Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Книжкові видання та компакт-диски (8)Журнали та продовжувані видання (1)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч432.4$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 12
Представлено документи з 1 до 12

      
Категорія:    
1.

Єжова Т. Є. 
Становлення та розвиток системи професійної освіти осіб з вадами слуху в Україні : Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.03 / Т. Є. Єжова; Ін-т спец. педагогіки АПН України. - К., 2006. - 19 c. - укp.

На підставі вивчення наукової літератури з історії та теорії сурдопедагогіки, архівних матеріалів і видань Українського товариства глухих проаналізовано й узагальнено вітчизняний досвід професійної підготовки глухих і представлено цілісну картину становлення та розвитку системи професійної освіти осіб з вадами слуху в Україні як історико-педагогічного явища. Висвітлено й обгрунтовано особливості та закономірності процесу формування та функціонування різних форм професійної освіти підлітків і молоді з вадами слуху. Визначено внесок Українського товариства глухих у розвиток цього процесу, а також проаналізовано зв'язок основних тенденцій досліджуваного процесу з розвитком теорії та практики сурдопедагогіки. На підставі вивчення нормативно-правових документів з питань народної освіти та соціального захисту інвалідів охарактеризовано особливості правової основи професійної реабілітації інвалідів за слухом. Узагальнено одержані результати дослідження та визначено шляхи подальшого вдосконалення системи професійної освіти осіб з порушеннями слуху, яка функціонує в Україні.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч432.4(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА346878 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Таранченко О. М. 
Розвиток системи освіти осіб з порушеннями слуху в контексті поступу педагогічної вітчизняної науки та практики : монографія / О. М. Таранченко. - К. : Поліпром, 2013. - 517 c. - Бібліогр.: с. 473-517 - укp.

Здійснено історико-педагогічний аналіз генезу національної системи освіти осіб з порушенням слуху в контексті загальнопедагогічних явищ. Охарактеризовано соціально-історичні передумови виникнення національних систем освіти цієї категорії осіб в країнах Західної Європи, зокрема Франції та Германії. Висвітлено основні закономірності та тенденції розвитку теорії та практики навчання осіб з порушенням слуху в Україні на різних історичних етапах. Розглянуто прогресивні надбання вітчизняних сурдопедагогів, визначено шляхи їх використання за сучасних умов. Увагу приділено проблемам розроблення кодованого класифікатора порушень розвитку, визначенню й унормуванню переліку супровідних послуг для певної нозології, здійсненню обліку всіх осіб з порушеннями слуху від народження та створенню відповідної електронної бази даних (єдиного реєстру) для забезпезпечення комплексної допомоги та супроводу.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч432.4(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВС56286 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Адамюк Н. Б. 
Право людини на свою мову (за матеріалами Міжнародної конференції "Лінгвістичні права глухих: державна підтримка, вивчення та застосування жестової мови"; Москва, 22 - 23 травня 2007 р.) / Н. Б. Адамюк, Н. В. Іванюшева // Дефектологія. - 2007. - № 4. - С. 44-46. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Висвітлено виступи доповідачів з актуальних тем конференції щодо жестової мови та законодавства, проблем перекладу, досліджень жестової мови, освіти глухих.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш189.9я431 + Ч432.4(4УКР) + Х819(4УКР)153 + Х809(4УКР)34

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Таранченко О. М. 
Можливості оптимізації навчання дітей зі зниженим слухом в умовах інклюзивного навчального закладу / О. М. Таранченко // Дефектологія. - 2009. - № 2. - С. 8-11. - Бібліогр.: 2 назв. - укp.

Виокремлено негативні та позитивні аспекти інклюзивної системи навчання. Підкреслено важливість організаційно-правового забезпечення навчання дітей зі зниженим слухом, що дасть змогу узаконити статус учня з порушеннями слуху та подолати стихійний характер інтегрованого навчання. Розглянуто особливості навчання школярів з порушеннями слуху в інклюзивних умовах. Виявлено чинники, що впливають на оптимізацію навчального процесу в умовах інклюзивного навчального закладу. Акцентовано увагу на важливість міжінституційної взаємодії різних установ, фахівців, батьків, дітей тощо.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч432.4(4УКР)712.3 + Х819(4УКР)153

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Замша А. В. 
Нормативно-правове забезпечення освітньої сфери для дітей глухих та слабочуючих провінції Альберта, Канада / А. В. Замша // Дефектологія. - 2012. - № 2. - С. 25-28. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Проаналізовано нормативно-правову базу освітньої сфери провінції Альберта щодо забезпечення освітніх прав дітей зі зниженим слухом і глухих. Виокремлено та охарактеризовано базові принципи Стандарту для спеціальної освіти, що діє у Канаді. Проаналізовано та структуровано базові компоненти освітніх програм. Констатовано, що нормативне забезпечення освітньої сфери для дітей з особливими потребами загалом і дітей з порушеннями слуху зокрема в провінції Альберта є досить потужним, а батькам і опікунам дитини надані всі можливості щодо захисту її освітніх прав та варіанти вибору закладу й програми для навчання дітей.

Проанализирована нормативно-правовая база образовательной сферы провинции Альберта по вопросу обеспечения образовательных прав детей слабослышащих и глухих. Выделены и характеризированы базовые принципы Стандарта для специального образования, действующего в Канаде. Проанализированы и структурированы базовые компоненты образовательных программ. Констатировано, что нормативное обеспечение образовательной сферы для детей с особыми потребностями вообще и детей с нарушениями слуха в частности в провинции Альберта является достаточно мощным, а родителям и опекунам ребенка предоставлены все возможности по защите его образовательных прав и варианты выбора заведения и программы для обучения детей.

Analyzed the legal framework of the educational sphere, Alberta on ensuring the educational rights of children with deaf and hearing-impaired. Isolated and characterization of the basic principles of the Standard for Special Education In Canada. Analyzed, and the basic components of structured educational programs. Determined that the legal introduction of the education sector for children with special needs in general and children with hearing impairment particularly in the province of Alberta is quite powerful, and parents and guardians of the child are given every opportunity to protect their educational rights and choices institutions and programs for teaching children.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч432.4(7КАН-4АЛЬ) к

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Таранченко О. М. 
Західноєвропейський контекст формування національних систем спеціальної освіти осіб з порушеннями слуху / О. М. Таранченко // Дефектологія. - 2012. - № 3. - С. 40-45. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Висвітлено аспекти історіографічного дослідження щодо передумов створення та розбудови національних систем спеціальної освіти осіб з порушеннями слуху в Німеччині та Англії. Розглянуто досвід Німеччини, яка стрімко пройшла шлях від індивідуального навчання до створення державної системи обов'язкового спеціального навчання і широкорозгорнутої мережі освітніх закладів для дітей із порушеннями слуху. Виокремлено діяльність плеяди талановитих німецьких учених і практиків (Ф. Гілль, Ф. Гербарт, І. Фаттері ін.) у розробці теорії сурдопедагогіки та відповідних методів навчання таких дітей. Зазначено, що прагматизм і раціоналізм у політиці та практичному втіленні стратегічних рішень забезпечили успіх організації загальної освіти на території німецьких земель, закріпили пріоритет німецької школи на міжнародному рівні. Розкрито особливості формування національної системи освіти на території острівної Великобританії. Зосереджено увагу на періоді ХVІІІ - ХІХ ст., коли виникли реальні передумови її створення. Наголошено на такій особливості навчання в Англії, як становий характер освіти, пріоритет приватних навчальних закладів перед державними. Виявлено, що навчанням дітей із порушеннями в розвитку, і зокрема з порушеннями слуху, в цій країні опікувалася церква, місцеві органи управління, благодійні товариства, приватні особи, які створили систему благодійних навчальних закладів спеціальної освіти.

Освещены аспекты историографического исследования об условиях создания и развития национальных систем специального образования лиц с нарушениями слуха в Германии и Англии. Рассмотрен опыт Германии, которая стремительно прошла путь от индивидуального обучения к созданию государственной системы обязательного специального обучения и широкоразвернутой сети образовательных учреждений для детей с нарушениями слуха. Выделена деятельность плеяды талантливых немецких ученых и практиков (Ф. Хилл, Ф. Гербарт, И. Фаттер и др. ) в разработке теории сурдопедагогики и соответствующих методов обучения данных детей. Указано, что прагматизм и рационализм в политике и практическом воплощении стратегических решений обеспечили успех организации общего образования на территории германских земель, закрепили приоритет немецкой школы на международном уровне. Раскрыты особенности формирования национальной системы специального образования в островной Великобритании. Сосредоточено внимание на периоде ХVIII - ХIХ вв., когда возникли реальные предпосылки ее создания. Отмечена такая особенность обучения в Англии, как сословный характер образования, приоритет частных учебных заведений перед государственными. Выявлено, что обучением детей с нарушениями в развитии, и в частности с нарушениями слуха, в этой стране занималась церковь, местные органы управления, благотворительные общества, частные лица, создавшие систему благотворительных учебных заведений специального образования.

The article highlights some aspects of historiographical study on the establishment and development of national systems of special education of persons with hearing impairment in Germany and England.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч432.4(4)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Тимошенко Н. П. 
Діти з особливими потребами в українському суспільстві: крок до реабілітації та інтеграції / Н. П. Тимошенко // Постметодика. - 2007. - № 6. - С. 7-10. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Розглянуто питання інтеграції дітей з особливими потребами в загальноосвітні заклади України. Визначено переваги спеціальних навчальних закладів для таких дітей. Розкрито найголовніші аспекти поняття "особливі потреби". Проаналізовано проблему інтеграції загальноосвітньої та спеціальної шкіл у процесах навчання та виховання учнів з особливими потребами як закономірний етап розвитку системи спеціальної освіти. Проаналізовано результати педагогічного експерименту "Соціальна адаптація й інтеграція в суспільство дітей з особливостями психофізичного розвитку шляхом організації їх навчання в ЗНЗ" у трьох навчальних закладах Полтавщини. Висвітлено досвід Полтавської спеціальної школи-інтернату для глухих дітей з інтеграції глухих у середовище ровесників, які чують.

Рассмотрен вопрос интеграции детей с особенными потребностями в общеобразовательные заведения в Украине. Определены преимущества специальных учебных заведений для таких детей. Раскрыты главные аспекты понятия "особенные потребности". Проанализирована проблема интеграции общеобразовательной и специальной школ при учебе и воспитании учеников с особенными потребностями как закономерный этап развития системы специального образования. Рассмотрены результаты педагогического эксперимента "Социальная адаптация и интеграция в общество детей с особенностями психофизического развития путем организации их учебы в общеобразовательном учебном заведении" в трех учебных заведениях Полтавской области. Освещен опыт Полтавской специальной школы-интерната для глухих детей по интеграции глухих в среду слышащих ровесников.

Problems of children with special needs in secondary education institutes in Ukraine and advantages of special education institutions for this kind of children are concidered in this article.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч432.4(4УКР)712

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14603 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Громовий В. В. 
Звичайна освіта для особливих дітей / В. В. Громовий // Постметодика. - 2007. - № 6. - С. 11-14. - укp.

Викладено сучасні підходи щодо роботи з інтеграції у соціум дітей з послабленим слухом у Нідерландах. Висвітлено досвід організації діяльності голландського інституту "Viataal" ("через мову") - ресурсного центру для людей з проблемами у сприйнятті та спілкуванні, співучасника українсько-нідерландської програми "Привіт", спрямованої на інтеграцію глухих шляхом поліпшення навичок спілкування й освітньої практики. Досліджено практику реалізації в Нідерландах ідеї "рюкзака" - додаткових коштів на освіту дітей з особливими потребами, які навчаються в загальноосвітній школі. Розглянуто систему обов'язкової освіти в Нідерландах й інтеграцію (включення) в неї дітей з особливими потребами, визначено роль батьків і батьківських організацій як повноправних учасників освітнього процесу.

Рассмотрены системные подходы к работе относительно интеграции в социум детей с ослабленным слухом в Нидерландах. Освещен опыт организации деятельности голландского института "Viataal" ("посредством языка") - ресурсного центра для людей с проблемами восприятия и общения, соучасника украинско-нидерландской программы "Привет", направленной на интеграцию глухих путем улучшения навычек общения и образовательной практики. Особое внимание уделено изучению практики реализации в Нидерландах идеи "рюкзака" - дополнительного финансирования образования детей с особенными потребностями, которые занимаются в общеобразовательной школе. Рассмотрена система обязательного образования в этой стране и интеграция (включение) в нее детей с особенными потребностями, раскрыта роль родителей и родительских организаций как полноправных участников образовательного процесса.

Paper highlights modern approaches to social integration of children with impaired hearing in Netherlands by the way of communikating and educational practice improving.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч432.4(4НІД)712

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14603 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Шевченко В. М. 
Перший освітній заклад для глухонімих в поліетнічному середовищі Криму / В. М. Шевченко // Гуманіт. науки. - 2006. - № 2. - С. 72-75. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Досліджено історію виникнення, розвитку та функціонування першого інтернатного освітнього закладу для глухонімих у поліетнічному середовищі Криму. Розкрито основні етапи становлення спеціальної освіти в Україні в дореволюційний період на прикладі Сімферопольської школи-притулку для глухонімих дітей.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч432.3(4УКР)6 + Ч432.4(4УКР)712.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23366 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Музика-Фуртак Є. 
Міжнародна співпраця як важлива складова науково-методичної та навчально-педагогічної діяльності лабораторії сурдопедагогіки Інституту спеціальної педагогіки НАПН України / Є. Музика-Фуртак, В. Жук, В. М. Шевченко // Дефектологія. - 2013. - № 1. - С. 28-31. - укp.

Висвітлено досвід роботи Спеціального навчально-виховного центру для глухих і дітей з вадами слуху та молоді імені Івана Павла ІІ в м. Люблін (Польща) з актуальних напрямів навчання та виховання дітей з порушеннями слуху. Висвітлено проблему підготовки педагогів для роботи з дітьми, які мають порушення слуху, розглянуто суть системи підготовки сурдопедагогів і сурдологопедів в Польщі. Розкрито основні принципи побудови системи навчання дітей із порушеннями слуху в Польщі, стратегії та методологічні підходи діагностування та корекції виявлених вад. Відзначено інтегративні тенденції розвитку системи спеціалізованої освіти в Польщі, пов’язані з інклюзією дітей з вадами слуху до загального освітнього простору.

Представлен опыт работы Специального учебно-воспитательного центра для глухих и слабослышащих детей и молодёжи им. Ивана Павла ІІ в г. Люблин (Польша) по актуальным направлениям обучения и воспитания детей с нарушениями слуха. Освещена проблема подготовки педагогов для работы с детьми, у которых имеются нарушения слуха и рассмотрена суть системы подготовки сурдопедагогов и сурдологопедов в Польше. Раскрыты основные принципы построения системы обучения детей с нарушениями слуха в Польше, стратегиии методологические подходы диагностики и коррекции выявленных недостатков. Отмечены интегративные тенденции в развитии системы специализированного образования в Польше, связанные с инклюзией детей с недостатками слуха в общее образовательное пространство.

The experience of the Special educational center named by John Paul II for deaf children and young people in Lublin (Poland) on important areas of training and education of children with impaired hearing is presented. The problem of training teachers to work with children who have hearing defects is covered and the essence of the deaf-and-dumb teachers training system in Poland is considered. The key principles of the teaching children-with-hearing-impairment system in Poland and strategies and methodological approaches of the deficiencies diagnostics and correction are disclosed. Marked are the integrative tendencies in the development of special education in Poland related to the inclusion of children-with-hearing-impairments in the general education area.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч432.4(4УКР)142

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Таранченко О. 
Пріорітетні напрями розвитку національної освіти осіб із порушеннями слуху / О. Таранченко // Дефектологія. Особлива дитина: навчання і виховання. - 2013. - № 3. - С. 49-53. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Висвітлено окремі аспекти модернізації та розбудови системи освіти осіб із порушенням слуху (ПС) в Україні. Вказано, що для охоплення всіх дітей із ПС місцевості та раціонального розподілу кадрових ресурсів для задоволення потреб населення треба створити Окружну службу супроводу. Розкрито основні функції цієї служби. Визначено низку першочергових завдань задля розбудови національної системи освіти осіб із ПС. Акцентовано увагу на ранньому втручанні у лікування та реабілітацію дітей із ПС. Констатовано, що модернізація системи освіти осіб із ПС потребує проведення фундаментальних порівняльних, пролонгованих досліджень у різних напрямах сурдопедагогіки та сурдопсихології освіти, менеджменту освіти, суміжних галузях.

Освещены отдельные аспекты модернизации и развития системы образования лиц с нарушением слуха ( НС) в Украине. Указано, что для охвата всех детей с НС местности и рационального распределения кадровых ресурсов для удовлетворения потребностей населения необходимо создать Окружную службу сопровождения. Раскрыты основные функции этой службы. Определен ряд первоочередных задач для развития национальной системы образования лиц с НС. Акцентировано внимание на раннем вмешательстве в лечение и реабилитацию детей с НС. Констатировано, что модернизация системы образования лиц с НС требует проведения фундаментальных сравнительных, пролонгированных исследований в различных направлениях сурдопедагогики и сурдопсихологии образования, менеджмента образования, в смежных отраслях.

Highlight certain aspects of the modernization and development of the education of persons with hearing impairment ( NA ) in Ukraine. Stated that to reach all children with NS terrain and rational allocation of human resources to meet the needs of the population need to create a circle with an escort. Covers the main features of this service. Identified a number of priorities for the development of a national system of education for the National Assembly. The attention is focused on early intervention in the treatment and rehabilitation of children with NS . Stated that modernization of education for the National Assembly requires fundamental comparative , prolonged studies in different directions Theory and surdopsihologii education , management education in related industries.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч432.4(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Кульбіда С. 
Чинне законодавство України щодо забезпечення прав глухих як лінгвістичної меншини / С. Кульбіда // Особлива дитина: навчання і виховання. - 2014. - № 4. - С. 39-47. - Бібліогр.: 16 назв. - укp.

Надано огляд правових аспектів освітньої політики держави стосовно громадян з вадами слуху на сучасному етапі. Проаналізовано законодавство нашої держави (Закони України, Укази Президента України, Постанови Кабінету Міністрів України, Накази МОН України та ін.) на предмет забезпечення соціокультурної складової державної політики щодо глухих дітей та дітей зі зниженим слухом. Розглянуто нормативні документи, які регламентують діяльність загальноосвітніх спеціальних шкіл для дітей із порушеннями слуху. Зазначено позитивні аспекти відображення означеного питання в українському законодавстві, зокрема завдання держави щодо декларування прав і надання рівного доступу до освіти дітям-інвалідам у спеціальних загальноосвітніх закладах та у вищих навчальних закладах І − ІV рівнів акредитації. Виокремлено проблеми, які потребують законодавчого вирішення на рівні держави, а саме: прописати механізми розвитку та фінансування системи двомовного підходу у здобутті освіти осіб з вадами слуху, забезпечити їх індивідуальні потреби та врахувати досвід дорослих глухих; закріпити гарантії реалізації спеціальних програм в галузі спеціальної освіти через підготовку кадрів, в тому числі, і глухих з досконалим володінням національною жестовою мовою; передбачити відповідні механізми та процедури застосування юридичної відповідальності за відсутність здійснення належних заходів щодо забезпечення інвалідам доступу на рівні з іншими до інформації та спілкування, в тому числі, інформаційно-комунікаційних технологій та систем, а також до інших об’єктів та послуг, доступних для населення; затвердити систему або програму збору та узагальнення даних щодо чисельності осіб з вадами слуху, їх потреб, що забезпечить ефективність застосування соціальних, освітніх та інших програм. Констатовано, що норми вітчизняного законодавства сьогодні, на жаль, не відповідають повною мірою стандартам Конвенції ООН про права інвалідів (2008 р.), що стосуються таких громадян як лінгвістичної меншини

Представлен обзор правовых аспектов образовательной политики государства в отношении глухих граждан на современном этапе. Проанализировано законодательство нашего государства (Законы Украины, Указы Президента Украины, Постановления Кабинета Министров Украины, Приказы МОН Украины и др.) на предмет обеспечения социокультурной составляющей государственной политики, касающейся глухих детей и детей с пониженным слухом. Рассмотрены нормативные документы, регламентирующие деятельность общеобразовательных специальных школ для детей с нарушениями слуха. Указаны положительные аспекты отображения данного вопроса в украинском законодательстве, в частности задачи государства по декларированию прав и предоставлению равного доступа к образованию детям-инвалидам в специальных общеобразовательных учреждениях и в учебных заведениях I - IV уровней аккредитации. Выделены проблемы, требующие законодательного их решения на уровне государства, а именно: прописать механизмы развития и финансирования системы двуязычного подхода в получении образования лиц с недостатками слуха, обеспечить их индивидуальные потребности и учесть опыт взрослых глухих; закрепить гарантии реализации специальных программ в области специального образования через подготовку кадров, в том числе, и глухих с совершенным владением национальным жестовым языком; предусмотреть соответствующие механизмы и процедуры применения юридической ответственности за отсутствие осуществления надлежащих мер по обеспечению инвалидам доступа наравне с другими к информации и общению, в том числе, информационно-коммуникационным технологиям и системам, а также к другим объектам и услугам, доступным для населения; утвердить систему или программу сбора и обобщения данных о численности глухих лиц, их потребностей, что обеспечит эффективность применения социальных, образовательных и других программ. Констатировано, что нормы отечественного законодательства сегодня, к сожалению, не отвечают в полной мере стандартам Конвенции ООН о правах инвалидов (2008 г.), что касается глухих как лингвистического меньшинства.

The article analyzes the law of Ukraine in the subject of the rights of Deaf as a linguistic community in education policy. Ukrainian legislation in context of development the education of the deaf declares the rights with regard to providing equal access to education in educational institutions of I−IV accreditation levels (Laws of Ukraine, the regulations, the President’s decrees, the resolutions of Cabinet of Ministers, the Ministry of Education’s orders). Though, interests of deaf people in the legislative base are presented in two ways. It means their rights and responsibilities enshrined in the general and special laws. Fundamentally important is adoption of the Law „On higher Education”. It provides for the development of standards of educational activities for every level of higher education within the limits of each specialty with the need to create conditions for deaf people. The context involves such changes as free provision of information for training in accessible ways, including using the Ukrainian sign language, organization of educational and rehabilitation support and involvement of experts from a number of deaf persons as members of a linguistic community and native speakers.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч432.4(4УКР)к1 + Ш121(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського