Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (1)Книжкові видання та компакт-диски (9)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч421.463$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 11
Представлено документи з 1 до 11

      
Категорія:    
1.

Матвеєва Н. О. 
Організація науково-методичної роботи з учителями початкової загальноосвітньої школи в Україні (1945 - 1990 рр.) : автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.01 / Н. О. Матвеєва; Прикарпат. нац. ун-т ім. В.Стефаника. - Івано-Франківськ, 2009. - 20 c. - укp.

Вперше проаналізовано стан дослідженості проблеми в історико-педагогічній науці України. Охарактеризовано вплив соціокультурних факторів на організацію науково-методичної роботи з педагогічними кадрами в Україні у 1945 - 1990 рр., обгрунтовано періодизацію в означених хронологічних межах. Вивчено організацію науково-методичної роботи на різних рівнях: самоосвіти, школи, районних органів народної освіти, обласних інститутів удосконалення вчителів та педагогічних інститутів, що здійснювалась відповно до вимог розвитку усіх сфер суспільства і зумовлена наявністю соціально-економічних потреб, впливом зовнішніх (державна політика, економіка, соціум) та внутрішніх (мотивація діяльності, самооцінка) факторів. Зазначено також про необхідність подолання суперечностей між чинними вимогами до професійної педагогічної діяльності й рівнем підготовки педагогічних кадрів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.463.1 г

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА365677 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Лузан Л. 
Теоретичні та практичні аспекти професійного розвитку вчителів української мови та літератури у системі роботи шкільного методичного об'єднання / Л. Лузан // Післядиплом. освіта в Україні. - 2010. - № 2. - С. 86-88. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Досліджено теоретичні і практичні аспекти професійного розвитку вчителів української мови та літератури у системі роботи шкільного методичного об'єднання. Охарактеризовано мету діяльності методичного об'єднання, завдання та напрями науково-методичної роботи. Наведено схему підвищення фахового рівня вчителів через функціональні особливості методичної роботи. Зроблено висновок, що успішність педагогічної діяльності залежить від уміння та здатності кожного вчителя мобілізувати свої зусилля на систематичну розумову роботу та раціонально будувати її.

Исследованы теоретические и практические аспекты профессионального развития учителей украинского языка и литературы в системе работы школьного методического объединения. Охарактеризованы цель деятельности методического объединения, задачи и направления научно-методической работы. Приведена схема повышения профессионального уровня учителей в контексте функциональных особенностей методической работы. Сделан вывод, что успешность педагогической деятельности зависит от умения и способности каждого учителя мобилизовать свои усилия на систематическую умственную работу и рационально выстраивать ее.

Analyzed theoretical and practical aspects of professional development of teachers of Ukrainian language and literature in the methodical work of the school association. We characterize the objective of the methodological unification, objectives and directions of scientific and methodical work. It's considered a scheme of the professional development of teachers through the prism of the functional features of methodical work. It's concluded that the success of educational activities depends on the skills and abilities of every teacher to mobilize their efforts in a systematic and rational mental work to build it.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.463 + Ш141.14-913 + Ш5(4УКР) р7

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24944 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Горіна Е. 
Діяльність методичної служби як умова підвищення професіоналізму педагогів та вдосконалення освітньої системи району / Е. Горіна // Рідна шк.. - 2011. - № 4/5. - С. 68-71. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Розглянуто інноваційні підходи до організації неперервної освіти педагогічних та управлінських кадрів на рівні Мар'їнського району. Аналіз кадрового складу педагогічних працівників району свідчить про потужний потенціал за професійною ознакою. Описано модель районної методичної служби, розкрито її можливості в розвитку професійної компетентності педагога. Охарактеризовано сектори методичної служби: бібліотечно-інформаційного забезпечення, соціально-психологічного супроводу, методичної підтримки інформатизації освіти й освітніх галузей. Констатовано, що методична служба району - це соціально-педагогічна система, спрямована на розвиток професійної компетентності вчителя.

Рассмотрены инновационные подходы к организации непрерывного образования педагогических и управленческих кадров на уровне Марьинского района. Анализ кадрового состава педагогических работников района свидетельствует о мощном потенциале по профессиональному признаку. Описана модель районной методической службы, раскрыты ее возможности в развитии профессиональной компетентности педагога. Охарактеризованы сектора методической службы: библиотечно-информационного обеспечения, социально-психологического сопровождения, методической поддержки информатизации образования и образовательных областей. Констатировано, что методическая служба района - это социально-педагогическая система, направленная на развитие профессиональной компетентности учителя.

We consider innovative approaches to continuing education teachers and administrative staff at Maryino area. Analysis of the staff of teachers the district indicates the powerful potential by profession. A model of regional methodological services disclosed its capabilities in the development of professional competence of the teacher. Characterized by methodological sector services: Library and information management, social and psychological support, methodological support for the computerization ofeducation and educational areas. It was stated that the methodical service area - a social and educational system that promotes the professional competence of teachers.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.463

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Мінченко Т. 
Українознавство в навчально-виховному процесі ЗНЗ Чернівецької області / Т. Мінченко // Шлях освіти. - 2008. - № 3. - С. 32-34. - укp.

Розглянуто методику викладання гуцульщинознавства як складової частини предмета "Українознавство". Охарактеризовано діяльність методооб'єднань вчителів, створених при районних методкабінетах і що сприяють впровадженню різних форм і методів роботи із школярами, які працюють над підгтовкою та виданням навчально-методичних посібників "Гуцульщинознавство на уроках української мови та літератури", "Гуцульщинознаство в позашкіллі". Висвітлено роботу методичної служби Обласного інстититуту педагогічної освіти (ОІППО) з проведення семінару для методистів, яка відповідає за вивчення українознавства в навчальних закладах, а також здійснення видання навчально-методичного посібника "Засіймо Українонькою в душах", вісника "Українознавство в системі освіти Буковини". Розглянуто заходи щодо реалізації Програми духовного відродження та збереження культурної спадщини гуцулів і бойків.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.463.2

Шифр НБУВ: Ж15685 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Крик Т. 
Зернини з досвіду науково-методичної роботи / Т. Крик // Дир. шк., ліцею, гімназії. - 2010. - № 5. - С. 146-152. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Запропоновано один із варіантів організації та проведення роботи шкільних методичних об'єднань, які працюють творчо, за певною системою. Наведено досвід роботи кафедри педагогічних працівників, яка дала змогу впроваджувати в роботу вчителів-предметників новітні методи, технології, які сприяють здійсненню межпредметних зв'язків у вивченню споріднених предметів, розв'язанню шкільних навчальних проблем, спільній організації предметних і виховних заходів, зустрічей, вечорів тощо. Констатовано, що робота предметних кафедр спрямована не лише на систематичне озброєння вчителів міцними й глибокими знаннями, підвищення ефективності їх праці, а й на створення умов для розвитку та самореалізації кожної особистості.

Предложен один из вариантов организации и проведения работы школьных методических объединений, работающих творчески, по определенной системе. Приведен опыт работы кафедры педагогических работников, которая дала возможность внедрять в работу учителей-предметников новейшие методы, технологии, которые способствуют осуществлению межпредметных связей в изучению родственных предметов, решению школьных учебных проблем, совместной организации предметных и воспитательных мероприятий, встреч, вечеров и т.п. Констатировано, что работа предметных кафедр направлена не только на систематическое вооружение учителей прочными и глубокими знаниями, повышение эффективности их труда, но и на создание условий для развития и самореализации каждой личности.

Proposed a variant of the organization and conduct of school teaching unions, working creatively in a particular system. The experience of the Department of Education employees, which provided the opportunity to introduce the work of subject teachers in the latest techniques, technologies that facilitate the implementation of the boundaries of subject links to the study of related subjects, the solution of school problems, joint organization of subject and educational activities, meetings, events, etc. n. Stated that the work of subject departments is not only aimed at the systematic arming teachers, strong and deep knowledge, improving the efficiency of their labour, but also to create conditions for development and fulfilments of each individual.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.463

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22620 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Дюба І. В. 
Роль методичного об'єднання у формуванні валеологічної культури класного керівника / І. В. Дюба, Л. І. Харченко // Педагогіка вищ. та серед. шк. : зб. наук. пр. - 2010. - Вип. 30. - С. 412-416. - Бібліогр.: 2 назв. - укp.

Проаналізовано системний підхід до аналізу поняття культури здоров’я. Визначено пріоритетну роль класного керівника у формуванні культури здоров’я учнів, який зможе виконувати цю соціально важливу функцію лише за високого рівня власної валеологічної культури. Виявлено вплив діяльності методичного об’єднання на формування валеологічної культури класного керівника. Зроблено висновок, що залучення класних керівників до організаційно-педагогічної, методичної, консультаційної діяльності в межах функціонування методичного об’єднання класних керівників, участь в тренінгах і школі передового досвіду сприяє підвищенню рівня сформованості валеологічної культури та позначається на результативності їх роботи – вихованні здорової особистості учня.

Проанализирован системный подход к анализу понятия культуры здоровья. Определена приоритетная роль классного руководителя в формировании культуры здоровья учащихся, который сможет выполнять эту социально важную функцию лишь при высоком уровне собственной валеологической культуры. Выявлено влияние деятельности методического объединения на формирование валеологической культуры классного руководителя. Сделан вывод, что привлечение классных руководителей к организационно-педагогической, методической, консультационной деятельности в рамках функционирования методического объединения классных руководителей, участие в тренингах и школе передового опыта способствует повышению уровня сформированости валеологической культуры и влияет на результаты их работы – воспитания здоровой личности ученика.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.463 + Ч421.354.5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70936 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Дзюбак Р. М. 
Основні пріоритети діяльності методичних служб області у новому навчальному році / Р. М. Дзюбак, Н. М. Гладка // Пед. вісн.. - 2012. - № 3. - С. 17-19. - укp.

Розглянуто методичні рекомендації щодо основних пріоритетів діяльності методичних служб Черкаської області, складених за наслідками контрольно-методичних тижнів у районах, методичних заходів із завідувачами районними (міськими) методичними кабінетами та за матеріалами Всеукраїнських семінарів для координаторів роботи методичних служб. Виокремлено такі пріоритетні напрями діяльності методичних служб: формування вчителя як особистості, здатної до створення якісно нових показників; активне впровадження сучасних інформаційно-комунікативних технологій; створення моделей інноваційного розвитку загальноосвітніх навчальних закладів; активне створення та використання інформаційних баз даних перспективного педагогічного досвіду; аналіз результативності дослідно-експериментальної роботи, прогнозування очікуваних результатів; системний моніторинг змісту, форм, методів освітньої діяльності учасників навчально-виховного процесу; науково-методичне забезпечення розвитку освітніх установ району; створення оптимальної системи інформаційного забезпечення та інформаційно-аналітичного обслуговування навчально-виховного процесу та управління ним. Окреслено орієнтовну систему роботи методиста з розвитку професійної компетентності, творчої активності педагогічного працівника. Названо негативні чинники, які знижують ефективність методичної роботи в регіоні.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.463

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж100396 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Митник О. 
Розвиток конкурентоспроможності сучасного вчителя у межах внутрішньо шкільної методичної роботи / О. Митник // Рідна шк.. - 2013. - № 1/2. - С. 37-42. - Бібліогр.: 17 назв. - укp.

Розкрито зміст понять "педагогічна інтуїція", "педагогічна імпровізація", "педагогічна рефлексія", "педагогічна техніка" та "конкурентноспроможний вчитель". Описано змістові та функціональні аспекти пізнавальної, мотиваційної та соціальної сфер особистості педагога. Виокремлено знання та уміння, якими повинен володіти та розвивати конкурентоспроможний фахівець-вчитель. З’ясовано основні якості педагогічного мислення та психофізіологічні можливості викладання, що формують та посилюють навчально-виховний вплив. Визначено сприятливі для професійного росту вчителя умови та принципи побудови методичної роботи в навчальному закладі. Запропоновані практичні вправи на розвиток професійного педагогічного мислення вчителя.

Раскрыто содержание понятий "педагогическая интуиция", "педагогическая импровизация", "педагогическая рефлексия", "педагогическая техника" и "конкурентоспособный учитель". Описаны содержательные и функциональные аспекты познавательной, мотивационной и социальной сфер личности педагога. Выделены знания и умения, которыми должен владеть и развивать конкурентоспособный специалист-учитель. Выявлены основные качества педагогического мышления и психофизиологические возможности преподавания, которые формируют и усиливают учебно-воспитательное влияние. Определены благоприятные для профессионального роста учителя условия и принципы построения методической работы в учебном заведении. Предложены практические упражнения для развития профессионального педагогического мышления.

Disclosed is the essence of concepts of educational intuition, teaching improvisation, teaching reflection, teaching technology and competitive teacher. Described are the content and functional aspects of cognitive, motivational, and social spheres ofthe teacher individual. Identified are knowledge and skills that should own and develop a competitive specialist teacher. Emphasized are basic quality of teacher thinking and physiological features of teaching that shape and enhance teaching and educational impact. Identified are favorable conditions for teacher development and principles of the methodical work of the educational institution. Proposed are the practical exercises for the development of professional pedagogical thinking.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.463

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Литвиненко Г. 
Формування науково-методичного середовища: обгрунтування засад та визначення критеріїв ефективності функціонування / Г. Литвиненко // Рідна шк.. - 2013. - № 6. - С. 57-63. - Бібліогр.: 14 назв. - укp.

Розглянуто проблеми формування науково-методичного середовища, у якому відбувається подальший інноваційний розвиток районних (міських) методичних кабінетів і центрів як науково-методичних установ. Сформульовано критерії ефективності його функціонування, запропоновано рекомендації щодо їх визначення на основі кількісного та якісного методів оцінювання.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.463

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Слюсаренко Н. В. 
Науково-методична лабораторія трудового навчання, креслення та основ безпеки життєдіяльності: історія та сьогодення / Н. В. Слюсаренко, Г. М. Гаврилюк; Комунал. ВНЗ "Херсон. акад. неперерв. освіти". - Херсон, 2014. - 65 c. - Бібліогр.: с. 63-64 - укp.

Висвітлено історію, напрями діяльності та здобутки науково-методичної лабораторії трудового навчання, креслення та основ життєдіяльності КВНЗ "Херсонська академія неперервної освіти" (раніше Херсонський обласний інститут удосконалення вчителів Південноукраїнського регіонального інституту післядипломної педагогічної освіти).


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.463.23

Шифр НБУВ: ВА790944 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Колосова Л. М.  
Організаційно-педагогічні умови підвищення ефективності управління професійним розвитком методистів районних (міських) науково-методичних установ / Л. М. Колосова // Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закл. освіти : зб. наук. пр. - 2013. - Вип. 6 (49). - С. 158-161. - Бібліогр.: 6 назв - укp.

Відзначено, що за умов інтенсивних змін у системі освіти педагогічна діяльність стає більш складною, зростають вимоги до якісних характеристик фахівців цієї сфери. Розглянуто питання створення умов, необхідних для ефективного професійного розвитку методистів районних (міських) науково-методичних установ у системі регіональної безперервної педагогічної освіти. Наголошено на тому, що головним результатом професійного розвитку має стати творча самореалізація методиста, яка супроводжується зміною рівня усвідомлення власних цілей і цінностей.

Указано на то, что в условиях интенсивных изменений в системе образования педагогическая деятельность становится более сложной, возрастают требования к качественным характеристикам специалистов этой сферы. Рассмотрены вопросы создания условий, необходимых для эффективного профессионального развития методистов районных (городских) научно-методических учреждений в системе региональной непрерывного педагогического образования. Подчеркнуто, что главным результатом профессионального развития должна стать творческая самореализация методиста, которая сопровождается изменением уровня осознания собственных целей и ценностей.

Article highlights how the organization of the professional development of personnel potential of district (city) research and teaching services. The problems of creating the conditions necessary for effective professional development methodist district (city) research and teaching institutions in the system of regional continuing education.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.463

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70586 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського