Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (1)Книжкові видання та компакт-диски (13)Журнали та продовжувані видання (3)
Пошуковий запит: (<.>A=Хохліна О$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 16
Представлено документи з 1 до 16

      
Категорія:    
1.

Хохліна О. П. 
Психолого-педагогічні основи корекційної спрямованості трудового навчання учнів з вадами розумового розвитку / О. П. Хохліна; ред.: К. М. Лашко; Ін-т дефектології АПН України. - К. : Пед. думка, 2000. - 286 c. - Бібліогр.: 235 назв. - укp.

Розглянуто теоретичні засади корекції розвитку дітей з розумовими вадами. Розкрито сутність корекційно-розвивальної роботи у спеціальному освітньому закладі, з'ясовано її місце у системі загальної та спеціальної освіти. Визначено основні ланки педагогічного процесу, а також складові досягнення корекційної мети. Наведено структуру дефекту аномальних дітей усіх основних категорій (дітей з вадами слуху, зору, інтелекту, мовлення). Проаналізовано можливості формування в учнів з вадами розумового розвитку учбової діяльності відповідно до її структури, учбових дій та становлення у них теоретичних узагальнень. Значну увагу приділено особливостям формування в учнів з вадами інтелекту узагальненості, усвідомленості, самостійності, стійкості розумової діяльності та індивідуального способу діяльності.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.266 + Ю948.4-355-734

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА598434 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Хохліна О. П. 
Формування усвідомленості діяльності в процесі трудового навчання учнів допоміжної школи : Навч.-метод. посіб. / О. П. Хохліна, Г. М. Мерсіянова, О. П. Глоба; Луган. держ. пед. ун-т ім. Т.Шевченка. - К. : Альма-матер, 2002. - 59 c. - Бібліогр.: 31 назв. - укp.

Розглянуто питання організації спеціальної роботи, спрямованої на формування в учнів усвідомленості навчально-практичної діяльності. Розкрито теоретичні засади та методику формування усвідомленості діяльності у розумово відсталих школярів. Описано педагогічні прийоми забезпечення усвідомленого опанування учнями техніко-технологічними знаннями.

Рассмотрены вопросы организации специальной работы, направленной на формирование в учеников осознанности учебно-практической деятельности. Раскрыты теоретические основы и методика формирования осознанности деятельности в умственно отсталых школьников. Описаны педагогические приемы обеспечения осознанного овладения учениками технико-технологическими знаниями.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.266

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА634388 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Синьов В. М. 
Психологія розумово відсталої дитини : підруч. / В. М. Синьов, М. П. Матвєєва, О. П. Хохліна. - К. : Знання, 2008. - 359 c. - Бібліогр.: с. 358-359. - укp.

Вперше в українській спеціальній психології наведено систематизовану науково-практичну інформацію про особливості розвитку дітей з інтелектуальними вадами. Розглянуто питання сучасного тлумачення розумової відсталості, її проявів у пізнавальній і емоційно-вольовій сферах діяльності особистості та поведінці дитини. Особливу увагу приділено можливості та психолого-педагогічним умовам корекційного впливу на розвиток цих дітей з метою його поліпшення, максимального можливого виправлення типових недоліків у дошкільному та шкільному віці.

Впервые в украинской специальной психологии приведена систематизированная научно-практическая информация об особенностях развития детей с интеллектуальными нарушениями. Рассмотрены вопросы современного толкования умственной отсталости, ее проявлений в познавательной и эмоционально-волевой сферах деятельности личности и поведения ребенка. Особое внимание уделено возможности и психолого-педагогическим условиям коррекционного влияния на поврежденное развитие с целью его улучшения, максимально возможного исправления типичных недостатков в дошкольном и школьном возрасте.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948.25я73-1 + Ч435я73-1

Шифр НБУВ: ВА694926 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Хохліна О. П. 
Психолого-педагогічні основи корекційної спрямованості трудового навчання учнів з обмеженими розумовими можливостями : Автореф. дис... д-ра психол. наук : 19.00.08 / О. П. Хохліна; Ін-т дефектології АПН України. - К., 2000. - 41 c. - укp.

З'ясовано системну сутність корекційно-розвивальної роботи у процесі спеціальної освіти та сформульовано концептуальну модель дослідження даного психолого-педагогічного феномена. Теоретично обгрунтовано психологічний зміст формування усвідомленого навчання як передумови корекційно-розвивальної роботи у спеціальному освітньому закладі для дітей з обмеженими розумовими можливостями. Визначено сутність предмета корекційно-розвивального впливу на учнів з обмеженими розумовими можливостями у процесі трудового навчання. Досліджено психологічні особливості прояву розумової сфери у дітей з різним рівнем інтелектуального розвитку як предмета корекційно-розвивального впливу у процесі трудового навчання. Виявлено й експериментально апробовано змістові лінії та особливості формування компонентів розумової сфери у дітей з обмеженими розумовими можливостями. Розроблено дидактично-методичне, змістове та організаційне забезпечення формування в учнів розумової сфери як цілісну педагогічну технологію корекційно-розвивальної роботи засобами трудового навчання. Розглянуто систему психолого-педагогічних умов забезпечення корекційної спрямованості трудового навчання учнів з обмеженими розумовими можливостями.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948.25-355 + Ч435.266

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА311331 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Хохліна О. П. 
Теоретичні аспекти функціонування реабілітаційних центрів для осіб з порушеннями психофізичного розвитку / О. П. Хохліна // Дефектологія. - 2007. - № 2. - С. 29-31. - укp.

Висвітлено основні результати теоретичного дослідження наукових праць, присвячених проблемі визначення теоретичних засад створення та функціонування реабілітаційних центрів для осіб з порушеннями психофізичного розвитку. Визначено поняття "реабілітація", "абілітація" осіб з порушеннями психофізичного розвитку. Розкрито біологічний, психічний (психологічний), соціально-психологічний та соціальний рівні компенсації, які визначають види реабілітації. Розглянуто види реабілітації та їх зв'язок з профілем реабілітаційного центру. Акцентовано увагу на особливостях першого та другого етапів реабілітації у центрі.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч430.4 + Р11(4УКР)442.861

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Хохліна О. П. 
Мета освіти у змісті навчання розумово відсталих дітей / О. П. Хохліна // Педагогіка і психологія. - 1999. - № 4. - С. 70-75. - Бібліогр.: 13 назв. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14642 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
7.

Хохліна О. П. 
Проблема розвитку дитини з вадами інтелекту в працях Виготського Л.С. / О. П. Хохліна // Педагогіка і психологія. - 1999. - № 1. - С. 136-142. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Автор рассматривает вклад выдающегося психолога в дело изучения психологии аномального ребенка.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р733.645 + Ч435.2 + Ю91(4Рос)6

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14642 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Хохліна О. П. 
Розумовий розвиток учнів у процесі трудового навчання / О. П. Хохліна // Педагогіка і психологія. - 2000. - № 1. - С. 33-40. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Освещены результаты исследования умственного развития учащихся в процессе трудовой подготовки. Раскрыто содержание формирования умственных качеств и индивидуального способа деятельности.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.266

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14642 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Хохліна О. П. 
Проблема дослідження рольової поведінки підлітків з вадами розумового розвитку / О. П. Хохліна, С. Л. Горбенко // Педагогіка і психологія. - 2005. - № 1. - С. 83-88. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Раскрыта суть основных вопросов проблемы исследования ролевого поведения подростков с недостатками умственного развития с целью постановки задач экспериментального исследования.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.3 + Ю948.25с

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14642 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Ляшко В. 
Індивідуальний стиль діяльноті: особливості прояву та передумови становлення у школярів із інтелектуальним порушеннями / В. Ляшко, О. Хохліна // Дефектологія. Особлива дитина: навчання і виховання. - 2013. - № 3. - С. 38-43. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Розкрито загальні та специфічні закономірності розвитку розумово відсталих (РВ) дітей та їхній індивідуальний стиль діяльності (ІСД), зумовлений особливостями нервової системи. Наведено результати емпіричного дослідження ІСД у РВ учнів. Одержано дані про рівні та типи сформованості ІСД в учнів, про ефективність виконання учнями трудового завдання, сформованість пізнавальних психічних процесів в учнів наведено у таблицях. Встановлено, що найвищі дані отримали діти з неускладненою формою олігофренії. Співвідношення даних щодо типів, рівнів сформованості ІСД та типів нервової системи в учнів також подано у таблиці.

Раскрыты общие и специфические закономерности развития умственно отсталых (УО) детей и их индивидуальный стиль деятельности (ИСД ), обусловленный особенностями нервной системы. Приведены результаты эмпирического исследования ИСД у РО учащихся. Данные об уровнях и типах сформированности ИСД у учащихся, об эффективности выполнения учащимися трудового задания, о познавательных психических процессах учащихся приведены в таблицах. Установлено, что высокие данные получили дети с неосложненной формой олигофрении. Соотношение данных относительно типов, уровней сформированности ИСД и типов нервной системы у учащихся также приведены в таблице.

Revealed general and specific patterns of development of mentally retarded ( RO ) children and their individual style of activity ( ISD ) , due to the peculiarities of the nervous system . The results of empirical research at PO ISD students. The data on the levels and types of formation ISD students , about the effectiveness of the students' labor tasks of cognitive mental processes of students are presented in three tables . Found that high data received by children with uncomplicated oligophrenics minutes . Ratio data on the types , levels and types of formation ISD nervous system students are given in the fourth table.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Хохліна О. П. 
Методологічні й теоретичні основи психології : навч. посіб. / О. П. Хохліна; Нац. акад. внутр. справ України, Навч.-наук. ін-т права та психології. - Київ : Нац. акад. внутр. справ, 2014. - 231 c. - укp.

Розкрито суть методології психології. Викладено методологічні принципи науки. Обгрунтовано принципи психології, джерелом яких є філософія. Охарактеризовано особистісний, діяльнісний і системний підходи у цій науці. Розглянуто категорії відображення, діяльності, спілкування та особистості у психології.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю9 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА790925 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Хохліна О. 
Теоретичні засади удосконалення змісту освіти школярів із порушеннями інтелекту на перетині століть / О. Хохліна // Особлива дитина: навчання і виховання. - 2014. - № 2. - С. 28-37. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Розглянуто основні теоретичні засади досліджень, спрямованих на реформування освіти розумово відсталих дітей. Визначено позиції, що виступають концептуальними положеннями щодо удосконалення змісту навчання у допоміжній школі. Зазначено, що ці теоретичні позиції знайшли відображення у розроблених навчальних програмах для допоміжної школи, підручниках нового покоління, навчально-методичних посібниках, дисертаційних дослідженнях. Акцентовано увагу на одному із напрямів розв'язання проблеми удосконалення освітнього процесу в допоміжній школі - розробці 12-бальної системи оцінювання навчальних досягнень розумово відсталих учнів початкових класів. Виокремлено змістовий, операційно-організаційний та емоційно-мотиваційний компоненти діяльності розумово відсталої дитини як показники ефективності освітнього процесу ("педагогічні ефекти") у допоміжній школі. Наголошено, що ці показники було покладено в основу розробленої системи оцінювання навчальних досягнень учнів та їх моральної вихованості, а саме в основу визначення рівнів навчальних і виховних досягнень та критеріїв їх оцінювання. Зроблено висновок, що наведені у статті положення стали теоретичними засадами розв'язання основних теоретичних та прикладних завдань, що стояли перед корекційною педагогікою та спеціальною психологією на межі століть.

Рассмотрены теоретические основы исследований, направленных на реформирование образования умственно отсталых детей. Определены позиции, выступающие в качестве концептуальных положений по совершенствованию содержания обучения во вспомогательной школе. Указано, что эти теоретические позиции нашли отражение в разработанных учебных программах для вспомогательной школы, учебниках нового поколения, учебно-методических пособиях, диссертационных исследованиях. Акцентировано внимание на одном из направлений решения проблемы совершенствования образовательного процесса во вспомогательной школе - разработке 12-балльной системы оценивания учебных достижений умственно отсталых учеников начальных классов. Выделены содержательный, операционно-организационный и эмоционально-мотивационный компоненты деятельности умственно отсталого ребенка как показатели эффективности образовательного процесса ("педагогические эффекты") во вспомогательной школе. Отмечено, что эти показатели были положены в основу разработанной системы оценки учебных достижений учащихся и их нравственной воспитанности, а именно в основу определения уровней учебных и воспитательных достижений и критериев их оценки. Сделан вывод, что приведенные в статье положения стали теоретическими основами решения основных теоретических и прикладных задач, стоящих перед коррекционной педагогикой и специальной психологией на рубеже веков.

This paper discusses the theoretical basis of reforming educational content for children with intellectual disabilities in Ukraine in the late twentieth and early twenty-first century. The conceptual principles of educational standardization of mentally retarded students, improvement of its content, evaluation system of educational effects are introduced. Such principles relied on as a basis of conducted research on the issue and prepare state education standards for elementary level supporting school improvement Basis curriculum, development of criteria for assessment of student achievements, new curricula, textbooks, and so on. These principles were developed on the basis of data about the abilities of children with mental retardation to assimilate the content of learning disciplines and to socialize, scientific knowledge about the characteristics of their development, the limits and specific regarding their use of teaching tools to achieve educational and correctional goals during educational process. The article provides specific theoretical positions for the improvement of the training content for mentally retarded children, the principles of successful evaluation, the general evaluation criteria and levels of academic performance of students on the basis of consideration of forming indicators of structural components during learning activities − semantic, operational, organizational and emotional-motivational.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Загальна психологія : хрестоматія : [у 3 ч.]. Ч. 1 / упоряд.: О. П. Хохліна, І. В. Кущенко, М. О. Гребенюк; Нац. акад. внутр. справ. - Київ, 2014. - 295 c. - укp. - рус.

Наведено дослідження таких відомих психологів, як Л. Д. Столяренко, Г. С. Костюк, Л. С. Виготський, С. Л. Рубінштейн, Н. Ф. Добринін. Розглянуто питання пам'яті, мислення, сприйняття, психології мови. Увагу приділено проблемам психології уваги, теорії волі, психологічним теоріям емоцій.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю93 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: В355981/1 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Загальна психологія : хрестоматія : [у 3 ч.]. Ч. 2 / упоряд.: О. П. Хохліна, І. В. Кущенко, М. О. Гребенюк; Нац. акад. внутр. справ. - Київ, 2014. - 295 c. - укp. - рус.

Наведено дослідження вітчизняних і зарубіжних психологів, зокрема, Д. І. Фельдштейна, К. К. Платонова, О. П. Хохліної, Н. Б. Гонтаровської, відображені в монографічних працях і статтях. Розглянуто поняття особистості в психології, мотиви навчальної діяльності учнів, проблеми суті свідомості. Увагу приділено формуванню характеру й індивідуального способу (стилю) діяльності.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю93 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: В355981/2 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Загальна психологія : хрестоматія : [у 3 ч.]. Ч. 3 / упоряд.: О. П. Хохліна, І. В. Кущенко, М. О. Гребенюк; Нац. акад. внутр. справ. - Київ, 2014. - 159 c. - укp.

Наведено дослідження вітчизняних і зарубіжних психологів, зокрема, Б. Ф. Ломова, О. П. Хохліної, В. В. Давидова, С. Л. Рубінштейна. Висвітлено проблему суті, структури та формування діяльності. Подано психологічну характеристику трудової діяльності та професії. Увагу приділено формуванню поетапного виконання практичної діяльності.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю93 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: В355981/3 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Хохліна О. П. 
Саморегуляція як показник особистісного зростання учнів спеціальних освітніх закладів / О. П. Хохліна, І. В. Рохліна // Вісн. Кам'янець-Поділ. нац. ун-ту ім. І. Огієнка. Корекц. педагогіка і психологія. - 2013. - Вип. 4. - С. 226-231. - Бібліогр.: 6 назв - укp.

Здійснено теоретичне дослідження проблеми соціалізації учнів спеціальних освітніх закладів з метою формування у них особистісних властивостей та досягнення повноти характеристик підготовки до самостійної життєдіяльності у всіх сферах людського буття. Розглянуто такі етапи соціалізації дитини як адаптація та індивідуалізація. Розкрито суть понять: "самосвідомість", "рефлексія" та "саморегуляція". Акцентовано особливу увагу на процес саморегуляції, визначено його загальну структуру та етапи становлення. Зроблено висновок, що здатність до саморегуляції необхідно розглядати як найважливішу ознаку особистості та показник ефективності корекційно-розвивальних впливів на дитину з метою її особистісного зростання в процесі соціалізації.

Проведено теоретическое исследование проблемы социализации учеников специальных образовательных заведений с целью формирования у них личностных свойств и достижения полноты характеристик подготовки к самостоятельной жизнедеятельности во всех сферах человеческого существования. Рассмотрены такие этапы социализации ребенка как адаптация и индивидуализация. Раскрыта суть понятий: "самосознание", "рефлексия" и "саморегуляция". Акцентировано особенное внимание на процесс саморегуляции, определены его общая структура и этапы становления. Сделан вывод, что способность к саморегуляции необходимо рассматривать как важнейший признак личности и показатель эффективности коррекционно-развивающих влияний на ребенка с целью его личностного роста в процессе социализации.

It is done theoretical study of the problem of socialization of students of specialized educational institutions for the purpose of forming their personal properties and achieving completeness of characteristics of preparation for independent life in all spheres of human existence. It is considered the following stages of socialization of the child as adaptation and individualization.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч430.241.6

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73535 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського