Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Журнали та продовжувані видання (2)
Пошуковий запит: (<.>TJ=Педагогічний вісник<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 321
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Юрчак В. А. 
Сучасні тенденції літературної освіти / В. А. Юрчак // Пед. вісн.. - 2013. - № 3. - С. 38-39. - укp.

Розкрито особливості роботи з художнім текстом, передбачені при вивченні предмета «Світова література». Визначено пріоритетні напрями навчання для означеного предмета в V - IX класах. Виявлено особливості вивчення фундаментального курсу літератури на профільному рівні. Зосереджено увагу на потребі актуалізації особистісного потенціалу учнів та спонукання їх до осмислення художнього тексту. Аргументовано роль та місце щорічної педагогічної виставки у виявленні педагогічної майстерності вчителів. Сформовано принцип реалізації регіонального компонента вмісту літературної освіти, та його значення у вихованні патріотизму, розвитку емоційної культури та культури мислення. Наведено приклад залучення історії літератури регіону до основного курсу викладання «Світової літератури» в школі. Висловлено побажання щодо розробки регіонального компонента в літературній та філологічній освіті.

Раскрыты особенности работы с художественным текстом, предусмотренные при изучении предмета «Мировая литература». Определены приоритетные направления обучения для данного предмета в V - IX классах. Выявлены особенности изучения фундаментального курса литературы на профильном уровне. Сосредоточено внимание на необходимости актуализации личностного потенциала учащихся и побуждение их к осмыслению художественного текста. Аргументированы роль и место ежегодной педагогической выставки в выявлении педагогического мастерства учителей. Сформирован принцип реализации регионального компонента содержания литературного образования, и его значение в воспитании патриотизма, развития эмоциональной культуры и культуры мышления. Приведен пример привлечения истории литературы региона к основному курсу преподавания «Мировой литературы» в школе. Высказаны пожелания по разработке регионального компонента в литературном и филологическом образовании.

Covered are the features of the artistic text provided in the study of the subject "World Literature". Determined are the priority areas of study for the subject "World Literature" in the V - IX grades. Indicated are the features of the study of the fundamental literature course at the core level. Attention is concentrated on the need to update personal potential students and encouraging them to understanding literary text. Argued are the role and place of the annual educational exhibition in identifying pedagogical skills of teachers. Formed are the principles of implementing the regional component content of literary education and its importance in the education of patriotism and emotional development of culture and cultural thinking. Exemplified is the way of involving literary history of the region to the main course of teaching "World Literature" at school. Given are the recommendations for the regional development component in the literary and philological education.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(0) р20-2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж100396 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Степанова Н. М. 
Зміст та шляхи покращення шкільної історичної освіти в умовах дії нового державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти / Н. М. Степанова // Пед. вісн.. - 2013. - № 3. - С. 40-43. - укp.

Підведено підсумки професійної успішності викладачів історичних і правознавчих дисциплін у 2012 - 2013 навчальному році. Висвітлено основні проблемні питання, які підіймалися на обласних методичних та науково-практичних заходах. Розкрито особливості викладання історії згідно з новим Державним стандартом базової та повної загальної середньої освіти. Особливу увагу звернено на мету, завдання та очікувані результати від впровадження пропедевтичного курсу «Вступ до історії». Додано приклад роботи із документацією до курсу. Роз’яснено основні принципи побудови шкільного курсу історії, роль та форми проведення практичних занять з історії. Приділено увагу методичним та дидактичним матеріалам, присвяченим проблемам викладу матеріалу, організації та педагогічним засадам уроку, підвищенню майстерності педагогів. Визначено роль дирекцій шкіл та методичних установ в роботі з педагогічними кадрами.

Подведены итоги профессиональной успешности преподавателей исторических и правоведческих дисциплин в 2012 - 2013 учебном году. Освещены основные проблемные вопросы, которые поднимались на областных методических и научно-практических мероприятиях. Раскрыты особенности преподавания истории согласно новому Государственному стандарту базового и полного общего среднего образования. Особое внимание обращено на цели, задачи и ожидаемые результаты от внедрения курса пропедевтики «Введение в историю». Приведен пример работы с документацией к курсу. Разъяснены основные принципы построения школьного курса истории, роль и формы проведения практических занятий по истории. Уделено внимание методическим и дидактическим материалам, посвященным проблемам изложения материала, организации и педагогическим основам урока, повышению мастерства педагогов. Определена роль дирекций школ и методических учреждений в работе с педагогическими кадрами.

Summed up are the results of the professional performance of teachers and jurisprudential history of education in the 2012 - 2013 academic year. Elucidated are the basic issues that are raised in regional teaching and scientific activities. Covered are the peculiarities of history teaching according to the new state standards for basic and secondary education. Particular attention is paid to the purpose, objectives and expected results from the introduction of propaedeutics "Introduction to History". Added is an example of the documentation to the course. Offered are the explanations on the basic principles of the school course of history and the role and form of practical lessons from history. Attention is paid to methodological and didactic materials on issues of presentation, organization and teaching the principles of excellence and class teachers. Determined is the role of managements of schools and teaching institutions in the work of the teaching staff.


Індекс рубрикатора НБУВ: Т.р(4Укр)2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж100396 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Богославець Г. І. 
Профільна старша школа - якою їй бути? / Г. І. Богославець // Пед. вісн.. - 2013. - № 1/2. - С. 2-4. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Розкрито загальну мету сучасної освіти, а саме - створення якнайкращих умов для самопізнання, саморозвитку, а потім самореалізації власної сутності кожної особистості. Висвітлено значення профільного навчання в сучасній шкільній освіті. Розглянуто профільну старшу школу на прикладі західноєвропейських країн. Проаналізовано різні підходи й бачення шляхів упровадження й організації профільного навчання і серед українських науковців, методистів і практиків. Досліджено відмінність у поняттях «профільна освіта» і «професійна освіта» та визначено відповідні завдання у змісті шкільної освіти.

Раскрыта общая цель современного образования, а именно - создание наилучших условий для самопознания, саморазвития, а затем самореализации собственной сущности каждой личности. Определено значение профильного обучения в современном школьном образовании. Рассмотрена профильная старшая школа на примере западноевропейских стран. Представлены различные подходы и видение путей внедрения и организации профильного обучения и среди украинских ученых, методистов и практиков. Исследовано различие в понятиях «профильное образование» и «профессиональное образование» и определены соответствующие задачи в содержании школьного образования.

Disclosed is a common goal of modern education, especially the creation of the best conditions for self-knowledge, self-development, self-realization and after own essence of each individual. Determined is the importance of specialized education in the modern school education. Considered is the profiled high school as an example of Western European countries. Presented are the different approaches and vision of the organization and implementation of school education and among Ukrainian scientists, trainers and practitioners. Investigated is the difference in terms of "specialized education" and "vocational education" and identified the relevant tasks in the content of school education.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.204

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж100396 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Мойсеєва С. Г. 
Оновлений зміст географічної освіти та підвищення її пріоритетності / С. Г. Мойсеєва // Пед. вісн.. - 2013. - № 3. - С. 32-34. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Обґрунтовано зростання ролі географічної освіти за сучасних умов розвитку суспільства. Визначено складові шкільних курсів природознавства та географії та інтегративний характер географічного знання. Розкрито основні завдання оновленої географічної освіти та її мету: набуття учнями природоохоронних компетентностей та основ раціонального природокористування. Висвітлено особливості впровадження інноваційних програм викладання географії в школі. Зосереджено увагу на вибірковому курсі «Зелений пакет», розробленому у рамках міжнародного освітнього проекту «Зелений пакет». Подано інформацію про доступні інформаційно-наукові та методичні ресурси, призначені для учителів географії. Сформовано уявлення про польові дослідження з географії та їх призначення в процесі викладання дисципліни. Проінформовано про участь вчителів географії Черкаської області у розробці програм для профільної школи та її результати.

Обосновано возрастание роли географического образования в современных условиях развития общества. Определены составляющие школьных курсов естествознания и географии и интегративный характер географического знания. Раскрыты основные задачи обновленного географического образования и его цели: приобретение учащимися природоохранных компетенций и основ рационального природопользования. Освещены особенности внедрения инновационных программ преподавания географии в школе. Сосредоточено внимание на выборочном курсе «Зеленый пакет», разработанном в рамках международного образовательного проекта «Зеленый пакет». Предоставлена информация о доступных информационно-научных и методических ресурсах, предназначенных для учителей географии. Сформировано представление о полевых исследованиях по географии и их значении в процессе преподавания географии. Проинформировано об участии учителей географии Черкасской области в разработке программ для профильной школы и ее результаты.

Substantiated is the growing role of geographical education in today's society development. Determined are the composition of school science courses and integrative nature of geography and geographic knowledge. Covered are the basic tasks of the revised geographic education and its purpose: the acquisition by students of environmental competencies and foundations of environmental management. Elucidated are the specific features of the implementation of innovative programs teaching of geography in schools. Attention is concentrated on selective course "Green Pack", developed in the framework of international educational project "Green Pack". Given is the information about available information and scientific and methodological resources to teachers of geography. Formed are the ideas about fieldwork in geography and their purpose in teaching geography. Informed is about the participation of teachers of geography Cherkassy region in the development of programs for specialized schools and its results.


Індекс рубрикатора НБУВ: Д8 р(4Укр)2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж100396 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Мойсеєва С. Г. 
Шляхи формування економічних компетенцій школярів / С. Г. Мойсеєва // Пед. вісн.. - 2013. - № 3. - С. 35-36. - укp.

Доведено необхідність викладання економіки в системі загальної середньої освіти. Визначено мету та завдання впровадження обов’язкового вивчення економіки в школі. Виявлено риси успішної особистості, які формуються на основі економічного виховання. Зосереджено увагу на методичному та інформаційному забезпеченні процесу викладання основ економічних знань у школі в 2013 - 2014 навчальному році. Розглянуто особливості профільного та складові варіативного навчання економіки в X - XI класах. Висловлено рекомендації з впровадження курсу «Основи споживчих знань» для забезпечення споживчої освіти в Україні як головної форми пристосування людини до швидкої зміни умов життя. Підведено підсумки проведення Всеукраїнського конкурсу «Молодь тестує якість». Висвітлено результати вдосконалення педагогічної майстерності вчителів економіки Черкаської області. Проаналізовано перспективи роботи польського гуманітарного проекту «Шкільна академія підприємництва» в Україні.

Доказана необходимость преподавания экономики в системе общего среднего образования. Определены цели и задачи внедрения обязательного изучения экономики в школе. Выявлены черты успешной личности, которые формируются на основе экономического воспитания. Сосредоточено внимание на методическом и информационном обеспечении процесса преподавания основ экономических знаний в школе 2013 - 2014 учебном году. Рассмотрены особенности профильного и составляющие вариативного изучения экономики в X - XI классах. Высказаны рекомендации по внедрению курса «Основы потребительских знаний» для обеспечения потребительского образования в Украине как главной формы приспособления человека к быстрой смене условий жизни. Подведены итоги проведения Всеукраинского конкурса «Молодежь тестирует качество». Представлены результаты совершенствования педагогического мастерства среди учителей экономики Черкасской области. Проанализированы перспективы работы польского гуманитарного проекта «Школьная академия предпринимательства» в Украине.

Proved is the necessity of teaching economics in general secondary education. Defined are the goals and objectives of the introduction of compulsory study of economics in school. Found are the successful personality traits, which are formed on the basis of economic education. Attention is concentrated on methodological and information support of teaching the basics of economics in schools in 2013 - 2014 school years. Considered are the features of the profile and variable components of teaching economics in grades X -XI. Given are the recommendations on the implementation of the course "Consumer essentials" for consumer worlds in Ukraine as the main form of human adaptation to rapidly changing conditions. Summed up are the results of a nationwide contest "Youth tests quality". Elucidated are results improving pedagogical skills of teachers of economics, Cherkassy region. Analyzed are the prospects of the Polish Humanitarian Project "School Academy of Entrepreneurship" in Ukraine.


Індекс рубрикатора НБУВ: У.р2(4Укр)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж100396 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Месевря О. І. 
Поради вчителям-словесникам до нового 2013 - 2014 навчального року / О. І. Месевря, С. І. Січкар // Пед. вісн.. - 2013. - № 3. - С. 37-38. - укp.

Висловлено рекомендації учителям з нормування навчального аудиторного та самостійного навантаження учнів V класів у зв’язку з їх переходом від навчання в початковій до навчання в середній школі. Звернено увагу педагогів на створені педагогічним колективом області методичні матеріали. Проведено порівняльний аналіз схожих та відмінних рис між старими та новими програмами з української мови та літератури. Наголошено на тому, що 2013 - 2014 навчальний рік оголошено роком дитячої творчості. Відзначено, що в більшості творчих робіт дітей помітний сильний вплив дорослого. Запропоновано заходи для заохочення учнів до дослідження свого родоводу, родини та батьківщини. Відзначено проблему наявності «кризи читання» та зміщення інформаційного ресурсу в мережу Інтернет.

Высказаны рекомендации учителям по нормированию учебной аудиторной и самостоятельной нагрузки учащихся V классов в связи с их переходом от обучения в начальной к обучению в средней школе. Обращено внимание педагогов на созданные педагогическим коллективом области методические материалы. Проведен сравнительный анализ схожих и отличительных черт между старыми и новыми программами по украинскому языку и литературе. Сосредоточено внимание на том, что 2013 - 2014 учебный год объявлен годом детского творчества. Отмечено, что в большинстве творческих работ детей прослеживается сильное влияние взрослого. Предложены меры для поощрения учащихся к исследованию своей родословной, семьи и родины. Отмечена проблема наличия «кризиса чтения» и смещение информационного ресурса в Интернет.

Given are the guidance for teachers to organize classroom training regulation and self load of students in 5 grades due to their transition from education in elementary school to high school. Teachers’ attention is paid in the field of teaching staff created training materials. Conducted is the comparative analysis of similar and distinctive features between old and new programs in the Ukrainian language and literature. Emphasized is that the 2013 - 2014 academic year is proclaimed the year of children's creativity. It is noted that most creative works of children seen strong influence adult. Proposed are the measures to encourage students to research their genealogy, family and country. Noted is the problem of the presence of "reading crisis" and offset information resource on the Internet.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-912.0 + Ш5(4Укр) р20-2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж100396 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Лєснікова Ю. В. 
Діяльнісний підхід - основа "перезавантаження" технологічної освіти в школі / Ю. В. Лєснікова // Пед. вісн.. - 2013. - № 3. - С. 48-49. - Бібліогр.: 3 назви. - укp.

Обґрунтовано впровадження нових стандартів в освіту на основі потреб соціально-економічного, культурного та духовного розвитку суспільства. Охарактеризовано процес формування освітнього ринку та переорієнтації суспільства на споживача освітніх послуг. Роз’яснено основні положення нового Державного стандарту освіти та його фундаментальні засади. Розкрито кореляції застосування діяльнісного та компетентнісного підходів до навчання згідно з новим Державним стандартом освіти. Уточнено зміст феномену «діяльнісний підхід» та «компетентнісний підхід» в шкільній освіті. Визначено роль та місце загальної технологічної освіти школярів за умов сучасного розвитку виробництва та технологічного прогресу. Відображено тенденцію переходу від предметного до проблемно-орієнтованого навчання. Сформульовано вимоги щодо вдосконалення технологічної освіти для забезпечення результативності професійної підготовки. Відзначено потребу в оновленні технологічної освіти для виховання шанобливого ставлення до праці у школярів.

Обосновано внедрение новых стандартов в образовании на основе потребностей социально-экономического, культурного и духовного развития общества. Охарактеризован процесс формирования образовательного рынка и переориентации общества на потребителя образовательных услуг. Разъяснены основные положения нового Государственного стандарта образования и его фундаментальные принципы. Раскрыты корреляции применения деятельностного и компетентностного подходов в обучении согласно новому Государственному стандарту образования. Уточнено содержание феномена «деятельностный подход» и «компетентностный подход» в школьном образовании. Определены роль и место общего технологического образования школьников в условиях современного развития производства и технологического прогресса. Отражена тенденция перехода от предметного к проблемно-ориентированному обучению. Сформулированы требования совершенствования технологического образования для обеспечения результативности профессиональной подготовки. Отмечена потребность в обновлении технологического образования для воспитания уважительного отношения к труду у школьников.

Grounded is the introduction of new standards in education based on the needs of socio-economic, cultural and spiritual development of society. Characterized is the formation of the educational market and reorient society to consumer education. Offered are the explanations on the basic provisions of the new state education standards for its fundamental principles. Revealed are the use correlations of activity and competence approaches to learning according to new state education standards. Detailed is the content of the phenomenon of "activity approach" and "competence approach" in school education. Determined is the role and place of general technology education students at the modern development of production and technological progress. Displayed is the tendency to move from subject to problem-based learning. Formulated are the requirements to improve technological education to ensure the effectiveness of training. Noted is the need to update technology education to develop the respectful attitude to work at the school.


Індекс рубрикатора НБУВ: ^BЧ421.211

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж100396 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Гловацький С. В. 
Художньо-естетична освіта: реалії та перспективи / С. В. Гловацький // Пед. вісн.. - 2013. - № 3. - С. 49-54. - укp.

Розкрито особливості впровадження вивчення дисциплін художньо-естетичного циклу в усіх ланках навчання в загальноосвітній школі. Запропоновано навчальні матеріали для використання під час викладання курсів «Музичне мистецтво», «Мистецтво» та «Художня культура» в шкільній освіті. Звернено увагу вчителів на впровадження нової системи перевірки знань та оцінювання досягнень учнів. Виявлено переваги використання ігрових методів навчання для викладання предметів художньо-естетичного циклу. Запропоновано застосування на уроках специфічних методів музичного виховання. Висловлено рекомендації щодо раціональної побудови уроку музики та наведено основні складові уроку. Наголошено на заохоченні учнів до проектної діяльності з метою розкриття їх творчого потенціалу та професійної орієнтації. Визначено складові факультативних курсів та курсів за вибором музичного спрямування.

Раскрыты особенности внедрения изучения дисциплин художественно-эстетического цикла во всех звеньях обучения в общеобразовательной школе. Предложены учебные материалы для использования во время преподавания курсов «Музыкальное искусство», «Искусство» и «Художественная культура» в школьном образовании. Обращено внимание учителей на внедрение новой системы проверки знаний и оценивания достижений учащихся. Выявлены преимущества использования игровых методов обучения для преподавания предметов художественно-эстетического цикла. Предложено применение на уроках специфических методов музыкального воспитания. Даны рекомендации по рациональному построению урока музыки и приведены основные составляющие урока. Отмечена роль поощрения учащихся в проектной деятельности с целью раскрытия их творческого потенциала и профессиональной ориентации. Определены составляющие факультативных курсов и курсов по выбору музыкального направления.

Covered are the features of the implementation study subjects of artistic and aesthetic cycle at all levels of education in secondary school. Proposed are the instructional materials for use in teaching courses "Music Art", "Art" and "Art Culture" in school education. Attention is paid teachers to introduce new testing and evaluation of knowledge and progress of students. Discovered are the benefits of using game training techniques for teaching objects of artistic and aesthetic cycle. Proposed is the application of the lessons of specific methods of musical education. Been made the recommendations for the rational construction of music lessons and are the main components of the lesson. Emphasized is the sense of encouraging students to project activities to demonstrate their creativity and professional orientation. Determined is the composition of elective courses and elective courses of musical direction.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю81.1 + Щ10 р + Щ31 р

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж100396 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Совгира С. М. 
Активізація пізнавальної діяльності учнів на уроках фізики засобами інформаційно-комунікаційних технологій / С. М. Совгира // Пед. вісн.. - 2013. - № 1/2. - С. 9-11. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Визначено оптимальні методи та форми активізації пізнавальної діяльності учнів на основі використання ІКТ під час вивчення фізики. Виокремлено ефективні шляхи використання ІКТ у підвищенні активності учнів у навчально-виховному процесі. Розроблено систему творчих завдань з фізики для організації самостійної діяльності учнів. Проаналізовано засоби ІКТ з метою розвитку пізнавального інтересу учнів до вивчення фізики. Розкрито методи створення інформаційно-комунікаційного простору для задоволення освітніх потреб учнів з фізики. Обгрунтовано технологію реалізації науково-методичної проблеми.

Определены оптимальные методы и формы активизации познавательной деятельности учащихся на основе использования информационно-коммуникационных технологий при изучении физики. Выделены эффективные пути использования ИКТ в повышении активности учащихся в учебно-воспитательном процессе. Разработана система творческих заданий по физике для организации самостоятельной деятельности учащихся. Проанализированы средства ИКТ в целях развития познавательного интереса учащихся к изучению физики. Представлены методы создания информационно-коммуникационного пространства для удовлетворения образовательных потребностей учащихся по физике. Обоснована технология реализации научно-методической проблемы.

Determined are the optimal methods and forms enhance the cognitive activity of students through the use of information and communication technologies in the study of physics. Identified are the effective ways of using ICT to increase the activity of students in the educational process. Developed is the system for creative tasks in physics for the organization of independent work of students. Analyzed are means of ICTs for development of cognitive students' interest in physics. The methods of creation of information and communication space to meet the educational needs of students in physics. Grounded is the technology for implementation of scientific and methodological problems.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.253.11 + В3 р(4УКР)2-253

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж100396 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Пахомова Т. Г. 
Стратегія навчання та викладання іноземних мов у 2013 - 2014 навчальному році / Т. Г. Пахомова, Г. І. Савицька // Пед. вісн.. - 2013. - № 3. - С. 43-44. - укp.

Охарактеризовано процес розвитку регіональної системи вивчення іноземних мов з введенням нового Стандарту загальної середньої освіти. Розкрито принцип забезпечення наступності у вивченні та викладанні іноземних мов протягом навчання в школі. Оцінено значення викладання іноземних мов в усіх ланках шкільної освіти: початковій, основній та старшій школі. Розглянуто основні завдання викладання іноземних мов в школі. Досліджено основні тенденції іншомовної освіти в Україні на початку ХХІ ст. Проаналізовано вплив тенденцій іншомовної освіти на розвиток системи навчання іноземних мов та розвиток співробітництва з провідними країнами Європи. Висвітлено досягнення педагогічного та учнівського колективу Черкаської області в сфері навчання іноземних мов у 2013 - 2014 навчальному році.

Охарактеризован процесс развития региональной системы изучения иностранных языков с введением нового стандарта общего среднего образования. Раскрыт принцип обеспечения преемственности в изучении и преподавании иностранных языков во время обучения в школе. Оценено значение преподавания иностранных языков во всех звеньях школьного образования: начальной, основной и старшей школе. Освещены основные задачи преподавания иностранных языков в школе. Исследованы основные тенденции иноязычного образования в Украине в начале ХХ в. Проанализировано влияние тенденций иноязычного образования на развитие системы обучения иностранным языкам и развитие сотрудничества с ведущими странами Европы. Представлены достижения педагогического и ученического коллектива Черкасской области в сфере обучения иностранным языкам в 2013 - 2014 учебном году.

Characterized is the development of a regional system of learning foreign languages with the introduction of a new standard of secondary education. Revealed is the principle of continuity in the learning and teaching of foreign languages throughout schooling. Reviewed is the importance of teaching foreign languages at all levels of schooling: primary, basic and upper secondary school. Investigated are the basic tasks of teaching foreign languages in school. Elucidated are the basic trends of foreign language education in Ukraine at the beginning of the XXI century. Analyzed is the influence of trends in foreign language education in the development of language teaching and the development of cooperation with leading European countries. Presented are the achievements of teaching and student team of Cherkassy region in the field of teaching foreign languages in the 2013 - 2014 academic year.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш12-912.0

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж100396 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Іванова Л. В. 
Формування комунікативно-мовленнєвої компетентності на уроках російської мови / Л. В. Іванова // Пед. вісн.. - 2013. - № 1/2. - С. 6-8. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Досліджено необхідність міжкультурного спілкування на пострадянському просторі, де особливої значущості набуває завдання формування умінь в учнів самостійно, логічно грамотно викладати думки в усній і письмовій формі. Описано методи розробки ефективної методики формування у школярів російськомовної комунікативної компетентності, тобто умінь і навичок в учнів шкіл українською мовою навчання комунікативно виправдано користуватися засобами мовлення в різних життєвих ситуаціях під час сприйняття і створення висловів з дотриманням російського мовного етикету. Визначено види робіт на уроках з розвитку мовлення для підвищення рівня сформованості комунікативно-мовленнєвої компетентності, серед яких - індивідуальні, колективні, групові, діалогові, ігрові, дискусії, інсценізації, конкурси, змагання.

Исследована необходимость межкультурного общения на постсоветском пространстве, где особую значимость приобретает задача формирования умений в учащихся самостоятельно, логически грамотно излагать мысли в устной и письменной форме. Описаны методы разработки эффективной методики формирования у школьников русскоязычной коммуникативной компетентности, т.е. умений и навыков у учащихся школ с украинским языком обучения коммуникативно оправданно пользоваться средствами речи в различных жизненных ситуациях при восприятии и создании высказываний с соблюдением русского речевого этикета. Определены виды работ на уроках развития речи для повышения уровня cформированности коммуникативно-речевой деятельности, среди которых - индивидуальные, коллективные, групповые, диалоговые, игровые, дискуссии, инсценировки, конкурсы, соревнования.

Investigated is the need for intercultural communication in the post-Soviet space, where particular importance is the task of forming abilities of the students themselves, logically correctly express thoughts orally and in writing. Methods are described for the development of effective methods of formation at the Russian-language students’ communicative competence, that is, abilities and skills of the pupils’ Ukrainian language communicatively justified using the facilities of speech in different situations in the perception and creation statement in compliance with the Russian speech etiquette. The kinds of work in the classroom language development to enhance the level of formation of communicative speech activity, including individual, collective, group, interactive, games, discussions, dramatizations, contests and competitions.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-916.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж100396 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Фурник І. В. 
Впроваджуємо нові інформаційні технології в початковій школі / І. В. Фурник, В. М. Шемшур // Пед. вісн.. - 2013. - № 3. - С. 45-47. - укp.

Подано інформацію про початок та хід процесу інформатизації початкової школи в цілому в Україні, та в Черкаській області зокрема. Висвітлено особливості вивчення інформатики в початковій та середній школі на основі Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти. Розглянуто основні матеріали методичного вебінару «Науково-методичні засади введення нової програми з інформатики в V - IX класах загальноосвітніх навчальних закладів». Виявлено види компетентностей, які характеризують навчання на основі компетентнісного підходу. Запропоновано форми інтерактивного навчання інформатики та технології унаочнення викладання інших предметів за допомогою засобів інформатики. Наголошено на зростанні пасивності учнів у навчанні окремих дисциплін та в цілому. Обґрунтовано зростання ролі дистанційного навчання за сучасних умов отримання освіти в школі.

Представлена информация о начале и ходе процесса информатизации начальной школы в целом в Украине, и в Черкасской области в частности. Освещены особенности изучения информатики в начальной и средней школе на основе Государственного стандарта базового и полного общего среднего образования. Представлены основные материалы методического вебинара «Научно-методические основы введения новой программы по информатике в V - IX классах общеобразовательных учебных заведений». Выявлены виды компетенций, характеризующих обучение на основе компетентностного подхода. Предложены формы интерактивного обучения информатике и технологии наглядности преподавания других предметов с помощью средств информатики. Отмечен рост пассивности учащихся в обучении отдельным дисциплинам и в целом. Обосновано возрастание роли дистанционного обучения в современных условиях получения образования в школе.

Given is the information on the beginning and during the process of informatization of primary school as a whole in Ukraine and in the Cherkassy region in particular. Highlighted are the features of studying computer science in elementary and secondary schools on the basis of the State standard of basic and upper secondary education. Presented are the basic methodological materials webinar "Scientific and methodological bases of introduction of a new program in computer science in grades V - IX of secondary schools”. Indicated are the kinds of competencies that characterize the learning competency-based approach. Proposed are forms of interactive learning science and technology teaching the visibility of other objects by means of computer science. Grounded is the growth of the passivity of students in certain disciplines and learning in general. Justified is the growing role of e-learning in the current conditions of education in the school.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.221.253

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж100396 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Чорна К. І. 
Гуманістичні засади сучасних технологій виховання / К. І. Чорна // Пед. вісн.. - 2013. - № 4. - С. 7-10. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Актуалізовано завдання розробки технологій виховання цінностей, які виступають фактором соціальної регуляції поведінки особистості, а також визначення спрямованості змісту виховання. У відповідності з вимогами сучасного суспільства уточнено поняття виховної технології як теоретично обгрунтованої системи глибоких знань психології вихованця та підтверджених практикою способів, прийомів, процедур розгортання гуманістично спрямованого змісту та педагогічних умов виховної діяльності. Висвітлено гуманістичні засади сучасних технологій виховання, спрямованих на формування таких цінностей, які сприяють вільному саморозвитку зростаючої особистості та збереженню стабільності, миру і злагоди на принципах свободи, справедливості й толерантності. Розглянуто особливості активних і традиційних методів і форм виховання гуманної соціально-активної особистості. Розкрито сутність та послідовність застосування рефлексивно-експліцитного розвивального методу, розробленого академіком НАПН України Бехом І. Д., у вихованні гуманістичних цінностей. Констатовано, що основною перевагою запропонованого методу є те, що він апелює до позитивного поведінкового досвіду молодої людини, і вихованець не відчуває себе об’єктом педагогічного впливу.

Актуализирована задача разработки технологий воспитания ценностей, выступающих фактором социальной регуляции поведения личности, а также определения направленности содержания воспитания. В соответствии с требованиями современного общества уточнено понятие воспитательной технологии как теоретически обоснованной системы глубоких знаний психологии воспитанника и подтвержденных практикой способов, приемов, процедур развертывания гуманистически направленного содержания и педагогических условий воспитательной деятельности. Освещены гуманистические основы современных технологий воспитания, направленных на формирование таких ценностей, которые способствуют свободному саморазвитию растущей личности и сохранению стабильности, мира и согласия на принципах свободы, справедливости и толерантности. Рассмотрены особенности активных и традиционных методов и форм воспитания гуманной социально-активной личности. Раскрыты сущность и последовательность применения рефлексивно-эксплицитного развивающего метода, разработанного академиком АПН Украины Бехом И. Д., в воспитании гуманистических ценностей. Констатировано, что основным преимуществом предложенного метода является то, что он апеллирует к положительному поведенческому опыту молодого человека, и воспитанник не чувствует себя объектом педагогического воздействия.

Actualized the task of developing technology education values, a factor of social regulation of individual behavior and giving direction to the content of education. In accordance with the requirements of modern society clarified the concept of educational technology as a theoretically sound system deep knowledge of psychology and pet of proven methods, techniques, procedures aimed deployment humanistic content and pedagogical conditions of educational activity. Lit humanistic foundations of modern education technologies aimed at education of values which promote the free self-development of the individual and the growing preservation of stability, peace and harmony on the principles of freedom, justice and tolerance. Active and traditional methods and forms of humanistic education of the individual are characterized. We consider the nature and sequence of application of reflexive developing explicit method, which was developed by Academician Sciences of Ukraine Beh I. D., in the education of humanistic values. Stated that the main advantage of the proposed method is that it appeals to the positive behavioral experience of the young man and a pupil does not feel the object of pedagogical influence.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.352

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж100396 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Гаврилюк Г. М. 
Якість знань - головна наша турбота / Г. М. Гаврилюк // Пед. вісн.. - 2013. - № 3. - С. 2-6. - укp.

Приділено увагу модернізації мережі навчальних закладів, їх забезпеченню навчальним приладдям та підручниками, зокрема з нововведених дисциплін. Описано дослід створення дошкільних навчально-виховних комплексів на базі сільських шкіл. Розкрито напрями роботи Департаменту освіти і науки Черкаської області з обдарованими дітьми. Піднято проблему фінансування позашкільної освіти та надання їй статусу державної. Висвітлено зміни в роботі та організації мережі навчальних закладів для дітей з особливими потребами. Окремо розглянуто особливості функціонування мережі дошкільної, шкільної та позашкільної освіти, проблеми забезпеченості її кадровими та матеріальними ресурсами. Відзначено недоліки у вирішенні проблеми приміщень дошкільних, шкільних та позашкільних закладів. Сформульовано проблему комплектування шкіл та позашкільних закладів, запропоновано шляхи її розв’язання на регіональному рівні.

Уделено внимание модернизации сети учебных заведений, их обеспечению учебными принадлежностями и учебниками, в частности, по нововведенным дисциплинам. Описан опыт создания дошкольных учебно-воспитательных комплексов на базе сельских школ. Раскрыты направления работы Департамента образования и науки Черкасской области с одаренными детьми. Поднята проблема финансирования внешкольного образования и придания ему статуса государственного. Освещены изменения в работе и организации сети учебных заведений для детей с особыми потребностями. Отдельно рассмотрены особенности функционирования сети дошкольного, школьного и внешкольного образования и проблемы обеспеченности ее кадровыми и материальными ресурсами. Отмечены недостатки в решении проблемы помещений дошкольных, школьных и внешкольных учреждений. Сформулирована проблема комплектования школ и внешкольных учреждений и предложены пути ее решения на региональном уровне.

Attention is paid to upgrade the network of educational institutions; their acquisition by educational supplies and manuals, including the newly introduced subjects. Described is the experience of the establishment preschool educational systems based on the rural schools. Covered are the areas of the Department of Education and Science of Cherkassy region with gifted children. Was raised the problem of financing adult education and giving it official status. Elucidated are the changes in the networking and education for children with special needs. Considered separately are the peculiarities of the network of pre-school, school and adult education and the problems of security of human and material resources. Noted are the shortcomings in solving the problem of space assets in preschool, school and after-school facilities. Formulated is the problem of staffing schools and preschool institutions, and the ways of its solution at the regional level.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч34(4Укр-4Чек)7 + Ч311.21

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж100396 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Чепурна Н. М. 
Пріоритетні завдання методичного супроводу підвищення ефективності регіональної системи освіти / Н. М. Чепурна // Пед. вісн.. - 2013. - № 3. - С. 7-9. - укp.

Охарактеризовано основні тенденції розвитку навчально-вихованого процесу в освітніх закладах Черкаської області в 2013 - 2014 навчальному році. Підведено підсумки діяльності науково-педагогічної громади в області за минулий навчальний рік. Висвітлено науково-педагогічні заходи Обласного інституту післядипломної освіти педагогічних працівників, спрямовані на якісне запровадження Державного стандарту початкової загальної освіти. Особливу увагу приділено матеріально-технічному забезпеченню викладання дисциплін «Сходинки до інформатики» та «Інформатика». Розкрито основні напрямки роботи Інституту післядипломної освіти в сфері забезпечення якісного викладання іноземних мов. Описано досвід налагодження взаємодії вчителів в освітньому Інтеренет-просторі та його складові (Інтернет-заходи та Колекція цифрових ресурсів Черкаського освітянського порталу). Подано перелік нормативно-правових документів у галузі освіти.

Охарактеризованы основные тенденции развития учебно-воспитанного процесса в образовательных учреждениях Черкасской области в 2013 - 2014 учебном году. Подведены итоги деятельности научно-педагогического сообщества в области за прошедший учебный год. Освещены научно-педагогические мероприятия Областного института последипломного образования педагогических работников, направленные на качественное внедрение Государственного стандарта начального общего образования. Особое внимание уделено материально-техническому обеспечению преподавания дисциплин «Ступеньки к информатике» и «Информатика». Раскрыты основные направления работы Института последипломного образования в сфере обеспечения качественного преподавания иностранных языков. Описан опыт налаживания взаимодействия учителей в образовательном Интеренет-пространстве и его составляющие (Интернет-мероприятия и Коллекция цифровых ресурсов Черкасского образовательного портала). Дан перечень нормативно-правовых документов в области образования.

Characterized are the basic trends in the educational process educated in educational institutions in Cherkassy region in 2013-2014 academic year. Summed are the results of the research and educational communities in the past academic year. Elucidated are the research and teaching activities of the Regional Institute of Postgraduate Education of teachers aimed at implementing the State standard of quality primary education. Particular attention is given to logistical support teaching subjects "Steps to science" and "science”. Covered are the basic directions of the Institute of Postgraduate Studies in the field of quality of teaching foreign languages. Described is the experience of establishing teachers’ cooperation in education internet space and its components (Internet activities and collection of digital resources Cherkassy educational portal). Posted is the list of legal instruments in the field of education.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч34(4Укр-4Чек)7

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж100396 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Крутенко О. В. 
Розвиток ідей А. С. Макаренка у педагогічній спадщині О. А. Захаренка / О. В. Крутенко // Пед. вісн.. - 2013. - № 4. - С. 16-18. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

З метою пошуку шляхів гуманізації навчально-виховного процесу в сучасній школі зосереджено увагу на творчій спадщині О. А. Захаренка, педагогічні погляди якого ґрунтуються на принципах дитиноцентричної концепції виховання. Розглянуто розроблену в його авторській школі систему навчально-виховної роботи, яка поєднує елементи різноманітних педагогічних технологій та ідей видатних педагогів. Базуючись на ідеях А. Макаренка, О. Захаренко творчо розвинув їх у своїй виховній системі, сутність якої полягає у спільній реалізації ідей-задумів із залученням педагогів, батьків, дітей, що сприяє емоційному піднесенню та створює можливості для творчості. Як і А. Макаренко, О. Захаренко вважав здатність людини до самовиховання гуманістичних цінностей найважливішим етапом у її становленні як особистості. На підставі аналізу концептуальних засад педагогічної спадщини О. А. Захаренка виокремлено найважливіші чинники формування гуманістичних цінностей особистості школяра, головний серед яких – створення соціокультурного середовища, яке має бути педагогічно організованим і давати можливість дитині набувати власний соціальний і духовний досвід. Зазначено, що навчальний заклад повинен бути центром цього середовища, інтегруючи усі позитивні впливи та нейтралізуючи негативні.

С целью поиска путей гуманизации учебно-воспитательного процесса в современной школе внимание сосредоточено на творческом наследии А. А. Захаренко, педагогические взгляды которого базируются на принципах детоцентрической концепции воспитания. Рассмотрена разработанная в его авторской школе система учебно-воспитательной работы, которая объединяет элементы различных педагогических технологий и идей выдающихся педагогов. Основываясь на идеях А. Макаренко, А. Захаренко творчески развил их в своей воспитательной системе, сущность которой заключается в совместной реализации идей-замыслов с привлечением педагогов, родителей, детей, способствует эмоциональному подъему и создает возможности для творчества. Как и А. Макаренко, А. Захаренко считал способность человека к самовоспитанию гуманистических ценностей важнейшим этапом в ее становлении как личности. На основании анализа концептуальных основ педагогического наследия А. А. Захаренко выделены важнейшие факторы формирования гуманистических ценностей личности школьника, главный среди которых – создание социокультурной среды, которая должна быть педагогически организованной и давать возможность ребенку приобретать собственный социальный и духовный опыт. Отмечено, что учебное заведение должно быть центром этой среды, интегрируя все положительные воздействия и нейтрализуя отрицательные.

With a view to finding ways of humanization of the educational process in the modern school focused on the creative legacy of A. A. Zakharenko, which is based on the principles childcentric concept of education. Considered the author developed in his school system of educational work that combines elements of different pedagogical techniques and ideas of outstanding teachers. A. Zakharenko creatively developed ideas A. Makarenko in their educational system, the essence of which is the joint realization of ideas, plans, involving teachers, parents, children, promotes emotional recovery and creates opportunities for creativity. A. S. Makarenko, A. Zakharenko believed the human capacity for self-education of humanistic values important stage in its development as an individual. Based on the analysis of the conceptual foundations of pedagogical heritage A. A. Zakharenko highlight important factors of humanistic values of the schoolboy, chief among them – the creation of social and cultural environment, which should be pedagogically organized and enable the child to acquire own social and spiritual experience. Noted that the school should be the center of this environment, integrating all the positive feedback and neutralizing negative.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)7-213 + Ч33(4УКР)6-8 Захаренко О. А.

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж100396 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Мельниченко В. М. 
Учнівські історико-краєзнавчі дослідження: особливості методичного забезпечення / В. М. Мельниченко // Пед. вісн.. - 2013. - № 4. - С. 13-15. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Для поліпшення організації історико-краєзнавчої роботи в навчальних закладах актуалізовано вирішення проблеми краєзнавчої підготовки педагогічних працівників. Охарактеризовано особливості теоретичної і методичної підготовки вчителів. Розглянуто напрямки пошуку краєзнавчого матеріалу та використання різних джерел у методичній підготовці до проведення уроків з історії. Розкрито значення науково-дослідної роботи учнів, яка зосереджена на вивченні історії рідного краю. З метою забезпечення виконання педагогічного та наукового завдань дослідницької діяльності учнів розроблено приблизний план організації роботи учня під керівництвом учителя. Підкреслено, що вивчення історії рідного краю в навчальних закладах відіграє важливу роль у формуванні національно-історичної свідомості і патріотизму громадян України.

Для улучшения организации историко-краеведческой работы в учебных заведениях актуализировано решение проблемы краеведческой подготовки педагогических работников. Охарактеризованы особенности теоретической и методической подготовки учителей. Рассмотрены направления поиска краеведческого материала и использование различных источников в методической подготовке к проведению уроков истории. Раскрыто значение научно-исследовательской работы учащихся, которая сосредоточена на изучении истории родного края. С целью обеспечения выполнения педагогической и научной задач исследовательской деятельности учащихся разработан примерный план организации работы ученика под руководством учителя. Подчеркнуто, что изучение истории родного края в учебных заведениях играет важную роль в формировании национально-исторического сознания и патриотизма граждан Украины.

In order to improve the organization of historical and local history work in schools actualized the problem of regional studies training of teachers. The features of teacher training in the theoretical and methodological sense are discussed. The directions of search Local History material and use a variety of sources in the preparation of the lessons of history. The significance of research students that focuses on the study of local history. To ensure the implementation of teaching and research tasks of research students developed a rough plan of the organization of the student under the guidance of a teacher. Emphasized that the study of local history in schools plays an important role in shaping the national historical consciousness and patriotism of the citizens of Ukraine.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.268 + Т.р(4Укр) 3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж100396 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Бережна Т. І. 
Формування гуманістичних цінностей в учнів у процесі реалізації завдань дослідно-експериментальної роботи навчального закладу / Т. І. Бережна // Пед. вісн.. - 2013. - № 4. - С. 11-13. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

З метою запровадження в практику роботи загальноосвітніх навчальних закладів гуманної педагогіки розглянуто витоки ідей гуманістичного виховання у світоглядних системах Т. Шевченка, Л. Українки, І. Франка та ін., у педагогічній спадщині В. Сухомлинського та Ш. Амонашвілі. Визначено базові категорії гуманістичних цінностей, що характеризують індивідуальну культуру особистості – добро, доброта, відповідальність, щирість, совість, відданість, а також охарактеризовано критерії їх визначення. На підставі аналізу діяльності експериментальних загальноосвітніх навчальних закладів з формування гуманістичних цінностей в учнів визначено правила для вчителя при організації навчально-виховного процесу на ідеях гуманності. Наголошено, що результати дослідно-експериментальної роботи у цих закладах освіти підтверджують, що саме у таких закладах забезпечуються умови для розвитку, самовдосконалення особистості та виховання моральних якостей дитини – доброти, співчуття, чуйності, милосердя, дружелюбності, на основі партнерства вчителів, учнів, батьків, громадськості.

С целью внедрения в практику работы общеобразовательных учебных заведений гуманной педагогики рассмотрены истоки идей гуманистического воспитания в мировоззренческих системах Т. Шевченко, Л. Украинки, И. Франко и др., в педагогическом наследии В. Сухомлинского и Ш. Амонашвили. Определены базовые категории гуманистических ценностей, характеризующие индивидуальную культуру личности – добро, доброта, ответственность, искренность, совесть, преданность, а также охарактеризованы критерии их определения. На основании анализа деятельности экспериментальных общеобразовательных учебных заведений по формированию гуманистических ценностей у учащихся определены правила для учителя при организации учебно-воспитательного процесса на идеях гуманности. Отмечено, что результаты опытно-экспериментальной работы в этих учебных заведениях подтверждают, что именно в таких заведениях обеспечиваются условия для развития, самосовершенствования личности и воспитания нравственных качеств ребенка – доброты, сострадания, чуткости, милосердия, дружелюбия, на основе партнерства учителей, учеников родителей, общественности.

In order to introduce the practice of general educational institutions of humane pedagogies examined the origins of ideas of humanistic education in the philosophical systems T. Shevchenko L. Ukrainka, I. Franko and others, heritage S. B. Sukhomlinsky, Sh. Amonashvili. Defines the basic categories of humanistic values that characterize individual culture personality – the good, kindness, responsibility, honesty, conscience, loyalty, and also describes the criteria for their definition. Based on the analysis of the experimental secondary schools to build students' humanistic values defined rules for teachers in organizing the educational process on the ideas of humanity. Noted that the results of the experimental work in these institutions confirm that it is in such places provided conditions for development, self-identity and moral qualities of the child's upbringing – kindness, compassion, sensitivity, compassion, friendliness, a partnership of teachers, students, parents, public.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.352.16

Шифр НБУВ: Ж100396 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Новосельський М. А. 
Викладання фізики та астрономії в умовах реалізації актуальних задач рорзвитку природничої освіти / М. А. Новосельський // Пед. вісн.. - 2013. - № 3. - С. 21-23. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Відзначено місце фізики та астрономії в процесі формування сучасного наукового світогляду та наукової картини світу в учнів. Викладено особливості переформатування викладання фізики згідно з новим Державним стандартом базової та повної загальної середньої освіти. Визначено зміст дисципліни та місце фізичного експерименту в процесі вивчення фізики в курсі загальноосвітньої школи. Розкрито особливості використання тренажерів, інтерактивних моделей та відеофрагментів для формування знань та умінь з фізики. Розглянуто проблеми матеріального забезпечення виконання учнями лабораторних практикумів та дотримання правил техніки безпеки під час роботи. Висвітлено особливості державних вимог до рівня загальноосвітньої підготовки з астрономії. Зосереджено увагу на проблемах виконання практичної частини курсу астрономії в ЗНЗ. Запропоновано способи підвищення якості практичних знань з астрономії та застосування небесних координат.

Определено место физики и астрономии в процессе формирования современного научного мировоззрения и научной картины мира у учащихся. Изложены особенности переформатирования преподавания физики согласно новому Государственного стандарта базового и полного общего среднего образования. Определено содержание дисциплины и место физического эксперимента в процессе изучения физики в курсе общеобразовательной школы. Раскрыты особенности использования тренажеров, интерактивных моделей и видеофрагментов для формирования знаний и умений по физике. Рассмотрены проблемы материального обеспечения выполнения учащимися лабораторных практикумов и соблюдения правил техники безопасности во время работы. Освещены особенности государственных требований к уровню общеобразовательной подготовки по астрономии. Сосредоточено внимание на проблемах выполнения практической части курса астрономии в ОУЗ. Предложены способы повышения качества практических знаний по астрономии и применения небесных координат.

Noted is the space physics and astronomy in the formation of modern scientific worldview and scientific world of students. Expounded are the article features reformatting physics teaching according to the new state standards for basic and secondary education. Determined is the content of discipline, and a physical experiment in the study of physics at the rate of secondary school. Covered are the features of the use of simulators, interactive models and video fragments to build knowledge and skills in physics. Considered are the problems of logistics performance by students and laboratory practical safety rules during operation. Elucidated are the features of state requirements for the general education of astronomy. Attention is concentrated on the problems of practical astronomy in the course of the CEI. Proposed are the ways to increase practical knowledge of astronomy and the use of celestial coordinates.


Індекс рубрикатора НБУВ: В3 р(4Укр)2-252.42 + В6 р(4Укр)2-252.42

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж100396 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Замулко О. І. 
Особливості шкільної хімічної освіти в новому навчальному році / О. І. Замулко // Пед. вісн.. - 2013. - № 3. - С. 24-27. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Розкрито сутність та зміст дисципліни «Хімія», а також її місце серед інших дисциплін в курсі загальноосвітньої школи. Сформульовано завдання цієї освітньої дисципліни згідно з Державним стандартом базової та повної загальної середньої освіти. Розглянуто нову програму викладання хімії в основній школі та особливості змісту та спрямування навчального матеріалу. Висвітлено заходи, спрямовані на організацію взаємодії вчителів природничо-математичних дисциплін в освітньому інтернет-просторі. Проаналізовано мету та завдання створення, розробки та постійного вдосконалення та наповнення сайту «Хімед». Охарактеризовано явище інтернет-олімпіад та їх роль у вихованні інтересу до предмета. Особливу увагу приділено матеріальному та методичному забезпеченню проведення повноцінного хімічного експерименту в межах програми лабораторних практикумів. Аргументовано екологічне спрямування викладання хімії з метою підвищення екологічної грамотності учнів.

Раскрыты сущность и содержание дисциплины «Химия», а также ее место среди других дисциплин в курсе общеобразовательной школы. Сформулированы задачи данной образовательной дисциплины согласно Государственному стандарту базового и полного общего среднего образования. Рассмотрена новая программа преподавания химии в основной школе и особенности содержания и направления учебного материала. Освещены мероприятия, направленные на организацию взаимодействия учителей естественно-математических дисциплин в образовательном интернет-пространстве. Проанализированы цели и задачи создания, разработки и постоянного совершенствования и наполнения сайта «Химед». Охарактеризовано явление интернет-олимпиад и их роль в воспитании интереса к предмету. Особое внимание уделено материальному и методическому обеспечению проведения полноценного химического эксперимента в рамках программы лабораторных практикумов. Аргументировано экологическое направление преподавания химии с целью повышения экологической грамотности учащихся.

Covered is the essence and content of the discipline "chemistry" and its place among other courses in the school year. Formulated is the problem of educational disciplines Chemical accordance with national standards for basic and secondary education. Considered is the new program of teaching chemistry in elementary school and especially the content and direction of educational material. Elucidated are the measures for the organization of interaction of teachers of natural sciences and mathematics education in the internet. Analyzed are the goals and objectives of the creation, development and continuous improvement and site content "Himed". Characterized is the phenomenon of online contests and their role in nurturing interest in the subject. Particular attention is paid to material and methodological support of the full range of chemical experiment in laboratory practical applications. Argued is the ecological teaching of chemistry to improve the environmental literacy of students.


Індекс рубрикатора НБУВ: Г. р21-3

Шифр НБУВ: Ж100396 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського