2. |
Дубінін Є. О. Підвищення надійності елементів системи "водій - машина - дорожні умови" при експлуатації шарнірно-зчленованих машин / Є. О. Дубінін, Д. М. Клец, О. С. Полянський // Інженерія природокористування. - 2020. - № 1. - С. 109-116. - Бібліогр.: 16 назв. - укp.Обгрунтовано підхід до підвищення надійності системи водій - машина - дорожні умови при експлуатації шарнірно-зчленованих машин, що поліпшує взаємодію водія з системою забезпечення динамічної стійкості під час руху. Розроблено метод оцінювання надійності водія шарнірно-зчленованої колісної машини з використанням як діагностичного параметра критерію динамічної стійкості (КДС). Оцінювання параметра виконано за допомогою мобільного реєстраційно-вимірювального комплекса. Обгрунтування зон припустимих і неприпустимих значень критерію надає можливість визначити ступінь впливу водія на виникнення аварійних ситуацій, пов'язаних із перекиданням. Виходячи з того, що у водіїв відношення й мотивація до виконання транспортних операцій із дотриманням вимог із безпеки можуть бути різними, основний ефект для підвищення надійності при застосуванні розробленого підходу може бути отриманий за рахунок порівняння результатів об'єктивного контролю процесу руху за допомогою мобільного реєстраційно-вимірювального комплексу (МРВК) для різних водіїв за різних дорожніх умов. Тобто програмно задається "зелена зона" поточних параметрів стійкості положення. Водій під час руху, враховуючи власні можливості, дорожні умови, питання економії палива тощо, обирає безпечний, на його погляд, режим руху. МРВК у процесі руху, демонструючи в режимі реального часу поточну величину КДС, підказує водієві щодо правильності обраного режиму. У разі високої інтенсивності зростання КДС, наприклад за значної швидкості руху, що не відповідає дорожнім умовам, водій не встигає втрутитися у процес стабілізації машини. Тому для забезпечення стійкості положення буде спрацьовувати МРВК. Якщо інтенсивність зростання КДС є середньою, то у водія є запас часу для стабілізації машини без підключення системи. Якщо ж інтенсивність зростання КДС є низькою, то водій повністю контролює процес руху, допомога МРВК у зазначеному випадку не потрібна. На підставі проведених досліджень та аналізу існуючого досвіду розроблено додаткові рекомендації з підвищення безпеки використання колісних шарнірно-зчленованих машин із урахуванням їх конструктивних особливостей. Результати дослідження можуть бути використані при експлуатації шарнірно-зчленованих колісних машин. Індекс рубрикатора НБУВ: О33-082.02 я82
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж101173 Пошук видання у каталогах НБУВ
|
3. |
Парасюк В. М. Безпека дорожнього руху : навч. посіб. / В. М. Парасюк, Р. Я. Демків, В. М. Когут; Львівський державний університет внутрішніх справ. - Львів : Львів. держ. ун-т внутр. справ, 2022. - 339 c. - Бібліогр.: с. 306-314 - укp.Висвітлено питання правового забезпечення безпеки дорожнього руху. Розглянуто правове становище учасників дорожнього руху, категорії та види транспортних засобів. Розкрито особливості регулювання дорожнього руху в Україні. Охарактеризовано підстави притягнення до адміністративної та кримінальної відповідальності за вчинення правопорушень проти безпеки руху. Визначено умови відшкодування шкоди, завданої джерелом підвищеної небезпеки. Викладено організаційно-правові засади діяльності підрозділів Національної поліції у сфері забезпечення дорожнього руху. Розглянуто питання щодо заходів особистої безпеки при застосуванні поліцейських заходів для забезпечення збереження життя та здоров'я працівників Національної поліції та підтримання високого рівня ефективності їх професійних дій. Індекс рубрикатора НБУВ: О33-082.02 я82
Рубрики:
Шифр НБУВ: ВА858889 Пошук видання у каталогах НБУВ
|