Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (1)
Пошуковий запит: (<.>A=Калимбет М. В.$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 3
Представлено документи з 1 до 3

      
Категорія:    
1.

Долина Л. Ф. 
Моніторинг радіоактивності студентського містечка ДНУЗТ / Л. Ф. Долина, В. П. Кільовий, Д. В. Астахов, М. В. Калимбет // Наука та прогрес трансп. Вісн. Дніпропетр. нац. ун-ту залізн. трансп. ім. акад. В. Лазаряна. - 2016. - № 3. - С. 49-59. - Бібліогр.: 19 назв. - укp.

Робота спрямована на визначення радіоактивного забруднення на території студентського містечка Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна (ДНУЗТ). Дозиметрами вимірювалось радіоактивне забруднення у різних місцях (точках) студентського містечка ДНУЗТ, увагу приділено місцям скупчення людей. Центрами вимірів стали студентські гуртожитки, пам'ятники, зупинки, головні входи в новий та старий корпуси, аудиторії, підвали, басейн, котельня та інші. На основі дозиметричного контролю вперше в історії університету виявлено джерела радіоактивного забруднення студентського містечка та території ДНУЗТ. Найбільший радіаційний фон спостерігається у трьох точках, а саме: постаменті пам'ятника М. І. Калініну, пам'ятнику студентам-воїнам, головному вході у новий корпус (колони). Це можна пояснити наявністю гранітових матеріалів, із яких зроблені постаменти та сходи. Рівень радіоактивності будівельних матеріалів визначається вмістом у них природних радіонуклідів, які входять в урано-радієвий та торієвий ряди розпаду (18 і 12 радіонуклідів), а також калію-40. Радіоактивність будівельних матеріалів оцінюється вмістом в них домінуючих радіонуклідів радію-226, торію-232 і калію-40. Їх домінуюча роль пояснюється тим, що ці довгоживучі високоенергетичні α, β, μ-випромінювачі є продуктами розпаду радію-226 в урановому ряду і радію-224 у торієвому ряду з виділенням радіоактивних газів (радон-222 та радон-220). Радіоактивні гази збираються у підвалах навчальних корпусів, їх розпад супроводжується 100 % альфа-випромінюванням, який є найбільш небезпечним. За результатами дослідження зроблено висновок: біля об'єктів із підвищеним радіоактивним випромінюванням слід поставити покажчики радіоактивності та попередження щодо небезпеки для дітей і молоді. З метою зменшення радіоактивного впливу радону на студентів та співробітників в університеті слід зробити більш ефективну вентиляцію підвалів навчальних корпусів, басейну та гуртожитків.


Індекс рубрикатора НБУВ: Е0*801.1-652.15 + Б1(4УКР-4ДНІ-2Д) с7

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж72605 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Зеленько Ю. В. 
Впровадження заходів щодо ліквідації наслідків аварій при перевезенні небезпечних вантажів / Ю. В. Зеленько, М. В. Калимбет, Д. В. Фесенко // Трансп. системи та технології перевезень : зб. наук. пр. - 2020. - Вип. 20. - С. 20-26. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Розглянуто проблеми під час перевезення небезпечних вантажів та під час ліквідації аварійних наслідків. Запропоновані заходи по вирішенню цих проблем. Удосконалення процедури перевезення небезпечних вантажів залізничним транспортом та ліквідаційних заходів, а також зменшення часових витрат на ліквідацію аварійних наслідків при перевезенні небезпечних вантажів залізничним транспортом. Детально описано запропоновані пропозиції щодо вдосконалення процедури перевезення небезпечних вантажів, та ліквідаційних заходів в правовому полі, шляхом перегляду повноважень співробітників, а також шляхом розробки та використання універсального сорбенту з композитних матеріалів. Запропоновано розробку універсального сорбенту та впровадження його на залізничному транспорті. Створенні універсального сорбенту, який матиме змогу, як одного з ліквідаційних заходів при аварійних ситуаціях під час перевезення небезпечних вантажів залізничним транспортом. В Україні, на залізничному транспорті є сорбенти для ліквідації аварій, їх дуже багато, але один сорбент можна використовувати тільки для ліквідації конкретного класу небезпеки, а універсальній сорбент, можна буде використати для ліквідації декількох класів небезпечних вантажів. Запропоновано його прикріпити до поїзда, що дасть змогу зразу приступити до локалізації розливу до прибуття аварійно-відновного поїзда, та таким чином зменшить дорогоцінний час на ліквідаційні заходи. Також розширення повноважень деяких підрозділів дозволить зменшити кількість аварійних ситуацій, та наслідки під час локалізації та ліквідацій аварій при перевезенні небезпечних вантажів.


Індекс рубрикатора НБУВ: О384.88

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж74012 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
3.

Зеленько Ю. В. 
Розробка рекомендацій щодо підвищення ефективності взаємодії складових системи "відправник - перевізник - одержувач" / Ю. В. Зеленько, М. В. Калимбет // Наука та прогрес трансп. Вісн. Дніпр. нац. ун-ту залізн. трансп. ім. акад. В. Лазаряна. - 2022. - № 2. - С. 5-16. - Бібліогр.: 13 назв. - укp.

Дослідження спрямоване на розробку рекомендацій щодо підвищення ефективності роботи відповідних підрозділів системи "відправник - перевізник - одержувач" із забезпеченням безпеки на залізничному транспорті під час перевезення небезпечних вантажів або/та в разі виникнення аварійної ситуації. На основі графічних, аналітичних інструментів та за допомогою теорії вірогідності проведено аналіз оцінки виникнення аварійної ситуації. Шляхом побудови комбінованої діаграми Ісікави дерева ключової події та карти ризиків ключової події проведено аналізів оцінки ризиків виникнення аварійної ситуації. Виявлено можливі причини та фактори виникнення аварійних ситуацій під час перевезення небезпечних вантажів залізничним транспортом (влучання ракетного снаряда, ожеледиця, перевищення швидкості, перешкоди на залізничній колії). Розроблено рекомендації для зниження ризиків виникнення аварійної ситуації (співпраця АТ "Укрзалізниця" та відповідних центрів, що проводять спеціальне навчання з питань перевезення небезпечних вантажів, ефективна взаємодія всіх учасників системи "відправник - перевізник - одержувач", а також досконалий контроль за дотриманням правил безпеки). Надано пропозиції щодо вдосконалення процедури взаємодії відповідних підрозділів системи "відправник - перевізник - одержувач", що можуть бути задіяні в ліквідаційних заходах (використання універсальних сорбційних полотен (USC) для локалізації розливів небезпечних вантажів, використання як прикриття вагонів моделей 19-795 та 19-795-01 для перевезення USC, регенерація та повторне використання USC). Розроблено рекомендації для мінімізації негативних наслідків аварій на базі системного аналізу й оцінки ризиків їх виникнення під час перевезення небезпечних вантажів залізничним транспортом. У сфері безпеки застосування цих рекомендацій сприятиме зниженню ризиків на залізничному транспорті з точки зору недопущення ситуацій, що загрожуватимуть екологічному стану довкілля й життєдіяльності людини, особливо в умовах воєнного стану, що має місце на теренах нашої країни, а також оновленню матеріально-технічних засобів ліквідації аварійних наслідків.



Шифр НБУВ: Ж72605 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського