Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (2)Автореферати дисертацій (3)Книжкові видання та компакт-диски (24)Журнали та продовжувані видання (2)
Пошуковий запит: (<.>U=К445.31$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 32
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Кузьменко А. Г. 
Методи розрахунків і випробувань на зношування та надійність : Навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. / А. Г. Кузьменко. - Хмельниц. : ТУП, 2002. - 151 c. - Бібліогр.: 158 назв. - укp.

Викладено загальну методологію розрахунків та випробувань на знос та надійність вузлів тертя машин. Наведено розрахунки початкових умов роботи вузла без зносу, визначення параметрів моделей зношування. Проаналізовано залежності для розрахунку середнього зносу та надійності. Описано методику розрахунків та випробувань підшипників ковзання стартера автомобіля.

Освещена общая методология расчётов и испытаний на изношенность и надёжность узлов трения машин. Приведены расчёты начальных условий работы узла без изношенности, определение параметров изнашивания. Проанализированы зависимости для расчёта средней изношенности и надёжности. Описана методика расчётов и испытаний подшипников скольжения стартера автомобиля.


Індекс рубрикатора НБУВ: К413.1я73 + К445.31-02я73 + К500.145.31-7я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА651465 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Тарельник В. Б. 
Проблемы изготовления и эксплуатации подшипников скольжения / В. Б. Тарельник, В. С. Марцинковский // Вісн. Сум. держ. ун-ту. Сер. Техн. науки. - 2004. - № 2. - С. 151-156. - Библиогр.: 3 назв. - рус.

Определены резервы повышения качества изготовления и эксплуатации подшипников скольжения и предложены методы его достижения.


Індекс рубрикатора НБУВ: К445.31 + К500.145.31

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69231 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Наумик В. В. 
Ускоренный метод испытания антифрикционных материалов на износ / В. В. Наумик, Г. А. Бялик // Вестн. двигателестроения. - 2008. - № 2. - С. 125-127. - Библиогр.: 2 назв. - рус.

Проанализированы применяемые методы определения износа и существующих машин для их осуществления. Разработаны и опробованы устройство и метод ускоренного испытания антифрикционных материалов на износ.


Індекс рубрикатора НБУВ: К445.31-037.4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24432 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Чернець М. В. 
Модель оцінки зношування і довговічності підшипника ковзання за малої некруглості / М. В. Чернець, О. Є. Андрейків, Н. М. Лєбєдєва, В. Б. Жидик // Фіз.-хім. механіка матеріалів. - 2009. - 45, № 2. - С. 121-129. - Бібліогр.: 15 назв. - укp.

Розроблено розрахункову модель для оцінки кінетики зношування і довговічності підшипників ковзання, в якій враховують малу некруглість контурів співдотичних деталей. За допомогою розробленої кумуляційної моделі досліджено схеми підшипників ковзання з різним ограненням вала і втулки. Встановлено, що зношування втулки підшипника зростає за огранення одного чи обох елементів, а вала - знижується. Складніше огранення контурів спричиняє, відповідно, значну зміну зношування.


Індекс рубрикатора НБУВ: К445.31-02

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж29109 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Хоменко І. М. 
Особливості розподілу тиску мастила у радіальному підшипнику ковзання / І. М. Хоменко, М. В. Кіндрачук, О. М. Яхно, А. К. Кобринець // Пробл. тертя та зношування. - 2009. - Вип. 51. - С. 157-169. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Розглянуто особливості розподілу тиску мастила в радіальному підшипнику ковзання скінченної довжини з джерелом мастила. Показано необхідність врахування тиску мастила і конфігурації джерела мастила у розрахунках радіальних підшипників ковзання.


Індекс рубрикатора НБУВ: К413.3 + К445.31-02

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж63290 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Псьол С. В. 
Методи оцінки зносу і надійності підшипників ковзання в умовах змінних навантажень : Автореф. дис... канд. техн. наук : 05.02.04 / С. В. Псьол; Технол. ун-т Поділля. - Б.м., 2003. - 22 c. - укp.

Розроблено нові методи оцінки зносостійкості та надійності роботи підшипників ковзання (ПК) за умов змінного циклічного навантаження, спосіб підвищення їх надійності за рахунок формування з попереднім натягом. Запропоновано новий метод визначення параметрів моделі зношування, експрес-метод відносної оцінки зносостійкості вузлів тертя. Удосконалено математичну модель зношування ПК за постійного навантаження, одержано розрахункові залежності для прогнозування зношення ПК за умов циклічних навантажень для випадків ступеневої та неперервної зміни навантаження в циклі. Розроблено модель надійності ПК з урахуванням випадкового характеру вхідних величин.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: К445.31-021.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА327250 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Трифонова О. П. 
Пружно-напружені несучі поверхні гідродинамічних підшипників ковзання : Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.02.02 / О. П. Трифонова; Східноукр. держ. ун-т. - Луганськ, 2000. - 19 c. - укp.

Запропоновано та розроблено методику моделювання полів напруг, пружності та мікропереміщень, яка визначає технічні вимоги стосовно фізико-механічних, структурних геометричних параметрів несучого шару та забезпечує раціональну мастильну здібність, підвищення жорсткості, несучої здібності, а також надійності опор машин. Встановлено, що управління структурою робочих зон шляхом спрямованого ультразвукового впливу на процес кристалізації матеріалу вкладишів дозволило значно знизити трудомісткість та собівартість СОМ, а також значно підвищити точність роботи та надійність за рахунок явища хвилястих змін, які забезпечують управління розмірами несучих зон вкладишів.


Індекс рубрикатора НБУВ: К445.31-02 + К500.145.311

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА309000 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Свіргун О. А. 
Розробка методики розрахунку і дослідження характеристик радіальних підшипників ковзання з матеріалів типу гуми : Автореф. дис... канд. техн. наук : 05.02.02 / О. А. Свіргун; Нац. техн. ун-т "Харк. політехн. ін-т". - Х., 2005. - 19 c. - укp.

Уперше запропоновано новий метод розрахунку радіальних підшипників ковзання, який передбачає розв'язання рівнянь гідродинаміки та деформацій опорних поверхонь для матеріалів типу гуми. Уточнено форми деформованих робочих поверхонь підшипників з даних матеріалів. Уперше визначено, що у підшипниках з матеріалів типу гуми у робочому режимі одночасно відбуваються процеси рідинного та межового тертя. Розвинуто методику розрахунку температурного режиму найбільш навантажених частин підшипника, яка передбачає враховуння перенесення тепла та витрати води, що змінюються через деформацію водопостачальних каналів. Установлено нові закономірності, які визначають взаємозв'язок робочих характеристик радіальних підшипників у разі зміни конструкційних і експлуатаційних параметрів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: К445.31-02

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА335616 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Кабат О. С. 
Термостійкі матеріали триботехнічного призначення на основі фенілону та високодисперсних кремнеземів : автореф. дис... канд. техн. наук / О. С. Кабат; ДВНЗ "Укр. держ. хім.-технол. ун-т". - Д., 2007. - 22 c. - укp.

Створено теплостійкі полімерні композиційні матеріали на основі C2 та кремнеземи для вузлів тертя. Досліджено дисперсний склад та якість розподілу наповнювачів в об'ємі полімеру. Вивчено вплив природи та концентрації кремнеземів на фізико-механічні та теплофізичні властивості розроблених композицій. Створено методику одержання полімерного композиційного матеріалу з підвищеними фізико-механічними властивостями. Досліджено вплив природи та концентрації кремнеземів на триботехнічні властивості композитів у процесі сухого тертя та тертя із змащуванням. Виявлено причину зменшення коефіцієнта тертя та зношення матеріалів на основі фенілону C2. Встановлено вплив режимів експлуатації на триботехнічні властивості розроблених композитів. З урахуванням результатів експериментів встановлено математичні залежності, які описують вплив навантажень і швидкості ковзання на коефіцієнт тертя й інтенсивність лінійного зношення досліджених композиційних полімерних матеріалів. Наведено результати порівняльного аналізу розроблених композитів з існуючими аналогами, які використовують у вузлах тертя. Подано рекомендації щодо застосування композицій у вузлах тертя машин і механізмів. Виконано промислові випробування розроблених композитів на ТОВ "Азовська кабельна компанія".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Л719.94:К + К445.31-037.4

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА354903 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Иванов В. В. 
Влияние перекоса осей на коэффициент трения при гидродинамическом режиме работы подшипника скольжения / В. В. Иванов // Пр. Одес. політехн. ун-ту. - 2003. - Вип. 2. - С. 28-30. - Библиогр.: 3 назв. - рус.

Разработана методика определения коэффициента трения с учетом перекоса осей. Проведены расчеты давления по ширине подшипника скольжения при переменном относительном эксцентриситете с помощью программного комплекса MECHSOFT. Приведена зависимость коэффициента трения по ширине подшипника скольжения при переменном относительном эксцентриситете. Указаны пределы использования предложенной методики.


Індекс рубрикатора НБУВ: К445.31-02

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69121 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Затуловский С. С. 
Высокоэффективный биметаллический подшипниковый материал для узлов трения металлургического и горнодобывающего оборудования / С. С. Затуловский, А. С. Затуловский, А. В. Косинская, А. Д. Костенко, Б. Р. Тракшинский // Процессы литья. - 2010. - № 5. - С. 73-77. - Библиогр.: 4 назв. - рус.

Определены физико-механические и трибологические свойства биметалла сталь - литой композиционный материал в сравнении с аналогом сталь - бронза. Подтверждена его эффективность как подшипникового материала, в том числе при производственной эксплуатации.


Індекс рубрикатора НБУВ: К445.31-037.4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14475 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Unlu B. S. 
Determination of tribological and mechanical properties of SnPbCuSb (white metal) bearings = Визначення трибологічних та механічних властивостей підшипників із білого металу системи SnPbCuSb / B. S. Unlu // Фіз.-хім. механіка матеріалів. - 2010. - 46, № 4. - С. 47-52. - Библиогр.: 15 назв. - англ.

Досліджено трибологічні та механічні властивості матеріалу SnPbCuSb, який використовують для виробництва підшипників ковзання. Стрижень підшипників виготовлено зі сталі SAE 1050 і використано як показник (давач) зносу. Випробовано кожні 30 хв впродовж 150 хв, застосовуючи радіальну машину з підшипником. Найнижчий коефіцієнт тертя опорного підшипника та найбільші втрати від тертя у підшипника з легованого сплаву SnPbCuSb.


Індекс рубрикатора НБУВ: К445.31 + К500.145.31-7 с

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж29109 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Сидорика І. М. 
Вдосконалення методу розрахунку динамічно навантажених упорних підшипників ковзання машинних агрегатів : автореф. дис. ... канд. техн. наук : 05.02.02 / І. М. Сидорика; Хмельниц. нац. ун-т. - Хмельницький, 2014. - 20 c. - укp.

Розв'язано актуальну задачу вдосконалення аналітичного методу розрахунку динамічно навантажених упорних підшипників ковзання (УПК) машинних агрегатів який враховує сумісну дію, що обумовлена вимушеними повздовжніми коливаннями вала, торцевими биттями упорного гребеня та перекосами корпуса підшипника. Розроблено математичну модель динамічно навантажених УПК машинних агрегатів, яка враховує накладання вісьових коливань вала на торцеві биття упорного гребеня у разі перекосу корпусу. Встановлено закономірності зміни несучої здатності динамічно навантаженого УПК внаслідок накладання повздовжних коливань валу на торцеві биття упорного гребеня, які можуть призвести до руйнування мастильної плівки підшипника у разі розбалансування валу. Одержав подальший розвиток метод розрахунку динамічно навантажених УПК машинних агрегатів під час вимушених повздовжних коливаннях валів, торцевих биттів упорного гребеня та перекосів корпусу.


Індекс рубрикатора НБУВ: К445.31-02

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА411758 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Сидорика И. Н. 
Обобщение результатов исследований динамической несущей способности гидродинамических упорных подшипников скольжения / И. Н. Сидорика // Вост.-Европ. журн. передовых технологий. - 2014. - № 4/7. - С. 18-24. - Библиогр.: 13 назв. - рус.

Приведены результаты проведенных теоретических и экспериментальных исследований, на основании которых разработана математическая модель и предложен усовершенствованный метод расчета динамической несущей способности гидродинамических упорных подшипников скольжения. Данная модель и метод отличаются от известных учетом совместного воздействия всех эксплуатационных факторов.


Індекс рубрикатора НБУВ: К445.31-02

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24320 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Чернець М. В. 
Точність оцінки довговічності підшипника ковзання за узагальненою кумуляційною моделлю зношування / М. В. Чернець, В. Б. Жидик, Ю. М. Чернець // Фіз.-хім. механіка матеріалів. - 2014. - 50, № 1. - С. 39-44. - Бібліогр.: 13 назв. - укp.

За узагальненою кумуляційною моделлю зношування з використанням розробленого експрес-методу дослідження кінетики трибоконтактної взаємодії у підшипнику ковзання з малою овальністю вала оцінено точність обчислень довговічності. Вивчено однообластеві та одно-дво-однообластеві контактні взаємодії вала та втулки. Грунтовно проаналізовано одержані результати та встановлено вплив параметрів інтервально-блочної основної та модифікованої схем обчислень на точність розрахунку довговічності підшипника. Виявлено закономірності зниження точності розв'язку залежно від розмірів блоків циклів взаємодій зі сталими умовами та інтервалу дискретизації контуру вала. Вказано оптимальні з інженерної точки зору схеми обчислень та їх параметри.


Індекс рубрикатора НБУВ: К445.31-02

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж29109 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Погребняк А. В. 
Вплив матеріалу вкладиша на гідродинамічне обертання підшипників ковзання / А. В. Погребняк, А. В. Євтушенко, А. М. Кравець // Вестн. ХНАДУ. - 2014. - Вып. 65/66. - С. 128-130. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Розглянуто питання впливу матеріалу вкладиша підшипника на пристосовність до деформацій вала, завдяки чому не виникають великі локальні навантаження, а також небезпека ушкодження поверхонь ковзання. Запропоновано деякі рекомендації щодо вибору матеріалу вкладки.


Індекс рубрикатора НБУВ: К445.31-02

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69103 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Wisniewska-Weinert H. 
Friction and wear of porous sliding bearings at high temperature. Influence of MoSsub2/sub nanoparticle solid lubricant = Трение и износ пористых подшипников скольжения при высоких температурах. Влияние твердой смазки в виде наночастиц MoSsub2/sub / H. Wisniewska-Weinert // Порошковая металлургия. - 2013. - № 7/8. - С. 77-84. - англ.


Індекс рубрикатора НБУВ: К413 + К445.31

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж28502 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
18.

Каиров А. С. 
Система расчета характеристик гидродинамической опоры с задаваемым профилем втулки на основе пакета Mathcad / А. С. Каиров, Н. Н. Ивахненко, И. Д. Шевченко, Д. В. Рукавишников // Вісн. Нац. техн. ун-ту України "КПІ". Сер. Машинобудування. - 2013. - Вип. 2. - С. 5-9. - Библиогр.: 8 назв. - рус.

Рассмотрены проблемы моделирования работы гидродинамических опор скольжения в условиях жидкостного трения. Цель работы - создание автоматизированной системы расчета характеристик опор скольжения с втулками произвольного (гладкого) профиля. С этой целью разработаны методика и алгоритм решения задачи определения несущей способности опоры скольжения с задаваемым профилем втулки, а также рекомендации по получению рациональных профилей втулок подшипников скольжения. На базе данной методики разработана система расчета характеристик подшипника скольжения с применением пакета компьютерной алгебры Mathcad. Разработанная расчетная система использована для поиска вариантов рационального профилирования втулки опоры скольжения. Найдены варианты профиля втулок опор скольжения, обеспечивающие увеличение несущей способности по сравнению с опорами, в которых применяется традиционный (круглый) профиль втулки. Также разработанная система позволяет проводить экспресс-сравнение характеристик опор скольжения с различными профилями втулки.


Індекс рубрикатора НБУВ: К445.31-02

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж29126/маш. Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Віцюк Ю. Ю. 
Формування структури та антифрикційних властивостей композиційних підшипників ковзання для високошвидкісних вузлів тертя / Ю. Ю. Віцюк // Технологія і техніка друкарства. - 2015. - № 3. - С. 92-99. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Проведено дослідження закономірностей формування структури та комплексу властивостей нових композиційних антифрикційних матеріалів на основі міді для роботи у високошвидкісних вузлах тертя. Нові підшипникові матеріали за триботехнічними характеристиками перевершують литі аналоги і можуть працювати в режимі самозмащення при високих швидкостях ковзання і підвищених навантаженнях.


Індекс рубрикатора НБУВ: К445.31 + К500.145.31

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж72515 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Дыха А. В. 
Определение характеристик вязкого трения в опорах скольжения с помощью метода маятника / А. В. Дыха, В. В. Аулин, О. Н. Маковкин, С. Ф. Посонский // Вост.-Европ. журн. передовых технологий. - 2017. - № 3/7. - С. 4-10. - Библиогр.: 11 назв. - рус.

Теоретически показано, что для маятника в смазанных опорах скольжения процесс колебаний описывается дифференциальным уравнением второго порядка с вязким сопротивлением, пропорциональным скорости колебаний. На основе модели колебаний маятника получено, что коэффициент поглощения энергии равен удвоенному логарифмическому декременту затухания. Определена процедура расчета динамической вязкости смазки по декременту затухания колебаний.


Індекс рубрикатора НБУВ: К445.31 + К413.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24320 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського