Гришкова Р. О. Педагогічні умови реалізації особистісно орієнтованого навчання іноземної мови студентів нефілологічних спеціальностей вищих закладів освіти : Автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.04 / Р. О. Гришкова; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. - К., 2000. - 20 c. - укp.
Досліджено проблему особистісно орієнтованого навчання іноземної мови студентів нефілологічних спеціальностей вищих закладів освіти. Визначено педагогічні умови реалізації особистісно орієнтованого навчання іноземної мови: створення особистісно спрямованих навчально-педагогічних ситуацій, які спонукають студентів до усвідомлення власного позитивного образу "Я" та адекватної самооцінки; визнання пріоритету діалогу в навчанні іншомовному спілкуванню; створення ситуацій успіху на заняттях; забезпечення освітнього середовища в процесі навчання іноземної мови; переорієнтація на суб'єкт-суб'єктний стиль спілкування викладача та студентів. Обгрунтовано шляхи впровадження визначених педагогічних умов у навчально-виховний процес вищих навчальних закладів. Запропоновано особистісно орієнтовану модель навчання іноземної мови студентів нефілологічних спеціальностей вищих закладів освіти.