Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Книжкові видання та компакт-диски (15)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч421.385.6$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 13
Представлено документи з 1 до 13

      
Категорія:    
1.

Слюсаренко Н. В. 
Організація трудової підготовки учнів на Херсонщині (друга половина ХХ століття) : Навч. посіб. / Н. В. Слюсаренко. - Херсон : Айлант, 2006. - 132 c. - Бібліогр.: с. 121-131. - укp.

Розкрито основні форми трудової підготовки учнів у загальноосвітніх школах Херсонщини у другій половині XX ст. Значну увагу приділено підготовці молоді до праці під час позаурочної, позашкільної та суспільно корисної роботи, діяльності учнівських навчально-виробничих бригад, виробничого та трудового навчання, допрофесійної та професійної підготовки, а також висвітлено роль педагогів у даному процесі.

Раскрыты основные формы трудовой подготовки учеников в общеобразовательных школах Херсонщины во второй половине XX в. Значительное внимание уделено подготовке молодежи к труду во время внеурочной, внешкольной и общественно полезной работы, деятельности ученических учебно-производственных бригад, производственного и трудового обучения, допрофессиональной и профессиональной подготовки, а также освещена роль педагогов в данном процессе.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.266я7 + Ч421.385.62я7 + Ч33(4УКР)63/64я7

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА682025 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Тарасова Т. В. 
Становлення та розвиток трудових об'єднань школярів України : монографія / Т. В. Тарасова; Нац. акад. пед. наук України, Ін-т пробл. виховання. - Т. : Терно-граф, 2010. - 420 c. - Бібліогр.: 342 назв. - укp.

Висвітлено становлення та розвиток трудових об'єднань (ТО) школярів як соціально-педагогічну проблему. Проаналізовано трудову діяльність школярів у 1920 - 1930 рр., особливості ТО школярів під час Великої Вітчизняної війни, розвитку теорії і практики ТО у 1950 - 1980 рр., види та структуру ТО у сучасний період. Описано форми та методи діяльності трудових колективів учнів наприкінці ХХ - початку ХХІ ст. Визначено трудові колективи школярів як засіб превентивного виховання.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.385.62 + Ч33(4УКР)6

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА734550 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Пінчук М. 
Організація навчально-дослідницької та підприємницької діяльності учнівської молоді в загальноосвітніх і позашкільних навчальних закладах / М. Пінчук // Рідна шк.. - 2011. - № 12. - С. 38-41. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Розглянуто діяльність учнівських трудових аграрних об'єднань. Проаналізовано досвід роботи кращих учнівських колективів з різних областей України, зміст і напрями їх діяльності. Наголошено, що практика створення таких об'єднань є позитивною, оскільки сприяє самовизначенню та соціальній адаптації школярів, формуванню в них ділових якостей, практичних навичок, необхідних для здійснення майбутньої професійної діяльності. Наведено приклади ефективних форм співпраці шкіл з фермерськими господарствами та аграрними об'єднаннями. Зазначено, що відродження та розвиток аграрних учнівських об'єднань, насамперед, забезпечують засвоєння знань та усвідомлення суті основних законів розвитку ринкової економіки, підвищення ефективності виробництва, перебудови його структури, вдосконалення виробничих відносин, системи управління та методів господарювання, також надають змогу краще зрозуміти особливості економічних відносин і перетворюють кожного учня на активного, творчого учасника виробничого процесу.

Рассмотрена деятельность ученических трудовых аграрных объединений. Проанализирован опыт работы лучших ученических коллективов из разных областей Украины, содержание и направление их деятельности. Отмечено, что практика создания таких объединений является позитивной, поскольку способствует самоопределению и социальной адаптации школьников, формированию у них деловых качеств, практических навыков, необходимых для осуществления будущей профессиональной деятельности. Приведены примеры эффективных форм сотрудничества школ с фермерскими хозяйствами и аграрными объединениями. Отмечено, что возрождение и развитие аграрных ученических объединений, прежде всего, обеспечивают усвоение знаний и осознание сути основных законов развития рыночной экономики, повышение эффективности производства, перестройку его структуры, совершенствование производственных отношений, системы управления и методов хозяйствования, также позволяют лучше понять особенности экономических отношений и превращают каждого ученика в активного творческого участника производственного процесса.

We consider the activities of student associations of agricultural labor. The experience of the best student teams from different regions of Ukraine, the content and direction of their activities. It is noted that the practice of creating such an association is positive, because it promotes self-determination and social adaptation of schoolchildren, the formation of their business skills, practical skills required for the future professional activity. Examples of effective forms of cooperation of schools with farms and agrarian associations. It is noted that the revival and development of the agricultural student associations primarily provide assimilation of knowledge and awareness of the nature of the basic laws of market economy, improving the efficiency of production, the restructuring of its structure, the improvement of industrial relations, management systems and management methods also allow a better understanding of economic relations and make each student into an active, creative participants of the production process.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.385.623

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Манорик Л. 
Всеукраїнський табір праці і відпочинку "Юний натураліст": історія і сьогодення / Л. Манорик // Рідна шк.. - 2010. - № 10. - С. 53-57. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Висвітлено історію створення і розвитку Всеукраїнського табору праці і відпочинку "Юний натураліст", який входить до складу Національного еколого-натуралістичного центру (НЕНЦ) учнівської молоді, та охарактеризовано досягнення його вихованців. Зосереджено увагу на досвіді позашкільної діяльності у таборі, навчально-виховний процес у якому спрямований на збагачення знань юннатів, підтримку їх дослідницької роботи з біології та сільського господарства, на виховання в них любові до природи, розвиток творчої особистості, прилучання до духовних надбань українського народу.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.385.2 л43(4УКР) + Ч421.385.623.8

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Тараненко К. 
Свято добра та милосердя / К. Тараненко // Дир. шк., ліцею, гімназії. - 2012. - № 4. - С. 46-48. - укp.

Розглянуто проблему формування добра та милосердя у підростаючого покоління, яку посилює відсутність у сучасній моделі освіти сформованої системи механізмів, які б сприяли духовному розвитку особистості, зорієнтованої на соціокультурні стандарти й загальнолюдські цінності. Розкрито сутність Всеукраїнського благодійного проекту "Добро починається з тебе", який передбачає проведення конкурсу благодійних проектів серед дитячих і молодіжних колективів, визначення та нагородження переможців, опрацювання та поширення одержаного досвіду. Зазначено, що протягом п’яти років існування проекту на конкурс надійшло понад 1 800 благодійних проектів, до реалізації яких сумарно було залучено понад 420 тис. школярів з усіх регіонів України. Подано список переможців благодійного проекту в 2012 р. Констатовано, що учнівські доброчинні проекти виступають важливим інструментом становлення найновіших форм співпраці педагогів, учнів, молоді, громадськості.

Рассмотрена проблема формирования добра и милосердия у подрастающего поколения, которую усугубляет отсутствие в современной модели образования сложившейся системы механизмов, способствующей духовному развитию личности, ориентированной на социокультурные стандарты и общечеловеческие ценности. Раскрыта сущность Всеукраинского благотворительного проекта "Добро начинается с тебя", который предусматривает проведение конкурса благотворительных проектов среди детских и молодежных коллективов, определение и награждение победителей, обработку и распространение полученного опыта. Указано, что в течение пяти лет существования проекта на конкурс поступило более 1 800 благотворительных проектов, к реализации которых суммарно было привлечено более 420 тыс. школьников из всех регионов Украины. Перечислены победители благотворительного проекта в 2012 г. Констатировано, что ученические благотворительные проекты выступают важным инструментом становления новейших форм сотрудничества педагогов, учащихся, молодежи, общественности.

The problem of the formation of kindness and mercy in the younger generation, made worse by the lack of a modern model of the formation of the established system of mechanisms that promote the spiritual development of a person-oriented socio-cultural standards and human values. The essence of the All-Ukrainian charity project "Good Starts with You", which involved a competition charity projects for children's and youth groups, determination and award winners, processing and dissemination of lessons learned. Stated that during the five years of the project were submitted over 1,800 charitable projects, the implementation of which in total was raised more than 420 thousand students from all regions of Ukraine. Are the winners of the charity project in 2012. Determined that the student's charitable projects are an important tool for the formation of new forms of cooperation of teachers of students, youth and the public.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.385.68 м

Шифр НБУВ: Ж22620 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Мехеда А. М. 
Розвиток природоохоронного руху учнівської молоді в загальноосвітніх навчальних закладах України у другій половині ХХ століття : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / А. М. Мехеда; Кіровогр. держ. пед. ун-т ім. В. Винниченка. - Кіровоград, 2013. - 20 c. - укp.

Проаналізовано розвиток природоохоронного руху учнівської молоді у контексті навчально-виховної діяльності загальноосвітніх закладів України у другій половині XX ст. Визначено сутність природоохоронного руху учнівської молоді, розглянуто стан проблеми в історії вітчизняної педагогічної думки другої половини XX ст., визначено та проаналізовано основні етапи розвитку природоохоронного руху учнівської молоді у досліджуваний період. З'ясовано вплив соціальних та політичних трансформацій на розвиток основних положень екологічної освіти й виховання та динаміку й особливості розвитку природоохоронного руху учнівської молоді. Визначено методи й організаційні форми природоохоронного руху учнівської молоді у вітчизняній педагогіці другої половини XX ст.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.385.623.7 + Ч33(4УКР)6

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА396296 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Тарасова Т. В. 
Соціально-педагогічні умови становлення і розвитку трудових об'єднань школярів в Україні (XX ст.) : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / Т. В. Тарасова; Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - К., 2013. - 16 c. - укp.

Увагу приділено проблемі становлення і розвитку діяльності трудових об'єднань школярів (ТОШ) упродовж XX ст. Встановлено етапи розвитку ТОШ, осмислено і узагальнено ретроспективу вітчизняного досвіду, історичну послідовність виникнення перших учнівських виробничих бригад (УВБ) на теренах України, підтверджено державницьку позицію щодо налагодження роботи різних ТОШ.Визначено, що розвиток ТОШ впродовж XX ст. був зумовлений поєднанням ряду політичних, соціально-економічних, педагогічних, психологічних, загальнокультурних умов. Проаналізовано соціально-педагогічні напрями діяльності ТОШ: ціннісні, орієнтаційні, операційні, інтеграційні, профілактичні, організаційні, що сприяють координації цілеспрямованого виховного впливу на особистість школяра, набуттю ним соціального досвіду у різних видах діяльності. Доведено, що соціально-педагогічними умовами розвитку ТОШ є поєднання якісної підготовки (перепідготовки) педагогів до роботи в ТОШ з дієвістю органів самоврядування в ТОШ, активною участю особистості в демократичних процесах перетворення.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.385.62

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА401474 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Нємцева Т. 
Реалізація програмно-цільового підходу до виховання громадянської ініціативності старшокласників у позакласній діяльності / Т. Нємцева // Рідна шк.. - 2013. - № 12. - С. 17-22. - Бібліогр.: 14 назв. - укp.

Висвітлено сутність програмно-цільового підходу та особливості його реалізації як умови підвищення ефективності виховання громадянської ініціативності старшокласників у позакласній діяльності. Розкрито сутність понять «ініціативність» та «громадянська ініціативність». Розроблено цільову виховну програму «Одинадцять сходинок до успіху», що базується на модульному підході, відповідно до якого весь зміст виховної взаємодії, спрямованої на формування громадської ініціативності, подано функціональними модулями. Визначено мету та завдання зазначеної програми, а також змістові імперативи її «сходинок».

Освещено сущность программно-целевого подхода и особенности его реализации как условия повышения эффективности воспитания гражданской инициативности старшеклассников во внеклассной деятельности. Раскрыта сущность понятий «инициативность» и «гражданская инициативность». Разработана целевая воспитательная программа «Одиннадцать ступенек к успеху», основанная на модульном подходе, согласно которой все содержание воспитательного взаимодействия, направленное на формирование общественного инициативности, изображено функциональными модулями. Определены цели и задачи данной программы, а также содержательные императивы ее «ступенек».

Lit essence program approach and features of its implementation as a condition for increasing the effectiveness of education senior civil initiative in extra-curricular activities. Essence of concept «initiative» and «civil initiative». Develop targeted educational program «Eleven steps to success» based on a modular approach, according to which all the content of educational interaction, aimed at shaping public initiative, shows functional modules. Presented by the goals and objectives of this program, as well as its content imperatives «steps».


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.385.61

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Нємцева Т. 
Педагогічні умови виховання громадянської ініціативності старшокласників у позакласній діяльності / Т. Нємцева, Н. Бондаренко // Рідна шк.. - 2013. - № 12. - С. 66-70. - Бібліогр.: 4 назви. - укp.

Відмічено педагогічні умови виховання громадянської ініціативності старшокласників у позакласній діяльності, до яких віднесено: підготовку педагогічних працівників, проектування програм гурткової діяльності, реалізацію програмно-цільового підходу в налагодженні спільної суб’єкт-суб’єктної взаємодії всіх учасників виховного процесу, організацію суспільно значущої діяльності. Наведено характеристики особистості, якій притаманна громадянська ініціативність, та критерії сформованості такого феномену. Показано про необхідність формування науково-методичного посібника на основі дослідно-експериментальної роботи на тему виховання громадянської ініціативності старшокласників.

Отмечено педагогические условия воспитания гражданской инициативности старшеклассников во внеклассной деятельности, к которым отнесено: подготовку педагогических работников, проектирования программ кружковой деятельности, реализацию программно-целевого подхода в налаживании совместной субъект-субъектного взаимодействия всех участников воспитательного процесса, организации общественно значимой деятельности. Приведены характеристики личности, которой присуща гражданская инициативность, и критерии сформированности данного феномена. Показана необходимость формирования научно-методического пособия на основе опытно-экспериментальной работы на тему воспитания гражданской инициативности старшеклассников.

Seen pedagogical conditions of education of senior civil initiative in extra-curricular activities related to them: training of teachers, program design sectarian activities implementation program approach in establishing a joint subject-subject interaction of all participants in the educational process, the organization of socially significant activities. The characteristics of the individual, which is inherent in the civil initiative and criteria of formation of this phenomenon. Observed the formation of scientific and methodological guide based on experimental work on educating senior civil initiative.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.385.61

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Коблик В. О. 
Виховання в підлітків ціннісного ставлення до праці: теорія і методика : монографія / В. О. Коблик; Уманський державний педагогічний інститут імені Павла Тичини. - Умань : Сочінський М. М., 2021. - 199 c. - Бібліогр.: с. 161-179 - укp. - рус. - англ.

Розкрито теоретичні та методичні засади виховання в учнів підліткового віку ціннісного ставлення до праці. Узагальнено історичний аспект дослідження проблеми трудового виховання учнів у вітчизняній педагогічній науці. Охарактеризовано сутність поняття "ціннісне ставлення до праці" й особливості виховання даного особистісного утворення в учнів підліткового віку. Представлено методику та результати діагностування вихованості ціннісного ставлення до праці в молодших і старших підлітків. Обгрунтовано модель та педагогічні умови виховання у підлітків ціннісного ставлення до праці засобами добродійної трудової діяльності.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.385.6 + Ч421.351

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА848654 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Терехова Л. В. 
Формирование социальной ответственности подростков в процессе общественно полезного труда : Дис... канд. пед. наук / Л. В. Терехова; Академия педагогических наук Украины, Институт педагогики. - К., 1993. - 15 c. - рус.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.17 + Ч421.385.6

Рубрики:

Шифр НБУВ: ДС42207 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
12.

Терехова Л. В. 
Формирование социальной ответственности подростков в процессе общественно полезного труда : Дис... канд. пед. наук / Л. В. Терехова; Академия педагогических наук Украины, Институт педагогики. - К., 1993. - 15 c. - рус.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.17 + Ч421.385.6

Рубрики:

Шифр НБУВ: ДС42207 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
13.

Коблик В. О. 
Виховання ціннісного ставлення до праці в підлітків у позаурочній добродійній діяльності : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.07 / В. О. Коблик; Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини. - Умань, 2018. - 20 c. - укp.

Досліджено проблему виховання ціннісного ставлення до праці в підлітків у процесі позаурочної добродійної діяльності. Здійснено аналіз стану дослідження проблеми й уточнено сутність ключових понять. Визначено критерії, показники та схарактеризовано рівні виховності у підлітків ціннісного ставлення до праці. Розроблено модель виховання ціннісного ставлення до праці в учнів підліткового віку в процесі позаурочної добродійної діяльності. Обґрунтовано й експериментально перевірено педагогічні умови виховання ціннісного ставлення до праці в підлітків у процесі позаурочної добродійної діяльності (цілеспрямована позитивна мотивація та стимулювання учнів до здійснення позаурочної добродійної трудової діяльності; поглиблення і розширення знань учнів, необхідних для виконання трудових завдань добродійного змісту; систематичне та планомірне залучення підлітків до різних видів позаурочної добродійної діяльності відповідно до віку та інтересів).


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.385.6

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА436718 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського