Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (1)Книжкові видання та компакт-диски (19)Журнали та продовжувані видання (2)
Пошуковий запит: (<.>U=И.р$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 11
Представлено документи з 1 до 11

      
Категорія:    
1.

Франчук В. П. 
Навчальний центр технологіям CAD/CAM/CAE/PDM та CALS / В. П. Франчук, К. С. Заболотний, Т. В. Безпалько // Наука та інновації. - 2006. - 2, № 3. - С. 75-79. - укp.

На базі кафедри гірничих машин та інжинірингу Національного гірничого університету створено навчальний центр Міністерства освіти та науки України. Визначено мету діяльності: перепідготовка та підвищення кваліфікації викладачів вищих навчальних закладів і фахівців підприємств, організацій та установ, проведення наукових досліджень, надання інжинірингових і консалтингових послуг, розробка відповідного методичного забезпечення за технологіями CAD/CAM/CAE/PDM і CALS.


Ключ. слова: навчальний центр, CAD/CAM/CAE/PDM, CALS, інформаційні технології, SolidWorks, інжиніринг, проектування
Індекс рубрикатора НБУВ: И.р(4УКР)3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж25189 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Русанова О. О. 
Алгоритмічний підхід у навчанні майбутніх інженерів-гірників вищих технічних навчальних закладів : Автореф. дис... канд. пед. наук. / О. О. Русанова; Ін-т педагогіки і психології проф. освіти АПН України. - К., 2006. - 20 c. - укp.

Досліджено теоретико-методичні проблеми організації алгоритмічного навчання студентів як ефективну форму підвищення якості професійної підготовки майбутніх інженерів-гірників. Розкрито суть понять "комплексний алгоритмічний підхід" і "комплексна алгоритмізація" навчального процесу з використанням сучасних комп'ютерних засобів у навчальній діяльності викладачів і студентів. Теоретично обгрунтовано, розроблено й експериментально перевірено технологію комплексного алгоритмічного навчання студентів гірничого профілю, що базується на використанні сучасних комп'ютерних засобів й інформаційного забепечення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: И.р(4УКР)3

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА348260 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Медведовська Т. П. 
Зміст і форми професійної підготовки гірничих інженерів в Україні : [монографія] / Т. П. Медведовська; ред.: В. К. Майборода; ДВНЗ "Нац. гірн. ун-т", Ін-т вищ. освіти НАПН України. - Д. : НГУ, 2012. - 269 c. - Бібліогр.: с. 146-189 - укp.

Висвітлено зміст і форми професійної підготовки гірничих інженерів в Україні. Розглянуто історію, досвід, позитивні та негативні тенденції розвитку системи професійної підготовки таких фахівців. Аргументовано пропозиції щодо використання деяких форм і методів роботи технічних ВНЗ, спрямованих на удосконалення підготовки гірничих інженерів в Україні. Доведено, що важливим етапом у дослідженні даної проблеми є прогнозування шляхів розвитку за умов наближення освітньої галузі України до світових стандартів, серед яких визначено: створення умов для підготовки фахівців за новими спеціальностями, пошук нового змісту професійної підготовки на основі використання інформаційних та освітніх технологій і дистанційного навчання, оновлення змісту та програм з методичних дисциплін.


Індекс рубрикатора НБУВ: И.р3(4УКР)-25

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА761437 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Півняк Г. 
Особливості національної гірничої освіти / Г. Півняк // Вища шк.. - 2010. - № 9. - С. 5-14. - укp.

Розкрито особливості гірничої освіти крізь призму досвіду Національного гірничого університету (НГУ). Висвітлено комплекс досліджень зі створення нових матеріалів та нанотехнологій університетом, самовіддану працю викладачів, основні завдання, університета на сучасному етапі. Докладно розглянуто організацію наукової роботи в НГУ, міжнародну діяльність університету. Відзначено атмосферу партнерства між студентською координаційною радою й адміністрацією у сфері виконання навчальних програм відповідно до Болонської декларації.


Індекс рубрикатора НБУВ: И.р (4УКР)3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23773 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Райковська Г. 
Модель формування професійної компетентності майбутніх гірничих інженерів у процесі вивчення фахових дисциплін / Г. Райковська, О. Дерев'янко // Нова пед. думка. - 2013. - № 1. - С. 105-108. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

З метою підвищення рівня професійної компетентності майбутніх гірничих інженерів розроблено та обґрунтовано модель її формування у процесі вивчення фахових дисциплін. Детально розглянуто функціональну спрямованість основних структурних блоків поданої у вигляді схеми моделі: цільового, методологічного, змістовно-організаційного, оціноучно-результативного; визначено умови та етапи формування професійної компетенції майбутніх гірничих інженерів. Зроблено висновок, що запропонована модель враховує тенденції оновлення і модернізації змісту освіти, забезпечує взаємозв’язок між усіма елементами навчального процесу, спрямованого на покращання якості навчання студентів університету.

С целью повышения уровня профессиональной компетентности будущих горных инженеров разработана и обоснована модель ее формирования в процессе изучения специальных дисциплин. Подробно рассмотрена функциональная направленность основных структурных блоков представленной в виде схемы модели: целевого, методологического, содержательно-организационного, оценочно-результативного; определены условия и этапы формирования профессиональной компетенции будущих горных инженеров. Сделан вывод, что предложенная модель учитывает тенденции обновления и модернизации содержания образования, обеспечивает взаимосвязь между всеми элементами учебного процесса, направленного на улучшение качества обучения студентов университета.

Analysis of a model of professional competence formation of future mining engineers in the process of special subjects study is given. Structural and functional components of a model, conditions and stages of future engineers formation are underlined.


Індекс рубрикатора НБУВ: И.р(4УКР)3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22868 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Маланчук З. 
Освітні, наукові і виховні аспекти формування наступності в підготовці фахівців за напрямом 0903 "Гірництво" / З. Маланчук, А. Калько, В. Стріха // Нова пед. думка. - 2013. - № 1. - С. 141-144. - Бібліогр.: 3 назви. - укp.

Розглянуто ключові аспекти функціонування кафедри розробки родовищ корисних копалин (РРКК) Національного університету водного господарства та природокористування з метою удосконалення підготовки фахівців за умови ринкової економіки. Досліджено освітні, наукові і виховні фактори формування наступності в системі ступеневої професійної освіти фахівців за напрямом підготовки 0903 «Гірництво» на кафедрі РРКК в умовах реформування освітньої галузі України. Визначено напрями розвитку ступеневої освіти і виховання студентів кафедри РРКК.

Рассмотрены ключевые аспекты функционирования кафедры разработки месторождений полезных ископаемых (РМПИ) Национального университета водного хозяйства и природопользования с целью совершенствования подготовки специалистов в условиях рыночной экономики. Исследованы образовательные, научные и воспитательные факторы формирования преемственности в системе ступенчатого профессионального образования специалистов по направлению 0903 «Горное дело» на кафедре РМПИ в условиях реформирования образования в Украине. Определены направления развития многоуровневого образования и воспитания студентов кафедры РМПИ.

In the articles analyzed educational, scientific and educator factors of forming of the following are in preparation of specialists after direction of preparation 0903 «Miners» by the department of working mine of minerals of NUWMNRU in the conditions of reformation of educational industry of Ukraine.


Індекс рубрикатора НБУВ: И.р(4УКР)3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22868 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Грищенко С. М. 
Використання засобів геоінформаційних технологій у процесі формування екологічної компетентності майбутніх інженерів гірничого профілю [Електронний ресурс] / С. М. Грищенко // Інформ. технології і засоби навчання : [електрон. журн.]. - 2016. - № 3. - С. 74-87. - Бібліогр.: 23 назв. - укp. - Режим доступу: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1363

Актуальність матеріалу, висвітленого у статті, обумовлена необхідністю забезпечення ефективності навчального процесу у підготовці інженерів гірничого профілю. Основну увагу приділено програмним засобам геоінформаційних технологій, що використовуються у формуванні екологічної компетентності майбутніх інженерів гірничого профілю. Висвітлено поняття "геоінформаційні інформаційно-комунікаційні технології", "екологічна компетентність у підготовці спеціалістів", "засоби геоінформаційних технологій", які потрібні для підготовки інженера гірничого профілю.

Актуальность материала, освещенного в статье, обусловлена необходимостью обеспечения эффективности учебного процесса в подготовке инженеров горного профиля. Основное внимание уделено программным средствам геоинформационных технологий, используемых в формировании экологической компетентности будущих инженеров горного профиля. Раскрыты понятия "геоинформационные информационно-коммуникационные технологии", "экологическая компетентность в подготовке специалистов", "средства геоинформационных технологий", которые необходимы для подготовки инженера горного профиля.

The relevance of the material covered in the article is caused by the need to ensure the effectiveness of the educational process in the preparation of the future mining engineers. The sources on the problems of ecological competence formation have been analyzed. The article focuses on geoinformation technologies software used in the formation of ecological competence of the future mining engineers. It has been revealed the concept of geoinformation information and communication technologies, ecological competence in the specialists training, the means of geoinformation technologies, which are necessary for the preparation of the future mining engineers.


Індекс рубрикатора НБУВ: И.р3

Рубрики:

Шифр НБУВ: EJ000028 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Моркун В. С. 
Зміст і технологія навчання спецкурсу «Екологічна геоінформатика» у підготовці майбутніх інженерів гірничого профілю [Електронний ресурс] / В. С. Моркун, С. О. Семеріков, С. М. Грищенко // Інформ. технології і засоби навчання : [електрон. журн.]. - 2017. - № 1. - С. 115-125. - Бібліогр.: 20 назв. - укp. - Режим доступу: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1549

Розглянуто наукові засади добору змісту навчального матеріалу, проаналізовано структуру і визначено зміст спецкурсу «Екологічна геоінформатика» для підготовки майбутніх інженерів гірничого профілю. Програма спецкурсу включає два змістових модулі «Основи геоінформатики» і «Екологічні геоінформаційні технології у гірничий справі». Здійснено експериментальну перевірку ефективності використання геоінформаційних технологій у навчанні майбутніх інженерів гірничого профілю. Наведено результати експертного оцінювання доцільності використання засобів геоінформаційних технологій для формування екологічної компетентності майбутніх інженерів гірничого профілю.

Рассмотрены научные основы отбора содержания учебного материала, проанализированы структура и определено содержание спецкурса «Экологическая геоинформатика» для подготовки будущих инженеров горного профиля. Программа спецкурса включает два содержательных модуля «Основы геоинформатики» и «Экологические геоинформационные технологии в горном деле». Осуществлена экспериментальная проверка эффективности использования геоинформационных технологий в обучении будущих инженеров горного профиля. Приведены результаты экспертного оценивания целесообразности использования средств геоинформационных технологий для формирования экологической компетентности будущих инженеров горного профиля.

The relevance of the material is determined by the need to ensure the effectiveness of the educational process in training future Mining engineers. This paper reveals the scientific basis in selecting of the educational material content; analyzed its structure and defined the content of a special course "Environmental Geoinformatics" used for training future Mining engineers. The program includes two special content modules such as "The Basics of Geoinformatics" and "Environmental GIS technology in Mining". Carried out experimental verification of the effectiveness of the use of geoinformation technologies in training of future mining engineers. Outlined the results of the expert assessment of feasibility in using the means of geoinformation technologies for the formation of ecological competence of future mining engineers.


Індекс рубрикатора НБУВ: И.р(4укр)3

Рубрики:

Шифр НБУВ: EJ000028 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Nestoruk N. A. 
Model tools for mastering engineering experimentation = Модельний інструментарій опанування інженерним експериментуванням / N. A. Nestoruk, V. V. Melnik, S. N. Zinoviev, P. O. Chykunov // Наук. вісн. Нац. гірн. ун-ту. - 2018. - № 5. - С. 167-173. - Бібліогр.: 7 назв. - англ.

Purpose. Creating a model that allows improving professional training of mining electrical engineers to capture engineering experimentation. Methodology. An approach is proposed for creating a model that has the property of adapting to changes in the experimental environment, within the framework of which various properties of electromechanical systems are accessible for research. To achieve the goal, solve the problems and set out to test the effectiveness of the developed training technology, a set of complementary scientific methods is used, reflecting the dialectical unity of theoretical and empirical levels of knowledge: a specially designed set of tasks, a survey in the form of an individual questionnaire, observation and evaluation of training future engineers to perform electro-profile experimental research in the study of technical subjects. The approach is based on a complex of competences and must occur under certain conditions, among which the most important are its proper material and technical and methodological support; step-by-step planning; creation of a single educational and methodical environment; presence of a set of relevant academic disciplines; providing favorable motivational support. But the main pedagogical condition that ensures the implementation of a competently oriented teaching methodology is use of such didactic principles as determinism, systematicity, differentiation, variability, integrity and interactive learning. Findings. The essence of experimental studies is clarified, notions of "experimental research" and "engineering experimentation" are identified, targets, content and technological components of the training of future mining engineers in the context of a tedious problem in accordance with the personality-oriented educational paradigm are specified. Based on the analysis of the future specialist's activities, in accordance with the competence complex, a structural model for training mining engineers-electromechanicians for conducting experimental studies has been developed, which makes it possible to improve the professional training of the future specialist. Originality. A crucial task to create a model tool that facilitates adaptation to future professional activities is solved. A structural model of vocational training for mining engineers-electromechanicians has been developed, which is based on a set of factors. In the aggregate, they determine the model of training specialists that is aimed at mastering the competences of the conceptual, theoretical, systemic and technological levels, based on the content of technical disciplines, where engineering experimentation is its connecting core. Practical value. Practical importance of the research is motivated by the fact that as a result of scientific search, based on the developed model presented, a training manual and other teaching materials have been developed and introduced into the vocational training of future engineers of the electromechanical profile, which have increased the level of students' preparation for engineering experimentation in future professional activities.


Індекс рубрикатора НБУВ: И.р(4УКР)3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16377 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Письменкова Т. О. 
Педагогічні засади діагностики результатів загальноінженерної підготовки бакалаврів гірництва : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / Т. О. Письменкова; НАПН України, Ін-т вищ. освіти. - Київ, 2017. - 20 c. - укp.

Виявлено стан дослідження проблем діагностики результатів навчання здобувачів вищої освіти. Уточнено відповідний поняттєво-термінологічний апарат, зокрема зміст понять "педагогічні засади діагностики", "загальноінженерна підготовка бакалаврів гірництва", "похідна компетентність" та виокремлено напрями подальших досліджень. Охарактеризовано критерії визначення похідних компетентностей як результатів навчання, рівнів їх досягнення й складності. Визначено й обгрунтовано педагогічні засади діагностики результатів загальноінженерної підготовки бакалаврів гірництва. Розроблено засоби діагностики похідних компетентностей бакалаврів гірництва за навчальними дисциплінами загальноінженерної підготовки й експериментально встановлено ефективність їх застосування.


Індекс рубрикатора НБУВ: И.р(4УКР)3

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА429372 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія: Гірнича справа   
11.

Максимов І. І. 
Особливості підготовки здобувачів спеціальності "Гірництво" через систему професійно-орієнтованих математичних задач / І. І. Максимов, Т. М. Ковальчук, В. А. Ковальчук // Вісн. Криворіз. нац. ун-ту : зб. наук. пр. - 2021. - Вип. 53. - С. 70-76. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Нагальною проблемою підготовки сучасних здобувачів вищої освіти є слабкий зв'язок логіки засвоєння дисциплін загальної підготовки, зокрема вищої математики, з вимогами до засвоєння дисциплін професійної підготовки спеціальності "Гірництво". Виходячи з вищевикладеного, в статті поставлено мету щодо поєднання абстрактних математичних методів і професійно-орієнтованих задач для підвищення якості підготовки та формування спеціальних компетентностей здобувачів вищої освіти. Використано загально-логічні та загальнонаукові методи досліджень. Зокрема, при побудові та аналізі графічних моделей застосовано методи формалізації, аналогії та верифікації абстрактних моделей кар'єра і конкретних результатів його функціонування. Методи моделювання, оптимізації та емпіричного дослідження використано при встановленні взаємозв'язків технологічних показників і параметрів роботи кар'єрів та знаходженні їх екстремальних значень. Окрім цього, при опрацюванні науково-методичної літератури використано методи аналізу і узагальнення. Наукова новизна полягає в удосконаленні пропедевтичних методів підготовки здобувачів спеціальності "Гірництво", їх наступності з теоретичними засадами формування системного уявлення та світогляду при вирішенні наукових і виробничих завдань. Практична значимість досліджень, що викладені в статті, полягає у створенні системи професійно-орієнтованих задач з курсу вищої математики, розв'язок яких змістовно поєднано із завданнями професійної підготовки гірників. Запропонована методика такого пропедевтичного підходу дає можливість більш усвідомлено підходити до вирішення формально-логічних задач з вищої математики і на виході забезпечує ефективні важелі і мотивацію для виконання кваліфікаційних робіт і фахового зростання. Результати досліджень та практичні рекомендації формують у здобувачів цілісне уявлення про взаємозв'язок дисциплін циклу загальної і професійної підготовки, що суттєво впливає на якісне формування спеціальних компетентностей і не обмежується розглянутим розділом вищої математики і має перспективи поширення.


Індекс рубрикатора НБУВ: И.р3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж72501 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського