Віртуальна довідка Тематичний інтернет-навігатор Наукова електронна бібліотека Автореферати дисертацій Реферативна база даних Книжкові видання та компакт-диски Журнали та продовжувані видання
|
Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер "Mozilla Firefox" |
|
|
Формат представлення знайдених документів: | повний | стислий |
Пошуковий запит: (<.>U=Ч30 в2:Ю252$<.>) |
Загальна кількість знайдених документів : 9
Представлено документи з 1 до 9
|
| | | | |
1. |
Невмержицький О. А. Філософія розвитку сучасної педагогічної антропології в Україні : монографія / О. А. Невмержицький; Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - К., 2010. - 300 c. - Бібліогр.: 302 назв - укp.Розкрито теоретичні засади нового навчального курсу "Антропологічна педагогіка", висвітлено історію формування даної дисципліни в Україні та за кордоном. Висвітлено філософські та методологічні проблеми соціально-культурної та педагогічної антропології. Проаналізовано філософсько-антропологічний та історико-педагогічний аспекти виховання й освіти молоді. Розглянуто філософію справедливості як необхідний компонент педагогіки свободи. Увагу приділено особливостям тлумачення поняття "соціальне відхилення" у філософсько-педагогічних дослідженнях проблем свободи та необхідності, які визначають вибір молоддю життєвого шляху. Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30 в2:Ю252 + Ю252:Ч30
Рубрики:
Шифр НБУВ: ВА741599 Пошук видання у каталогах НБУВ
|
| | | | |
2. |
Колосюк І. А. Теоретико-методологічний аналіз антропологічного виміру сучасної освітньої культури : автореф. дис. ... канд. філософ. наук : 26.00.01 / І. А. Колосюк; Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - К., 2011. - 15 c. - укp.Досліджено філософський аналіз проблем теорії й історії культури, спрямований на розробку концептуально-методологічного апарату сучасної соціальної філософії, філософії освіти та педагогічної антропології стосовно аналізу проблем освітньої культури. Встановлено, що освітня культура - це культура, яка сприяє успішному здобуттю освіти, а як основні складові освітньої культури визначено знаннєві, ціннісні та поведінкові якості, які людині необхідно мати для успішного одержання освіти. Освітня культура є собою передусім тією культурою, яка характеризує суб'єкт, що здобуває освіту. Якщо освіта є частиною культури у широкому сенсі слова, то освітня культура є складовою освіти та виступає як передумова набуття нової освіти. Скачати повний текст Індекс рубрикатора НБУВ: Ю252:Ч30 + Ч30 в2:Ю252
Рубрики:
Шифр НБУВ: РА382364 Пошук видання у каталогах НБУВ
|
| | | | |
3. |
Терепищий С. О. Філософська парадигма сучасних освітніх ландшафтів : автореф. дис. ... д-ра філос. наук : 09.00.10 / С. О. Терепищий; Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - Київ, 2016. - 32, [1] c. - укp.Проаналізовано освітній ландшафт у предметному полі філософії освіти, під яким розуміється філософський концепт для позначення сукупності просторових, соціально-економічних, політичних, культурних та антропологічних характеристик освіти, що змінюються у межах певного регіону у процесі збереження, передачі та виробництва знань. Описано ознаки, які відрізнять це поняття від інших способів репрезентації освітньої реальності: пластичність, динамічність, антропологічність, вітальність, просторовість, композиційність, семантичність, символічність, темпоральність, ритмічність, полімасштабність, гібридність, контекстуальність, ситуативність. Запропоновано загальну парадигму дослідження освітнього ландшафту як соціального явища. Показано три полюси, навколо яких центруються дослідження освітніх ландшафтів: суб’єктивний ("індивідуум"), інтерсуб'єктивний ("суспільство"), символічний ("культура"). Виявлено п’ять основних підходів: індивідуальний, типологічний, метафоричний, конструктивістський та міфологічний. Окреслено перспективи досліджень у галузі типології та методів дослідження освітніх ландшафтів. Досліджено історичну генезу освітніх ландшафтів аграрного, індустріального й інформаційного суспільств. Виявлено діалектику впливу глобалізації та регіоналізації на освітні ландшафти XXI ст. Особливу увагу приділено змінам у європейському освітньому ландшафті. Досліджено вплив цивілізаційних викликів на національні освітні ландшафти. Окреслено проблемне поле модернізації вітчизняної освіти та обгрунтовано шляхи удосконалення освітніх ландшафтів України. Індекс рубрикатора НБУВ: Ю252:Ч30 + Ч30 в2:Ю252
Рубрики:
Шифр НБУВ: РА424861 Пошук видання у каталогах НБУВ
|
| | | | |
4. |
Троїцька О. М. Принципи діалогу і толерантності у розгортанні сучасного культурно-освітнього простору : автореф. дис. ... д-ра філос. наук : 09.00.10 / О. М. Троїцька; Національна академія педагогічних наук України, Інститут вищої освіти. - Київ, 2017. - 38 c. - укp.Здійснено філософське обґрунтування діалогу і толерантності як концептуально-методологічних принципів розгортання сучасного культурно-освітнього простору і розкрито їх конструктивний потенціал на інституційному та особистісному рівнях освітньої практики. На цих підставах розроблено метатеоретичну концепцію діалогічного конструювання сучасного культурно-освітнього простору на основі системної інтеграції принципів діалогу і толерантності у його розгортання та використання конструктивного потенціалу інформативної і екзистенціальної взаємодії суб'єктів простору у становленні культурно-освітнього континууму. Індекс рубрикатора НБУВ: Ю252:Ч + Ч30 в2:Ю252
Рубрики:
Шифр НБУВ: РА428917 Пошук видання у каталогах НБУВ
|
| | | | |
5. |
Нежива О. М. Феномен освітньої політики в контексті цивілізаційного процесу : автореф. дис. ... д-ра філос. наук : 09.00.10 / О. М. Нежива; Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. - Київ, 2017. - 32 c. - укp.Здійснено філософську концептуалізацію феномену освітньої політики. Розглянуто інтерпретації освітньої політики сучасними напрямами філософії освіти. Досліджено зміну трендів освітньої політики у контексті сучасних цивілізаційних процесів, зокрема показано, що людська цивілізація входить в епоху "нової політики" у сфері освіти, обумовленої впливом глобалізації та віртуалізації на освітні системи усіх країн. Визначено, що головним трендом сучасної освітньої політики є комерціалізація усіх аспектів навчання і виховання, який суттєво делегітимізує принцип рівного доступу до якісної освіти, що в свою чергу додатково актуалізує пошук адекватних відповідей світового та національного освітніх просторів головними стейкхолдерами - державою, комерційними структурами та громадянським суспільством. Запропоновано принципи ефективної української освітньої політики майбутнього, так головним є формування державної освітньої політики України на основі національної ідеї у форматі "Україна як берегиня гармонії між східною та західною Європою", що має ґрунтуватися не тільки на сучасній антропологічній методології, а й на масштабному цивілізаційному баченні місця України і її громадян у розвитку планетарного суспільства. Також важливими принципами є децентралізація та лібералізація освіти на всіх рівнях, становлення нелінійного мислення педагогів, підвищення ефективності освітньої системи, підвищення якості освіти, ураховуючи сучасні цивілізаційні процеси. Індекс рубрикатора НБУВ: Ю252:Ч30 + Ч30 в2:Ю252
Рубрики:
Шифр НБУВ: РА436057 Пошук видання у каталогах НБУВ
|
| | | | |
6. |
Костючков С. К. Біофілософська домінанта освітньої концепції в умовах становлення громадянського суспільства : автореф. дис. ... д-ра філос. наук : 09.00.10 / С. К. Костючков; Нац. акад. пед. наук України, Ін-т вищ. освіти. - Київ, 2017. - 40 c. - укp.На основі комплексного підходу до проблем сучасного освітнього процесу здійснено теоретичне обгрунтування біфілософської домінанти освітньої концепції в умовах становлення громадянського суспільства в Україні. Розроблено біофілософську освітню концепцію, що має прагматичну спрямованість у контексті становлення вітчизняного громадянського суспільства й полягає в розумінні сучасної освіти не тільки як процесу здобуття, накопичення та засвоєння знань, формування вмінь і навичок, а й як інструменту удосконалення адаптаційного механізму людини до постійно змінюваних умов навколишнього середовища. Розроблено теоретичну модель біосоціальної компетентності особистості в вітчизняному освітньому просторі, що охоплює певний комплекс базових параметрів, кожен із яких зумовлює формування конкретної компетенції, і розглядається як міра природовідповідності й адекватності людини сучасному рівню суспільного розвитку, стану матеріальної та духовної культури. Індекс рубрикатора НБУВ: Ю252:Ч + Ч30 в2:Ю252
Рубрики:
Шифр НБУВ: РА432090 Пошук видання у каталогах НБУВ
|
| | | | |
7. |
Черниш Т. М. Інформаційно-комунікаційний потенціал гуманітарної освіти в умовах глобалізації : автореф. дис. ... канд. філос. наук : 09.00.10 / Т. М. Черниш; Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. - Київ, 2018. - 20 c. - укp.Висвітлено концептуалізацію впливу інформаційно-комунікаційного потенціалу гуманітарної освіти в умовах глобалізації. На основі комплексного, системного, соціоаксіологічого, інформаціологічного, синергетичного методів та підходів розглянуто вплив інформаційно-комунікаційного потенціалу на розвиток гуманітарної освіти в умовах глобалізації. Окреслено епістемологічні виміри інформаційно-комунікаційного потенціалу гуманітарної освіти. Проаналізовано концепт інформаційно-комунікаційного потенціалу гуманітарної освіти. Визначено методологію дослідження інформаційно-комунікаційного потенціалу гуманітарної освіти. Досліджено місце і роль культурних маркерів інформаційно-комунікаційного потенціалу гуманітарної освіти в умовах глобалізації. Розкрито сутність віртуалізації як нової форми світоглядної культури та взаємодії у мережевому просторі. Сформовано концепцію впливу інформаційно-комунікаційного потенціалу на розвиток гуманітарної освіти в умовах глобалізації. Розроблено напрями вдосконалення впливу інформаційно-комунікаційного потенціалу на розвиток гуманітарної освіти в умовах інформаційного суспільства та глобалізації. Обґрунтовано багатовимірну сутність універсалій інформаційно-комунікативного потенціалу гуманітарної освіти. Виявлено напрями вдосконалення впливу інформаційно-комунікаційного потенціалу на розвиток гуманітарної освіти в інформаційному суспільстві та глобалізації. Означено концептуальні засади сучасного гуманізму як культурної парадигми в умовах трансформації сучасного соціуму. Індекс рубрикатора НБУВ: Ю252:Ч30 + Ч30 в2:Ю252
Рубрики:
Шифр НБУВ: РА437468 Пошук видання у каталогах НБУВ
|
| | | | |
8. |
Кременчуччина - основа проєктування освіти регіону під час випробувань і надалі : матеріали III-ї наук.-пед. експедиції Н.-д. лаб. з вивч. і розроблення гуманітар. ідей акад. В. І. Вернадського (Кременчук, Горішні Плавні, Світловодськ, 18-19 трав. 2022 р.) : [метод. посіб.] / ред.: А. П. Самодрин; Національна академія наук України, Комісія з розробки наукової спадщини академіка В. І. Вернадського, Науково-дослідна лабораторія з вивчення і розроблення гуманітарних ідей академіка В. І. Вернадського, Кременчуцький педагогічний коледж імені А. С. Макаренка, Кременчуцька міська рада Кременчуцького району. - Кременчук : НОВАБУК, 2022. - 225 c. - Бібліогр. в кінці ст. - укp.Відображено теорію і практику розвитку ноосферної освіти в світлі гуманітарних ідей академіка В. І. Вернадського та діяльність наукового самоврядування в особі Науково-дослідної лабораторії з вивчення і розроблення гуманітарних ідей академіка В. І. Вернадського, яка діє під егідою НАН України та у колі своїх прибічників - Кременчуцького педагогічного коледжу імені А. С. Макаренка та Департаменту освіти Кременчуцької міської ради Кременчуцького району. Розглянуто соціально-психолого-педагогічну систему А. С. Макаренка як модель розвитку і діяльності громадянського суспільства та особистості громадянина на демократичних засадах. Досліджено проблему впровадження компетентнісного підходу в закладах вищої педагогічної освіти. Розкрито проблему проєктування регіонального компоненту змісту освіти в сучасній школі. Проаналізовано сакрально-синергетичний сенс педагогічної системи А. С. Макаренка. Охарактеризовано особистісну готовність психологів до надання професійної допомоги постраждалим під час воєнного стану. Визначено сутність середовищного підходу у контексті ноосферної педагогіки. Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30 в2:Ю252 я431 + Ч30 в2:А733 я431 + Ч213(4УКР(5/6-8 Вернадський В. І. я431
Рубрики:
Шифр НБУВ: ВА859292 Пошук видання у каталогах НБУВ
|
| | | | |
9. |
Дольська О. О. Освітньо-педагогічні напрями в сучасній західноєвропейській філософії : навч.-метод. посіб. / О. О. Дольська, О. В. Гончаренко, О. М. Городиська. - Харків : Вид-во Іванченка І. С, 2023. - 225 c. - Бібліогр.: с. 221-225 - укp.Представлено навчальний посібник, який охоплює надзвичайно широкий спектр відповідей на запитання про сутність освіти, беручи за перспективу новітню тенденцію у науці: синтез педагогіки з різними напрямами сучасної філософії. Запропоновано погляди філософів на освіту з позицій позитивізму, персоналізму, екзистенціалізму, прагматизму, постмодернізму. Акцентовано увагу на таких філософсько-педагогічні синтезах, як: педагогіка культури, критична педагогіка, емансипаторська педагогіка, педагогіка постмодернізму, негативна педагогіка. Індекс рубрикатора НБУВ: Ю252:Ч30 я73 + Ч30 в2:Ю252 я73
Рубрики:
Шифр НБУВ: ВА862710 Пошук видання у каталогах НБУВ
|
|
|