Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (2)Журнали та продовжувані видання (1)
Пошуковий запит: (<.>A=Кобильченко В. В.$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 10
Представлено документи з 1 до 10

      
Категорія:    
1.

Кобильченко В. В. 
Соціально-психологічні основи розвитку та корекції особистості підлітка в нормі і при патології зору : монографія / В. В. Кобильченко. - К. : Освіта України, 2010. - 550 c. - Бібліогр.: с. 460-494. - укp.

Досліджено соціально-психологічні основи розвитку та корекції особистості підлітка в нормі та у разі зорової патології. Висвітлено загальні теоретичні питання особистісного розвитку, психологічного супроводу, організації психологічної діагностики, індивідуальної та групової психологічної корекції. Наведено результати теоретико-експериментального дослідження проблеми особистісного зростання підлітків у нормі та у разі зорової патології.

Исследовано социально психологические основы развития и коррекции личности подростка в норме и при зрительной патологии. Освещены теоретические вопросы личностного развития, психологического сопровождения, организации психологической диагностики, индивидуальной и групповой психологической коррекции. Приведены результаты теоретико-експериментального исследование проблемы личностного роста подростков в норме и во время зрительной патологии.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.402.2 + Ю948.23 + Ю984.92 с

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА728550 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Кобильченко В. В. 
Теоретико-методичні засади психологічного супроводу підлітків з глибокими порушеннями зору : автореф. дис. ... д-ра психол. наук : 19.00.08 / В. В. Кобильченко; Ін-т спец. педагогіки НАПН України. - К., 2010. - 39 c. - укp.

Проаналізовано різні теорії особистості, особливості психосоціального розвитку у підлітковому віці та його основні соціальні чинники. Встановлено, що формування особистості підлітків з глибокими порушеннями зору суттєво обтяжене важким сенсорним дефектом. Визначено детермінанти соціальної взаємодії, вивчено та розкрито їх особливості у підлітків з глибокими порушеннями зору. Проведено аналіз теоретичних, методичних та організаційних засад психологічного супроводу, надано його визначення, розроблено теоретичну модель та концепцію. Експериментально апробовано методики тренінгів для школярів і педагогів спеціальних закладів освіти для дітей з порушеним зором.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.402.2 + Ю948.23 + Ю984.92 с

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА376534 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Кобильченко В. В. 
Загальні підходи щодо психологічної реабілітації школярів з глибокими порушеннями зору / В. В. Кобильченко // Дефектологія. - 2007. - № 1. - С. 7-9. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Визначено мету діяльності психологічної служби в системі освіти та місце психологічної реабілітації у діяльності шкільної психологічної служби. Детально розглянуто зміст основних напрямів психологічної реабілітації: профілактики, діагностики, корекції консультативно-медичної допомоги.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948.23 + Ч433.221.01

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Кобильченко В. В. 
Концепція психологічного супроводу учнів 1 - 4 класів спеціальних закладів освіти для дітей з порушеннями зору / В. В. Кобильченко // Дефектологія. - 2007. - № 4. - С. 36-39. - укp.

Обговорено запровадження психологічної служби в системі спеціальної освіти та різноманітні моделі організації роботи шкільної психологічної служби. Наголошено на неперервному комплексному психологічному супроводі як моделі професійної діяльності шкільного психолога з учнями I - IV класів спеціальних закладів освіти для дітей з порушеннями зору.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч433.4(4УКР)712.1 + Ю949.244

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Кобильченко В. В. 
Методичні рекомендації щодо проведення індивідуальних занять з корекції психосоціального розвитку учнів 1 - 4 класів з порушеним зором / В. В. Кобильченко // Дефектологія. - 2006. - № 1. - С. 12-15. - укp.

Наголошено на особливостях індивідуальної та групової форм психологічної допомоги школярам. Визначено прийоми для створення у школяра мотивації до психологічного втручання та головне завдання психолога. Розглянуто бесіду-інтерв'ю як центральний метод роботи психолога. Розкрито зміст п'яти фаз перебігу інтерв'ю. Вміщено таблицю "Засоби психологічного впливу". Наведено низку прийомів інструментально-прикладного характеру, що стимулюють школяра до подальшого обговорення психологічних проблем.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч433.241

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Кобильченко В. В. 
Проведення групових занять з корекції психосоціального розвитку учнів 1 - 4 класів з порушеннями зору / В. В. Кобильченко // Дефектологія. - 2006. - № 2. - С. 10-13. - укp.

Визначено мету психотренінгу тренінг-групи - напрацювання потрібних способів і форм поведінки. Окреслено завдання групової роботи: відтворити у практичній діяльності групи ту соціальну реальність, з якою діти мають справу; навчати школярів уникати конфліктних ситуацій та інші. Наголошено на трьох компонентах психологічного змісту роботи в межах тренінгу. Конкретизовано зміст чотирьох фаз роботи у тренінг-групі. Сформульовано п'ять репродуктивних завдань тренінгу. Акцентовано на прийомах застосування під час тренінгу таких методів: бесіда, психомалюнок, рольова гра, психогімнастика, аутотренінг, діалогічні вправи, соціодрама.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч433.241

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Кобильченко В. В. 
Перцептивний тренінг у спеціальній школі: зміст і методика / В. В. Кобильченко // Дефектологія. - 2009. - № 2. - С. 46-48. - укp.

Розкрито завдання перцептивного тренінгу як різновиду соціально- психологічного тренінгу, спрямованого переважно на корекцію Я-образу. Розглянуто основні компоненти психологічного змісту навчання в межах перцептивного тренінгу. Відповідно до психологічного змісту визначено етапи перцептивного тренінгу. Акцентовано увагу на застосуванні методів перцептивного тренінгу: бесіди, психомалюнку, рольової гри, групової дискусії, психодрами. Висвітлено методи оцінки результатів перцептивного тренінгу.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.3 + Ю952.2-734 с

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Кобильченко В. В. 
Особливості психічної сфери в умовах зорового дефекту / В. В. Кобильченко // Дефектологія. - 2012. - № 2. - С. 14-18. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Проаналізовано різноманітні теоретичні підходи до психічного розвитку особистості за умов зорового дефекту. Встановлено, що порушення зорового аналізатора та його провідних шляхів завжди негативно позначається на формуванні й перебігу в дитини складних психічних процесів. Виокремлено та охарактеризовано функціональний, операційний та мотиваційний рівні сенсорно-перцептивної організації людини. Зазначено, що незалежно від того, який тип сприймання формується у сліпого або слабозорого, він володіє усіма властивостями: вибірковістю, осмисленістю, узагальненням, аперцепцією та константністю. Констатовано, що рівень психічного розвитку індивіда з порушеннями зору може відрізнятися від нормального: вибірковість сприймання обмежується вузьким колом інтересів, меншим емоційним впливом об'єктів зовнішнього світу, скорочується зона константного зорового сприймання.

Проанализированы различные теоретические подходы к психическому развитию личности в условиях зрительного дефекта. Установлено, что нарушения зрительного анализатора и его ведущих путей всегда негативно сказывается на формировании и течении у ребенка сложных психических процессов. Выделены и охарактеризированы функциональный, операционный и мотивационный уровни сенсорно-перцептивной организации человека. Отмечено, что независимо от того, какой тип восприятия формируется у слепого или слабовидящего, он обладает всеми свойствами: выборочностью, осмысленностью, обобщением, апперцепцией и константностью. Констатировано, что уровень психического развития индивида с нарушениями зрения может отличаться от нормального: выборочность восприятия ограничивается узким кругом интересов, меньшим эмоциональным влиянием объектов внешнего мира, сокращается зона константного зрительного восприятия.

Analyzed different theoretical approaches to the psychological development of the individual in terms of the visual defect. Found that abnormalities of the visual and its leading ways always has a negative impact on the development and course of the child's complex mental processes. Isolated and characterization of the functional, operational and motivational levels of sensory-perceptual organization man. It is noted that no matter what type of perception is formed of a blind or visually impaired, ithas all the properties of selective, comprehension, generalization, apperception and constant. Stated that the level of mental development of the individual with a visual impairment can differ from normal: Selective perception is limited to a narrow range of interests, less emotional impact of external world, reduced area of the constant visual perception.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948.23

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Кобильченко В. В. 
Особливості особистісної сфери в умовах зорового дефекту / В. В. Кобильченко // Дефектологія. - 2013. - № 1. - С. 32-36. - Бібліогр.: 16 назв. - укp.

Проаналізовано різноманітні теоретичні підходи до становлення та розвитку особистості у разі зорового дефекту. Сліпоту визначено як психологічний феномен і вказано три рівні вияву дефекту: фізіологічний, психологічний та соціальний. Вивчено вплив зорового дефекту на формування рис характеру, самооцінку особистості та характер її спілкування з оточенням. Встановлено результати невдалої соціалізації осіб з вадами зору і розглянуто три види невротичної поведінки як одного із найтяжчих наслідків неправильної адаптації незрячих осіб у суспільстві. Зафіксовано першочергову значущість соціальних чинників та суспільних інститутів у формуванні основних властивостей особистості.

Проанализированы разнообразные теоретические подходы к формированию и развитию личности в случае дефекта зрения. Слепота определена как психологический феномен и указаны три уровня проявления дефекта: физиологический, психологический и социальный. Изучено влияние зрительного дефекта на формирование черт характера, самооценку личности и характер её общения с окружающими. Установлены результаты неудачной социализации личностей с недостатками зрения и рассмотрены три типа невротического поведения, как наиболее тяжкого последствия неправильной адаптации незрячих особ в обществе. Зафиксирована первоочередная значимость социальных факторов и общественных институтов в формировании основных черт личности.

Analyzed is the variety of theoretical approaches to establish and develop the individual of the persons with the vision defects. Blindness is defined as a psychological phenomenon, and three levels of the defect are indicated: there are physiologicalpsychological and social. The effect of the vision defect for the character traits and individual self esteem formation, and the model of its communication with others are explored. Established are the results of the unsuccessful socialization of individuals-with-visual-impairments and considered three types of neurotic behavior as the most serious consequences of blind persons’ wrong social adjustment. Fixed is the primary importance of social factors and public institutions in the formation of the basic personality traits.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч433.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Кобильченко В. В. 
Психологічний супровід дітей дошкільного віку з порушеннями зору : монографія / В. В. Кобильченко; НАПН України, Ін-т спец. педагогіки. - Полтава : Техсервіс, 2015. - 206 c. - укp.

Подано теоретико-методологічні підходи до організації й проведення роботи з психологічного супроводу дошкільників з порушеннями зору. Обгрунтовано принципи та механізми особистісного розвитку, розкрито загальні та специфічні закономірності психічного та соціального розвитку дітей дошкільного віку за умов нормального та порушеного зорового сприймання. Розкрито рушійні сили психічного та соціального розвитку дитини. Проаналізовано природні та соціальні чинники становлення особистості дитини-дошкільника в онто- та дизонтогенезі (за порушень зору). Увагу приділено ознайомленню читачів з особливостями соціалізації та соціальної адаптації в дошкільному віці, природі агресії та її характерним виявам у поведінці дітей-дошкільників із порушеннями зору. Відображено різні теоретико-методичні підходи щодо визначення парадигми психологічного супроводу, його змісту, мети й завдань тощо. Наведено концепцію психологічного супроводу дошкільників з порушеннями зору.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948.23

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА802495 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського