Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (1)Книжкові видання та компакт-диски (17)
Пошуковий запит: (<.>U=Л10 р(4УКР)3$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 16
Представлено документи з 1 до 16

      
Категорія:    
1.

Лазарєва Т. А. 
Формування професійних умінь із загальної хімічної технології у майбутніх інженерів засобами задачного навчання : Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Т. А. Лазарєва; Луган. нац. пед. ун-т ім. Т.Шевченка. - Луганськ, 2006. - 20 c. - укp.

Обгрунтовано теоретичні та методичні засади формування професійних умінь з загальної хімічної технології у майбутніх інженерів засобами задачного навчання. Проаналізовано стан теоретичної розробки проблеми формування професійних умінь у майбутніх інженерів засобами задачного навчання. На базі системного врахування предметно-професійного, інформаційно-математичного та психолого-дидактичного складників теоретично обгрунтовано та розроблено основні елементи методичної системи задачного формування у студентів професійних умінь з загальної хімічної технології - концептуальну ідею, цілі, зміст, методи, дидактичні засоби, форми та технологію. На підставі результатів експериментальних досліджень підтверджено ефективність методичної системи формування професійних умінь з використанням комплексних дидактичних моделей і показано підвищення якості засвоєння навчального матеріалу, зменшення витрат часу, а також розвиток мотиваційно-цільових і пізнавальних структур системи навчально-пізнавальної діяльності студентів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Л10 р(4УКР)3

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА347265 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Яворський В. Т. 
Історія хімічної, хіміко-технологічної освіти і науки у Львівській політехніці (1844 - 1991) : монографія / В. Т. Яворський, К. І. Блажівський; МОНМС України, Нац. ун-т "Львів. політехніка". - Л., 2011. - 164 c. - Бібліогр.: 53 назв - укp.

Висвітлено передумови виникнення хімічної освіти у Технічній академії - першооснові Національного університету "Львівська політехніка", у хронологічній послідовності й у зв'язку із соціально-економічним і політичним становищем регіону відображено заснування, становлення та розвиток окремих кафедр і факультетів хімічного профілю за майже 150-річний період. Наведено відомості про організаторів кафедр, керівників факультетів, їх науково-педагогічну та іншу діяльність і внесок у розвиток країни. Описано окремі епізоди, історію розвитку хімічної освіти та науки, висловлено оцінку та погляди щодо подальшого розвитку освіти в Україні.


Індекс рубрикатора НБУВ: Л10 р(4УКР)3г + Г.р3 г(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА741913 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Рубан Н. П. 
Методика креативного навчання майбутніх інженерів процесів і апаратів хімічних виробництв : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / Н. П. Рубан; Укр. інж.-пед. акад. - Х., 2011. - 20 c. - укp.

Розглянуто проблему підвищення якості навчання майбутніх інженерів з дисципліни "Процеси і апарати хімічних виробництв" (ПАХВ). Визначено, що методичну систему навчання ПАХВ необхідно грунтувати на моделюванні розвитку цієї предметної галузі, а зміст навчання ПАХВ представляти у вигляді двох частин - базової та креативної, остання повинна створюватися студентами самостійно у процесі навчання за допомогою методів і засобів управління творчою навчально-пізнавальною діяльністю студентів. Обгрунтовано та розроблено модель формування та подання креативної частини змісту навчання ПАХВ, яка формується в результаті самостійної діяльності студента. Запропоновано метод, засоби та технологію креативного навчання студентів, що забезпечують формування професійних знань і умінь ПАХВ майбутнього інженера на творчому рівні. Проведено експериментальні дослідження, які підтвердили ефективність розробленої методичної системи креативного навчання ПАХВ майбутніх інженерів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Л10 р(4УКР)3

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА382558 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Бачієва Л. О. 
Методика навчання основ наукових досліджень майбутніх фахівців з машин та апаратів хімічних виробництв : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / Л. О. Бачієва; Укр. інж.-пед. акад. - Х., 2011. - 20 c. - укp.

Визначено, що методику навчання основам наукових досліджень необхідно грунтувати на засадах об'єктного підходу до формування й узагальнення системи дослідницьких умінь за допомогою методів управління навчально-пізнавальною діяльністю студентів і відповідних дидактичних засобів. Розроблено цілі та зміст навчання основам наукових досліджень відповідно до вимог державного стандарту щодо підготовки фахівців до проведення дослідницької діяльності, метод, дидактичні засоби, технологію навчання, які забезпечують формування й узагальнення умінь, відтворюючи послідовність етапів виконання дослідницької діяльності на технічних об'єктах галузі хімічних виробництв.


Індекс рубрикатора НБУВ: Л10 р(4УКР)3

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА384971 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Посторонко А. І. 
Особистісно-орієнтований підхід до підготовки інженерів-технологів хімічного напрямку / А. І. Посторонко // Вісн. Луган. нац. ун-ту ім. Т. Шевченка. Пед. науки. - 2012. - № 7, ч. 1. - С. 115-120. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Розглянуто особистісно-орієнтований підхід до підготовки інженерів-технологів для хімічної промисловості. Показано переваги над традиційними формами навчання.


Індекс рубрикатора НБУВ: Л10 р(4УКР)3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69372 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Рубан Н. П. 
Принципи розв'язання творчих задач для креативного навчання майбутніх інженерів дисципліни "Процеси та апарати хімічних виробництв" / Н. П. Рубан // Проблеми інж.-пед. освіти. - 2009. - № 24/25. - С. 400-410. - укp.

Проаналізовано принципи розв'язання технічних суперечностей теорії розв'язання винахідницьких задач (ТРВЗ) і визначено, що їх неможливо використовувати в конкретній предметній галузі без додаткової конкретизації та деталізації. Деталізовано та конкретизовано принципи розв'язання технічних суперечностей ТРВЗ для предметної галузі процесів і апаратів хімічних виробництв, призначених для використання в методиках креативного навчання студентів.

Проанализированы принципы решения технических противоречий теории решения изобретательских задач (ТРИЗ) и определено, что их невозможно использовать в конкретной предметной отрасли без дополнительной конкретизации и детализации. Детализированы и конкретизированы принципы решения технических противоречий ТРИЗ для предметной отрасли процессов и аппаратов химических производств, предназначеных для использования в методиках креативного обучения студентов.

In the article principles of decision are analyzed technical contradiction theory of decision of inventor tasks and it is certain that it is not possible to utilize them in concrete subject industry without an additional specification and working out in detail. Also gone into a detail and specified principles of decision technical contradiction TRIZ for subject industry of processes and vehicles of chemical productions, which is intended for use in the methods of the creative teaching of students.


Індекс рубрикатора НБУВ: Л10 р(4УКР)3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71542 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Посторонко А. І. 
Упровадження інноваційних технологій при вивченні фахових дисциплін / А. І. Посторонко // Наука і освіта. - 2012. - № 1. - С. 49-51. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

З метою вдосконалення навчально-виховного процесу підготовки фахівців для хімічної промисловості обгрунтовано застосування інноваційних педагогічних технологій у процесі вивчення фахових дисциплін. Розглянуто ефективність застосування методу проектів як засобу самовдосконалення студентів на прикладі роботи над проектом "Хімічна технологія та охорона навколишнього середовища" у ході вивчення фахової дисципліни "Хімічна технологія неорганічних дисциплін". Констатовано, що впровадження методу проектів у навчальний процес надало можливість студентам оволодіти такими вміннями: добирати потрібну інформацію з різних джерел; систематизувати й узагальнювати одержані відповідності з поставленою пізнавальною задачею; висувати обгрунтовані гіпотези рішень проблем хімічної промисловості й довкілля.

С целью совершенствования учебно-воспитательного процесса подготовки специалистов для химической промышленности обосновано применение инновационных педагогических технологий при изучении специальных дисциплин. Рассмотрена эффективность применения метода проектов как средства самосовершенствования студентов на примере работы над проектом "Химическая технология и охрана окружающей среды" при изучении профессиональной дисциплины "Химическая технология неорганических дисциплин". Констатировано, что внедрение метода проектов в учебный процесс позволило студентам овладеть такими умениями: подбирать нужную информацию из различных источников; систематизировать и обобщать полученные соответствии с поставленной познавательной задачей; выдвигать обоснованные гипотезы решений проблем химической промышленности и окружающей среды.

The article analyzes introduction of innovative technologies in the study of special subjects. It demonstrates importance of innovative technologies in training specialists in chemical industry.


Індекс рубрикатора НБУВ: Л10 р(4УКР)3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Бачієва Л. О. 
Аналіз державних стандартів вищої освіти як підґрунтя навчання майбутніх фахівців із машин та апаратів хімічних виробництв основ наукових досліджень / Л. О. Бачієва // Проблеми інж.-пед. освіти. - 2012. - № 34/35. - С. 70-76. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

На основі аналізу державного стандарту, робочої навчальної програми дисципліни “Основи наукових досліджень у галузі хімічних виробництв” та методичної літератури визначено вимоги до методики навчання основ наукових досліджень майбутніх фахівців із машин та апаратів хімічних виробництв щодо рівнів засвоєння знань і вмінь, груп дослідницьких умінь, які мають бути сформовані.

На основе анализа государственного стандарта, рабочей учебной программы дисциплины “Основы научных исследований в отрасли химических производств” и методической литературы определены требования к методике обучения основам научных исследований будущих специалистов по машинам и аппаратам химических производств относительно уровней усвоения знаний и умений; групп исследовательских умений, которые должны быть сформированы.

In the article the requirements to a methods of training to scientific researches bases of the future specialists in cars and devices of chemical manufactures concerning levels of knowledge mastering and abilities are identified on the basis of the analysis of state standard, the working curriculum of discipline “Bases of scientific researches in branch of chemical manufactures” and the methodical literature; groups of research abilities which should be generated.


Індекс рубрикатора НБУВ: Л10 р(4УКР)3-3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71542 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Лукашенко Т. Ф. 
Формування екологічної компетентності майбутніх інженерів хімічних спеціальностей у процесі вивчення фахових дисциплін : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / Т. Ф. Лукашенко; Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - Київ, 2014. - 21 c. - укp.

Теоретично обгрунтовано необхідність формування екологічної компетентності майбутніх інженерів хімічних спеціальностей, розробку й експериментальну перевірку моделі формування екологічної компетентності майбутніх інженерів хіміків. Висвітлено надзвичайно актуальну проблему формування екологічної компетентності майбутніх інженерів хіміків. Проаналізовано методологічні засади формування професійної компетентності, а також її характеристики. Запропоновано та досліджено застосування традиційних та інноваційних методів навчання в процесі формування екологічної компетентності майбутніх інженерів хіміків. Виявлено організаційно-педагогічні умови формування екологічної компетентності студентів у процесі вивчення спецкурсу "Екохімія". Розроблено особистісно-орієнтовані технології навчання для студентів з інвалідністю.


Індекс рубрикатора НБУВ: Л10 р(4УКР)3 + Б1 р(4УКР)3

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА408664 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Дацун Н. Н. 
Технологии дистанционного и открытого обучения в химическом образовании / Н. Н. Дацун, Е. И. Волкова // Наук. пр. Донец. нац. техн. ун-ту. Сер. Хімія і хім. технологія. - 2014. - Вип. 2. - С. 195-198. - Библиогр.: 1 назв. - рус.

Рассмотрены основные направления использования технологий дистанционного и открытого образования как в подготовке абитуриентов для повышения уровня их компетентности, так и в высшем профессиональном образовании. Показано, что в перспективе дистанционное образование может стать одним из инструментов снятия территориальной проблемы в получении высшего образования, что одновременно снимает и существующие проблемы социальные.


Індекс рубрикатора НБУВ: Л10 р(4УКР)3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69802 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Шульга І. М. 
Становлення і розвиток хімії у Харківських технологічному та хіміко-технологічному інститутах (1885 - 1949 рр.) : автореф. дис. ... канд. іст. наук : 07.00.07 / І. М. Шульга; Нац. техн. ун-т "Харків. політехн. ін-т". - Харків, 2015. - 20 c. - укp.

Досліджено становлення та розвиток наукових досліджень і фахової освіти з хімії у Харківському технологічному та хіміко-технологічному інститутів. Організація досліджень здійснювалася шляхом пошуку ефективних форм функціонування інститутської науки - від створення навчальних кафедр із хімії та хімічної технології (1885 - 1920 рр.), через мережу науково-дослідних кафедр (1921 - 1929 рр.) до комплексу хімічних, хіміко-технологічних кафедр і науково-дослідного сектора (1930 - 1949 рр.). Процес інституалізації хімії в інституті супроводжувався організацією професійних наукових та студентських об'єднань, науково-дослідних інститутів. Визначено роль провідних учених-хіміків у створенні наукових установ і хімічних підприємств України, оцінено їх доробок у розвиток хімії. Проаналізовано систему підготовки науково-педагогічних кадрів в інститутах. Напрями професіоналізації освіти інженера-хіміка відповідали концепції вищої технічної школи: технологічна - галузева - політехнічна. Ці типи відрізняються рівнем організації практично-виробничого циклу, методами викладання тощо.


Індекс рубрикатора НБУВ: Г. р3 г(4УКР) + Л10 р(4УКР)3 г

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА413150 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Шульга І. М. 
Підготовка науково-педагогічних кадрів у Харківському хіміко-технологічному інституті (1930 - 1949 рр.) / І. М. Шульга // Наук. пр. іст. ф-ту Запоріз. нац. ун-ту. - 2014. - Вип. 39. - С. 308-311. - Бібліогр.: 20 назв. - укp.

Розглянуто питання функціонування аспірантури у Харківському хіміко-технологічному інституті (ХХТІ) протягом 1930 - 1949 рр. У досліджуваний період аспірантське навчання змінилося від підготовки викладача до науковця. Встановлено, що завдяки роботі аспірантури було вирішено кадрове питання у ХХТІ, а також підготовлено науковців у галузі хімії та хімічної технології для науково-дослідних установ та підприємств України. У ХХТІ були створені інституціональні форми підготовки науково-педагогічних та наукових кадрів, які становили завершений комплекс від навчання в аспірантурі до розгляду дисертаційної роботи у Вченій раді.


Індекс рубрикатора НБУВ: Г. р3-3 + Л10 р(4УКР)3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69253 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Яворський В. Т. 
Історія хімічної, хіміко-технологічної освіти і науки у Львівській політехніці (1844 - 1991) : монографія / В. Т. Яворський, К. І. Блажівський; Нац. ун-т. "Львів. політехніка". - 2-ге вид., допов. і доопрац. - Львів : Вид-во Львів. політехніки, 2015. - 180, [3] c. - Бібліогр.: с. 154-157 - укp.

Висвітлено передумови виникнення хімічної освіти у Технічній академії - першооснові Національного університету "Львівська політехніка", у хронологічній послідовності та у зв'язку із соціально-економічним і політичним становищем регіону, відображено заснування, становлення та розвиток окремих кафедр і факультетів хімічного профілю за майже 150-річний період. Наведено відомості про організаторів кафедр, керівників факультетів, їх науково-педагогічну й іншу діяльність, внесок у розвиток країни. Зроблено спроби пояснити окремі епізоди, історію розвитку хімічної освіти і науки, висловити свою оцінку та погляди на подальший розвиток освіти в Україні.


Індекс рубрикатора НБУВ: Г.р3 г(4УКР) + Л10 р(4УКР)3г

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА799031 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Куделко А. М. 
Концептуальна структурна модель поняття «хімічні технології» / А. М. Куделко // Проблеми інж.-пед. освіти. - 2015. - № 46. - С. 33-42. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Вирішено проблему структурування знань у підготовці майбутніх фахівців хімічної галузі. Теоретично обгрунтовано концептуальну структурну модель формування технічних понять. Визначено ознаки структурної моделі, а саме ознаки призначення, структури, принципу та механізму дії, характеристик та параметрів. Розроблено концептуальну структурну модель поняття "Хімічні технології", яка представляє собою ієрархію множини ознак.

Предложено решение проблемы структурирования знаний при подготовке будущих специалистов химической отрасли. Теоретически обоснована концептуальная структурная модель формирования технических понятий. Определены признаки структурной модели, а именно признаки назначения, структуры, принципа и механизма действия, характеристик и параметров. Разработана концептуальная структурная модель для понятия "Химические технологии", которая представляет собой иерархию множества признаков.

In the article a solution to the problem of structuring knowledge in the preparation of the future experts of chemical industry is considered. Structural model of technological concepts are theoretically justified. Signs purpose, structure, principlesand mechanisms of action, characteristics and parameters of the structural model are identified. Conceptual structural model for the concept of "Chemical Technology" are developed. It is a hierarchy of a plurality of features.


Індекс рубрикатора НБУВ: Л10 р(4УКР)3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71542 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Блажівський К. І. 
Розвиток хімічних освіти і науки у Львівській політехнічній школі (1877 - 1918) / К. І. Блажівський // Chemistry, Technology and Application of Substances. - 2021. - 4, № 2. - С. 1-9. - Бібліогр.: 23 назв. - укp.

З нагоди 150-річчя від дня заснування кафедри хімічної технології у Національному університеті "Львівська політехніка" висвітлено діяльність хімічних кафедр і факультету у часи Політехнічної школи в 1877 - 1918 рр., проаналізовано навчальний процес і матеріально-технічну базу підготовки інженерів-хіміків, умови навчання студентів. Розглянуто створення та трансформацію хімічних кафедр, ролі їхніх керівників. Охарактеризовано науково-педагогічну та громадську діяльності відомих вчених і педагогів А. Фройнда, Ю. Медведського, Б. Павлевського, Р. Залозецького, С. Нементовського, їхній внесок у розвиток Політехніки і Галичини.


Індекс рубрикатора НБУВ: Л10 р(4УКР)3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж101738 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Інститут хімії та хімічних технологій Львівської політехніки. Погляд на півторастолітню історію : монографія / К. І. Блажівський, В. М. Атаманюк, М. М. Братичак, Я. І. Вахула, О. Б. Гринишин, Б. О. Дзіняк, В. А. Дончак, З. О. Знак, В. Є. Левицький, В. І. Лубенець, В. В. Сергеєв, В. Й. Скорохода, В. Л. Старчевський, П. Й. Шаповал; Національний університет "Львівська політехніка". - Львів : Вид-во Львів. політехніки, 2023. - 291 c. - Бібліогр. в кінці ст. - укp.

Монографію підготовано до 150-річчя вивчення хімічних технологій у Львівській політехніці. Розглянуто Історію хімії та хіміків у Львівській політехніці в австрійські та польські часи (1816 - 1939 рр). Звернено увагу на розвиток хімічних освіти і науки в радянський період (1939 -1991 рр.) Описано діяльність Інституту хімії та хімічних технологій у незалежній Україні (1991- 2022 рр. Викладено історію та розвиток кафедр Інституту хімії та хімічних технологій як його структурних одиниць.


Індекс рубрикатора НБУВ: Г.р3 + Л10 р(4УКР)3

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВС71132 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського