Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (1)Книжкові видання та компакт-диски (27)Журнали та продовжувані видання (1)
Пошуковий запит: (<.>A=ВАВІНА$<.>+<.>A=ЛЮДМИЛ$<.>+<.>A=СЕРГІЇВНА$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 12
Представлено документи з 1 до 12

      
Категорія:    
1.

Вавіна Л. С. 
Компенсаторно-розвивальні функції змісту освіти з рідної мови учнів зі складним дефектом / Л. С. Вавіна; Ін-т дефектології АПН України. - К. : ВО Укрфітосоціоцентр: БФ"Візаві", 2001. - 57 c. - Бібліогр.: 48 назв. - укp.

Наведено результати дослідження актуальної проблеми сучасної дефектології - вивчення, навчання і підготовки до адаптації в суспільстві дітей зі складним дефектом, зокрема, зі значними порушеннями зору, які поєднуються з інтелектуальною недостатністю. Проаналізовано відомі факти про онтогенетичний розвиток даної категорії учнів, виявлено психофізичні особливості й досвід корекційного навчання. Висвітлено концептуальні підходи до визначення компенсаторно-корекційних функцій змісту їх мовної освіти, розкрито наукові засади його функціонування та реалізації мети, завдань, структурних компонентів змісту навчання української мови.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч433.241.6 + Ч435.241.6 + Ш141.4-917

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА619567 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Дегтяренко Т. М. 
Корекційно-реабілітаційна робота в спеціальних дошкільних закладах для дітей з особливими потребами : навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. / Т. М. Дегтяренко, Л. С. Вавіна; Сум. держ. пед. ун-т ім. А.С.Макаренка. - Суми : Унів. кн., 2008. - 302 c. - Бібліогр.: с. 135-145. - укp.

Розглянуто основні завдання системи корекційно-реабілітаційної роботи у спеціальних дошкільних закладах для дітей з особливими потребами (ДзОП). Наведено модель сучасної системи допомоги даним дітям. Визначено типи спеціальних дошкільних закладів у країні. Висвітлено стан допомоги ДзОП на сучасному етапі розвитку держави, практику надання корекційно-реабілітаційної допомоги (КРД) різним контингентам ДзОП і його нормативно-методичне забезпечення. Увагу приділено управлінню системою КРД дітям на різних рівнях.

Рассмотрены основные задачи системы коррекционно-реабилитационной работы в специальных дошкольных заведениях для детей с особыми потребностями (ДсОП). Приведена модель современной системы помощи данным детям. Определены типы специальных дошкольных заведений в стране. Освещены состояние помощи ДсОП на современном этапе развития государства, практика оказания коррекционно-реабилитационной помощи (КРП) разным контингентам ДсОП и его нормативно-методическое обеспечение. Внимание уделено управлению системой КРП детям на разных уровнях.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч430.91 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА699637 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Вавіна Л.  
Психолого-педагогічний супровід дітей з порушеннями опорно-рухового апарату та розумового розвитку : посібник / Л. Вавіна, Е. Данілавічюте, В. Засенко, Л. Коваль, А. Колупаєва; НАПН України, Ін-т спец. педагогіки. - К. : АТОПОЛ, 2010. - 242 c. - Бібліогр.: 63 назв - укp.

Розкрито проблеми розвитку та соціалізації дітей з порушеннями опорно-рухового апарату та розумового розвитку. Висвітлено особливості корекційної, навчально-виховної та психологічної роботи з даною категорією дітей. Показано можливості використання корекційно-розвивальних комп'ютерних програм у навчанні дітей шкільного віку з порушеннями опорно-рухового апарату та розумового розвитку.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч439.6 я7 + Ч435.2 я7

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА744759 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Федоренко С. В. 
Спеціальна методика навчання української мови в школах для дітей з порушенням зору : навч. посіб. / С. В. Федоренко, Л. С. Вавіна, В. В. Купрас, О. М. Паламар; ред.: С. В. Федоренко. - К., 2011. - 284 c. - укp.

Розглянуто українську мову як навчальний предмет у початковій школі для сліпих і слабозорих дітей. Запропоновано спеціальну методику навчання мови в школах для дітей з порушеннями зору. Розкрито особливості навчання грамоти, організації уроків читання, формування орфографічних умінь і навичок з мови у сліпих і слабозорих молодших школярів. Увагу приділено методиці навчання плоского письма та розвитку зв'язного мовлення у дітей з порушенням зору.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-917

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА741636 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Гудим І. М. 
Особливості розвитку дітей дошкільного віку з порушеннями зору : наук.-метод. посіб. / І. М. Гудим, Л. С. Вавіна, Л. А. Нафікова, К. С. Довгопола, С. В. Кондратенко; Ін-т спец. педагогіки, НАПН України. - К. : Пед. думка, 2012. - 135 c. - укp.

Висвітлено науково-методичні засади дошкільного навчання дітей з порушеннями зору, спрямовані на забезпечення оптимальних умов для комплексного, системного, неперервного виховання та навчання. Визначено основні принципи організації та пріоритетні напрями педагогічного керівництва пізнавальною діяльністю дошкільників з порушеннями зору, в процесі корекційного навчання. Розкрито основні науково-методичні підходи до розробки всіх складових змісту навчання дошкільників з вадами зору та рекомендації щодо добору ігрового та дидактичного матеріалу для групових і підгрупових занять, зумовлені своєрідними особливостями психофізичного розвитку дітей дошкільного віку з порушеннями зору. Подано рекомендації для практиків, зокрема з розвитку усного зв'язного мовлення, формування уявлень про навколишній світ, елементарних математичних уявлень, трудових навичок, ігрової, образотворчої та музичної діяльності в контексті основних положень Базової програми "Я у світі", також методики діагностування навичок зорового сприймання, стану сформованості мовленнєвих та предметно-практичних навичок. Висвітлено основні напрями корекційно-компенсаторної роботи у спеціальному дошкільному навчальному закладі для дітей з порушеннями зору. Обгрунтовано основні концептуальні підходи до організації та реалізації корекційно-компенсаторного впливу на дошкільників з порушеннями зору. Висвітлено результати експериментального вивчення особливостей мовленнєвого та перцептивного розвитку дошкільників з порушеннями зору, результати педагогічних обстежень стану сформованості навичок просторового орієнтування, можливо

стей використання компенсаторних способів сприймання.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч433.91

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА761975 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Блеч Г. О. 
Освіта осіб з особливими потребами: шляхи розбудови : наук.-метод. зб. Вип. 3, ч. 1 / Г. О. Блеч, І. В. Бобренко, Л. С. Вавіна, І. В. Гладченко, А. С. Грикун. - К. : Пед. думка, 2012. - 180 c. - укp.

Розкрито технології корекційної роботи, впровадження інклюзивної освіти в Україні, навчання та виховання дітей з особливостями психофізичного розвитку. Наведено результати експериментальних досліджень, пошуків шляхів підвищення ефективності підготовки названої категорії дітей до самостійного життя, інтегрування в соціум. Розглянуто можливість і доцільність здійснення профілактики та корекції плоскостопості у дітей дошкільного віку з помірною розумовою відсталістю засобами фізичного виховання. Запропоновано підходи до реалізації компетентісного підходу в процесі навчання української мови та читання учнів з порушеннями зору. На матеріалі образотворчого мистецтва досліджено особливості становлення та розвитку самоконтролю у сліпих молодших школярів. Обгрунтовано доцільність використання музичного фольклору в навчально-виховному процесі шкіл інтенсивної педагогічної корекції. Висвітлено сучасний зарубіжний погляд на проблему дослідження рівня розвитку комунікативних навичок у дітей з розладами аутичного спектра. З'ясовано особливості соціальної саморегуляції особистості з порушенням інтелектуального розвитку. Розкрито окремі аспекти формування наукових засад навчання дітей з порушенням слуху в Західній Європі, зокрема в Німеччині.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч430.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: В354417/3,ч.1 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Вавіна Л. 
Психолого-педагогічний супровід дітей з порушеннями опорно-рухового апарату та затримкою психічного розвитку : [посібник] / Л. Вавіна, Е. Данілавічютє, В. Засенко, А. Колупаєва, С. Литовченко; ред.: Л. С. Вавіна; НАПН України, Ін-т спец. педагогіки. - К. : Атопол, 2011. - 178 c. - Бібліогр.: с. 173-178 - укp.

Висвітлено окремі аспекти навчання та виховання дітей з дитячим церебральним паралічем та затримкою психічного розвитку. Розглянуто стратегії індивідуальної підтримки та супроводу дітей цієї категорії. Наведено особливості розвитку компонентів психологічної структури процесу письма в таких дітей і формування готовності до опанування навичок письма. Приділено увагу особливостям навчання української мови і читання учнів молодшого шкільного віку з порушенням опорно-рухового апарату і затримкою психічного розвитку. Описано процес корекції порушень психофізичного розвитку учнів із зазначеними порушеннями засобами продуктивних видів діяльності.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч439.6 + Ч430.241.6

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА773294 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Вавіна Л. С. 
Визначення рівня підготовленості розумово відсталих дітей до навчання в допоміжній школі (методичні рекомендації з організації диференційованого навчання) / Л. С. Вавіна, Г. М. Мерсіянова // Дефектологія. - 2007. - № 4. - С. 17-25. - укp.

Доведено необхідність грунтовного обстеження дітей, які вступають до допоміжної школи, для визначення рівня їх підготовленості до навчання та пізнавальних можливостей. Визначено мету даного обстеження - одержання конкретних відомостей про кожного учня для мотивованого розподілу на групи учнів з більшими (І відділення) та з меншими (ІІ відділення) пізнавальними можливостями для організації їх диференційованого навчання.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.204

Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Вавіна Л. С. 
Календарне планування уроків читання в початковій школі для дітей з тяжкими порушеннями зору / Л. С. Вавіна // Дефектологія. - 2006. - № 3. - С. 4-9. - укp.

Визначено мету та призначення предмета "Читання". Акцентовано увагу на десяти основних завданнях уроків у ІІ -ІV класах спеціальної школи: розвиток мовленнєвої діяльності, формування смислового аспекту читання та інших. Наголошено на принципах формування змісту уроків. Розкрито змістові лінії програми курсу "Читання" та їх взаємозв'язок. Відображено поетапно процес формування в учнів уміння читати вголос, сприймати і розуміти прочитане протягом першого семестру ІІ класу. Звернено увагу на методи і прийоми роботи на уроках. Рекомендовано годинний розподіл класного читання за розділами підручника. Подано зразок орієнтовного календарного тематичного планування 21-го урока з двох тем першого семестру ІІ класу.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч433.211 + Ш141.4-972

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Вавіна Л. 
Концептуальні підходи до реалізації змісту дошкільної освіти дітей із порушеннями зору / Л. Вавіна // Дефектологія. Особлива дитина: навчання і виховання. - 2013. - № 3. - С. 4-9. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Обгрунтовано вибір основних засобів реалізації в практиці дошкільної освіти змісту навчання дітей із порушенням зору. Детально розкрито засоби реалізації завдань педагогічного керівництва, що забезпечує оптимальний компенсаторний і корекційний ефект навчання. Подано рекомендації щодо використання ефективних технологій навчання з корекції психічного та фізичного розвитку, формування сенсорного досвіду. Охарактеризовано три основні методи навчання дітей: словесний, наочний, практичний. На основі викладеного матеріалу сформульовано основні концептуальні підходи до удосконалення процесу корекційного навчання дітей дошкільного віку з порушенням зору

Обоснован выбор основных средств реализации в практике дошкольного образования содержания обучения детей с нарушением зрения. Подробно раскрыты средства реализации задач педагогического руководства, которое обеспечивает оптимальный компенсаторный и коррекционный эффект обучения . Даны рекомендации по использованию эффективных технологий обучения по коррекции психического и физического развития , формирования сенсорного опыта. Охарактеризованы три основных метода обучения: словесный , наглядный , практический . На основе изложенного материала сформированы основные концептуальные подходы к совершенствованию процесса коррекционного обучения детей дошкольного возраста с нарушением зрения.

The choice of the main means of implementation in practice of preschool education for children with visual impairment. Details Revealed means of implementing the tasks of pedagogical guidance that provides optimal compensatory and corrective effect of training. Recommendations on use of efficient technologies correctional education correction of mental development, correction of physical development, the formation of sensory experience. Placed three basic methods of learning: verbal , visual , hands-on. On the basis of the material formed the main conceptual approaches to improve the process of remedial education of preschool children with visual impairment


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч433.91

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Вавіна Л. 
Концептуальні підходи до реалізації змісту дошкільної освіти дітей із порушеннями зору / Л. Вавіна // Дефектологія. Особлива дитина: навчання і виховання. - 2013. - № 4. - С. 4-10. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Розглянуті концептуальні підходи щодо реалізації змісту дошкільної освіти для дітей з вадами зору.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч433.221

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Галина Мерсіянова: життєві віхи. Науковий шлях : [наук.-метод. посіб.] / Г. О. Блеч, І. В. Бобренко, Л. С. Вавіна, А. М. Висоцька, І. В. Гладченко; ред.: В. В. Засенко; НАПН України, Ін-т спец. педагогіки. - Київ : Фенікс, 2014. - 318, [29] c. - Бібліогр. в кінці ст. - укp.

Висвітлено основні життєві періоди становлення відомого українського вченого, кандидата педагогічних наук, старшого наукового співробітника Інституту спеціальної педагогіки НАПН України Г. М. Мерсіянової. Подано основні наукові здобутки теоретико-експериментальної діяльності вченого, результати наукових досліджень, виконаних під керівництвом Г. Мерсіянової, висвітлено широкий спектр використання її наукового доробку в галузі спеціальної педагогіки,спеціальної психології, логопедії, психопедагогіки. Подано бібліографічний покажчик праць вченого.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435 г(4УКР)6-8 Мерсіянова Г. М.

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА796545 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського