Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (1)Наукова електронна бібліотека (23)Книжкові видання та компакт-диски (57)Журнали та продовжувані видання (1)
Пошуковий запит: (<.>K=МОТОЦИКЛ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 20
Представлено документи з 1 до 20

      
Категорія:    
1.

Тагаев Н. Н. 
Судебная медицина : Учеб. для слушателей вузов МВД Украины / Н. Н. Тагаев. - Х. : Факт, 2003. - 1254 c. - Библиогр.: с. 1229-1247 - рус.

Рассмотрены история возникновения и развития судебной медицины в Западной Европе и Азии, а также в Украине. Освещены правовые основы судебно-медицинской экспертизы, в частности вещественных доказательств. Рассмотрены вопросы общей и частной судебно-медицинской травматологии: травм, полученных в результате повреждения тупыми и острыми орудиями, при падении на поверхности, асфиксии, утоплении, наезде автомобилем, трактором, мотоциклом. Предложена классификация ядов, показано действие этанола на ткани. Предложена классификация смерти, рассмотрены особенности установления обстоятельств происшествия по следам крови.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р81 я73 + Х893.9(4УКР)413.1 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА640531 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Муханов А. І. 
Атлас судово-медичного дослідження тупої травми / А. І. Муханов. - Т. : ТДМУ ; Укрмедкнига, 2008. - 324 c. - укp.

Описано різні види й ознаки ушкоджень тіла людини тупими предметами та транспортними засобами. Особливу увагу приділено проблемам здійснення судово-медичних експертиз, зокрема, діагностиці ушкоджень, механізму їх формування, визначенню травмуючого предмета. Наведено інформацію про подряпини, вивихи, синці, переломи, ушкодження внутрішніх органів, автомобільні, мотоциклетні та залізничні травми.

Описаны разные виды и признаки повреждений тела человека тупыми предметами и транспортными средствами. Особое внимание уделено проблемам осуществления судебно-медицинских экспертиз, в частности, диагностике повреждений, механизму их формирования, определению травмирующего предмета. Приведена информация о царапинах, вывихах, синяках, переломах, повреждениях внутренних органов, автомобильных, мотоциклетных и железнодорожных травмах.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р811.244.1я6 + Х893.9(4УКР)413.1я6

Рубрики:

Шифр НБУВ: СО27994 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Левенець І. В. 
Судова медицина : курс лекцій / І. В. Левенець; Терноп. нац. екон. ун-т. - Т. : Екон. думка, 2007. - 263 c. - Бібліогр.: 123 назв. - укp.

Розглянуто питання судово-медичної танатології, травматології, експертизи наслідків застосування вогнепальної зброї. Проаналізовано вплив несприятливих факторів зовнішнього середовища, транспортних аварій, зокрема, автотранспортних, мотоциклетних, авіаційних.

Рассмотрены вопросы судебно-медицинской танатологии, травматологии, экспертизы последствий применения огнестрельного оружия. Проанализировано влияние неблагоприятных факторов внешней среды, транспортных аварий, в частности, автотранспортных, мотоциклетных, авиационных.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р81 я73-2 + Х893.9(4УКР)413.1 я73-2

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА696875 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Регульский М. Н. 
Методика и результаты исследования характеристик сопротивления усталости коленчатых валов двигателя мотоцикла / М. Н. Регульский, А. Д. Погребняк, О. Б. Балаковский // Пробл. прочности. - 2002. - № 6. - С. 139-148. - Библиогр.: 11 назв. - рус.

Наведено методику дослідження опору втомі колінчастих валів двоциліндрового двигуна мотоцикла. Застосування оригінальної схеми навантаження дозволило визначити експлуатаційний характер руйнування валів у ході випробувань. Наведено та проаналізовано результати порівняльних випробувань на втому декількох серій валів різних технологічних варіантів, а саме: валів із галтелями незміцнених, валів без галтелей (нульова галтель) зміцнених і незміцнених.


Ключ. слова: коленчатый вал, схема нагружения, упрочнение, усталость, разрушение вала
Індекс рубрикатора НБУВ: О361-041-01

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж61773 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Дубина Г. І. 
Особливості діагностики та лікування закритих травматичних уражень плечового сплетення, поєднаних з черепно-мозковою травмою : Автореф. дис... канд. мед. наук: 14.01.05 / Г. І. Дубина; АМН України. Ін-т нейрохірургії ім. А.П.Ромоданова. - К., 2005. - 19 c. - укp.

Наведено результати загальноклінічного обстеження з використанням інструментальних (аксіальної комп'ютерної томографії, магнітно-резонансної томографії, електронейроміографії) методів 90-та хворих з закритими ревматичними ураженнями плечового сплетення (ПС), поєднаними з черепно-мозковою травмою (ЧМТ). Уперше на підставі аналізу результатів досліджень визначено особливості виникнення та клініко-неврологічні картини закритих травматичних уражень ПС, поєднаних з ЧМТ різного ступеня тяжкості, терміни проведення операцій на структурах ПС, показання та протипоказання до їх проведення. Показано, що закрите ушкодження ПС, поєднане з ЧМТ, зустрічається у 25,8 % випадків усіх травм ПС. Установлено, що головною причиною виникнення цього поєднання ушкоджень у 93,3 % є дорожньо-транспортні пригоди, з яких 58,8 % травм одержані під час падіння з мотоцикла. Оцінено інформативність клінічних і спеціальних методів діагностики зазначених ушкоджень. Розроблено таблицю диференціальної діагностики монопарезу (моноплегії) верхньої кінцівки у хворих з поєднаними ушкодженнями ПС, а також алгоритм проведення лікувальних заходів. Визначено найбільш ефективні методи мікрохірургічного лікування цих хворих. Здійснено аналіз результатів хірургічного лікування закритих ушкоджень ПС, поєднаних з ЧМТ та показано, що кращі результати такого лікування мали хворі, що поступили в спеціалізовані заклади у термін до 4 - 7 місяців від отримання поєднаної травми та яким під час проведення операцій було застосовано електростимуляцію та здійснено трансплантацію ембріональної нервової тканини.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р638.77 + Р638.58

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА338708 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Илюхин А. А. 
Использование тренажера "МОТО ГЦОЛИФК" для тестирования уровня подготовленности спортсменов, занимающихся мотоциклетным спортом / А. А. Илюхин, В. А. Градусов, М. А. Чередниченко // Слобожан. наук.-спорт. вісн. - 2012. - № 1. - С. 44-46. - Библиогр.: 5 назв. - рус.

Роль качественной и профессиональной подготовки спортсменов, занимающихся мотоциклетным спортом, становится одним из ведущих факторов, обеспечивающих безопасность при управлении мотоциклом. Специальные тренажерные системы оказывают положительное влияние на совершенствование двигательных координационных способностей спортсмена. Координационные способности, в свою очередь, проявляются в технике управления мотоциклом.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч517.218 + Ч511.96

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70281 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Илюхин А. А. 
Особенности профессиональной деятельности сотрудников дорожно-патрульной службы в рамках исполнения служебных обязанностей на мотоциклах / А. А. Илюхин, В. А. Градусов, М. А. Чередниченко // Слобожан. наук.-спорт. вісн. - 2010. - № 4. - С. 151-156. - Библиогр.: 6 назв. - рус.

На современном этапе динамика развития профессионального мастерства мотоциклистов дорожно-патрульной службы подтверждается качественным изменениям в различных возрастных группах вне зависимости от классности водителя. Основным фактором, оказывающим влияние на необходимый уровень подготовленности (водительского мастерства), является учебно-тренировочный процесс и его организационная форма, применительно к материальной части.


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)112.011.013.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70281 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Илюхин А. А. 
Особенности техники управления транспортными средствами, используемыми сотрудниками дорожно-патрульной службы / А. А. Илюхин // Слобожан. наук.-спорт. вісн. - 2011. - № 2. - С. 114-116. - Библиогр.: 6 назв. - рус.

Качественная и профессиональная подготовленность сотрудников ДПС является одним из ведущих факторов, обеспечивающих безопасность при исполнении ими служебных задач в качестве оператора, управляющего автомобилем или мотоциклом.


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)112.011.013.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70281 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Шевченко А. Л. 
Применение титановых сплавов в автомобильной и мотоциклетной промышленности / А. Л. Шевченко // Пробл. тертя та зношування. - 2011. - Вип. 55. - С. 198-208. - Библиогр.: 8 назв. - рус.

Титановые сплавы приобретают все большего использования в производстве деталей автомобилей и мотоциклов. Рассмотрены вопросы замены традиционных конструкционных сплавов титановыми сплавами, которые улучшают производительность автомобилей и мотоциклов, а также их топливную экономичность, что, в свою очередь, способствует решению проблемы защиты окружающей среды.


Індекс рубрикатора НБУВ: О33-034 + О361-034

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж63290 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Kraszewski K.  
Zasady postepowania w urazach sportowcow wyczynowych / K. Kraszewski // Фіз. виховання, спорт і культура здоров'я у сучас. сусп-ві. - 2012. - № 4. - С. 372-375. - Библиогр.: 8 назв. - пол.

Спортивні травми найчастіше трапляються в командних іграх (регбі, футбол, гандбол), боксі, боротьбі, мотоциклетних гонках та ін. Найбільш частими травмами в спортсменів є переломи ніг і рук, вивихи, травми колін та ліктів. Період лікування травмованих спортсменів можна поділити на три етапи - надання медичної допомоги відразу після травми, безпосередне лікування, реабілітація. Проблеми травмування, із якими має справу лікар, пов'язані зі швидким поверненням травмованих спортсменів до регулярних тренувальних занять і виступів у змаганнях.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч510.917

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71868 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Близнюк О. П. 
Оцінка ефективності управління фінансовими ресурсами на підприємствах роздрібної торгівлі України / О. П. Близнюк, А. П. Горпинченко // Пробл. економіки. - 2014. - № 3. - С. 208-219. - Бібліогр.: 18 назв. - укp.

Мета статті - здійснення комплексної оцінки ефективності управління фінансовими ресурсами на підприємствах роздрібної торгівлі на основі системного підходу, який дозволяє одержати цілісне уявлення про рівень ефективності такого управління у процесі руху та трансформації фінансових ресурсів на етапах їх формування, розподілу, використання та відтворення, на оперативному, тактичному та стратегічному рівнях управлінської діяльності підприємства за допомогою обгрунтованої системи економічних показників. Здійснено аналіз ефективності використання фінансових ресурсів на підприємствах України, основним видом економічної діяльності яких є оптова та роздрібна торгівля, ремонт автотранспортних засобів і мотоциклів за період 2008 - 2012 рр., а також на основі сформованої та обстеженої вибіркової сукупності підприємств роздрібної торгівлі продовольчими товарами. Виявлено вплив чинників на рівні локальних показників ефективності (рентабельності, оборотності) у вибірковій сукупності торговельних підприємств за цільовими групами, у процесі стохастичного дослідження зв'язку між результативними та факторними ознаками за допомогою кореляційно-регресійного аналізу. Визначено критерії та обгрунтовано систему показників розробленого методичного інструментарію комплексної інтегральної оцінки ефективності управління фінансовими ресурсами на підприємствах роздрібної торгівлі на різних етапах руху та трансформації фінансових ресурсів та з урахуванням ієрархічних рівнів організаційної структури управління підприємством: оперативного, тактичного, стратегічного.


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)421.21-93-21

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж100602 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Друзь В. А. 
Система контроля качественной структуры специальной физической подготовки в мотокроссе на мотоциклах с коляской / В. А. Друзь, М. А. Чередниченко, В. В. Шишка, В. В. Горина // Слобожан. наук.-спорт. вісн.. - 2015. - № 5. - С. 40-45. - Библиогр.: 12 назв. - рус.

Цель работы - разработать и обосновать методы оценки и контроля специальной физической подготовки мотогонщиков на мотоциклах с коляской. Проведены аналитическое обобщение данных научной литературы, построение и использование специальных семантических пространств, обработка видеосъемки, биомеханический анализ двигательной деятельности. Проанализированы основные сложности, возникающие в достижении высоких результатов мотогонщиков на мотоциклах с коляской. Определены методы оценки каждого из составляющих компонентов системы спортсмен - мотоцикл - среда; установлены компоненты специальной физической подготовленности, которые ранее не освещались в специальной литературе. Изложены методы количественной оценки качественных характеристик специальной физической подготовленности, которые можно использовать во всех видах спорта.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч517.218

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70281 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Козлов С. В. 
Перспективи використання 3D-моделювання при реконструкції умов та обставин дорожньо-транспортної події / С. В. Козлов, В. В. В'юн, Г. Б. Алексін // Суд.-мед. експертиза. - 2018. - № 1. - С. 78-81. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Представлено використання комп'ютерного 3D-моделювання шляхом реконструкції умов та обставин дорожньо-транспортної події.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р811.244.1 с51 + Х893.9(4УКР)413.91

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж100472 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Fedorchenko I. 
Development of the modified methods to train a neural network to solve the task on recognition of road users / I. Fedorchenko, A. Oliinyk, A. Stepanenko, T. Zaiko, S. Shylo, A. Svyrydenko // Вост.-Европ. журн. передовых технологий. - 2019. - № 2/9. - С. 46-55. - Бібліогр.: 33 назв. - англ.

Розроблено модифікації простого генетичного алгоритму для розпізнавання образів. У запропонованій модифікації Альфа-Бета на етапі відбору особин до нової популяції особини ранжуються за показником пристосованості, далі випадковим чином визначається кількість пар - певна кількість найпристосованіших особин, і стільки ж найменш пристосованих. Найпристосованіші особини формують підмножину B, найменш пристосовані - підмножину W. Обидві підмножини входять у множину пар V. Число особин, що можуть бути обрані в пари, знаходиться в діапазоні 20 - 60 % від загальної кількості особин. У модифікації Альфа-Бета фіксована в порівнянні з оригінальною версією простого генетичного алгоритму було додано можливість виникнення двох мутацій, додано фіксовану точку схрещення, а також змінено відбір особин для схрещення. Це надає можливість підвищити показник точності у порівнянні з базовою версією простого генетичного алгоритму. У модифікації Фіксована встановлено фіксовану точку схрещення. В схрещенні приймає участь половина генів - гени що відповідають за кількість нейронів на шарах, значення інших генів завжди передаються нащадкам від однієї з особин. Також, на етапі мутації випадковим чином відбуваються мутації з використанням методу Монте-Карло. Розроблені методи програмно реалізовано для вирішення задачі розпізнавання учасників дорожнього руху (автомобілів, велосипедів, пішоходів, мотоциклів, вантажівок). Проведено порівняння показників використання модифікацій простого генетичного алгоритму та визначено кращий підхід вирішення задачі розпізнавання учасників дорожнього руху. Встановлено, що розроблена модифікація Альфа-Бета показала кращі результати у порівнянні з іншими модифікаціями у ході вирішення задачі розпізнавання учасників дорожнього руху. У разі застосування розроблених модифікацій отримано наступні показники точності: Альфа-Бета - 96,90 %, Альфа-Бета фіксована - 95,89 %, фіксована - 85,48 %. Крім того, у разі застосування розроблених модифікацій скорочується час підбору параметрів нейромоделі, зокрема за використання модифікації Альфа-Бета витрачається лише 73,9 % часу базового методу, за використанні модифікації Фіксована - 91,1 % часу базового генетичного методу.


Індекс рубрикатора НБУВ: З810.42

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24320 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Klymenko O. 
Results of research of the reduced emissions of pollutants by road vehicles of various environmental classes "Euro" as the basis of environmental hazard labeling / O. Klymenko // Вост.-Европ. журн. передовых технологий. - 2020. - № 1/10. - С. 43-52. - Бібліогр.: 25 назв. - англ.

Наведено результати дослідження зміни зведених масових експлуатаційних викидів забруднювальних речовин (ЗР) дорожніми транспортними засобами (ДТЗ) європейських екологічних класів від "Євро-0" до "Євро-6" всіх основних категорій. Охоплено легкові автомобілі, легкий комерційний транспорт, вантажні автомобілі, автобуси, та транспортні засоби категорії L (мопеди та мотоцикли). Зведені масові викиди ЗР визначено в єдиній системі координат як від традиційного транспорту з двигунами внутрішнього згоряння, так і від електромобілів. Враховано викиди в атмосферне повітря продукти зносу пневматичних шин, дорожнього покриття та елементів гальмівних систем. В методиці розрахунку зведених масових експлуатаційних викидів враховано 64 види найбільш вагомих ЗР, об'єднані в 8 умовних груп. Охоплено монооксид вуглецю, діоксид вуглецю, оксиди азоту, закис азоту, аміак, легкі вуглеводні, альдегіди, кетони, ароматичні вуглеводні, поліциклічні ароматичні вуглеводні, стійкі органічні забруднювачі, частинки, з'єднання сірки, метали та з'єднання металів. Враховано викиди частинок у складі відпрацьованих газів двигунів, продуктів зношування пневматичних шин, дорожнього покриття і гальм. З викидами частинок враховано як елементарний вуглець, так і окремо адсорбовані та абсорбовані канцерогени в їх складі. Усереднені експлуатаційні масові викиди ЗР визначено з використанням методики Європейського агентства навколишнього середовища. Для кожної з 64-х ЗР запропоновано коефіцієнт відносної шкідливості (агресивності), визначений на основі наявних даних щодо граничнодопустимих концентрацій речовин в атмосферному повітрі, для використання розрахунків масових викидів, зведених до монооксиду вуглецю. Встановлено, що: зведені викиди легковими автомобілями рівня "Євро-5" - "Євро-6" із бензиновими двигунами лише в 4 рази перевищують зведені викиди електромобілів; зведені викиди легкових автомобілів рівня "Євро-6++" з дизелями в 2 рази є більшими, ніж від легкових автомобілів рівня "Євро-5" - "Євро-6" із бензиновими двигунами; зведені викиди вантажних автомобілів і міських автобусів рівня "Євро-6" у середньому лише в 5 разів більше зведених викидів електричного транспорту; зведені викиди транспортними засобами категорії L (мопедами та мотоциклами) можуть істотно перевищувати викиди легкових автомобілів і навіть автобусів і вантажівок. Отримані результати можуть бути основою розроблення екологічної класифікації та марковання ДТЗ. Це надає можливості запровадження фіскальних та інших механізмів стимулювання використання екологічно більш сприятливих видів транспортних засобів відповідно до практики країн-членів ЄС із використанням принципу "забруднювач платить". Запропоновано загальні принципи запровадження універсальної системи маркування рівня екологічної небезпеки ДТЗ. Дискретні базові рівні екологічної небезпеки запропоновано встановлювати з кроком збільшення сумарних зведених викидів у 1,259 разу, що дорівнює збільшенню умовної енергетичної величини в 100,1 разу, тобто на 1 дБ.


Індекс рубрикатора НБУВ: О35-082н631

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24320 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Страфун С. С. 
Аналіз характеру та тяжкості ушкоджень у пацієнтів із травматичними ураженнями плечового сплетення / С. С. Страфун, А. С. Лисак // Ортопедия, травматология и протезирование. - 2020. - № 2. - С. 40-47. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Поражение плечевого сплетения (ПС) - тяжелая инвалидизирующая травма, характерная для молодых людей трудоспособного возраста. Нередко она сочетается с другими повреждениями, что значительно затрудняет диагностику и откладывает начало лечения. Цель работы - проанализировать повреждения у пациентов с травматическими повреждениями ПС, которые получили хирургическое лечение в нашем центре. Проведен ретроспективный анализ 237 пострадавших с травматическими поражениями ПС, которые с 2000 по 2019 гг. получили хирургическое лечение. У всех пациентов проведен сбор анамнеза, ортопедо-неврологическое обследование, рентгенография, УЗИ, КТ, МРТ, электронейромиография. Особое внимание уделяли этиологии, анатомической локализации травмы, наличию сопутствующих повреждений. У 84,4 % больных травма ПС сочеталась с другими. У пациентов младших возрастных групп (до 50 лет) среди причин указанного повреждения преобладало дорожно-транспортное происшествие (ДТП) на мотоцикле с травмой на уровне корешков, у пострадавших в возрасте после 50 лет - падение с поражением на уровне пучков. Для повреждения корешков ПС характерна высокоэнергетическая травма, а дефект пучков происходит вследствие низкоэнергетической. Установлено, что преганглионарные повреждения ПС часто сочетались с черепно-мозговой травмой и поражениями органов грудной полости, а повреждения на уровне пучков - с переломами плечевой кости. Заключичные повреждения (на уровне отделов ПС) встречались в комбинации и с закрытой черепно-мозговой травмой, и с переломами ключицы и плечевой кости. Выводы: чаще всего повреждение ПС происходит в трех критических зонах: преганглионарной - 36,3 %, подключичной - 35,4 %, заключичной - 20,3 %. В группу риска поражения ПС следует отнести пациентов с политравмой; пострадавших в результате ДТП, падения или значительной тракции верхней конечности.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р458.198.43

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж26813 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Сова М. 
Нові тенденції у тренувальному процесі спортсменів, що спеціалізуються в мотоциклетному кросі на мотоциклах з коляскою / М. Сова, В. Шишка // Слобожан. наук.-спорт. вісн.. - 2019. - № 6. - С. 93-96. - Бібліогр.: 13 назв. - укp.

Мета дослідження - обгрунтування методик спеціальної фізичної підготовки спортсменів у мотокросі на мотоциклах із боковим причепом з урахуванням їх індивідуальних особливостей; розробити методику підготовки спортсменів, що спеціалізуються в мотокросі на мотоциклах із коляскою з урахуванням специфіки взаємодії членів екіпажу. Констатувальний педагогічний експеримент було організовано з метою порівняння основних техніко-тактичних показників змагальної діяльності світових лідерів і провідних українських екіпажів у кросі на мотоциклах із колясками, й обгрунтування, на цій підставі, методичних рекомендацій щодо підготовки наших спортсменів до участі у міжнародних змаганнях найвищого рівня. Всі дослідження з метою порівняння результатів організовано на одній і тій же трасі - єдиній сертифікованій FIM в Україні мотокросовій трасі асоціації "Техноспорт" у м. Чернівці довжиною 1620 м. Видима різниця в швидкості проходження дистанції світовими та українськими лідерами свідчить про істотно вищий рівень спеціальної, функціональної та технічної підготовленості перших, які на більш високих швидкостях долають перешкоди на дистанції, демонструючи високий рівень універсальності їхньої підготовленості. Виявлено, що спеціальна фізична підготовка наших спортсменів є надійним резервом підвищення їхньої спортивної результативності. Застосування методики побудови якісної структури змагальної рухової діяльності спортсменів у кросі на мотоциклах із колясками надало змогу встановити, що провідною руховою якістю є спеціальна спритність. Другою за значущістю в забезпеченні високого спортивного результату у кросі на мотоциклах із колясками є загальна та спеціальна витривалість членів екіпажу.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч517.218.15

Шифр НБУВ: Ж70281 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
18.

Syamsuri 
Implementation of packed column for biogas purification as fuel for motorcycle injection systems for performance improvement = Використання насадкової колони для очищення біогазу в якості палива систем упорскування мотоциклів для підвищення продуктивності / Syamsuri, Y. W. Mirzayanti, Z. Lillahulhaq, A. B. Hidayat // Eastern-Europ. J. of Enterprise Technologies. - 2021. - № 4/1. - С. 86-93. - Бібліогр.: 24 назв. - англ.


Індекс рубрикатора НБУВ: Л535.5 + З354

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24320 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
19.

Нагорна А. М. 
Нещасні випадки на виробництві під час воєнного стану: особливості розслідування, облік і реєстрація / А. М. Нагорна, М. О. Радіонов, О. Б. Бочарова // Укр. журн. з проблем медицини праці. - 2023. - 19, № 1. - С. 3-10. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Професійне здоров'я відображає соціально-економічні зміни в суспільстві, формування трудового потенціалу країни, якість життя та умови праці населення. У всьому світі професійні захворювання, нещасні випадки (НВ) - головна причина смертності, пов'язаної з трудовою діяльністю. За оцінками Міжнародної організації праці близько 2,3 млн чоловіків і жінок у світі щорічно гинуть у результаті НВ на робочому місці або пов'язаних з роботою захворювань - у середньому 6000 осіб щодня. У всьому світі щорічно реєструється понад 340 млн НВ на виробництві. В Україні останніми роками відмічається поступове зниження рівня виробничого травматизму, але поглиблений його аналіз свідчить, що статистичні показники не повністю розкривають складність існуючої ситуації щодо формування кількості травм на виробництві та якості їхнього обліку та реєстрації, особливо коли це стосується змін у законодавстві щодо випадків COVID-19, випадків раптової смерті на робочому місці, які визнаються пов'язаними з виробництвом. Особливо це стосується воєнного часу, коли спостерігається міграція населення, релокація підприємств, зміна умов розслідування НВ у зв'язку з проведенням бойових дій. Мета дослідження - виявлення закономірностей формування показників виробничого травматизму в Україні в умовах воєнного часу (на прикладі м. Києва). Вивчення поширеності виробничого травматизму було здійснено за принципом суцільної статистичної вибірки первинних документів, складених на всі випадки вперше виявлених і зареєстрованих в Україні НВ на виробництві та Актів за формою Н-1 (у разі, коли НВ визнано таким, що пов'язаний з виробництвом) за 2020 - 2022 роки. Аналіз виробничого травматизму проведено за видами економічної діяльності, причинами виникнення та визначені шляхи покращення щодо обліку випадків виробничого травматизму. Висновки. Показники НВ на виробництві формуються з урахуванням, окрім законодавчого регулювання, значного зменшення кількості мешканців за рахунок міграції, релокації підприємств або їх закриття, змін умов розслідування НВ на виробництві, що сталися у зв'язку з проведенням бойових дій. У 2022 році суб'єктами господарювання міста Києва до відповідних установ надано 946 повідомлень про НВ (із них 405 щодо захворювань працівників на COVID-19), внаслідок яких втратила працездатність 1051 особа, у тому числі 152 смертельно. Порівняно з попереднім роком кількість повідомлень зменшилась на 139 %, а кількість травмованих - на 116 %. Серед загального спектра причин настання НВ переважають організаційні - 42,94 %, психофізіологічні - 10,45 %, технічні - 2,54 %, техногенні, природні, екологічні та соціальні - 31,36 %, інші причини - 12,71 %. Найбільша кількість НВ зареєстрована в галузях "Охорона здоров'я" - 18,4 %, "Транспорт, складське господарство, поштова та кур'єрська діяльність" - 18,9 %, "Оптова та роздрібна торгівля, ремонт автотранспортних засобів і мотоциклів" - 16,9 %, "Постачання електроенергії, газу, пари та кондиційованого повітря" - 9,3 %. Найбільше НВ при виконанні службових обов'язків в умовах бойових дій зареєстровано на критичних підприємствах.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р124.424.5 + Р11(4УКР)026.245.88

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж25332 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія: Транспорт   
20.

Pradhan R. 
Mathematical modeling of mixed-traffic in urban areas = Математичне моделювання змішаного руху в містах / R. Pradhan, S. Shrestha, D. Gurung // Math. Modeling and Computing. - 2022. - 9, № 2. - С. 226-240. - Бібліогр.: 18 назв. - англ.

Транспорт - це засіб пересування. У зв'язку зі зростанням населення у містах спостерігається зростання дорожнього потоку, затримки руху транспортних засобів і транспортний хаос. Перевантаження руху викликає багато соціальних та економічних проблем. Завдяки зручності та швидкості, мотоцикли поступово стають основним засобом пересування містом. Розширено рівняння моделі транспортного потоку Лайтхілла - Уізема - Річардса (LWR) на випадок змішаного потоку двох об'єктів: автомобіля та мотоцикла на однонаправленому сегменті дороги з однією смугою руху. Потік автомобілів моделюється за допомогою рівняння адвекції, а потік мотоциклів - адвекції-дифузії. Рівняння моделі для автомобілів і мотоциклів пов'язані змінною загальної густини руху на ділянці дороги, і вони безрозмірні, щоб увести безрозмірне число, відоме як число Пекле. Явні скінченно-різницеві схеми, що задовольняють умови CFL, використовуються для числового розв'язування модельних рівнянь для розрахунку густин автомобілів і мотоциклів. Досліджено та наведено графічно моделювання густин у різні моменти часу. Розраховано середню густину автомобілів і мотоциклів на ділянці дороги для різних значень числа Пекле та обговорено її поведінку при змішаному русі. Помічено, що поведінка автомобілів і мотоциклів у змішаному русі залежить від числа Пекле. Густини мотоциклів і автомобілів у змішаному транспортному потоці наближаються з часом до рівноважного стану раніше для менших значень числа Пекле, тоді як для великих значень числа Пекле ця густина наближається до рівноваги за довший час.



Шифр НБУВ: Ж43974 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського