Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (1)
Пошуковий запит: (<.>K=Валер'ян Підмогильний$<.>)*(<.>A=$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

      
Категорія:    
1.

Скорина Л. 
Формування умінь і навичок аналізу малої прози у вищих навчальних закладах (на матеріалі оповідання Валер'яна Підмогильного "Гайдамака") / Л. Скорина // Вісн. Черкас. ун-ту. Сер. Філол. науки. - 2015. - № 25. - С. 101-118. - Бібліогр.: 20 назв. - укp.

У системі фахових умінь і навичок студентів-філологів одне з пріоритетних місць належить аналізу літературного твору. Наведено загальні рекомендації щодо аналізу-інтерпретації малої прози (оповідань і новел). Теоретичні узагальнення проілюстровані на прикладі оповідання Валер'яна Підмогильного "Гайдамака". Цей твір може бути цікавим, по-перше, з огляду на важливість проблематики, по-друге, ознайомлення з ним дозволить простежити шляхи формування письменницького таланту Валер'яна Підмогильного - від перших оповідань до романів "Місто", "Невеличка драма". Пропонуємо орієнтовний алгоритм аналізу-інтерпретації оповідань та новел, що включає наступні складові: первинне ознайомлення з текстом; підготовчий етап (ознайомлення з біографією письменника, історією написання й видання твору, якщо виникає необхідність, варто простудіювати допоміжну літературу - історичну, філософську, теоретичну); повторне (поглиблене) ознайомлення з твором; інтерпретація змістових компонентів (тематики, проблематики, ідей, пафосу); аналіз художнього світу; аналіз композиційної форми; дослідження сюжетної форми; аналіз власне мовної форми; аналіз жанрової форми; з'ясування, зразком якого літературного напрямку, течії є твір; підсумковий етап: вивчення особливостей рецепції твору - його наукова (літературознавча) й творчо-образна інтерпретація (інсценізація, екранізація, музична інтерпретація тощо). Цей алгоритм можна застосовувати як на заняттях зі спецкурсу "Аналіз художнього твору" (у цьому випадку беруться до уваги всі текстові складові), так і під час викладання курсу історії української літератури (з огляду на специфіку дисципліни й обмежену кількість годин застосовувати цей алгоритм варто частково). Слід також враховувати, що запропонований алгоритм - це лише орієнтовна схема аналізу, яка в процесі дослідження кожного конкретного твору має конкретизуватися й уточнюватися: в одних випадках варто більше уваги акцентувати на проблематиці, в інших - на особливостях художнього світу, психологізмі, композиції, оригінальності мовних засобів тощо.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)6-4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69408 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського