасинок В. Г. 
Теоретичні основи мовленнєвої підготовки вчителя / В. Г. Пасинок; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. - Х. : ІМІС, 2001. - 268 c. - Бібліогр.: с. 239-268. - укp.

Проаналізовано феномен мовної підготовки вчителя у контексті його педагогічної майстерності. Мовну підготовку вчителя розглянуто як загальнопедагогічну проблему та як соціально та індивідуально-психологічне явище, що є основним фактором комунікації та спілкування, засобом вираження, саморегуляції та самореалізації, основним фактором впливу на учнів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш12-913 + Ч421.421

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА608736 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Ложкін Г. В. 
Технології розв'язання конфліктів у педагогічній взаємодії : Навч.-метод. посіб. для студ. вищ. навч. закл. / Г. В. Ложкін, М. О. Коць, Т. В. Петровська, І. Ю. Зубкова; Ін-т психології АПН України. - К.; Луцьк, 2000. - 154 c. - Бібліогр.: 22 назв. - укp.

Висвітлено проблеми педагогічного спілкування, педагогічної корекції конфліктних ситуацій, конфліктології тощо. Значну увагу приділено педагогічному спілкуванню, зокрема, міжособистісним відносинам у професійному спілкуванні. Детально проаналізовано техніку управління конфліктом, а також психолого-педагогічні особливості застосування інтеракційних методик.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.215 + Ч421.42 + Ю959.0-994

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА600741 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Удосконалення навчально-виховного процесу як засіб розвитку творчої особистості вчителя та учнів : Матеріали доп. Всеукр. наук.- практ. конф., провед. на базі Уман. держ. пед. ун-ту ім. П.Тичини, 26 - 27 жовт. 2000 р. / ред.: В. Г. Кузь; АПН. Уман. держ. пед. ун-т ім. П.Тичини. - К. : Наук. світ, 2000. - 90 c. - укp.

Розглянуто питання удосконалення творчих якостей особистості учителя в процесі формування та подання навчального матеріалу. Досліджено психологічні проблеми виявлення обдарованих школярів. Наведено нові наукові розвідки педагогічної та наукової спадщини видатного вченого-практика В.О.Сухомлинського.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.220 я431 + Ч421.421 я431

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА603857 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Бобир О. В. 
Етикет учителя : Навч.-метод. посіб. / О. В. Бобир. - К. : Ленвіт, 2004. - 191 c. - Бібліогр.: с. 190-191. - укp.

Розглянуто історію виникнення та розвитку етикету й обгрунтовано роль народних звичаїв, традицій та ритуалів у формуванні правил суспільної поведінки. Подано основні відмінності в етикеті різних народів та культурологічний матеріал, що ілюструє та доповнює етикетні правила. Показано зв'язок етикету з суспільними моральними нормами та цінностями. Наведено основні правила сучасного етикету, розроблено питання для самоконтролю, рольові завдання та тести. Відзначено суттєву роль етикету у професійній діяльності педагога та необхідність навчання мистецтва спілкування.

Рассмотрена история возникновения и развития этикета и установлена роль народных обычаев, традиций и ритуалов в процессе формирования правил поведения в обществе. Проанализированы основные отличия в этикете разных народов, этикетные правила проиллюстрированы и дополнены культурологичным материалом. Показана связь этикета с общественными моральными нормами и ценностями. Приведены основные правила современного этикета, разработаны вопросы для самоконтроля, ролевые задания и тесты. Отмечена существенная роль этикета в профессиональной деятельности педагога и необходимость изучения исскуства общения.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.421 я7 + Ю787 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА662058 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Ляпин В. Н. 
Кто вы - Учитель? / В. Н. Ляпин. - Д. : Пороги, 2004. - 126 c. - Библиогр.: 57 назв. - рус.

Освещены принципы педагогики и её функции, особенности педагогического труда, его творческий характер, методы построения и проведения лекций. Описаны основные типы конфликтов, приведена их классификация, рассмотрены вопросы управления конфликтными ситуациями, проблемные ситуации на уроках математики, а также проблема развития творческого мышления.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.421

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА658210 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Науковий часопис Національного педагогічного університету ім. М.П.Драгоманова / ред.: В. П. Андрущенко. - К., 2005. - 290 с. - (Сер. 16. Творча особистість учителя: пробл. теорії і практики; Вип. 3(13)). - укp.

Висвітлено теоретико-методологічні засади педагогічної творчості, майстерності, професіоналізму. Викладено методологію використання синергетичного підходу до формування комунікативної компетентності з російської мови у процесі фахової підготовки вчителів початкових класів. Розглянуто проблеми формування педагогічної креативності учителів, психолого-педагогічні проблеми формування їх творчої активності. Розкрито концептуальні та процесуальні основи експериментальної технології діагностування творчих самостійних робіт студентів. Описано методи діагностування рівнів сформованості досвіду саморегулювання музикантів-педагогів. Проаналізовано шляхи становлення вчителя-вихователя у процесі професійної підготовки, особливості педагогічної взаємодії в реабілітаційній роботі з підлітками з девіантною поведінкою.

Освещены теоретико-методологические основы педагогического творчества, мастерства, профессионализма. Изложена методология синергетического подхода к формированию коммуникативной компетенции по русскому языку в процессе профессиональной подготовки учителей начальных классов. Рассмотрены проблемы формирования педагогической креативности учителей, психолого-педагогические проблемы формирования их творческой активности. Раскрыты концептуальные и процессуальные основы экспериментальной технологии диагностирования творческих самостоятельных работ студентов. Представлены методы диагностирования уровней сформированности опыта саморегулирования музыкантов-педагогов. Проанализированы пути становления учителя-воспитателя в процессе профессиональной подготовки, особенности педагогического взаимодействия в реабилитационной работе с подростками с девиантным поведением.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.421

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж72786/с.16 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Організація роботи класного керівника : Навч. посібник для студ. вищ. навч. закл. / ред.: О. Л. Кірдан; Уман. держ. пед. ун-т ім. П.Тичини. - К. : Наук. світ, 2002. - 117 c. - Бібліогр.: 144 назв. - укp.

Висвітлено теоретичні засади методики виховної роботи класного керівника. Розглянуто питання історії становлення і розвитку інституту класних керівників в офіційних документах та дослідженнях вітчизняних педагогів. Проаналізовано особливості виховної діяльності класного керівника сільської школи. Розкрито зміст, описано форми та методи організації виховної роботи.

Освещены теоретические основы методики воспитательной работы классного руководителя. Рассмотрены вопросы истории становления и развития института классных руководителей в официальных документах и исследованиях отечественных педагогов. Проанализированы особенности воспитательной деятельности классного руководителя сельской школы. Раскрыто содержание, изучены формы и методы организации воспитательной работы.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.423я73-1

Шифр НБУВ: ВА666469 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Психологічний довідник учителя : В 4 кн. Кн. 1. А - Д / ред.: С. Максименко; упоряд.: В. Андрієвська. - К. : Главник, 2005. - 111 c. - (Псих. інструментарій). - Библиогр.: с. 106-111 - укp.

Розкрито зміст основних понять вікової, педагогічної, дитячої, загальної, диференційної, соціальної, юридичної, медичної, екологічної психології, а також психології особистості, патопсихології, психології управління та психології важковиховуваних. Визначення теоретичних понять і категорій сформульовано з урахуванням останніх досягнень практичної психології та сучасних вимог щодо професійної майстерності вчителя. Подано синонімічні відповідники розглянутих понять та словник психологічних термінів.

Раскрыто содержание основных понятий возрастной, педагогической, детской, общей, дифференцированной, социальной, юридической, медицинской, экологической психологии, а также психологии личности, патопсихологии, психологии управления и психологии трудновоспитуемых. Определения теоретических понятий и категорий сформулированы с учетом последних достижений практической психологии и современных требований к развитию профессионального мастерства учителя. Приведены синонимы рассмотренных понятий и словарь психологических терминов.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю949.2 я2 + Ч421.421 я2

Рубрики:

Шифр НБУВ: В348654 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Психологічний довідник учителя : В 4 кн. Кн. 2. Е - О / ред.: С. Максименко; упоряд.: В. Андрієвська. - К. : Главник, 2005. - 111 c. - (Псих. інструментарій). - Библиогр.: с. 104-110 - укp.

З урахуванням сучасного стану розвитку різних галузей психологічної науки запропоновано визначення основних понять, термінів і категорій. Наведено їх синонімічні відповідники та словник психологічних термінів. Розглянуто чинники, закономірності та умови розвитку психічних явищ та якостей особистості, наведено ефективні методи їх корекції. Показано роль учителя у формуванні моральних цінностей, світогляду та емоційної спрямованості особистості учнів, а також їх національної та громадської самосвідомості.

С учетом современных достижений в различных отраслях психологической науки сформулированы определения основных понятий, терминов и категорий. Приведены их синонимы и словарь психологических терминов. Рассмотрены факторы, закономерности и условия развития психических явлений и качеств личности, предложены эффективные методы их коррекции. Показана роль учителя в формировании системы моральных ценностей, мировоззрения и эмоциональной направленности личности учащихся, а также их национального и гражданского самосознания.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю949.2 я2 + Ч421.421 я2

Рубрики:

Шифр НБУВ: В348654 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Психологічний довідник учителя : В 4 кн. Кн. 3. П - Р / ред.: С. Максименко; упоряд.: В. Андрієвська. - К. : Главник, 2005. - 95 c. - (Псих. інструментарій). - укp.

Розкрито зміст основних психологічних і педагогічних понять, явищ та закономірностей. Розглянуто різні види пам'яті та методи підвищення її ефективності. Охарактеризовано патологічні стани свідомості та засоби, що спричиняють їх виникнення. Проаналізовано особливості професійної діяльності учителя та педагогічної творчості, встановлено порядок проведення психодіагностичного обстеження учнів. Визначено зміст поняття "психологічна компетентність учителя" та засоби формування сприятливих умов навчання, запропоновано методику проведення рольової гри. Розкрито сутність реабілітаційної педагогіки, розглянуто специфічні види розладів (мовлення, лічби, письма, читання), які виникають під час навчальної діяльності, наведено методи їх діагностування. Представлено відомості про сучасний стан психологічної періодики України.

Раскрыто содержание основных психологических и педагогических понятий, явлений и закономерностей. Рассмотрены различные виды памяти и методы повышения ее эффективности. Охарактеризованы патологические состояния сознания и средства, являющиеся причиной их возникновения. Проанализированы особенности профессиональной деятельности учителя и педагогического творчества, установлен порядок проведения психодиагностического обследования учащихся. Определено содержание понятия "психологическая компетентность учителя" и средства формирования благоприятных учебных условий, предложена методика проведения ролевой игры. Раскрыта сущность реабилитационной педагогики, рассмотрены специфические виды растройств (речи, счета, письма, чтения), возникающие во время учебной деятельности, приведены методы их диагностирования. Предствлены сведения о современном состоянии психологической периодики в Украине.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю949.2 я2 + Ч421.421 я2

Рубрики:

Шифр НБУВ: В348654 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Павлова Н. А. 
Роль учителя в формировании жизненных ценностей младшего школьника / Н. А. Павлова // Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. - 2005. - № 22. - С. 183-185. - Библиогр.: 5 назв. - рус.

Обгрунтовано вплив вчителя на формування культурного простору молодшого школяра. Розкрито роль та зміст підвищення ефективності становлення майстерності вчителя та взаємовідношення вчителя й учнів в учбово-виховному процесі.

Обосновано влияние учителя на формирование культурного пространства младшего школьника. Раскрыто роль и содержание особенностей повышения эффективности становления мастерства учителя и взаимоотношения учителя и учеников в учебно-воспитательном процессе.

In this article influence of teacher is grounded on forming of cultural space of junior schoolboy; becoming of interrelation of teacher and students is grounded in a teaching and educational process. A role and maintenance of features of increase of efficiency is exposed becoming of interrelation of teacher and students in a учебно-воспитательном process.


Ключ. слова: учитель начальной школы, младший школьник, всестороннее развитие личности, жизненные ценности
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.421 + Ч421.352

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69411 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Зливков В. Л. 
Самоідентифікація в педагогічній комунікації / В. Л. Зливков; Укр. центр політ. менедж. - К., 2005. - 140 c. - (Б-ка журн. "Соц. психологія"). - Бібліогр.: с. 139-140. - укp.

Здійснено аналіз сучасних підходів щодо визначення сутності ідентичності та ідентифікації. Встановлено детермінанти процесу самоідентифікації особистості вчителя та учня як суб'єктів педагогічної комунікації. Показано роль самоідентифікації як компонента ідентичності та розглянуто проблему її впливу на формування стилю професійної діяльності учителя. Висвітлено досвід вивчення самоідентифікації суб'єктів педагогічної комунікації та розроблено її функціональну модель для вчителя.

Проведен анализ современных подходов к определению сущности идентичности и идентификации. Установлены детерминанты процесса самоидентификации личности учителя и ученика как субъектов педагогической коммуникации. Показана роль самоидентификации как компонента идентичности и рассмотрена проблема ее влияния на формирования стиля профессиональной деятельности учителя. Освещен опыт изучения самоидентификации субъектов педагогической коммуникации и разработана ее функциональная модель для учителя.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.421 + Ю952.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА664248 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського