1. |
Гладуш В. Формування діагностико-прогностичної компетентності магістра спеціальної освіти / В. Гладуш, В. Кляйн, В. Шилонова // Україна. Здоров'я нації. - 2019. - № 2. - С. 26-32. - Бібліогр.: 2 назв. - укp.Висвітлено одну із актуальних проблем підготовки фахівців другого рівня вищої освіти "магістр" спеціальної освіти. Сучасний стан реформування всіх ланок освіти в Україні привносить високі вимоги до педагогічних працівників закладів освіти. Особливо це значимо на етапі упровадження інтеграційних процесів та включення дітей з особливими освітніми потребами до загальномасового освітнього середовища. Освітні заклади (вищі, середні, дошкільні) проводять заходи щодо задоволення сучасних потреб суспільства, але невідкладною проблемою є дефіцит молодих та неупереджених педагогічних кадрів, озброєних не тільки фундаментальними й новітніми знаннями, передовими методичними напрацюваннями, а й необхідними як життєвими так і професійними компетентностями. Саме вміння працювати з сучасними дітьми різних категорій, в нестандартних умовах (інтеграція, інклюзія) приведе до очікуваних результатів. Спектр професійних компетентностей сучасного спеціального педагога досить широкий, утім, особливу важливість відіграє саме діагностико-прогностична компетентність. Формування цієї компетентності на етапі оволодіння магістерською програмою вищого навчального закладу забезпечить високий рівень впевненості випускника у власних силах щодо виконання функціональних обов'язків. Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489
Шифр НБУВ: Ж25956 Пошук видання у каталогах НБУВ
|
2. |
Шилонова В. Шкільний спеціальний педагог в середовищі дитячого садку Словацької Республіки / В. Шилонова, В. Кляйн, В. Гладуш // Україна. Здоров'я нації. - 2019. - № 2. - С. 130-134. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.Мета роботи - інформування професійної спільноти про нову робочу позицію "Шкільний спеціальний педагог", яка вперше з 2018 року вводиться в Словацькій Республіці в умовах дитячого садка в рамках національного проекту PRIM - Проект інклюзія в дитячому садку. Робота шкільного спеціального педагога в дитячому садку спрямована на оптимізацію освітнього та особистісного розвитку дітей (з акцентом на дітей з особливими освітніми потребами). Ключова роль педагогів є здійснення інклюзивної діагностики дітей в дитячому садку до вступу в 1-й клас загальноосвітньої школи. Рік початкової школи за допомогою інструментів діагностики поетапної орієнтації і подальшої ефективної стимуляції сприятиме прискоренню розвитку дітей дошкільного віку з інвалідністю та соціально незахищених, що відповідає основам державної філософії інклюзивної освіти. Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.42(4Сла)
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж25956 Пошук видання у каталогах НБУВ
|