Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (1)Автореферати дисертацій (4)
Пошуковий запит: (<.>K=БІНАРНІСТЬ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 14
Представлено документи з 1 до 14

      
Категорія:    
1.

Гнідець У. С. 
Специфіка комунікації в літературі для дітей та юнацтва (на матеріалі сучасної німецькомовної прози) : автореф. дис... канд. філол. наук / У. С. Гнідець; Тавр. нац. ун-т ім. В.І.Вернадського. - Сімф., 2008. - 20 c. - укp.

Проведено комплексний аналіз специфіки літературної комунікації у німецькомовній літературі для дітей та юнацтва, зміни комунікативної парадигми в ній у період від 1970-х рр. до сьогодення. Обгрунтовано суть поняття літератури для дітей і юнацтва на базі комунікативної теорії дієвості. Визначено головні принципи здійснення комунікації в літературі для дітей та юнацтва, а саме: ідейне збагачення наративу, бінарність, рівноправність і самодостатність комунікантів, візуалізацію образу дитини як ідеального реципієнта, що є літературним явищем, зумовленим його власною природою як безпосереднім центром причинно-наслідкового зв'язку всієї комунікативної інтеракції у тексті. Проаналізовано твори видатних німецькомовних письменників У.Вьольфель, П.Гертлінга, О.Пройслера, М.Енде, Ю.Шубігера з метою з'ясування специфіки комунікативного процесу на внутрішньо-текстовому рівні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш85(0)943.24-334

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА356107 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Момот Н. М. 
Щоденник Т.Шевченка як творчо-психологічний та жанровий феномен : Автореф. дис... канд. філол. наук / Н. М. Момот; Кіровоград. держ. пед. ун-т ім. В.Винниченка. - Кіровоград, 2006. - 20 c. - укp.

Вперше проведено дослідження Щоденника Т.Шевченка як жанру документально-художньої літератури в контексті його модифікацій. Проаналізовано європейську щоденникову традицію, показано її вплив на оригінальну творчість поета. Розглянуто історію публікації твору, осмислено його жанрову неоднорідність, визначено структурні елементи, що впливають на її формування. Досліджено співвідношення у Щоденнику фактографічного та белетристичного матеріалу. Проаналізовано текст твору на наратологічному рівні. Досліджено його жанрову гетерогенність, визначено творчо-психологічну функціональність й обгрунтовано значення як творчої лабораторії поета та художника. У контексті психології творчості виявлено бінарність тексту та візуального ряду малярських творів, виконаних одночасно. На підставі психобіографічного методу визначено психологічне підгрунтя сонних візій Т.Шевченка.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)5-4 Шевченко, Т.Г. 12

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА345872 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Хоменко В. Г. 
Сучасний стан та тенденції професійної підготовки майбутніх інженерів-педагогів комп’ютерного профілю / В. Г. Хоменко // Проблеми інж.-пед. освіти. - 2013. - № 40/41. - С. 16-22. - Бібліогр.: 17 назв. - укp.

Проаналізовано сучасний стан підготовки майбутніх інженерів-педагогів комп’ютерного профілю в Україні та Європі й визначено тенденції щодо її вдосконалення. Розглянуто професійну діяльність інженера-педагога комп’ютерного профілю в аспекті бінарності та дуальності її складових. Визначено недоліки в існуючій системі професійної підготовки майбутніх інженерів-педагогів.

Проанализировано современное состояние подготовки будущих инженеров-педагогов компьютерного профиля в Украине и Европе и определены тенденции по ее усовершенствованию. Рассмотрена профессиональная деятельность инженера-педагога компьютерного профиля в аспекте бинарности и дуальности ее составляющих. Определены недостатки в существующей системе профессиональной подготовки будущих инженеров-педагогов.

This article analyzes the current state of training of future engineers-teachers of computer type in Ukraine and Europe and trending for its improvement. Considered professional activities of computer engineer-teacher profile in terms of binary duality and its components. Identified weaknesses in the current system of training of future engineers and educators.


Індекс рубрикатора НБУВ: З970 р3-2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71542 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Самойлов О. Ф. 
Глобалізація як культурно-історичне явище: синергетичний підхід : автореф. дис. ... канд. іст. наук : 07.00.02 / О. Ф. Самойлов; Донец. нац. ун-т. - Донецьк, 2013. - 19 c. - укp.

Досліджено глобалізацію як культурно-історичне явище за допомогою синергетичного підходу. Уперше розглянуто надзвичайно суперечливі тенденції у сфері глобалізації та її основні сутнісно-змістовні закономірності різних самоподібних рівнів. Показано позиції представників провідних наукових шкіл світу, політичних та громадських діячів щодо глобалізації як культурно-історичного явища. Встановлено, що характерними рисами історіографії досліджуваної проблеми є, насамперед, бінарність у поглядах на феномен глобалізації, у першу чергу серед західних вчених. Набуло подальшого розвитку дослідження особливостей загальновизнаної та національних стратегій провідних гравців на міжнародній арені за умов глобалізації світу. Уточнено роль провідних держав світу, зокрема США, у розвитку нинішніх глобалізаційних процесів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР)6-6 + А73

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА400790 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Гуцол С. Ю. 
Между мифосом и мелосом / С. Ю. Гуцол, К. В. Гуцол // Вісн. Нац. техн. ун-ту України "КПІ". Сер. Філософія. Психологія. Педагогіка. - 2013. - № 1. - С. 72-80. - Библиогр.: 38 назв. - рус.

Стаття є спробою проартикулювати деякі сторони множинної проблематики феноменів міфологічності музики та музичності міфу; її присвячено аналізові психологічних закономірностей процесів, що об'єднують ці культурні феномени. Проаналізовано "внутрішню" спорідненість музики і міфу як фундаментальних кодів культури. Показано, що взаємодія музики й міфу як феноменів соціокультурного буття, насамперед, пов'язана з роллю міфу в конструюванні образу світу, закарбованого в музичному творі. Обгрунтовано, що функціональні параметри міфологічної моделі (системність, симультанність, циклічність, інваріантність, канонізація, типологія, бінарність та амбівалентність, медіативність та ін.) дозволяють розглядати міфологічну структуру як породжувальну модель музичного образу світу, а музичний твір - представити в якості цілісної, симультанної згорнутої "ідеї", яка виникає в уявленнях композитора (автора) і передує своєму наративному втіленню; музичні наративи, у свою чергу, можна проартикулювати як специфічні "художні метаморфози", що приховують у своєму базисі міфологічний архетип. Під час наративного розгорнення музичного твору відбувається руйнування циклічного механізму: міф, відшарувавшись від ритуалу, здобуває риси лінійно-часового словесного буття, знаходить маркери початку й кінця. Показано, що міфологізація різних видів звукотворчості існує у будь-якій традиційній свідомості. Представлено концепції О. Ф. Лосєва і К. Леві-Строса про первинну музичність міфу.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(0)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж29126:Філос.Псих.Пед. Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Савченко В. Ф. 
Бінарність як ознака лекції з методики навчання фізики у вищому педагогічному навчальному закладі / В. Ф. Савченко // Пед. науки : зб. наук. пр. - 2012. - Вип. 62. - С. 323-328. - Бібліогр.: с. 328 - укp.

Розглянуто бінарність як ознаку лекцій з методики навчання фізики у педагогічному ВНЗ. Акцентовано увагу на тезі, що двоїчність у таких лекціях не тільки стосується навчальних предметів, але і дійових осіб – лектора і слухачів. Доводено зумовленість такої двоїчності тим, що перед слуханням лекцій з методики навчання фізики студенти засвоїли не тільки повний курс фізики, але і курс психолого-педагогічних дисциплін. Тому виникає ситуація, в якій студент не тільки слухає виклад матеріалу лектором, але і сам змушений працювати над цим матеріалом, проводячи операції співставлення і узагальнення, організовуючи свою працю на основі попередньої підготовки і самоорганізації. Такий підхід до методичної лекції дозволив виявити нові особливості її структури і системи роботи слухачів-студентів та лектора-викладача.

Рассмотрена бинарность как признак лекций по методике обучения физике в педагогическом ВУЗ. Подчеркуто, что двоичность в таких лекциях касается не только учебных предметов, но и дейстующих лиц – лектора и слушателей. Объяснена обусловленность такой двоичности тем, что перед слушанием лекций по методике обучения физике студенты усваивают не только полный курс физики, но и курс психолого-педагогических дисциплин. Поэтому возникает ситуация, когда студент не только слушает изложение материала лектором, но и сам должен работать над этим материалом, проводя операции сопоставления и обобщения, организуя свою работу на основании предварительной подготовки и самоорганизации. Такой подход к методической лекции позволил выявить новые особенности её структуры и системы работы слушателей-студентов и лектора-преподавателя.

Consider binary as a sign of lectures on methods of teaching physics at the higher educational institution. Emphasizes the duality in these lectures are not only academic subjects, but also the action of individuals - lecturers and students. This is due to the fact that before listening to lectures on methods of teaching physics students learn not only the full course of physics, but also the course of psycho-pedagogical disciplines.


Індекс рубрикатора НБУВ: В3 р(4УКР)3-2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69843 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Луцак С. М. 
Міфологічні прийоми смислотворення в романі Івана Франка "Петрії і Довбущуки" / С. М. Луцак // Прикарпат. вісн. НТШ. Сер. Слово. - 2014. - № 2. - С. 53-61. - Бібліогр.: 13 назв. - укp.

Проаналізовано міфологічні прийоми смислотворення у жанровій структурі роману "Петрії і Довбущуки" І. Франка. Ними зумовлені такі поетикальні риси цього твору, як недискретність хронотопу, образного та психічного світу, циклічність і бінарність сюжетних ходів, синкретичність родожанрових ознак і монтажність композиційної структури.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)5-4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73616 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Пахаренко В. І. 
Власне-мітичний механізм гармонізування світу / В. І. Пахаренко // Вісн. Черкас. ун-ту. Сер. Філософія. - 2015. - № 31. - С. 64-70. - Бібліогр.: 14 назв. - укp.

Узагальнено, систематизовано й поглиблено з мітологічних позицій сучасні філософські концепції шляхів згармонізування світу, конструктивного зрівноваження біполярності психіки людини. Діялектичну логіку забезпечує власне-мітична модель світосприймання, яка передбачає зв'язок із довкіллям, життєствердний світогляд, мораль. Така логіка підказує людині, що у тривимірному (чи тим паче у шестивимірному) світі опозиції треба розглядати не як бінарні, а як тринітарні. Лише такий підхід забезпечує якісний поступ, розвиток, відкриває сенс затятої боротьби протилежних первин. Псевдомітична ж логіка абсолютизує одну з частковостей вселенської цілости, порушує діялектику, унеможливлює діялог людини зі світом. Зосереджено увагу на примиренні основних екзистенційних опозицій "Я - світ" (зокрема "Я - Бог") і "чоловік - жінка". Діялектичне розв'язання цих двох фундаментальних опозицій дозволяє позитивно вирішувати й найважливішу опозицію - "тілесне - духовне", "душевне -духовне", "людське - Боже" - через феномен людини і життя.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69408 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Ткаля М. 
Бінарні протистояння як основа конфлікту в гайдамацькому фольклорі / М. Ткаля // Вісн. Черкас. ун-ту. Сер. Філол. науки. - 2012. - № 5. - С. 126-131. - Бібліогр.: 14 назв. - укp.

Розглянуто фольклорне відображення соціально-національного конфлікту часів гайдамаччини шляхом виокремлення та аналізу бінарних одиниць, що входять до складу опозиційних пар.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш3(4Укр)-697

Шифр НБУВ: Ж69408 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Моклиця М. 
Алегорія й символ: підступна бінарність термінів / М. Моклиця // Наук. вісн. Східноєвроп. нац. ун-ту ім. Лесі Українки. - 2016. - № 8. - С. 97-102. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Розглянуто нечіткість і непослідовність підручникових і словникових статей про алегорію та символ. Доведено тезу про розходження теорії та практики, коли надто складна і заплутана теорія не надає змогу термінам ефективно працювати під час аналізу художніх текстів. Окреслено історію вивчення алегорії та символу від античності до сучасності, пояснено аспект поперемінного акцентування синонімії й антонімії цих понять. Запропоновано пояснення причин розриву між теорією та практикою, указано на потребу використання концепту бінарності для узгодження протилежних інтенцій одних і тих самих понять.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш401.171.11

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69212 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Козиряцька С. А. 
Іслам крізь призму українських мас-медіа: основні напрями сучасних наукових досліджень / С. А. Козиряцька // Держава та регіони. Сер. Соц. комунікації. - 2018. - № 4. - С. 58-62. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Проаналізовано праці українських науковців, які вивчали проблеми релігійної журналістики з погляду висвітлення ісламської (мусульманської) тематики в українських ЗМІ, та в хронологічному вимірі визначено коло актуальних питань, що становили науковий інтерес дослідників. Виокремлено проблеми, пов'язані з формуванням образу мусульман та ісламської або національної ідентичності українськими медіа за умов різновекторності інформаційного впливу (з боку Росії та країн Західної Європи), а також дуальності російського вектора впливу. Відзначено ситуативність і бінарність у висвітленні етнорелігійних питань українськими ЗМІ, що зумовлені як геополітичною ситуацією в Україні та світі, так і впливом зовнішнього медійного поля, а також рівнем компетентності журналістів у питаннях релігії.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч624(4УКР)

Шифр НБУВ: Ж23244/соц.комун. Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Козиряцька С. А. 
Іслам крізь призму українських мас-медіа: основні напрями сучасних наукових досліджень / С. А. Козиряцька // Держава та регіони. Сер. Соц. комунікації. - 2018. - № 4. - С. 58-62. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Проаналізовано праці українських науковців, які вивчали проблеми релігійної журналістики з погляду висвітлення ісламської (мусульманської) тематики в українських ЗМІ, та в хронологічному вимірі визначено коло актуальних питань, що становили науковий інтерес дослідників. Виокремлено проблеми, пов'язані з формуванням образу мусульман та ісламської або національної ідентичності українськими медіа за умов різновекторності інформаційного впливу (з боку Росії та країн Західної Європи), а також дуальності російського вектора впливу. Відзначено ситуативність і бінарність у висвітленні етнорелігійних питань українськими ЗМІ, що зумовлені як геополітичною ситуацією в Україні та світі, так і впливом зовнішнього медійного поля, а також рівнем компетентності журналістів у питаннях релігії.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч624(4УКР)

Шифр НБУВ: Ж23244/соц.комун. Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Горячий О. В. 
Патогенетичне обґрунтування та розробка технології катетерного лікування фібриляції передсердь в залежності від структурно-функціонального та електрофізіологічного ремоделювання лівого передсердя : автореф. дис. ... д-ра мед. наук : 14.03.04 / О. В. Горячий; Національна академія наук України, Інститут фізіології імені О. О. Богомольця. - Київ, 2019. - 34 c. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р410.109-5

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА444161 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
14.

Voloshyn V. S. 
Contemporary semantics and the sense of the term "risk" = Сучасна семантика та сенс терміну "ризик" / V. S. Voloshyn // Вісн. Приазов. держ. техн. ун-ту. Сер. Техн. науки. - 2021. - Вип. 43. - С. 169-178. - Бібліогр.: 8 назв. - англ.

Зроблено спробу змінити традиційний підхід до розуміння поняття "ризик" - від імовірнісних методів його оцінки до подійних, які вже давно завоювали для себе місце у науковому та прикладному середовищі за допомогою дослідження та застосування у найрізноманітніших галузях діяльності: від економіки та бізнесу до соціальних та виробничих сфер. За основу запропонованої методики прийнятий подійний підхід, в якому основна роль відводиться послідовності подій у їх тимчасовій залежності, причинно-наслідкових зв'язків, що змінюються у часі від прогнозованого до реального, а також ентропійного підходу, що забезпечує смислове наповнення поняття "ризик" інформацією про достовірність та передбачуваність, серед прогнозованих подій у момент часу, нескінченно наближений до сьогодення. Вивчено синонімічність терміну та його семантичний та функціональний сенси для різних систем та сфер застосування, виділено однозначні властивості основних синонімів та функцій, а також суб'єктно-об'єктна складова описів шуканого терміну, які найбільш часто зустрічаються. Подано функціональну модель процесу ризикоутворення в подійно-логічній системі координат: час, інформація, енергія. Наведено результати дослідження експертних оцінок різних інтерпретацій терміна "ризик" у порівнянні з їхньою пріоритетністю у споживача у зазначеній системі координат. Кінцевим результатом роботи є запропоноване поняття терміна "ризик", яке грунтується на таких властивостях як бінарність, очікуваність, дихотомічність, невизначеність та векторність у координатах "час-інформація-ентропія", які в сукупності складають основу можливих ризиків у їхній часовій інтерпретації для конкретної системи.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ж1 + Ш103.10

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69254:Техн.н. Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського