Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Книжкові видання та компакт-диски (19)
Пошуковий запит: (<.>A=Бабій М$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 32
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Бабій М. Ю. 
Іслам і проблеми свободи релігії / М. Ю. Бабій // Укр. релігієзнавство. - 2004. - № 3-4. - С. 13-22. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Э38-115.00

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69265 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
2.

Бабій М. С. 
Локальні мережі ЕОМ : Навч. посіб. для студ. / М. С. Бабій; Сум. держ. ун-т. - Суми, 2003. - 63 c. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Викладено основи роботи локальних мереж, висвітлено методи доступу до каналу передачі інформації, структуру стандартів та протоколи локальних мереж. Наведено опис варіантів реалізації мереж Ethernet, які найбільш поширені в установах та на підприємствах України.

Изложены основы работы локальных сетей, освещены методы доступа к каналу передачи информации, структура стандартов и протоколы локальных сетей. Приведено описание вариантов реализации сетей Ethernet, наиболее распространенных в учреждениях и на предприятиях Украины.


Індекс рубрикатора НБУВ: З970.311я73-1

Шифр НБУВ: ВА645688 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Бабій М. Ф. 
Нові психологічні напрями організації навчального процесу з природознавства / М. Ф. Бабій. - Луцьк : РВВ "Вежа" Волин. держ. ун-ту ім. Л.Українки, 2003. - 118 c. - Бібліогр.: с. 107-116. - укp.

Наведено нові психологічні підходи до організації навчального процесу з природознавства в середніх класах. Доведено, що успішність засвоєння знань і формування природничих понять залежить від сформованого в учнів мислення. Розглянуто питання розвитку інтелекту, зважаючи на теоретичний зміст, а також особливості подання навчального матеріалу - від загального до окремого.

Приведены новые психологические подходы к организации учебного процесса по природоведению в средних классах. Показано, что успешность усвоения знаний и формирования природоведческих понятий зависит от сформированного у учеников мышления. Рассмотрены вопросы развития интеллекта, а также особенности подачи учебного материала - от общего к отдельному.


Індекс рубрикатора НБУВ: Б.р(4УКР)2-36 + Ю984.030.227

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА646002 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Колодний А.  
Академічне релігієзнавство України: історія і сьогодення : колект. моногр.: до п'ятнадцятиріччя від-ня релігієзнавства Ін-ту філос. ім. Г.С.Сковороди НАН України / А. Колодний, Л. Филипович, В. Шевченко, В. Климов, М. Бабій, П. Павленко, О. Саган, О. Недавня, П. Яроцький, В. Титаренко, Т. Хазир-Огли; Укр. Асоц. релігієзнавців, Від-ня релігієзнавства Ін-ту філос. ім. Г.С.Сковороди НАНУ. - К., 2006. - 244 с. - (Укр. релігієзнавство; 2007; N 40). - укp.

Висвітлено історію розвитку та сучасний стан релігієзнавчої думки України, визначено її роль і місце у світовій науці. Проаналізовано наукові дослідження, присвячені вивченню процесу конфесіоналізації релігійного життя України. Показано особливості розвитку католицизму, протестантизму, ісламу та нових релігійних течій в Україні. Розглянуто православну проблематику в дослідницьких здобутках українських релігієзнавців, розкрито взаємозв'язок релігієзнавчої науки й освіти.

Освещена история развития и современное состояние религиеведческой мысли Украины, определены ее роль и место в мировой науке. Проанализированы научные исследования, посвященные изучению процесса конфессионализации религиозной жизни Украины. Показаны особенности развития католицизма, протестантизма, ислама и новых религиозных течений в Украине. Рассмотрена православная проблематика в исследовательских достижениях украинских религиеведов, раскрыта взаимосвязь религиеведческой науки и образования.


Індекс рубрикатора НБУВ: Э2е(4Укр)с1

Шифр НБУВ: Ж69265 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Филипович Л. О. 
Релігія і нація в суспільному житті України й світу : Моногр. / Л. О. Филипович, М. Ю. Бабій, В. Є. Єленський, С. І. Здіорук, А. М. Колодний; НАН України. Ін-т філос. ім. Г.С.Сковороди. - К. : Наук. думка, 2006. - 287 c. - (Проект "Наук. кн."). - Бібліогр.: с. 265-284. - укp.

Наведено результати релігієзнавчого дослідження взаємодії релігії та нації в суспільному житті України та світу, розкрито закономірності й особливості етнорелігієгенезу. Проаналізовано особливості становлення етнорелігійної ідентичності в історії та сьогодення країни. Розглянуто вплив релігійного чинника на сучасний національний розвиток і реалії української держави. Охарактеризовано міжконфесійні конфлікти у контексті взаємовідносин етноконфесійних ідентичностей.

Приведены результаты религиеведческого исследования взаимодействия религии и нации в общественной жизни Украины и мира, раскрыты закономерности и особенности этнорелигиегенезиса. Проанализированы особенности становления етнорелигиозной идентичности в истории и современный период. Рассмотрено влияние религиозного фактора на современное национальное развитие и реалии украинского государства. Охарактеризованы межконфессионные конфликты в контексте взаимоотношений этноконфессионных идентичностей.


Індекс рубрикатора НБУВ: Э211.31 + Э29(4УКР)-113.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА678988 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Бабій М. С. 
Теорія програмування : навч. посіб. / М. С. Бабій, О. П. Чекалов; Сум. держ. ун-т. - Суми, 2008. - 181 c. - Бібліогр.: с. 180. - укp.

Висвітлено математичні основи теорії програмування, наведено загальну характеристику регулярних і контекстовільних мов, запропоновано методики синтаксичного аналізу, лямбда-вирахування та типізації. Наведено відомості про множини, відношення, регулярні вирази, недетермінований скінченний автомат, дерева розбору, предиктивний аналізатор, типи даних. Розглянуто особливості імперативного, об'єктно орієнтованого, функціонального та логічного програмування, а також способи верифікації програм та алгоритмічно нерозв'язні проблеми, описано схему машини Тьюрінга.

Освещены математические основы теории программирования, дана общая характеристика регулярных и контекстосвободных языков, приведены методики синтаксического анализа, лямбда-вычисления и типизации. Даны сведения о множествах, отношениях, регулярных выражениях, недетерминированном конечном автомате, деревьях разбора, предиктивном анализаторе, типах данных. Рассмотрены особенности императивного, объектно ориентированного, функционального и логического программирования, а также способы верификации программ и алгоритмически нерешаемые проблемы, описана схема машины Тьюринга.


Індекс рубрикатора НБУВ: З973-018.01 я73-1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА718240 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Бабій М. Ф. 
Ефективність інтерактивних методів при проведенні практичних занять із психології / М. Ф. Бабій // Психол. перспективи. - 2011. - Вип. 18. - С. 19-29. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Описано методи інтерактивного навчання, та особливості їх використання на практичних заняттях із психології. Обгрунтовано необхідність активної участі студентів у процесі професійного навчання. Наведено приклади методичних прийомів, використання яких сприятиме появі у студентів інтересу до навчання та прагнення до залучення безпосередньо в процес навчання для формування якісних професійних знань.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю9 р30-252.4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71450 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Бабій М. Ф. 
Прояв агресивності в конфліктних ситуаціях в умовах ВТК / М. Ф. Бабій, Р. В. Приймачук // Наук. вісн. Волин. нац. ун-ту ім. Лесі Українки. - 2011. - № 8. - С. 53-57. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Зазначено, що між повнолітніми, засудженими за насильницькі та ненасильні дії, існує різниця в особливостях прояву агресії в конфліктних ситуаціях. Це стосується її індексу та вибору поведінки під час виходу із суперечки в разі загострення стосунків, а також складу злочину.


Індекс рубрикатора НБУВ: Х884.9(4УКР)02 + Ю937-953.6

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69212 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Бабій М. 
Практичне релігієзнавство : колект. моногр. / М. Бабій, О. Горкуша, Н. Гаврілова, Л. Филипович, О. Недавня; ред.: А. Колодний, Л. Филипович; НАН України, Ін-т філос. ім. Г.С. Сковороди. - К. : Укр. конфедерація журналістів, Укр. асоц. релігієзнавців, 2012. - 314 c. - укp.

Розкрито предмет і змістовне наповнення практичного релігієзнавства. Розглянуто ціннісну природу релігії, її значимість для особи, спільнот і соціуму. Висвітлено громадську думку щодо релігійних феноменів, показано шляхи її коригування. Наведено шляхи та форми оприсутнення релігії в українському соціумі. Розкрито мотиви та форми соціального служіння конфесій України. Проаналізовано форми міжконфесійних відносин, визначено шляхи їх толерантизації. Увагу приділено проблемам формування партнерства в державно-конфесійних відносинах.


Індекс рубрикатора НБУВ: Э2

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА765001 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Бабій М. 
Релігійний компонент у світській школі за умов свободи совісті: український і міжнародний правовий контекст / М. Бабій // Філос. освіти. - 2006. - № 1. - С. 209-214. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Розглянуто позитивні та негативні наслідки інкорпорації релігійного компонента в систему світської освіти та корелятивність цього процесу з принципами свободи совісті, українськими й міжнародними правовими нормами.

Рассмотрены положительные и отрицательные последствия инкорпорации религиозного компонента в систему светского образования и коррелятивность этого процесса с принципами свободы совести, украинскими и международными правовыми нормами.

Positive and negative consequences of the religious component incorporation into the secular education are examined in the article. It is shown the correlation of this process with the principles of liberty of consciousness, Ukrainian; and international legal norms.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.350.4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73034 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Проценко В. О. 
Вплив радіальної неспіввісності на енергоємність з'єднувальних муфт з осьовою установкою прямих канатів / В. О. Проценко, М. В. Бабій, В. І. Кавун, В. В. Клименко // Наук. вісн. ХДМІ. - 2010. - № 2. - С. 34-40. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

За рахунок виконання експериментів досліджено вплив радіальних зміщень на енергоємність муфт з осьовою паралельною установкою прямих канатів. Побудовано та проаналізовано графіки залежностей енергоємності канатних муфт від величини та напрямку радіальних зміщень напівмуфт та напрямків закручування муфт. Дослідження виконувались за різних відстаней між напівмуфтами та різних напрямків їх зміщення та закручування.


Індекс рубрикатора НБУВ: О91-046

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73742 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Бабій М. В. 
Проектування змінних відрізних різальних пластин системними методами / М. В. Бабій, В. О. Настасенко // Наук. вісн. ХДМІ. - 2011. - № 2. - С. 175-183. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Показано практичне застосування евристичних методів для проектування металорізального інструменту, зокрема змінних непереточуваних пластин для відрізних та канавкових різців. На їх базі знайдено нові технічні рішення з удосконалення їх конструкцій та підвищення продуктивності на винахідницькому рівні. На наглядному прикладі відображено прогресивність та ефективність даних системних методів.


Індекс рубрикатора НБУВ: К63-562.014-02

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73742 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Бабій М. Ф. 
Вплив професійного самовизначення на зміст ціннісних орієнтацій студентів педагогічного інституту / М. Ф. Бабій, Р. В. Приймачук // Психол. перспективи. - 2012. - Вип. 19. - С. 11-19. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Професійне самовизначення являє собою вибіркове ставлення до світу професій в цілому та до конкретної вибраної професії. Його ядром є свідомий вибір спеціальності з урахуванням власних особливостей та можливостей, вимог професійної діяльності й соціально-економічних умов. Під час стратегічного вибору життєвих (професійних, освітніх) альтернатив особистість опирається на систему сформованих у неї ціннісних орієнтацій. Їх зміст може бути різний і змінюватися залежно від життєвих пріоритетів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю941.19 + Ю937.232

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71450 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Бабій М. В. 
Обгрунтування параметрів відрізних різців з бічною установкою багатогранних непереточуваних пластин : автореф. дис. ... канд. техн. наук : 05.03.01 / М. В. Бабій; Терноп. нац. техн. ун-т ім. І. Пулюя. - Т., 2013. - 21 c. - укp.

Уточнено класифікацію схем установок, базування та кріплення багатограними непереточуваними пластинами (БНП) у збірних різцях, що дозволило обгрунтувати застосування бічної установки для відрізних різців та підвищити ефективність їх використання. Вперше розроблено структурно-математичну модель синтезу нових конструкцій БНП бічної установки для збірних відрізних різців на базі методу морфологічного аналізу, за якою синтезовано усі можливі варіанти конструкцій та проведено їх повний аналіз з відбором раціональних варіантів. Вперше розроблено класифікацію схем заточувань різальних кромок пропонованих БНП, теоретично обгрунтовано їх конструктивні та геометричні параметри, з урахуванням зменшення припуску на їх обробку, забезпечення міцності та вільного сходження стружки. Вперше теоретично обгрунтовано раціональний кут установки БНП у корпусі відрізного різця та залежності для розрахунку сил затиску кріпильними елементами БНП у гнізді державки різця у разі її бічної установки. Уперше виконано експериментальні дослідження силових параметрів процесу різання відрізними різцями, оснащеними БНП бічної установки та їх жорсткості й одержано математичні моделі, що адекватно їх описують.


Індекс рубрикатора НБУВ: К638.2-1 + К638.2-562-02

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА402633 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Бабій М. Ф. 
Навчання в школі як засіб розвитку креативності у початковій школі / М. Ф. Бабій // Психол. перспективи : зб. наук. пр. - 2013. - Вип. 21. - С. 3-11. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Проаналізовано результати емпіричного дослідження розкриття творчого потенціалу молодших школярів у навчальній діяльності. Вказано детермінанти низької ефективності розкриття креативності у дітей цієї вікової категорії та шляхи вирішення проблеми.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю984.030.2 + Ю984.5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71450 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Бабій М. В. 
Адаптивна поведінка домогосподарств і ризики інституційних пасток в умовах трансформаційних процесів / М. В. Бабій // Бізнес Інформ. - 2016. - № 6. - С. 13-19. - Бібліогр.: 15 назв. - укp.

Розкрито перетворені форми реалізації принципу переваги ліквідності в умовах тривалої нестабільності доходів та цін як підстава мутації адаптивної поведінки домогосподарств. Охарактеризовано макроекономічні та інституційні наслідки трансформації збереження ліквідності у збереження споживчих запасів домогосподарств в умовах аномальної цінової нестабільності. Розкрито вплив уповільнення обігу запасів на прискорення обігу грошей та падіння ВВП. Показано, що схильність держави перекладати на домогосподарства функцію кредитора останньої інстанції, який в будь-якому разі зможе найти спосіб виживання, не враховує специфічних форм адаптивної поведінки домогосподарств та несе в собі ризик тотальної деінституціоналізації господарчої системи та заміни державних регулятивних механізмів на механізми прямого насильства. Доведено, що соціальні обмеження на політику фінансової стабілізації повинні бути стратегічним орієнтиром для держави, яка вимушена шукати шляхи інтеграції у глобальний простір в умовах небезпечних розривів та шоків внутрішнього та зовнішнього походження.


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)0-94

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14572 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Проценко В. О. 
Геометричні умови існування муфти з торцевими канатами тангенціального розташування / В. О. Проценко, М. В. Бабій, О. Ю. Клементьєва // Наук. вісн. ХДМА. - 2015. - № 1. - С. 226-232. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Запропоновано нову конструкцію муфти з торцевою установкою канатів тангенціального розташування. Описано основні переваги цієї муфти порівняно з існуючими конструкціями. За рахунок виконання теоретичних досліджень встановлено основні геометричні обмеження та сформульовано п'ять умов геометричного існування муфт запропонованої конструкції. Одержано математичні вирази для перевірки виконання встановлених геометричних умов існування муфти.


Індекс рубрикатора НБУВ: К445.2-02

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73742 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Проценко В. О. 
Дослідження закріплення канатів затискними елементами муфт / В. О. Проценко, М. В. Бабій, О. Ю. Клементьєва // Вісн. Нац. ун-ту "Львів. політехніка". - 2016. - № 838. - С. 85-92. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Досліджено процес закріплення канатів затискними елементами типу "палець - втулка - поперечний канат". Експериментально встановлено залежності впливу зусилля затягування пальця затискного елемента на зусилля виривання каната та його поперечну деформацію. Розкрито механізм процесу закріплення каната затискним елементом. Встановлено значення одержаних результатів для теорії та практики.


Індекс рубрикатора НБУВ: О92-04

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж29409/А Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Бабій М. Ф. 
Зміст навчальної діяльності як соціальний чинник розвитку креативності в підлітковому віці / М. Ф. Бабій // Психол. перспективи : зб. наук. пр. - 2014. - Вип. 23. - С. 8-18. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Творчі здібності людини особливо інтенсивно розвиваються в процесі навчання. Відтак розвиток творчої активності підлітків вимагає впровадження в навчально-виховний процес активних форм і методів навчання, що значно могли б забезпечити формування дивергентного мислення, проблемного бачення, фантазії та уяви учнів. Навчальна аудиторна діяльність має бути спрямованою на розвиток креативного потенціалу школяра та здійснюватися за відповідними напрямами: вироблення досвіду пошуково-дослідницької діяльності у вигляді навичок комбінування, конструювання та розвитку самостійної творчості. Для правильної організації та кваліфікації підліткової творчості важливо враховувати поняття об'єктивної та суб'єктивної новизни стосовно підлітка, який ще не має потрібного життєвого досвіду, спеціальних знань і навичок. На кожному уроці учні набувають нові знання. Відповідно, поняття оригінальності та самостійності мають тут свою специфіку. Мета навчальної діяльності - формування наукових знань. Підліток їх здобуває у процесі засвоєння програмного матеріалу. Сучасні методичні підходи до його вивчення не враховують індивідуальний рівень творчого потенціалу школяра, можливості креативно розв'язувати навчальні завдання на власний розсуд. Творчість - це здатність виконувати роботу, яка одночасно є і новаторською (тобто оригінальною, несподіваною), і корисною, що відповідає вимогам уроку. Мета роботи - вивчити, як впливає специфіка побудови уроків за відповідним напрямом підготовки на розвиток творчих здібностей учнів підліткового віку. У досліджені взяли участь школярі, що навчаються в класах із поглибленим вивченням математичних та філологічних дисциплін, відповідно, природничого та гуманітарного профілів. За результатами дослідження з'ясовано, що вивчення дисциплін природничого циклу, порівняно з гуманітарним, є більш дієвим чинником розвитку креативності підлітків Засвідчують це вищі показники гнучкості й оригінальності. Отож формування рівня креативності у підлітків визначається соціальними чинниками зокрема, змістом навчальної діяльності.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.402.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71450 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Бабій М. Ф. 
Зміст життєвих цінностей та орієнтацій у девіантних підлітків / М. Ф. Бабій // Психол. перспективи : зб. наук. пр. - 2015. - Вип. 26. - С. 11-20. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Підлітковий вік характеризується науковцями як перехідний від дитинства до дорослості. Відповідно відбувається переоцінка життєвих цінностей та орієнтирів. У цей процес задіяні макро та мікросередовище, інститути соціалізації та соціум. Від їх змісту та форм трансформації дитини у дорослого залежить специфіка життєвих цінностей та орієнтацій, а саме соціального чи асоціального типу. Підлітки знаходяться перед дилемою, а тому шукають підтримки при визначенні основних життєвих орієнтирів дорослого світу від своїх найближчих товаришів, у яких тотожні проблеми. Якщо ж у найближчого впливового оточення ці життєві орієнтири формуються та розвиваються у руслі асоціального бачення, то з високою ймовірністю можна передбачити появу девіантної поведінки. Дослідивши рівні розвитку життєвих орієнтацій та цінностей девіантних підлітків, ми виявили, що найбільш вираженими та розвинутими є індивідуалістичні цінності (цінності споживання), що відповідають першому ступеню розвитку свідомості людини - егоцентризму, який характеризує дитину як таку, яка потребує від оточуючих уваги, піклування, любові не відповідаючи при цьому на взаємність. Найактуальнішими для такого підлітка є позиція: "Я", "Мені", "Я сам".


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71450 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського