Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (2)
Пошуковий запит: (<.>A=Рудюк Т. В.$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 2
Представлено документи з 1 до 2

      
Категорія:    
1.

Рудюк Т. В. 
Вербалізація концептів ЧОЛОВІК, ЖІНКА в українській фразеології : автореф. дис. ... канд. філол. наук : 10.02.01 / Т. В. Рудюк; Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - К., 2010. - 20 c. - укp.

Обгрунтовано принцип системності у вивченні гендерно маркованих фразеологічних номінацій, визначено зміст категорійних лінгвостилістичних понять "концепт", "гендер" у соціолінгвістиці, "картина світу" в лінгвальному та концептуальному аспектах. З'ясовано позицію тендерного компонента в семантичній структурі фразеологічних одиниць, виявлено національно-культурну специфіку семантики фразеологізмів з гендерним компонентом. Вивчення фразеосемантичної концептуальної опозиції "маскулінність-фемінність" проведено на підставі словникового та художнього дискурсів. Встановлено роль гендерно маркованих лексичних одиниць у формуванні фразеологічних значень. Окреслено динамічні процеси в системі гендерно маркованих фразеологічних номінацій. Розкрито аксіологічний потенціал фразеологічних номінацій із компонентом-апелятивом і компонентом-антропонімом у словниковому та художньому дискурсах. Висвітлено синонімічні відношення, антонімічні зв'язки в системі гендерно маркованих фразеологічних номінацій української мови, простежено відображення народнопоетичної стихії у фразеологізованих контекстах художніх ідіосистем.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-33

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА377199 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Рудюк Т. В. 
Теоретико-методичні засади формування ключових компетентностей учнів 10-11 класів закладів загальної середньої освіти (профільний рівень) у процессі навчання лексикології української мови (на матеріалі родинної лексики) : автореф. дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.02 / Т. В. Рудюк; Київський університет імені Бориса Грінченка. - Київ, 2021. - 44 c. - укp.

Досліджено генезу методики навчання лексикології української мови в закладах освіти. Обгрунтовано лінгвістичні, психологічні та психолінгвістичні засади навчання старшокласників лексикології української мови (на матеріалі родинної лексики) в закладах загальної середньої освіти (профільний рівень). З'ясовано сутнісні характеристики базових понять дослідження. Охарактеризовано родинну лексику як дієвий чинник формування ключових компетентностей старшокласників в цих закладах (профільний рівень) у процесі навчання лексикології української мови (на матеріалі родинної лексики). Проаналізовано зміст чинного навчально-методичного забезпечення з української мови для учнів 10 - 11 класів таких закладів (профільний рівень) в аспекті обраної проблеми дослідження. Запропоновано й обґрунтовано методи навчання лексикології та систему компетентнісно спрямованих вправ з лексикології української мови (на матеріалі родинної лексики) для учнів 10 - 11 класів цих закладів (профільний рівень). Розроблено методику формування ключових компетентностей у старшокласників закладів загальної середньої освіти (профільний рівень) у процесі навчання лексикології української мови (на матеріалі родинної лексики) й експериментально перевірити її ефективність.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-933

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА449440 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського