Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Журнали та продовжувані видання (1)
Пошуковий запит: (<.>I=Ж16367<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 391
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Пальчук М. 
Підручник нового покоління - один із чинників підвищення якості освіти / М. Пальчук // Проф.-техн. освіта. - 2008. - № 2. - С. 15-17. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Розглянуто проблему адекватності підручника системи ПТО вимогам державних стандартів і суспільства загалом. Окреслено інформаційно-комп'ютерну парадигму освіти, що передбачає, зокрема, використання програмних продуктів - комп'ютерних енциклопедій і довідників, електронних підручників і навчальних посібників Розкрито недоліки та переваги електронних підручників. У зв'язку з розвитком інтерактивних форм навчання акцентовано увагу на електронний підручник, як ядро навчально-методичного забезпечення дисципліни.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.215.7

Шифр НБУВ: Ж16367 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Вахула Р. 
Позаурочна навчально-виховна робота у ПТНЗ / Р. Вахула // Проф.-техн. освіта. - 2008. - № 4. - С. 29-31. - укp.

На прикладі діяльності Львівського державного Будинку техніки описано заходи, спрямовані на забезпечення якісної професійної підготовки молоді, піднесення її загальнокультурного та творчого рівня, створення умов для самореалізації, саморозвитку особистості. Із використанням впровадження стратегії локальних змін висвітлено практику організації та керівництва позаурочною роботою в навчальних закладах ПТО Львівської обл.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.38

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16367 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Ничкало Н. 
Підручник - справа державна / Н. Ничкало // Проф.-техн. освіта. - 2008. - № 2. - С. 24-25. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Розглянуто складність проблеми підручникотворення, яка включає дидактичні, методичні, філологічні, художні, естетичні, технічні, технологічні й санітарно-гігієнічні вимоги та необхідність врахування вікових, психофізіологічних особливостей учнів ЗНЗ, ПТНЗ, студентів ВНЗ І - IV рівнів акредитації, слухачів ІППО, а також специфіку професійного спрямування підготовки фахівців. Акцентовано увагу на важливості здійснення системних досліджень з питань теорії підручника для професійної школи, закономірностей його створення. Зосереджено увагу на окремих реаліях підручникотворення сьогодні, зокрема на проблемі ілюстрацій у підручнику; не фаховій редакційній обробці та корективі рукописів; стані експертизи підручників; відсутності науково-методичної літератури для викладачів, майстрів і керівників ПТНЗ; залучення авторів підручників у підготовці видань до друку за власні кошти. Запропоновано створити спеціалізоване видавництво "Профвидав" (про це записано і в рекомендаціях секції працівників профтехосвіти на ІІ Всеукраїнському з'їзді працівників освіти), запозичити і впровадити досвід європейських країн про надання реальної допомоги педагогам - авторам підручників для ПТНЗ, відновити державну програму "Навчальна література для професійної освіти".


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.215.1

Шифр НБУВ: Ж16367 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Паржницький В. 
Підручник для професійно-технічної освіти: від рукопису до видання / В. Паржницький // Проф.-техн. освіта. - 2008. - № 2. - С. 21-22. - укp.

Висвітлено позитивні напрацювання Відділення змісту професійно-технічної освіти Інституту інноваційних технологій і змісту освіти МОН України щодо розробки відповідно до вимог Державних стандартів ПТО уніфікованих комплектів навчальної літератури для ПТНЗ. Зазначено причини, що унеможливили бажаний прорив у цьому напрямі. Окреслено перспективи вирішення означеної проблеми.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.215.1

Шифр НБУВ: Ж16367 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Щербак Л. 
Проблеми децентралізації ПТО / Л. Щербак // Проф.-техн. освіта. - 2008. - № 4. - С. 32-34. - укp.

Із використанням Проекту TACIS "Підвищення ефективності управління системою професійно-технічної освіти в регіонах України" висвітлено підходи щодо стратегії децентралізації у сфері ПТО на державному рівні. За трьома напрямами розглянуто стратегію децентралізації ПТО, визначено її мету. Наголошено, що в умовах децентралізації важливою є повна передача ПТНЗ функцій організації, здійснення та надання освітніх послуг, що передбачає їх господарську автономність. Подано орієнтовний перелік заходів, пов'язаних з децентралізацією управління системою ПТО. Зазначено про важливість створення при Міністерстві освіти і науки координаційної Ради з питань децентралізації ПТО, описано її завдання.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч464(4УКР) к22

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16367 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Паламарчук Л. 
Професійна компетентність майбутнього екскурсовода та агента організації туризму / Л. Паламарчук // Проф.-техн. освіта. - 2008. - № 2. - С. 39-40. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Визначено ключові професійні компетенції екскурсовода й агента організації туризму. Обгрунтовано підвищення ролі і значущості їх професії на сучасному етапі розвитку суспільства. Окреслено вимоги до цих професій та практичні вміння, що дають змогу фахівцю відібрати, сформулювати і ефективно донести свої знання до широкої аудиторії. Розглянуто завдання педагогічних працівників у виконанні вимог підготовки майбутніх працівників сфери туризму.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч518.1 р30

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16367 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Полохало В. 
Про виконання Міністерством освіти і науки України, Академією педагогічних наук України статей 7 і 29 закону України "Про професійно- технічну освіту" в частині науково-методичного забезпечення професійно- технічної освіти, впровадження у навчально-виробничий процес досягнень науки, техніки, нових технологій, передового досвіду та інноваційних педагогічних технологій (Рішення Комітету Верховної Ради України з питань науки і освіти від 11 червня 2008 р. протокол №16) / В. Полохало // Проф.-техн. освіта. - 2008. - № 2. - С. 3-5. - укp.

Проаналізовано діяльність МОН України, АПН України, Інституту інноваційних технологій і змісту освіти МОН України, управлінь освіти і науки обласних державних адміністрацій, Всеукраїнської асоціації працівників професійно-технічної освіти, закладів, установ і організацій системи професійно-технічної освіти щодо науково-методичного забезпечення професійно-технічної освіти, впровадження у навчально-виробничий процес досягнень науки, техніки, нових технологій, передового досвіду та інноваційних педагогічних технологій. Визначено сучасний стан системи професійно-технічної освіти в Україні. Наголошено на наявності недоліків в роботі МОН України та АПН України з означеного питання, зокрема в науковому опрацюванні, оновленні й затвердженні в новій редакції Концепції розвитку професійно-технічної освіти та Закону України "Про професійно-технічну освіту", у формуванні нової стратегії розвитку ПТО, відпрацюванні моделі національної системи кваліфікацій, науковому обгрунтуванні прогнозування розвитку ринку праці в Україні з урахуванням тенденцій розвитку економіки та ін. Розглянуто рекомендації Кабінету Міністрів України, МОН України, АПН України та Раді Міністрів АР Крим, обласним, Києва та Севастополя державним адміністраціям щодо вирішення проблем професійної освіти і навчання, сучасного механізму управління ПТО.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч464(4УКР) к1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16367 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Попова Т. 
Проблеми взаємодії ПТНЗ і підприємств: історичний аспект / Т. Попова // Проф.-техн. освіта. - 2008. - № 2. - С. 48-51. - Бібліогр.: 14 назв. - укp.

Проаналізовано історико-педагогічну літературу, архівні матеріали з метою удосконалення організації виробничої практики в ПТУ швейного профілю в Україні. Розглянуто зміст угод про співробітництво, яке передбачало перспективне планування спільної роботи між керівництвом училища та підприємства для поліпшення навчання та виховання учнів. Окреслено недоліки в організації виробничої практики, що обумовлювалися недостатньою взаємодією між навчальними закладами і підприємствами. Охарактеризовано позитивні аспекти такої співпраці, що сприяла матеріально-технічному забезпеченню навчального процесу, організації технічного керівництва роботою учнів під час виробничої практики, шефству трудових колективів над навчальними групами та окремими учнями. Зосереджено увагу на організації виробничої практики за безпосередньої участі наставників, вивченні учнями передового виробничого досвіду, що надавало можливість краще засвоїти та опанувати найбільш раціональні принципи виконання технологічних операцій. Встановлено необхідну умову активної організації проведення виробничої практики, педагогічну доцільну взаємодію професійних навчальних закладів і підприємств.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.54 + Ч461.266.63

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16367 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Калошин В. 
Педагогіка успіху як важлива умова розвитку творчості учнів ПТНЗ / В. Калошин // Проф.-техн. освіта. - 2008. - № 4. - С. 14-16. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Обговорено впровадження у навчально-виховний процес сучасного ПТНЗ технології, здатної забезпечити успіх у навчанні, націленої на викликання в учнів почуття радощів, і, тим самим, відкриття шляху до розвитку творчості. Висвітлено дані соціологічного дослідження щодо наявності реалізації педагогіки успіху в навчальному процесі. З використанням досвіду В.Ф. Шаталова висвітлено педагогічні прийоми, що створюють ситуації успіху та формують оптимізм в учнів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.25

Шифр НБУВ: Ж16367 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Мілейкіна Н. 
Методика створення електронного словника / Н. Мілейкіна // Проф.-техн. освіта. - 2008. - № 2. - С. 28-30. - Бібліогр.: 2 назв. - укp.

Розглянуто проблему навчання професійної термінології, що передбачає вільне і грамотне володіння українським фаховим мовленням. Акцентовано увагу на словник як краще джерело унормованої професійної лексики. Розкрито методику створення інтегрованого довідково-інформаційного програмного комплексу навчального призначення на п'яти мовах для технічних спеціальностей і, зокрема, для технічних спеціальностей ПТНЗ - електронного словника - в Інституті професійно-технічної освіти АПН України. Охарактеризовано можливості програмного забезпечення. Зазначено важливість даного програмного продукту у формуванні культури науково-технічного мовлення учнів ПТНЗ, збагаченні їхнього термінологічного лексикону.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш111.4 + Ш104.418*34

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16367 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Єрашева Л. 
Навчаємо за інноваційними технологіями / Л. Єрашева // Проф.-техн. освіта. - 2008. - № 2. - С. 37-38. - укp.

Висвітлено досвід роботи викладача спецтехнології професійно-технічного училища № 45 Кривого Рогу Дніпропетровщини в підготовці верстатників широкого профілю, операторів верстатів з ЧПК, токарів, фрезерувальників інноваційних технологій навчання, із застосуванням: методики проведення інтегрованих уроків, так званих уроків-практикумів; комп'ютерної контролюючої програми для проведення державної підсумкової атестації зі спецтехнології з професії "Токар, фрезерувальник"; методики оцінки рівня розвитку технічного мислення учнів за тестом Беннетта.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311,01 + Ч461.466 + Ж.р(4УКР)2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16367 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Бурдейний В. 
Менеджмент якості освітніх послуг / В. Бурдейний // Проф.-техн. освіта. - 2008. - № 2. - С. 36-37. - укp.

Розглянуто шляхи вирішення проблеми втілення в навчально-виробничий і виховний процес системного підходу до забезпечення належної якості освітніх послуг в державному професійно-технічному навчальному закладі "Одеське вище професійне училище морського туристичного сервісу". Окреслено застосування принципів Всезагального Менеджменту Якості (TQM) у розробці власної системи менеджменту якості. Зосереджено увагу на методологічній основі системи Менеджменту якості училища - "Настанові з якості", яку ухвалив регіональний орган сертифікації морського регістру судноплавства. Висвітлено роботу щодо створення виконавчого механізму дії системи менеджменту якості освітніх послуг, зокрема через розробку нормативних документів. Розкрито значення центральної ланки системи, вищої форми адміністративного контролю якості освітніх послуг - внутрішнього аудиту, в ході якого аудитори одержують свідоцтва фактичної діяльності інженерно-педагогічних працівників щодо виконання вимог, встановлених системою менеджменту якості.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч464(4УКР)717.1 к94

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16367 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Комісарова Л. 
Метод проектів у виробничому навчанні кваліфікованих робітників швейного профілю / Л. Комісарова // Проф.-техн. освіта. - 2008. - № 4. - С. 20-22. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Описано інноваційний метод проектів, який створює ефективні умови для самореалізації учнів ПТНЗ, допомагає їм включитися в активну соціальну дію. Висвітлено види навчальних проектів, які використовуються у виробничому навчанні у Миколаївську професійному ліцеї сфери послуг. Обговорено короткотерміновий проект ліцею "Дизайн сучасної кухні", який мав за мету сформувати в учнів уміння самостійно обирати професійні рішення; довготривалий проект "Зроби крок за горизонт" та "Краса врятує світ". Зроблено висновок, що метод проектів як інтерактивний метод сприяє підготовці учнів до майбутнього самостійного трудового життя, гнучкого орієнтування у змінах і досягненнях виробничої сфери.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.251 + М4 р(4УКР)2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16367 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Коряк С. 
Нове покоління підручників / С. Коряк // Проф.-техн. освіта. - 2008. - № 2. - С. 20-21. - укp.

Акцентовано увагу на можливості подачі навчального матеріалу на якісно новому рівні, наприклад, у вигляді електронних підручників. Розглянуто спробу Інституту інноваційних технологій і змісту освіти МОН України створити певну подібність стандарту, сформульовану в технічному завданні (ТЗ) на програмно-педагогічний засіб (ППЗ). Окреслено загальні компоненти цього програмного продукту. Зосереджено увагу, зокрема на конструкторі занять, завдяки якому викладач має змогу створювати власні лекції, практичні заняття, поповнювати їх власними тестовими завданнями. Запропоновано створити сайт МОН України з базами даних з предметів ПТО, у яких викладач може знайти атестований навчальний матеріал для своїх занять.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.215.7

Шифр НБУВ: Ж16367 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Савченко І. 
Особливості електронного підручникотворення / І. Савченко // Проф.-техн. освіта. - 2008. - № 2. - С. 26-28. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Обгрунтовано актуальність використання сучасних електронних дидактичних ресурсів в навчальному процесі ПТНЗ. Окреслено головні переваги електронних підручників та спроби самостійних розробок програмних продуктів або використання закуплених з метою створення комплексного навчально-методичного забезпечення навчально-виробничого процесу. Розглянуто електронний підручник як елемент освітнього предметного середовища, який створюється в комплексах певних дисциплін, і потребує консолідації зусиль програмістів, методистів, викладачів дисциплін, комп'ютерних графіків та науково-методичного супроводу. Запропоновано реалізацію певних кроків щодо комплексного і системного підходу у вирішенні проблем підручникотворення в системі ПТО, в тому числі створення педагогічних програмних засобів (ППЗ) навчання. Визначено недоліки, що супроводжують розробку ППЗ і гальмують їх активне використання, які слід враховувати під час розробки нового покоління електронних підручників. Рекомендовано обгрунтувати психологічні, фізіологічні, педагогічні та організаційні вимоги щодо ППЗ.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.215.7

Шифр НБУВ: Ж16367 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Нікітчина С. 
Народні традиції у професійному вихованні учнівської молоді / С. Нікітчина // Проф.-техн. освіта. - 2008. - № 4. - С. 27-29. - Бібліогр.: 16 назв. - укp.

Розкрито традиції народної педагогіки та найважливіші чинники системи трудового виховання українського народу. Наголошено на вагомому значенні традицій, звичаїв і обрядів українців у вихованні учнівської молоді. Висвітлено основні засоби та методи трудового виховання підростаючого покоління, що визначаються особливостями економіко-господарської зайнятості населення України. Зроблено висновок, що народні трудові традиції формуються всім укладом суспільного життя та суспільними відносинами, збагачуються у ході виховання наступних поколінь, їх підготовки до активної трудової громадської діяльності.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.352.13

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16367 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Дуганець В. 
Наскрізне практичне навчання студентів аграрно-інженерних спеціальностей / В. Дуганець // Проф.-техн. освіта. - 2008. - № 3. - С. 26-29. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Розглянуто матеріали, присвячені аналізу існуючих видів практичного навчання студентів, визначенню організаційно-методичних шляхів ефективного його проведення. Розкрито особливості наскрізної схеми практичного навчання, яке охоплює всі освітньо-кваліфікаційні рівні - "молодший спеціаліст" - "бакалавр" - "спеціаліст". З урахуванням досвіду Подільського державного аграрно-технічного університету обгрунтовано ефективність організації практичної роботи на основі принципу наскрізності, суть якого полягає в переході малоємких практичних занять (лабораторні, практичні роботи, роботи на тренажерах та імітаційних стендах) у великоємкі (навчальна, виробнича та переддипломна практики). Акцентовано увагу на проблемі організаційної, матеріально-технічної та навчально-методичної малозабезпеченості наскрізного практичного навчання студентів у ВНЗ.


Індекс рубрикатора НБУВ: П072 р(4УКР)3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16367 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Десятов Т. 
Створення підручників нового покоління для професійної освіти - невідкладне завдання сьогодення / Т. Десятов // Проф.-техн. освіта. - 2008. - № 2. - С. 9-10. - укp.

Окреслено найнагальніші завдання у вирішенні проблеми підручникотворення у професійно-технічній освіті, які набувають особливої актуальності у зв'язку із розробкою, апробацією та запровадженням Державних стандартів ПТО. Розглянуто пріоритетний напрям діяльності МОН України - розроблення програми "Підручник", що передбачатиме підвищення якості змісту підручників, їх уніфікацію, прозорі процедури замовлення, виготовлення та рецензування. Акцентовано увагу на розробку та впровадження в навчальний процес сучасних педагогічних засобів навчання на електронних носіях.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.215

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16367 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Козак А. 
Сучасні підходи до управління ПТНЗ в регіоні / А. Козак // Проф.-техн. освіта. - 2008. - № 2. - С. 41-42. - Бібліогр.: 2 назв. - укp.

Обгрунтовано потребу у пошуках нових підходів до реформування ПТО. З огляду на Концепцію розвитку ПТО розглянуто питання удосконалення управління системою через його децентралізацію та проблеми, що пов'язані з нею, зокрема соціальне партнерство, організація виробничої практики учнів ПТНЗ, незалежна оцінка якості знань, ліцензування діяльності ПТО, бюджетна та адміністративна децентралізація. Запропоновано шляхи вирішення означених проблем, а саме: створення на регіональному рівні бази даних перспективної потреби у робітничих кадрах, використання німецького досвіду щодо застосування дуальної системи навчання, удосконалення системи моніторингу у сфері ПТО та ін.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч464(4УКР) к22

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16367 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Аніщенко В. 
Стандарт професійної компетентності - основа підготовки робітничого персоналу фірми в контексті європейської інтеграції / В. Аніщенко // Проф.-техн. освіта. - 2008. - № 3. - С. 41-43. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Розглянуто важливість професійної підготовки персоналу на виробництві, що характеризується високим ступенем гнучкості та відкритості, забезпечує доступність і демократичність професійного навчання персоналу, високий ступінь професійної компетентності за заданого рівня кваліфікації. Визначено завдання навчального підрозділу підприємства, які є передумовою створення підгрунтя для неперервного навчання протягом життя. Окреслено поняття стандарту, стандартизації освітніх процесів та професійної компетентності. Визначено вимоги та підстави для створення стандарту професійної компетентності, що відповідав би стандартам якості серії ISO 9000. Акцентовано увагу на взаємозв'язку між стандартами професійної компетентності та програмами професійного навчання, коли гнучкість стандартів професійної компетентності відзеркалюється в гнучкості навчальних програм.


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)240.01 + Ч464(4УКР)76

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16367 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського