Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (2)Автореферати дисертацій (1)Книжкові видання та компакт-диски (21)Журнали та продовжувані видання (1)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч411.355.21$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 17
Представлено документи з 1 до 17

      
Категорія:    
1.

Просенюк А. І. 
Виховання інтересу до змісту художнього твору в дітей старшого дошкільного віку : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.08 / А. І. Просенюк; ДЗ "Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К.Д. Ушинського". - О., 2011. - 20 c. - укp.

Обгрунтовано педагогічні умови виховання інтересу до змісту художнього твору в дітей старшого дошкільного віку (диференціація змісту художніх творів відповідно до вікових та індивідуальних можливостей дітей, створення системи взаємодії дітей та дорослих під час ознайомлення зі змістом художніх творів, спонукання дітей до відтворення змісту художніх творів у різноманітних видах діяльності). Визначено поняття "вихованість інтересу дітей старшого дошкільного віку до змісту художнього твору", критерії, показники. Охарактеризовано рівні вихованості інтересу до змісту художнього твору (високий, достатній, середній, низький). Розроблено експериментальну модель виховання інтересу до змісту художнього твору в дітей старшого дошкільного віку, форми, методи та прийому виховання інтересу до змісту художнього твору в дітей старшого дошкільного віку. Розкрито зміст понять "інтерес", "виховання інтересу", "вихованість інтересу", "художній твір", "зміст художнього твору".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.355.21 + Ю984.541.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА381879 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Барна Х. В. 
До проблеми використання книги в освітній роботі з дошкільниками / Х. В. Барна // Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закл. освіти : зб. наук. пр. - 2011. - Вип. 1 (44). - С. 13-17. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Розкрито виховний вплив книги на розвиток і виховання дітей дошкільного віку. Встановлено, що найбільш ефективними формами роботи з ознайомлення малюків з літературними та фольклорними творами є розповідання, читання казок та оповідань, виразне читання та обігравання поетичних текстів, ознайомлення з малими фольклорними жанрами. Зроблено висновок про те, що визначення змісту та способів ознайомлення дітей з художньою літературою в різних вікових групах засвідчує їх поступове ускладнення, розширення, яке продиктоване характерними особливостями художньо-естетичного сприйняття текстів та їх відтворення, визначеними в численних дослідженнях та науково-методичних роботах.

Раскрыто воспитательное влияние книги на развитие и воспитание детей дошкольного возраста. Установлено, что наиболее эффективными формами работы по ознакомлению малышей с литературными и фольклорными произведениями являются рассказывание, чтение сказок, выразительное чтение и обыгрывание поэтических текстов, ознакомление с малыми фольклорными формами. Сделан вывод о том, что определение содержания и способов ознакомления детей с художественной литературой в разных возрастных группах свидетельствует об их постепенном усложнении, расширении, что продиктовано характерными особенностями художественно-эстетического восприятия текстов и их воспроизведения, исследованными в многочисленных научно-методических работах.

In the article the analysis of the scientific going is presented near the method of the use of book in the organized and unorganized forms of educational work with under-fives, maintenance and methods of literary development of children of different age-dependent groups is presented.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.355.21

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70586 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Гавриш Н. В. 
Осучаснення роботи з літературними текстами в інтегрованому просторі дошкільного закладу / Н. В. Гавриш // Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закл. освіти : зб. наук. пр. - 2011. - Вип. 1 (44). - С. 57-61. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Зазначено, що виховна та художня цінність літературного мистецтва обумовлена специфікою засобів втілення в ньому художнього образу як спресованої типовості узагальнених життєвих явищ, створенням художньої моделі реального світу. Запропоновано способи оптимальної організації роботи з літературними текстами в дошкільних навчальних закладах. Зроблено висновок про те, що застосування застарілих форм роботи з літературними текстами, невідповідність їх добору інтересам і потребам сучасних дітей і молоді лише загострює означену проблему, мінімізує можливості її позитивного розв’язання.

Отмечено, что воспитательная и художественная ценность литературного искусства обусловлена спецификой средств воплощения в нем художественного образа как спрессованной типичности обобщенных жизненных явлений, созданием художественной модели реального мира. Представлены способы оптимальной организации работы с литературными текстами в дошкольных учебных учреждениях. Сделан вывод о том, что использование устаревших форм работы с литературными текстами, несоответствие их интересам и потребностям современных детей и молодежи только обостряет обозначенную проблему, минимизируя возможности ее положительного решения.

Article of scientifically-methodical maintenance, presents, in comparison with traditional, modern going near the use of literary works in-process with under-fives.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.355.21

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70586 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Карнаухова А. В. 
Формування шанобливого ставлення у дітей 5-го року життя до дорослих засобами української казки / А. В. Карнаухова // Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закл. освіти : зб. наук. пр. - 2011. - Вип. 1 (44). - С.  143-147. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Зазначено, що для відродження втрачених у минулому національних духовних та моральних цінностей постала необхідність звернутися до моральних витоків, на яких виховувалося не одне покоління українців, таких, як добро, чесність, справедливість, віра, любов, милосердя. Розглянуто проблему формування шанобливого ставлення до дорослих у дітей 5-го року життя засобами української казки. Подано результати експериментального дослідження. Зроблено висновок, що успішність роботи залежить від особистості вихователя та його ставлення до роботи з дітьми.

Указано, что для возрождения утраченных в прошлом национальных духовных и нравственных ценностей возникла необходимость обратиться к моральным истокам, на которых воспитывалось не одно поколение украинцев, таких, как добро, честность, справедливость, вера, любовь, милосердие. Рассмотрена проблема формирования уважительного отношения к взрослым у детей 5-го года жизни средствами украинской сказки. Представлены результаты экспериментального исследования. Сделан вывод о том, что успех работы зависит от личности воспитателя и его отношения к работе с детьми.

In the article the problem of forming of deferential attitude of 5-year old children toward adults with the help of the Ukrainian fairy-tale is examined; the results of experimental research are given.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.352.25 + Ч411.355.21

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70586 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Попова І. І. 
Використання у дошкільному закладі художніх творів для дітей письменників української діаспори / І. І. Попова // Наука і освіта. - 2008. - № 1/2. - С. 225-228. - Бібліогр.: 17 назв. - укp.

Проаналізовано твори для дітей письменників української діаспори. Подано їх орієнтовну тематику для використання у дошкільному закладі.

Проанализированы сочинения для детей писателей украинской диаспоры. Подана их ориентировочная тематика для использования в дошкольном учреждении.

The article deals with the compositions for children of writers of the Ukrainian diaspora. Their rough subjects for use in preschool establishment is sent. Corresponding conclusions by results of research are made.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.355.21 + Ш85(4/8=УК)р

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Кисельова О. І. 
Малі жанри фольклору у виховній роботі з дошкільниками / О. І. Кисельова // Наука і освіта. - 2006. - № 5/6. - С. 128-132. - Бібліогр.: 16 назв. - укp.

Подано визначення понять "фольклор" і "дитячий фольклор", розкрито погляди вчених на класифікацію дитячого фольклору та його значення в різних аспектах виховання дошкільників.

Дано определение понятий "фольклор" и "детский фольклор", раскрыты взгляды ученых на классификацию детского фольклора и его значение в различных аспектах воспитания дошкольников.

Suggests definitions of such notions as "folklore" and "children's folklore"; presents scientists' opinions as for classification of children's folklore and its meaning in different aspects of bringing up pre-scholars.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.355.21 + Ш3(4УКР)-696

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Музенитова Э. А. 
Фольклор как средство воспитания мироотношения у дошкольников / Э. А. Музенитова // Наука і освіта. - 2012. - № 1. - С. 144-147. - Библиогр.: 7 назв. - рус.

Исследован образовательный потенциал фольклора в воспитании толерантного мироотношения у детей. В процессе анализа фольклора как средства воспитания подрастающего поколения раскрыты его онтологические характеристики: символичность, формульность и бриколаж (складывание элементов опыта в какую-либо целостность как в калейдоскопе). Приведен пример, связанный с воспитанием у детей доброжелательного мироотношения, который является частью раздела разработанной автором программы "Воспитание толерантного мироотношения дошкольника". Отмечено, что народное творчество пробуждает активный интерес и любовь ребенка к культуре, стимулирует его нравственно-эстетические переживания, способствует развитию мироотношения.

Досліджено освітній потенціал фольклору у вихованні толерантного світосприйняття у дітей. У процесі аналізу фольклору як засобу виховання підростаючого покоління розкрито його онтологічні характеристики: символічність, формульність і бріколаж (складання елементів досвіду в яку-небудь цілісність як у калейдоскопі). Наведено приклад, пов'язаний з вихованням у дітей доброзичливо світосприйняття, який є частиною розділу розробленої автором програми "Виховання толерантного світосприйняття дошкільника". Відзначено, що народна творчість пробуджує активний інтерес і любов дитини до культури, стимулює його морально-естетичні переживання, сприяє розвитку світосприйняття.

The article considers educational potential of folklore; reveals its ontological characteristics: symbolism, formulability, bricolage.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.355.21

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Куліш Р. В. 
Фольклор як засіб розвитку рідного мовлення і комунікативних умінь і навичок у дітей дошкільного віку / Р. В. Куліш // Наука і освіта. - 2011. - № 4. - С. 220-223. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Розглянуто проблему розвитку рідного мовлення дітей дошкільного віку, а також сформованість у них комунікативних умінь і навичок під час ознайомлення з малими жанрами фольклору. Проаналізовано його особливості. Експериментально досліджено рівень сформованості комунікативних умінь і навичок в процесі застосування в навчанні дітей фольклору. Зроблено порівняльний аналіз рівнів сформованості комунікативних умінь і навичок у дітей дошкільного віку на різних етапах експерименту. Виділено та охарактеризовано три рівні розвитку мовлення та сформованості комунікативних умінь і навичок. Констатовано актуальність діяльнісного підходу до мовленнєвого розвитку дітей дошкільного віку для формування в них комунікативної функції в процесі вивчення фольклору.

Рассмотрена проблема развития родной речи у детей дошкольного возраста, а также сформированность у них коммуникативных умений и навыков во время ознакомления с малыми жанрами фольклора. Проанализированы его особенности. Экспериментально исследован уровень сформированности коммуникативных умений и навыков в процессе применения в обучении детей фольклора. Сделан сравнительный анализ уровней сформированности коммуникативных умений и навыков на разных этапах эксперимента. Выделены и охарактеризованы три уровня развития речи и сформированности коммуникативных умений и навыков. Констатирована актуальность деятельностного подхода к речевому развитию детей дошкольного возраста для формирования у них коммуникативной функции в процессе изучения фольклора.

The author considers the problem of developing speech communication of preschool children, as well as of forming their communicative skills and abilities in the use of minor folklore genres.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.355.21 + Ч411.382.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Тіхомірова О. В. 
Вплив художніх текстів на естетичну культуру особистості дошкільника / О. В. Тіхомірова // Наука і освіта. - 2011. - № 4. - С. 432-435. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Розкрито погляди науковців щодо особливостей впливу художніх текстів на всебічний розвиток особистості дитини-дошкільника. Проаналізовано їх погляди щодо розвитку естетичної культури дитини за допомогою художніх текстів, зокрема усної народної творчості. Простежено взаємозв'язок процесу сприймання твору з мисленням, мовою, почуттями, волею дошкільника. Підкреслено, що слухання казок і творчі ігри є провідними засобами формування здібності діяти в уявних обставинах, осмислення візуальної та вербальної інформації тексту. Визначено роль творчих ігор в екологічному, морально-етичному вихованні.

Раскрыты взгляды ученых на особенности влияния художественных текстов на всестороннее развитие личности ребенка-дошкольника. Проанализированы их взгляды на развитие эстетической культуры ребенка с помощью художественных текстов, в частности устного народного творчества. Прослежена взаимосвязь процесса восприятия произведения с мышлением, речью, чувствами, волей дошкольника. Подчеркнуто, что слушание сказок и творческие игры являются ведущими средствами формирования способности действовать в воображаемых обстоятельствах, осмысления визуального и вербального элементов текста. Определена роль творческих игр в экологическом, морально-нравственном воспитании.

The article demonstrates influence of fiction texts on development of preschooler's personality; analyzes some scientists' opinions about development of aesthetic culture of the child by means of fiction texts, folklore in particular. The author determines the role of creative games in aesthetic education of the child; defines the essence of concept "literature", "fiction text", "aesthetic culture".


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.355.21

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Макаренко О. П. 
Малі фольклорні жанри у гуманістичному ставленні до особистості / О. П. Макаренко // Пед. дискурс : зб. наук. пр. - 2012. - Вип. 13. - С. 202-205. - Бібліогр.: 6 назв - укp. - пол. - рус. - англ.

Розглянуто етнопедагогічні аспекти формування дошкільнят. Основну увагу звернено на роль малих фольклорних жанрів у гуманістичному вихованні.

Рассмотрены етнопедагогические аспекты формирования дошкольников. Основное внимание обращено на роль малых фольклорных жанров в гуманистическом воспитании.

Ethno-pedagogical aspects of formation of preschoolers are analyzed in the article. Special attention is paid to the role of small folklore genres in humanistic education.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.355.21

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73286 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Озерна Н. М. 
Виховна спрямованість літератури для дітей в історії розвитку дошкільного виховання (друга половина XIX - середина XX століття) : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / Н. М. Озерна; Кіровогр. держ. пед. ун-т ім. В. Винниченка. - Кіровоград, 2015. - 20 c. - укp.

Вивчено проблему виховної спрямованості літератури для дітей в історії розвитку дошкільного виховання другої половини XIX - середини XX ст. Прослідковано розвиток літератури для таких дітей в зазначений період. Охарактеризовано види літератури для дошкільників та їх виховні можливості. Визначено основні етапи розвитку літератури для дітей другої половини XIX - середини XX ст. Проаналізовано та узагальнено погляди вчених, педагогів, вихователів, педагогічної громадськості на проблему виховного змісту літератури для дошкільників. Проаналізовано зміст педагогічних журналів, дитячих періодичних видань другої половини XIX - середини XX ст. Вивчено та розкрито особливості виховної спрямованості літератури для дітей дошкільного віку на різних історичних етапах розвитку суспільства досліджуваного періоду.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.355.21 г

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА418660 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Темнікова І. 
Казкотерапiя у вихованнi дiтей дошкiльного вiку / І. Темнікова, В. Темнiков // Навчання і виховання обдар. дитини: теорія та практика : зб. наук. пр. - 2018. - Вип. 2. - С. 35-44. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Розкрито роль казки в роботi з дiтьми дошкiльного вiку. Дослiджено особливостi сприйняття та розумiння дiтьми казки та її значення у формуваннi здатностi до творчого самовираження дошкiльникiв. Окреслено функцiї казкотерапiї, схарактеризовано види, прийоми, алгоритм роботи над казкою. З'ясовано ефективнiсть використання казкотерапiї в контексті виховання дiтей дошкiльного вiку.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.355.21

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73683 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Замелюк М. І. 
Формування готовності майбутнього вихователя до розвитку творчого потенціалу дошкільника засобами авторської казки : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / М. І. Замелюк; Кременчуц. нац. ун-т ім. М. Остроградського. - Кременчук, 2017. - 20 c. - укp.

Надано результати теоретико-експериментального дослідження формування готовності майбутнього вихователя до розвитку творчого потенціалу дошкільника засобами авторської казки: виявлено стан розробленості проблеми. Обгрунтовано сутність і структуру поняття "готовність майбутнього вихователя до розвитку творчого потенціалу дошкільника засобами авторської казки". Уточнено поняття "творчий потенціал дошкільника", "казкотворчість". Проаналізовано змістову сутність і значущість авторської казки у розвитку творчого потенціалу дошкільника. Визначено компоненти, критерії та показники, охарактеризовано рівні сформованості готовності майбутнього вихователя до розвитку творчого потенціалу дошкільника засобами авторської казки. Обгрунтовано й експериментально перевірено педагогічні умови формування готовності таких вихователів до розвитку творчого потенціалу дошкільника засобами авторської казки.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.355.21 + Ч489.518.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА428871 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Монке О. С. 
Теоретико-методичні засади підготовки майбутніх вихователів до морально-духовного виховання дошкільників засобами художньої літератури : автореф. дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.08 / О. С. Монке; Національна академія педагогічних наук України, Інститут проблем виховання. - Київ, 2020. - 44 c. - укp.

Здійснено теоретичне обґрунтування проблеми підготовки майбутніх вихователів до морально-духовного виховання дітей дошкільного віку засобами художньої літератури. Визначено основні підходи до вирішення цієї проблеми в сучасній педагогічній науці. Уточнено сутність понять "підготовка майбутніх вихователів до морально-духовного виховання дошкільників засобами художньої літератури", "морально-духовне виховання дошкільників". Визначено структурні компоненти, критерії, показники та схарактеризовано рівні підготовки майбутніх вихователів до морально-духовного виховання сучасних дітей дошкільного віку засобами художньої літератури. Розкрито етапи, зміст, методи, форми підготовки майбутніх вихователів до морально-духовного виховання дітей дошкільного віку засобами художньої літератури та втілено їх у структурно-функціональній моделі. Розроблено й апробовано методику підготовки майбутніх вихователів до морально-духовного виховання дітей дошкільного віку засобами художньої літератури у спеціально створених умовах. Доведено ефективність методики підготовки майбутніх вихователів до морально-духовного виховання дітей дошкільного віку засобами художньої літератури у спеціально створених умовах.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.1 + Ч411.355.21

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА445838 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Литвишко О. М. 
Формування основ соціальної компетентності дітей 5 - 6 років засобами казки в дошкільних навчальних закладах : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.07 / О. М. Литвишко; Національна академія педагогічних наук України, Інститут проблем виховання. - Київ, 2019. - 22 c. - укp.

Увагу присвячено актуальній темі формування основ соціальної компетентності дітей 5 - 6 років засобами казки в закладах дошкільної освіти. Шляхом теоретичного аналізу визначено сутність поняття "формування основ соціальної компетентності дітей 5 - 6 років засобами казки". Розкрито потенціал казки як засобу формування основ соціальної компетентності дітей 5 - 6 років у закладах дошкільної освіти. Уточнено сутність поняття "соціальна компетентність дітей 5 - 6 років", компоненти (когнітивний, емоційно-комунікативний, поведінково-практичний), критерії (соціально-особистісний, соціально-комунікативний, соціально-вчинковий), показники та схарактеризовано рівні (достатній, задовільний, низький) сформованості основ соціальної компетентності дітей 5 - 6 років. Уперше теоретично обґрунтовано й експериментально перевірено педагогічні умови формування основ соціальної компетентності дітей 5 - 6 років засобами казки в закладах дошкільної освіти.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.355.21 + Ч411.350.0

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА442544 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Деленко В. Б. 
Українська дитяча література як засіб виховання толерантності у дітей дошкільного віку (друга половина ХХ - початок ХХІ ст.) : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / В. Б. Деленко; Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника. - Івано-Франківськ, 2023. - 20 c. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.350.2 + Ч411.355.21

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА453636 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
17.

Цуканова Н. М. 
Виховна спрямованість літератури для дітей в історії розвитку дошкільного виховання (друга половина XIX - середина XX століття) : монографія / Н. М. Цуканова; Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка. - Дніпро : Середняк Т. К., 2021. - 234 c. - Бібліогр.: с. 205-224 - укp.

Присвячено дослідженню проблеми виховної спрямованості літератури для дітей в історії розвитку дошкільного виховання другої половини XIX - середини XX століття. Простежено розвиток літератури для дітей дошкільного віку в зазначений період, охарактеризовано види літератури для дошкільників та їх виховні можливості. Визначено основні етапи розвитку літератури для дітей другої половини XIX - середини XX століття. Проаналізовано й узагальнено погляди вчених, педагогів, вихователів, педагогічної громадськості на проблему виховного змісту літератури для дошкільників. Проаналізовано зміст педагогічних журналів, дитячих періодичних видань другої половини XIX - середини XX ст. Вивчено та розкрито особливості виховної спрямованості літератури для дітей дошкільного віку на різних історичних етапах розвитку суспільства досліджуваного періоду.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.355.21 + Ч413(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА866455 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського