Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Книжкові видання та компакт-диски (49)
Пошуковий запит: (<.>U=Е.р21 р3$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 13
Представлено документи з 1 до 13

      
Категорія:    
1.

Шапран Ю. П. 
Формування професійної компетентності майбутніх учителів біології : монографія / Ю. П. Шапран. - Переяслав-Хмельницький : КСВ, 2013. - 334 c. - Бібліогр.: с. 288-334 - укp.

Розкрито сутність та структуру професійної компетентності майбутніх вчителів біології. З’ясовано особливості розвитку та тенденції модернізації вищої біологічної освіти. Визначено критерії та рівні формування професійної компетентності. Розроблено й експериментально апробовано дієвість концептуальної структурно-функціональної моделі та розвивальної програми формування професійної компетентності майбутніх вчителів-біологів та обгрунтовано їх навчально-методичний та технологічний супровід. Розкрито особливості створення інноваційного освітнього середовища у процесі формування професійної компетентності майбутніх вчителів біології. Розглянуто діагностику та стан сформованості професійної компетентності майбутніх вчителів біології.


Індекс рубрикатора НБУВ: Е.р21 р3

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА774323 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Шапран Ю. 
Використання здоров'язберігаючих технологій у процесі формування професійної компетентності майбутніх учителів біології / Ю. Шапран // Гуманіт. вісн. ДВНЗ "Переяслав-Хмельниц. держ. пед. ун-т ім. Г. Сковороди" : зб. наук. пр. - 2011. - Вип. 23. - С. 277-281. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Розглянуто питання впровадження здоров'язберігальних освітніх технологій у практику роботи вищої школи в процесі професійної підготовки вчителів біології. Наведено дані експериментальної роботи, метою якої було використання здоров'язберігальних технологій на заняттях у ході вивчення дисциплін циклів природничо-наукової, професійної та практичної підготовки майбутніх біологів. Досліджено стан здоров'я студентів I - IV курсів за результатами аналізу медичних карток, анкетування студентів-біологів. Окреслено шляхи формування здоров'язберігальних компетентностей майбутніх учителів.

Рассмотрены вопросы внедрения здоровьесберегающих образовательных технологий в практику работы высшей школы в процессе профессиональной подготовки учителей биологии. Представлены данные экспериментальной работы, целью которой было использование здоровьесберегающих технологий на занятиях при изучении дисциплин циклов естественнонаучной, профессиональной и практической подготовки будущих биологов. Исследовано состояние здоровья студентов I - IV курсов по результатам анализа медицинских карт, анкетирования студентов-биологов. Определены пути формирования здоровьесберегающих компетенций будущих учителей.

The article highlights the problem of health protecting educational technologies introduction in the process of biology teachers’ professional training at higher school.


Індекс рубрикатора НБУВ: Е.р21 р3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71961 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Черненко Г. 
Професійна підготовка майбутніх учителів початкових класів до формування природничих понять у молодших школярів / Г. Черненко // Гуманіт. вісн. ДВНЗ "Переяслав-Хмельниц. держ. пед. ун-т ім. Г. Сковороди". - 2013. - Вип. 28. - С. 304-308. - Бібліогр.: 5 назв - укp.

Розкрито теоретичні та методичні аспекти професійної підготовки майбутніх учителів початкової школи до формування природознавчої компетентності у молодших школярів. Виділено та обґрунтовано три етапи підготовки майбутніх учителів початкової школи: теоретичний, лабораторно-практичний та самостійно-творчий.

Раскрыты теоретические и методические аспекты профессиональной подготовки будущих учителей начальной школы к формированию природоведческой компетентности младших школьников. Выделены и обоснованы три этапа подготовки будущих учителей начальной школы: теоретический, лабораторно-практический и самостоятельно-творческий.

The article deals the theoretical and methodological aspects of the training of primary school teachers to the formation of natural science competencies in primary schoolchildren. Been substantiated three stages of training of primary school teachers: theoretical, laboratory and practical, creative and independent.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.3 + Е.р21 р3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71961 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Дяченко-Богун М. М. 
Здоров'язбережувальні технології у професійній діяльності майбутніх учителів біології : монографія / М. М. Дяченко-Богун; Полтав. нац. пед. ун-т ім. В.Г. Короленка. - Полтава : ПНПУ ім. В. Г. Короленка, 2015. - 347 c. - Бібліогр.: с. 277-345 - укp.

Обгрунтовано науково-теоретичне й організаційно-практичне забезпечення процесу підготовки майбутніх вчителів природничих дисциплін до реалізації здоров'язбережувальних технологій у закладах освіти. Запропоновано підходи до вирішення проблеми формування готовності студентів до практичної здоров'язбережувальної діяльності. Здійснено відбір і модифікацію базових понять дослідження. Виявлено сутність, структуру, особливості змісту й організації процесу підготовки майбутніх вчителів природничих дисциплін до реалізації здоров'язбережувальних технологій у закладах освіти.


Індекс рубрикатора НБУВ: Е.р21 р3

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА800324 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Степанюк А. В. 
Наступність у формуванні компетенцій майбутніх учителів біології в умовах ступеневої освіти / А. В. Степанюк, Г. Я . Жирська, Н. Й. Міщук // Пед. науки. - 2014. - Вип. 66. - С. 229-235. - Бібліогр.: с. 235 (10 назв) - укp.

Висвітлено особливості конструювання змісту компетенцій майбутніх учителів біології в умовах вищої ступеневої освіти на основі принципу наступності. Конкретизовано зміст таких груп компетенцій, як соціально-культурні, загальнонаукові (фундаментальні), професійні (предметні й психолого-педагогічні). Розкрито специфіку змісту компетенцій, їх розширення та ускладнення в процесі підготовки бакалаврів, спеціалістів та магістрів за напрямом підготовки "Біологія" з урахуванням розвитку особистісних цінностей та ставлення студентів до професійних знань, умінь та навичок.

Освещены особенности конструирования содержания компетенций будущих учителей биологии в условиях уровневого высшего образования на основании принципа преемственности. Конкретизировано содержание таких групп компетенций, как социально-культурные, общенаучные (фундаментальные), профессиональные (предметные и психолого-педагогические). Раскрыто специфику содержания компетенций, их расширение и усложнение в процессе подготовки бакалавров, специалистов и магистров по направлению "Биология" с учетом развития личностных ценностей и отношения студентов к профессиональным знаниям, умениям и навыкам.

There has been covered the extended interpretation of coherence by taking into account the peculiarities of building content of future biology teacher competencies in the system of multilevel education, namely in respect of developing personal values and students’ attitude towards professional knowledge and skills. There have been clarified the content of competencies’ groups such as social and cultural, general education and professional (content area and teacher education).


Індекс рубрикатора НБУВ: Е.р21 р3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69843 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Баюрко Н. В. 
Підготовка майбутніх учителів біології до розвитку екологічної компетентності учнів основної школи : [монографія] / Н. В. Баюрко; Вінниц. держ. пед. ін-т ім. М. Коцюбинського. - Вінниця : Нілан-ЛТД, 2017. - 255 c. - Бібліогр.: с. 182-220 - укp.

Проаналізовано теоретичні засади досліджуваної проблеми, розкрито сутність готовності майбутніх учителів біології до розвитку екологічної компетентності учнів основної школи. Теоретично обгрунтовано й експериментально перевірено організаційно-педагогічні умови та методику формування досліджуваної якості майбутніх педагогів-біологів у процесі навчання у вищих педагогічних закладах освіти. Розроблено та перевірено модель формування готовності майбутніх учителів біології до розвитку екологічної компетентності учнів основної школи.


Індекс рубрикатора НБУВ: Е.р21 р3

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА820355 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Молчанюк О. В. 
Виховання в майбутніх учителів біології ціннісного ставлення до природи: методологія, теорія, практика : монографія / О. В. Молчанюк; Комун. закл. "Харків. гуманітар.-пед. акад.". - Харків : Мераш Publisher : Мірошниченко О.А., 2018. - 391 c. - Бібліогр.: с. 339-391 - укp.

Висвітлено методологічні, теоретичні та практичні аспекти виховання в майбутніх учителів біології ціннісного ставлення до природи. Здійснено детальний аналіз стану розробки теоретичних засад проблеми дослідження в її історичному і сучасному ракурсах. Розглянуто сутнісну характеристику поняття "ціннісне ставлення до природи" як особистісну структуру. Схарактеризовано "екологічну культуру" як складне утворення, що припускає формування екологічного світогляду, екомислення та відповідної поведінки та ставлення до цінностей природи. Розкрито закономірності, принципи та педагогічні умови виховання в майбутніх учителів біології ціннісного ставлення до природи. Розглянуто специфічну діяльність учителя біології з виховання ціннісного ставлення до природи (освітню, творчу, практичну, позааудиторну) як форму активного, творчого ставлення особистості до навколишнього світу та самої себе. Теоретично обгрунтовано та змодельовано структурно-функціональну модель виховання у майбутніх учителів біології ціннісного ставлення до природи, що складається із цільового, методологічного, змістовного, операційно-дієвого та результативно-оцінного блоків.


Індекс рубрикатора НБУВ: Е.р21 р3 + Ч489.518.5

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА835285 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Шапран Ю. П. 
Практичний аспект професійної підготовки вчителів біології : монографія / Ю. П. Шапран, Л. І. Довгопола; Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди. - Переяслав : Домбровська Я. М., 2020. - 197 c. - Бібліогр.: с. 174-197 - укp.

Здійснено узагальнення проблеми професійної підготовки учителів біології у педагогічних закладах вищої освіти щодо формування їх готовності до майбутньої професійної діяльності у процесі практичної підготовки. Виокремлено структурні компоненти, показники й рівні сформованості готовності до професійної діяльності студентів- біологів, запропоновано структурно-функціональну модель формування досліджуваної якості, теоретично обгрунтовано й експериментально апробовано організаційно-педагогічні умови, які складають основу розвивальної програми формування досліджуваного феномена.


Індекс рубрикатора НБУВ: Е.р21 р3

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА849930 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Романюк Р. К. 
Теоретичні і методичні засади професійної підготовки вчителів біології до профільного навчання учнів : автореф. дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.04 / Р. К. Романюк; Житомирський державний університет імені Івана Франка. - Житомир, 2021. - 42 c. - укp.

На методологічному, теоретичному та методичному рівнях досліджено проблему неперервної професійної підготовки вчителів біології до профільного навчання учнів. Проаналізовано ґенезу, стан вивченості проблеми організації профільного навчання та підготовки вчителів до її реалізації в Україні та за кордоном. Охарактеризовано структуру спеціалізованої профільно зорієнтованої компетентності як складової професійної компетентності вчителя біології. Уточнено критерії, показники, рівні її сформованосгі. Науково обґрунтовано концепцію дослідження, ядром якої визначено методологічний, теоретичний і методичний концепти, а провідними ідеями - неперервність підготовки учителів на засадах практико-зорієнтованого, контекстного й інтерактивного підходів у межах ступеневої вищої та післядипломної педагогічної освіти. Спроєктовано теоретичну модель дослідження проблеми. Розроблено, упроваджено й експериментально доведено ефективність методичної системи неперервної професійної підготовки вчителів біології до профільного навчання учнів. Її формує єдність таких складників, як теоретико-методичне забезпечення процесу підготовки, організаційно-педагогічні інструменти та технології реалізації. Виявлено статистично значимі зміни підвищення рівня сформованості спеціалізованої профільно зорієнтованої компетентності в експериментальній групі магістрантів у порівнянні з контрольною, а також у вчителів-практиків після проходження курсів підвищення кваліфікації за авторською програмою.


Індекс рубрикатора НБУВ: Е.р21 р3

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА449161 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Пташенчук О. О. 
Формування дослідницької компетентності майбутніх учителів біології у процесі професійної підготовки : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / О. О. Пташенчук; Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка. - Суми, 2018. - 20 c. - укp.

Розроблено, обірунтовано й експериментально перевірено технологію формування дослідницької компетентності майбутніх учителів біології у процесі професійної підготовки. Виявлено стан розробленості проблеми формування дослідницької компетентності майбутніх учителів біології в теорії та практиці професійної підготовки. Сформульовано визначення дефініції “дослідницька компетентність майбутніх учителів біології” як якісної, інтегративної характеристики майбутніх учителів біології, визначено її сутність і компоненти. Обгрунтовано критерії та показники, охарактеризовано рівні сформованосгі дослідницької компетентності майбутніх учителів біології. Розроблено та теоретично обґрунтовано технологію формування дослідницької компетентності майбутніх учителів біології у процесі професійної підготовки. Підготовлено та впроваджено навчально-методичне забезпечення реалізації означеної технології. Експериментально перевірено та доведено результативність розробленої технології.


Індекс рубрикатора НБУВ: Е.р21 р3

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА437591 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Солона Ю. О. 
Підготовка майбутніх учителів біології до дослідницької діяльності у закладах загальної середньої освіти : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / Ю. О. Солона; Херсонський державний університет. - Херсон, 2021. - 24 c. - укp.

Теоретично обґрунтовано та практично вирішено актуальне науково-методичне завдання щодо підготовки майбутніх учителів біології до дослідницької діяльності у закладах загальної середньої освіти в умовах посилення інформатизації суспільного життя. Зазначено, що до складу поняттєвого апарату увійшла низка понять, визначення яких було уточнено та конкретизовано відповідно до мети та предмета дослідження. Серед них - дослідницька діяльність здобувачів вищої освіти та її різновиди (навчально-дослідницька та науково-дослідницька діяльності); навчально-дослідницькі та науково-дослідницькі уміння, що формуються у процесі вказаних різновидів, відповідно; структура дослідницької компетентності, що складається із взаємопов'язаних компонентів (мотиваційного, когнітивного, операційного та рефлексивного); фундаменталізація змісту педагогічної біологічної освіти як чинник проєктування дослідницької діяльності та, відповідно, формування дослідницької компетентності. Визначено педагогічні (дидактичні) умови, теоретично обґрунтовано, розроблено й експериментально перевірено структурно-функціональну модель підготовки майбутніх учителів біології до дослідницької діяльності у закладах загальної середньої освіти. Перевірка ефективності такої моделі шляхом лінійного педагогічного експерименту засвідчила, що підготовка майбутніх учителів біології до дослідницької діяльності у закладах загальної середньої освіти буде ефективною, якщо вона здійснюється за розробленою в дослідженні моделлю та сформульованими педагогічними (дидактичними) умовами.


Індекс рубрикатора НБУВ: Е.р21 р3

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА452251 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Довгопола Л. І. 
Формування готовності майбутніх учителів біології до професійної діяльності у процесі практичної підготовки : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / Л. І. Довгопола; Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди. - Переяслав-Хмельницький, 2018. - 23 c. - укp.

Визначено сутнісні ознаки дефініції "готовність майбутніх учителів біології до професійної діяльності в процесі практичної підготовки", сутність і структуру досліджуваного феномена та з’ясовано особливості практичної підготовки як основи професійної підготовки майбутніх учителів біології. Визначено організаційно-педагогічні умови й методологічні підходи формування готовності майбутніх учителів біології до професійної діяльності під час практичної підготовки, розроблено й теоретично обґрунтовано структурно-функціональну модель формування готовності майбутніх учителів біології до професійної діяльності під час практичної підготовки, експериментально доведено її ефективність; простежено динаміку рівнів сформованості досліджуваного феномена.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.5 + Е.р21 р3

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА439733 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Хроленко М. В. 
Система формування екологічної компетентності майбутніх учителів біології у процесі фахової підготовки : монографія / М. В. Хроленко; ред.: А. І. Кузьмінський; Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка. - Суми : Мрія, 2022. - 399 c. - Бібліогр. в кінці розд. - укp.

Наведено теоретичне узагальнення і запропоновано вирішення наукової проблеми формування екологічної компетентності майбутніх учителів біології у процесі фахової підготовки шляхом наукового обґрунтування теоретико-методичних засад та експериментальної перевірки ефективності педагогічної системи формування екокомпетентності майбутніх педагогів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.352.27 + Е.р21 р3

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА865349 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського