1. |
Ревасевич І. С. Психологічна структура і динаміка особистісної адаптованості учнів загальноосвітніх шкіл : Автореф. дис... канд. психол. наук / І. С. Ревасевич; Прикарпат. нац. ун-т ім. В.Стефаника. - Івано-Франківськ, 2007. - 20 c. - укp.Здійснено теоретико-експериментальне дослідження проблеми вікової динаміки й індивідуальних інваріантів розвитку особистісної адаптованості учнів шкільного віку до усталених обставин навчання, а також до інноваційних, модульно-розвивальних. Розроблено понятійно-категоріальний апарат стосовно проблеми адаптованості у контексті сучасної вікової та педагогічної психології. Створено та науково обгрунтовано модель-конфігуратор адаптації особистості у системі структурованого вітакультурного простору та власного психодуховного світу. Запропоновано поняття "актуальна лінія адаптації" та розкрито його змістово-психологічний формат. Виокремлено передумови та чинники стабілізації персональної пристосованості учнів у системі зовнішнього та внутрішнього світів. Досліджено й експериментально підтверджено існування чотирьох основних інваріантів (траєкторій) розвитку особистісної адаптованості вихованців загальноосвітніх шкіл (прогресивного, регресивного, стабільного, нестабільного). Запропоновано діагностичну програму комплексного дослідження вікових й індивідуальних особливостей адаптованості школярів. Скачати повний текст Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.14 + Ю952.2-734
Рубрики:
Шифр НБУВ: РА349120 Пошук видання у каталогах НБУВ
|
2. |
Методологія і психологія гуманітарного пізнання : колект. монографія / А. В. Фурман, О. Фурман, С. Шандрук, А. А. Фурман, О. Хайрулін, І. Ревасевич, Я. Бугерко, О. Шаюк, А. Гірняк, Г. Гірняк. - Тернопіль : ТНЕУ, 2019. - 997 c. - Бібліогр. в кінці розд. - укp.Розглянуто з міждисциплінарних позицій системно висвітлені актуальні питання програмного розвитку та рефлексивного конструювання методології і психології гуманітарного пізнання. У першому інтелектуальному вимірі тривалих пошуків здійснено посферне обгрунтування методології як науки про форми, методи, засоби й інструменти компетентної миследіяльності та професійного методологування і як вчинкового задіяння найпродуктивнішого свідомісного каналу постановки і розв’язання різноманітних проблем, а саме архітектоніки парадигмальних досліджень, ресурсів циклічно-вчинкового підходу, онтологічного базису і гносеологічних горизонтів психологічного осягнення дійсності, способів узмістовлення теорії розвитку професійних творчих здібностей, засобів ціннісно-орієнтаційного збагачення вчинкової буттєвості особистості, у другому - реалізовано похідні наукові проекти методологічно досконалого упрозорення дослідницьких зразків найскладніших психологічних упредметнень: ігрового моделювання життєдіяльності суб’єкта за умови невизначеності, стратегій взаємодоповнення особистісної адаптованості та економічної поведінки людини у межах психокультури, рефлексії як здатності, стану, процесу, властивості й водночас особистісної рефлективності, покомпонентної структурно-функціональної організованості персональної толерантності, модульно-розвивального навчального комплексу як інструменту освітньої взаємодії. Індекс рубрикатора НБУВ: Ю9 В2 + Ю251.42
Рубрики:
Шифр НБУВ: ВА838317 Пошук видання у каталогах НБУВ
|