Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (1)Книжкові видання та компакт-диски (5)
Пошуковий запит: (<.>A=БАТОВСЬК$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 6
Представлено документи з 1 до 6

      
Категорія:    
1.

Батовська О. М. 
Специфічні особливості хорових сцен в драматургії опери-балету "Вій" В. Губаренка / О. М. Батовська // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2003. - № 3. - С. 19-29. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Розглянуто хорові сцени у порівнянні з образним світом твору у контексті специфічного розподілу двох паралельних планів - світу реальних та світу фантастичних персонажів.

Рассмотрены хоровые сцены в сравнении с образным миром произведения в специфическом распределении двух параллельных планов - мира реальных и мира фантастических персонажей.

The choral scenes in matching with a figurative world of product in specific allocation of two parallel schedules - world actual and world of the fancy characters are surveyed.


Ключ. слова: хорові сцени, драматургія опери-балету, інтонаційний спектр, хорові моделі
Індекс рубрикатора НБУВ: Щ317.413(4Укр)6-81 + Щ317.410.416 Губаренко В.

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Батовська О. М. 
Драматургія хорових сцен в операх В.Губаренка (на прикладі "Загибелі ескадри", "Пам'ятай мене", "Вій", "Згадайте, братія моя") : Автореф. дис... канд. мистецтвознав. : 17.00.03 / О. М. Батовська; Одес. держ. муз. акад. ім. А.В.Нежданової. - О., 2005. - 16 c. - укp.

Розглянуто проблему функціонування хору як суттєвої складової оперної вистави у контексті його драматургічного призначення в жанрових різновидах опер В.Губаренка, зокрема героїко-романтичній музичній драмі "Загибель ескадри", лірико-психологічній опері "Пам'ятай мене", опері-балеті "Вій" та опері-ораторії "Згадайте, братія моя". Надано загальну характеристику оперної творчості В.Губаренка в історичному, жанровому та структурно-драматургічному аспектах і висвітлено особливості відображення основних тенденцій розвитку музично-театрального мистецтва України 1960 - 1990 рр. у творах митця. Здійснено комплексний музикознавчий аналіз у контексті специфіки використання хору як драматургічної одиниці в оперних творах В.Губаренка й обгрунтовано його провідне значення у сценічних постановках композитора. Наведено характеристику, визначено зміст і представлено реєстр основних хорових сцен. Запропоновано нову класифікацію хорових сцен на підставі оцінки її шести головних функцій (фонової, колористичної, репрезентативної, внутрішньо-емоційної, дійової, динамічної) та десяти допоміжних (репрезентативно-колористичної, динамічно-колористичної, дійово-динамічної, емоційно-дійової, статистичної, ілюстративної, ілюстративно-колористичної, фоново-репрезентативної, емоційно-колористичної, репрезентативно-динамічної). На підставі запропонованої класифікації визначено концептуальні функції хору у жанровій системі представлених опер В.Губаренка й обгрунтовано вплив жанрово-інтонаційної моделі на характер використання хорових сцен (кількісну та якісну залежність функцій хору від провідної образно-змістовної сфери).

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ317,413(4УКР)6-81 Губаренко В. + Щ314.1-03(4УКР)6-81 Губаренко, В. + Щ335.413(4УКР)6

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА336330 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Батовська О. М. 
Хоровий компонент в операх західноєвропейських композиторів ХVII - XVIII ст. : навч. посіб. / О. М. Батовська; Харк. ун-т мистецтв ім. І.П.Котляревського. - Х. : Вид-во Бровін О. В., 2010. - 168 c. - укp.

Висвітлено оперну творчість західноєвропейських композиторів даного часу. Запропоновано навчальний посібник, який базується на досвіді практичної роботи автора в процесі викладання курсу "Зарубіжна хорова література" та тісно пов'язаний з основними дисциплінами спеціального та музично-теоретичного циклів. З'ясовано, що метою курсу є вироблення професійного світогляду фахівця-хормейстера, заснованого на оволодінні сучасними науково-теоретичними знаннями та вміннями, застосуванні їх у своїй практичній діяльності. Надано можливість одержати уявлення про ідейно-образну спрямованість, музично-стильові особливості явищ зарубіжного хорового мистецтва, оволодіти навиками аналізу хорових творів, знати на слух музичні теми вивчених творів. Запропоновано конкретні методичні установки, які допоможуть інтерпретувати твір, що вивчається, більш повно й адекватно виразити задум композитора.

Освещено оперное творчество западноевропейских композиторов данного времени. Предложено учебное пособие, основанное на опыте практической работы автора в процессе преподавания курса "Зарубежная хоровая литература", который тесно связан с основными дисциплинами специального и музыкально-теоретического циклов. Выяснено, что целью курса является выработка профессионального мировоззрения специалиста-хормейстера, основанного на овладении современными научно-теоретическими знаниями и умениями, применении их в своей практической деятельности. Предоставлена возможность получить представление об идейно-образной направленности, музыкально-стилевих особенностях явлений зарубежного хорового искусства, овладеть навыками анализа хоровых произведений, знать на слух музыкальные темы изученных произведений. Предложены конкретные методические установки, помогающие интерпретировать изучаемое произведение, наиболее полно и адекватно выразить замысел композитора.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ314.1-03(4)4-81 + Щ317.413(4)4-81

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА732423 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Батовська О. М. 
Сучасне академічне хорове мистецтво а cappella : монографія / О. М. Батовська; Харків. нац. ун-т мистецтв ім. І.П. Котляревського. - Харків : Планета-Принт, 2017. - 521, [1] c. - Бібліогр.: с. 402-476 - укp.

Сформульовано теоретичні засади поняттєвого апарату сучасного академічного хорового мистецтва (АХМ) a cappella. Представлено типологію хорових жанрів a cappella. Запропоновано власне визначення дефініції "хоровий стиль". Апробовано авторську методику вивчення академічної хорової музики a cappella на матеріалі загальновизнаних хорових творів a cappella композиторів кінця XX - початку XXI ст., у якій адаптовано поняття контент-аналізу до галузі АХМ a cappella. Репрезентовано академічні хорові твори a cappella сучасних українських і білоруських композиторів. Сформульовано новітні якості сучасного АХМ a cappella та їх впливу на концертно-виконавську практику (трансформація сучасного виконавського стилю, інноваційні форми виконавської презентації).


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ314.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА820845 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Неговська Ю. М. 
Валютна складова та курсові ризики в зовнішньоекономічних договорах / Ю. М. Неговська, С. В. Батовський // Актуал. проблеми економіки. - 2020. - № 10. - С. 133-140. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Досліджено валютно-курсову складову зовнішньоекономічних контрактів. Механізми диверсифікації валютних ризиків при виконанні довгострокових терм-контрактів і короткострокових спот-контрактів. Регуляторна політика Національного банку України при дефіциті зовнішньоторговельного балансу. Описано актуальні законодавчі вимоги до валютної виручки. Методи протидії ризикам, що застосовуються експортерами та імпортерами як на зовнішніх так і на внутрішньому ринку. Розглянуто умови по вибору валютно-фінансових і платіжних форм розрахунку при експортних та імпортних операціях.


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)262.6-18 + У9(4УКР)80-18

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23291 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
6.

Батовська О. М. 
Сучасне академічне хорове мистецтво a cappella як системний музично-виконавський феномен : автореф. дис. ... д-ра мистецтвознавства : 17.00.03 / О. М. Батовська; Одеська національна музична академія імені А. В. Нежданової. - Одеса, 2019. - 36 c. - укp.

Висвітлено проблеми розвитку сучасного академічного хорового мистецтва a cappella. У дослідженні вирішуються наступні завдання: виявлення стану розробленості проблеми розвитку сучасного академічного хорового мистецтва a cappella; конкретизування поняттєвого апарату дослідження; розгляд у теоретичній площині сучасного академічного хорового мистецтва a cappella; розроблення жанрової типології та окреслення стильових напрямків сучасної хорової музики a cappella; дослідження шляхів розвитку сучасної академічної хорової музики a cappella України та Білорусії та презентація композиторської практики у сучасному академічному хоровому мистецтві a cappellа в аспекті синтезу і співвідношення «старих» і «нових» традицій. З’ясовано особливості формування та соціоісторичних передумов становлення сучасного академічного хорового виконавства a cappella на Україні та Білорусії. Досліджено новітні якості та форми виконавської презентації сучасного академічного хорового мистецтва a cappella. Матеріалом дослідження стали загальновизнані взірці сучасної хорової музики a сappella українських (І. Шамо, В. Губаренко, В. Бібік, Т. Кравцов, Л. Дичко, В. Мужчиль) і білоруських (А. Мдівані, Л. Шлег, О. Атрашкевич, А. Безенсон, В. Кузнєцов) композиторів; сукупна виконавська творчість провідних академічних хорових колективів України і Білорусії, – Національної заслуженої академічної хорової капели України «Думка» (Київ), Академічного хору імені В’ячеслава Палкіна (Харків) і Державного хору білоруського радіо і телебачення (Мінськ). Охарактеризовано систему сучасного академічного хорового мистецтва a cappella як відкриту, що перебуває у стані постійної взаємодії із навколишнім середовищем, коли здійснюється постійне оновлення і обмін новою інформацією.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ314.1-73(4УКР)6-2 + Щ314.1-73(4БІЛ)6-2 + Щ314.1-712

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА442153 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського