Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (92)Автореферати дисертацій (54)Книжкові видання та компакт-диски (8713)Журнали та продовжувані видання (621)
Пошуковий запит: (<.>U=Ш141.14-9$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1664
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Хижняк І. А. 
Вироблення орфографічних навичок з української мови в умовах білінгвізму / І. А. Хижняк, В. Ю. Світлична // Теорет. и приклад. пробл. рус. филологии: научн.- метод. сб.. - 2009. - Вип. 17, ч. 1. - С. 194-199. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Розглянуто проблему класифікації орфографічних вправ з української мови для удосконалення мовленнєвої компетенції російськомовних восьмикласників. Доцільність пропонованої системи завдань засвідчує перевірка її ефективності експериментальним шляхом, що дала позитивні результати.

Рассмотрена проблема классификации орфографических упражнений по украинскому языку для совершенствования речевой компетенции русскоязычных восьмиклассников. Целесообразность использования предлагаемой системы заданий подтверждает проверка её эффективности путем экспериментального исследования, которая дала позитивные результаты.

The problem of classification of orthographic exercises is examined on ukrainian for perfection of vocal jurisdiction of the russian- language eight-form pupils. Expedience of the use of the offered system of tasks is confirmed by verification of its efficiency by experimental research, which gave positive results.


Ключ. слова: інтерференція, транспозиція, мовлення, орфографічні уміння й
Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-916.38

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70145 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Вісник Луганського національного університету ім. Т.Шевченка / ред.: С. Я. Харченко. - Луганськ, 2009. - 205 с. - (Пед. науки; N 4(167)). - укp. - рус.

Проаналізовано особливості опрацювання науково-навчальних текстів старшокласниками на уроках української мови (УМ) у класах з поглибленим її вивченням, психолого-педагогічні чинники застосування мультимедійних засобів навчання УМ у старших класах. Висвітлено роль риторики у формуванні мовної особистості учня. Розглянуто питання впровадження елективних курсів з УМ в середніх ЗНЗ, формування граматично правильного мовлення дітей у дошкільних закладах освіти. Визначено естетичність невербальних засобів спілкування, своєрідність використання лінгвістичних мініатюр на уроках УМ в старших класах. Розкрито лінгводидактичні засади вдосконалення монологічного мовлення учнів середніх класів, лінгвістичний та психолінгвістичний аспекти навчання учнів мовленнєвого етикету. Описано особливості формування лінгвістичних навичок у студентів педагогічних ВНЗ у процесі професійної підготовки.

Проанализированы особенности обработки научно-учебных текстов старшеклассниками на уроках украинского языка (УЯ) в классах с углубленным его изучением, психолого-педагогические факторы применения мультимедийных средств обучения УЯ в старших классах. Освещена роль риторики в формировании языковой личности ученика. Рассмотрены вопросы внедрения элективных курсов с УЯ в средних общеобразовательных учебных заведениях, формирования грамматически правильной речи детей в дошкольных образовательных заведениях. Определены эстетичность невербальных средств общения, своеобразность использования лингвистических миниатюр на уроках УЯ в старших классах. Раскрыты лингводидактические основы усовершенствования монологической речи учеников средних классов, лингвистический и психолингвистический аспекты обучения учеников этикету речи. Описаны особенности формирования лингвистических навычек у студентов педагогических ВУЗ в процессе профессиональной подготовки.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-91

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69372 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Шутак Л. Б. 
Вчимося української : навч. посіб. / Л. Б. Шутак, І. О. Собко, І. В. Нікоряк; Буковин. держ. мед. ун-т. - Чернівці, 2009. - 232 c. - Бібліогр.: с. 229-231. - укp.

Розроблено навчальні завдання для студентів-іноземців медичних ВНЗ, які оволоділи базовою практичною граматикою української мови та лексичним мінімумом у межах 1 000 - 1 500 одиниць і навчаються за спеціальністю "Лікувальна справа", "Сестринська справа" рівня бакалавр. Розглянуто основні медичні терміни, наведено матеріали про будову тіла й організм людини, медичні професії, лікарський фах. Запропоновано основні формули мовленєвого етикету, вправи для формування розмовних навичок у найтиповіших ситуаціях спілкування на різних рівнях (лікар - лікар, лікар - пацієнт, лікар - молодший медичний персонал), а також розвитку й удосконалення навичок і вмінь читання, письма та перекладу.

Разработаны учебные задания для студентов-иностранцев медицинских ВУЗ, овладевших базовой практической грамматикой украинского языка и лексическим минимумом в пределах 1 000 - 1 500 единиц и обучающихся по специальности "Лечебное дело", "Сестринское дело" уровня бакалавр. Рассмотрены основные медицинские термины, приведены материалы о строении тела и организме человека, медицинских профессиях и специальности врача. Приведены основные формулы речевого этикета, упражнения для формирования разговорных навыков в наиболее типичных ситуациях общения на различных уровнях (врач - врач, врач - пациент, врач - младший медицинский персонал), а также развития и усовершенствования навыков и умений чтения, письма и перевода.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-963.232

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА714372 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Шевчук С. В. 
Ділове мовлення. Модульний курс : підручник / С. В. Шевчук. - 4-те вид., виправл. та доповн. - К. : Арій, 2009. - 448 c. - укp.

Розглянуто офіційно-діловой стиль сучасної української літературної мови. Розкрито класифікацію ділових паперів і вимоги до їх складання, наведено зразки оформлення різних видів документів. Увагу приділено особливостям оформлення заяви, автобіографії, трудової книжки, наказів щодо особового складу, довідково-інформаційних документів, рецензій, службових записок, оголошень, накладних, розписок. Висвітлено проблеми культури усного ділового мовлення, зокрема, бесіди, публічного виступу, доповіді.

Рассмотрен официально-деловой стиль современного украинского литературного языка. Раскрыты классификация деловых бумаг и требования к их составлению, даны образцы оформления разных видов документов. Уделено внимание особенностям оформления заявления, автобиографии, трудовой книжки, приказов по личному составу, справочно-информационных документов, рецензий, служебных записок, объявлений, накладных, расписок. Освещены проблемы культуры устной деловой речи, в частности, беседы, публичного выступления, доклада.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-937.0

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА717000 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Жестова мова й сучасність : зб. наук. пр. Вип. 3 / ред.: В. В. Засенко; Ін-т спец. педагогіки АПН України. - К. : Пед. думка, 2008. - 192 с. - укp.

Розглянуто питання формування писемного мовлення учнів з порушеннями слуху в теорії сурдопедагогіки, становлення теоретико-методичних підходів до збагачення мовлення глухих учнів дієслівною лексикою. Проаналізовано взаємозв'язки та взаємозалежності між соціальним розвитком, поведінкою глухих учнів і динамікою формування їх читацьких вмінь та якостей в процесі вивчення літератури. Наведено результати дослідження української жестової мови на початковому етапі. Описано інноваційну модель підготовки та перепідготовки перекладачів і педагогів в Україні з основ вивчення жестової мови. Висвітлено історію створення першого музею Українського товариства глухих.

Рассмотрены вопросы формирования письменной речи учеников с нарушениями слуха в теории сурдопедагогики, становления теоретико-методических подходов к обогащению речи глухих учеников глагольной лексикой. Проанализированы взаимосвязи и взаимозависимости между социальным развитием, поведением глухих учеников и динамикой формирования их читательских умений и качеств в процессе изучения литературы. Приведены результаты исследования украинского жестового языка на начальном этапе. Описана инновационная модель подготовки и переподготовки переводчиков и педагогов в Украине по основам изучения жестового языка. Освещена история создания первого музея Украинского общества глухих.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-917 + Ш189.9 я54 + Ч432.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73214 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Лєснова В. В. 
Історична граматика української мови : навч. посіб. / В. В. Лєснова, А. О. Найрулін; Луган. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. - Луганськ, 2008. - 134 c. - Бібліогр.: с. 131-134. - укp.

Розглянуто питання історичної фонетики та граматики української мови (УМ), творення фонологічної системи УМ сучасного типу. Висвітлено фонетичні явища спільнослов'янського періоду, особливості перебудови фонологічної системи давньоукраїнської мови дописемного періоду (VIII - початок Х ст.). Увагу приділено історичній морфології, а також історії граматичних категорій іменника. Надано відомості з історичного синтаксису УМ.

Рассмотрены вопросы исторической фонетики и грамматики украинского языка (УЯ), создания фонологической системы УЯ современного типа. Освещены фонетические явления совместнославянского периода, особенности перестройки фонологической системы древнеукраинского языка дописьменного периода (VIII - начало Х в.). Внимание уделено исторической морфологии, а также истории грамматических категорий существительного. Даны сведения об историческом синтаксисе УЯ.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-930

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА713111 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Олійник О. Б. 
Культура мовлення : навч. посіб. / О. Б. Олійник, В. Д. Шинкарук. - Миколаїв : Вид-во МДГУ ім. П.Могили, 2008. - 296 c. - Бібліогр.: с. 295. - укp.

Розглянуто питання стилістики, правопису та культури української мови. Описано ознаки, функції та визначено жанри реалізації публіцистичного, наукового, офіційно-ділового, художнього та розмовного стилів. Наведено основні вимоги до культури мовлення, зокрема, логічна послідовність викладу думок і логічний наголос основних слів, їх правильне наголошування, дотримання вимовних (орфоепічних) норм української літературної мови та граматичних норм, виразність і образність мовлення.

Рассмотрены вопросы стилистики, правописания и культуры украинского языка. Описаны свойства, функции и определены жанры реализации публицистического, научного, официально-делового, художественного и разговорного стилей. Приведены основные требования к культуре речи, в частности, логическая последовательность изложения мыслей и логическое ударение основных слов, их правильное ударение, соблюдения произносительных (орфоэпических) норм украинского литературного языка и грамматических норм, выразительности и образности речи.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-937.0 + Ш141.14-937.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА714814 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Єщенко Т. А. 
Лінгвістичний аналіз тексту : модул. курс / Т. А. Єщенко; Донец. ін-т соц. освіти. - Донецьк, 2009. - 336 c. - Бібліогр.: с. 331-335. - укp.

Розглянуто лінгвістичний аналіз тексту як філологічну науку та навчальну дисципліну. Висвітлено основні підходи до лінгвістичних класифікацій текстів. Запропоновано класифікацію текстів за їх функціонально-смисловим призначенням, характером побудови, формою репрезентації. Розкрито зміст поняття текстової категорії у мовознавстві. Увагу приділено категоріям інформативності або змістовності, інтертекстуальності, антропоцентричності: адресатності й адресантності у тексті. Наведено методи та прийоми лінгвістичного дослідження тексту. Показано місце тексту у лінгвістиці й інших філологічних науках.

Рассмотрен лингвистический анализ текста как филологическая наука и учебная дисциплина. Освещены основные подходы к лингвистической классификации текстов. Предложена классификация текстов по их функционально-смысловому назначению, характеру построения, форме презентации. Раскрыто содержание понятия текстовой категории в языковедении. Внимание уделено категориям информативности или содержательности, интертекстуальности, антропоцентричности: адресантности и адресантности в тексте. Приведены методы и приемы лингвистического исследования текста. Показано место текста в лингвистике и других филологических науках.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-937

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА709873 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Єщенко Т. А. 
Лінгвістичний аналіз тексту : навч. посіб. / Т. А. Єщенко. - К. : Акад., 2009. - 264 c. - (Альма-матер). - Бібліогр.: с. 256-263. - укp.

Розкрито сутніть понять тексту, дискурсу та твору, визначено їх основні ознаки та наведено порівняльну характеристику. Описано різновиди лінгвістичного аналізу тексту. Наведено лінгвістичні класифікації тексту за різними критеріями (характером побудови, функціонально-смисловим призначенням, за кількістю учасників у мовленні, жанровою належністю, стильовою співвіднесеністю та формою репрезентації). Розглянуто основні категорії текcту у мовознавстві, зокрема, такі як цілісність, зв'язність, дискретність (членованість), інформативність (змістовність), референційність, антропоцентричність. Запропоновано методи та прийоми лінгвістичного дослідження тексту. Розроблено завдання для практичних і контрольних робіт, наведено схему цілісного лінгвістичного аналізу тексту.

Раскрыта сущность понятий текста, дискурса и произведения, определены их основные признаки и приведена сравнительная характеристика. Описаны разновидности лингвистического анализа текста. Даны лингвистические классификации текста по различным критериям (характеру построения, функционально-смысловому назначению, количеству участников в речи, жанровой принадлежности, стилевому соотношению и форме репрезентации). Рассмотрены основные категории текста в языковедении, в частности, такие, как целостность, связность, дискретность (членированность), информативность (содержательность), референционность, антропоцентричность. Приведены методы и приемы лингвистического исследования текста. Разработаны задания для практических и контрольных работ, разработана схема целостного лингвистического анализа текста.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-937

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА714632 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Мамчур Л.  
Лінгводидактична спадщина В. О. Сухомлинського : навч.-метод. посіб. / Л. Мамчур; Ін-т педагогіки АПН України, Уман. держ. пед. ун-т ім. П.Тичини. - Умань : Софія, 2009. - 170 c. - Бібліогр.: с. 161-169. - укp.

Розглянуто лінгводидактичний доробок видатного вітчизняного педагога, методиста, вчителя української мови та літератури В.О. Сухомлинського. Розкрито вихідні концептуальні позиції вченого щодо ефективного навчання рідної мови в загальноосвітній школі, традиційні та нові форми, методи та засоби роботи з учнями. Увагу приділено особливостям роботи над словом, розвитку усного та писемного мовлення, підвищенню орфографічної та пунктуаційної грамотності учнів.

Рассмотрено лингводидактическое наследие выдающегося отечественного педагога, методиста, учителя украинского языка и литературы В.А. Сухомлинского. Раскрыты исходные концептуальные позиции ученого, касающиеся эффективного обучения родному языку в общеобразовательной школе, традиционных и новых форм, методов и средств работы с учениками. Уделено внимание особенностям работы над словом, развитию устной и письменной речи, повышению орфографической и пунктуационной грамотности учащихся.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-911 + Ш141.14-912 + Ш1г(4УКР)6дСухомлинськийВ.О.4

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА711589 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Бакум З. П. 
Методика навчання української мови в середніх освітніх закладах : підручник / З. П. Бакум, М. М. Барахтян, І. В. Гайдаєнко, А. Г. Галетова, О. М. Горошкіна, О. В. Караман. - К. : Ленвіт, 2009. - 400 c. - Бібліогр.: с. 397-399. - укp.

Наведено характеристику методики навчання української мови як науки та фахової дисципліни. Розкрито принципи побудови шкільних підручників, описано структуру уроку мови. Розглянуто варіативність змісту курсу "Рідна мова" у V - IX та X - XI класах, проаналізовано особливості викладання української мови у школах з російською мовою навчання. Наведено класифікацію уроків, охарактеризовано сучасні методи та прийоми навчання української мови. Розглянуто методики вивчення фонетики, графіки, орфоепії, лексикології, фразеології, будови слова і словотвору, морфології, орфографії, синтаксису та пунктуації, а також стилістики та риторики, проаналізовано особливості організації словникової роботи та роботи з розвитку зв'язного мовлення учнів, встановлено вимоги до формування мовної особистості старшокласника. Розкрито роль і місце позакласної роботи в системі навчання української мови, визначено шляхи та засоби підвищення кваліфікації вчителів-словесників.

Приведена характеристика методики обучения украинского языка как науки и специальной дисциплины. Раскрыты принципы построения школьных учебников, описана структура урока языка. Рассмотрена вариативность содержания курса "Родная речь" в V - IX и X - XI классах, проанализированы особенности обучения украинскому языку в школах с русским языком преподавания. Дана классификация уроков, охарактеризованы современные методы и приемы обучения украинскому языку. Рассмотрены методики изучения фонетики, графики, орфоэпии, лексикологии, фразеологии, строения слова и словообразования, морфологии, орфографии, синтаксиса и пунктуации, а также стилистики и риторики, проанализированы особенности организации словарной работы и работы по развитию связной речи учащихся, установлены требования к формированию языковой личности старшеклассника. Раскрыты роль и место внеклассной работы в системе обучения украинскому языку, определены пути и средства повышения квалификации учителей-филологов.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-912

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА715257 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Шеремет М. К. 
Методика навчання української мови молодших школярів з порушеннями мовленнєвого розвитку (у процесі засвоєння словотворчих засобів) : навч. посіб. / М. К. Шеремет, О. В. Ревуцька; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. - К., 2009. - 194 c. - укp.

Висвітлено психолого-педагогічні та лінгвістичні засади словотворення. Визначено лінгводидактичні орієнтири опрацювання основних способів творення слів молодшими школярами з порушеннями мовленнєвого розвитку. Розкрито особливості мовленнєвого розвитку таких учнів, зокрема, розглянуто процеси формування дериваційних умінь та опанування елементарних орфографічних норм. Проаналізовано труднощі, які виникають у процесі засвоєння молодшими школярами з порушеннями мовленнєвого розвитку основ словотвору. Виявлено чинники, які негативно впливають на формування словотворчих умінь. Зроблено висновок про залежність засвоєння граматики та правопису від загального мовленнєвого розвитку. Розроблено методику розвитку мовлення молодших школярів з порушеннями мовленнєвого розвитку у процесі засвоєння словотворчих засобів.

Освещены психолого-педагогические и лингвистические основы словообразования. Определены лингводидактические ориентиры в процессе изучения основных способов образования слов младшими школьниками с нарушениями развития речи. Раскрыты особенности развития речи у таких учеников, в частности, рассмотрены процессы формирования деривационных умений и усвоения элементарных орфографических норм. Проанализированы трудности обучения школьников с нарушениями речевого развития основ словообразования. Выявлены факторы, негативно влияющие на формирование словообразовательных умений у таких школьников. Сделан вывод о зависимости успешности изучения грамматики и правописания от общего речевого развития. Разработана методика развития речи младших школьников с нарушениями речевого развития в процессе изучения словообразовательных средств.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-917.32

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА718351 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Кулініч О. О. 
Мова телебачення : навч.-метод. посіб. / О. О. Кулініч; Луган. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. - Луганськ, 2009. - 131 c. - Бібліогр.: с. 71-74. - укp.

Розглянуто особливості, закони функціонування й умови впливу на глядачів мови телебачення. Розкрито специфіку аудіовізувальної інформації. Визначено складові професійної діяльності тележурналіста як ведучого або диктора. Проаналізовано помилки, які зустрічаються у мовленні ведучих, дикторів, учасників телепроектів.

Рассмотрены особенности, законы функционирования и условия влияния на зрителей языка телевидения. Раскрыта специфика аудиовизуальной информации. Определены слагаемые профессиональной деятельности тележурналиста как ведущего или диктора. Проанализированы ошибки, встречающиеся в речи ведущих, дикторов, участников телепроектов.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-937.0 + Ч632.174.2 я73-1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА713753 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Науково-методичні проблеми мовної підготовки іноземних студентів : матеріали II міжнар. наук.-практ. конф., 13 - 14 квіт. 2009 р., Київ / ред.: М. М. Бондарчук, І. В. Жогіна; Нац. авіац. ун-т. - К., 2009. - 84 c. - укp. - рус.

Висвітлено актуальні проблеми викладання української, російської мов і природничих дисциплін для іноземних студентів. Охарактеризовано форми навчання фізики студентів-іноземців підготовчих факультетів. Розкрито особливості дидактичного структурування текстового супроводження мовної підготовки іноземних спеціалістів. Вивчено проблеми адекватного сприйняття імпліцитно вираженого семантичного змісту авіаційних термінів-абревіатур. Увагу приділено особливостям оволодіння студентами-іноземцями невербальними засобами комунікації у процесі пропедевтичного навчання української мови у технічному ВНЗ. Проаналізовано культурно-освітні відмінності студентів з різних арабських країн.

Освещены актуальные проблемы преподавания украинского, русского языков и естественных дисциплин иностранным студентам. Охарактеризованы формы обучения физике студентов-иностранцев подготовительных факультетов. Раскрыты особенности дидактического структурирования текстового сопровождения языковой подготовки иностранных специалистов. Изучены проблемы адекватного восприятия имплицитно выраженного семантического содержания авиационных терминов-аббревиатур. Уделено внимание особенностям овладения студентами-иностранцами невербальными средствами коммуникации в процессе пропедевтического обучения украинскому языку в техническом ВУЗ. Проанализированы культурно-образовательные отличия студентов из разных арабских стран.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.12-916 я431 + Ш141.14-916 я431 + Б.в3 я431(0)

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА715385 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Гамаль Л. В. 
Націотворча функція мови та літератури : навч.-метод. посіб. / Л. В. Гамаль; Дрогобиц. держ. пед. ун-т ім. І.Франка. - Дрогобич, 2008. - 44 c. - (Унів. б-ка). - Бібліогр.: с. 40-41. - укp.

Розглянуто мову як ознаку етносу. Розкрито генезу української мови. Показано внесок діячів української літератури у розвиток українського державотворення. Увагу приділено феномену української інтелігенції.

Рассмотрен языка как признак этноса. Раскрыта генеза украинского языка. Показан вклад деятелей украинской литературы в развитие процесса создания государства на Украине. Внимание уделено феномену украинской интеллигенции.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-923.3 + Ш5(4УКР) р30

Рубрики:

Шифр НБУВ: Р113651 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Голодненко І. С. 
Основи лінгвістичного аналізу : навч.-метод. посіб. / І. С. Голодненко, М. Ю. Федурко, Г. О. Філь; Дрогобиц. держ. пед. ун-т ім. І.Франка. - 2-ге вид., доповн. - Дрогобич : Посвіт, 2007. - 108 c. - Бібліогр.: с. 95. - укp.

Розглянуто проблеми різних аспектів лінгвістичного аналізу (ЛА) як однієї з ефективних форм роботи під час вивчення курсу сучасної української мови. Наведено схеми основних видів ЛА - фонетичного, лексичного, морфемного, словотвірного, морфологічного, синтаксичного.

Рассмотрены проблемы различных аспектов лингвистического анализа (ЛА) как одной из эффективных форм работы при изучении курса современного украинского языка. Приведены схемы основных видов ЛА - фонетического, лексического, морфемного, словообразующего, морфологического, синтаксического.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-923.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА717658 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Черемська О. С. 
Основи творення наукового тексту : конспект лекцій / О. С. Черемська; Харк. нац. екон. ун-т. - Х., 2006. - 55 c. - Бібліогр.: с. 52-54. - укp.

Увагу приділено характерним рисам наукового тексту, мовним засобам його творення, основним вимогам до написання й оформлення наукових робіт. Описано загальну структуру наукового тексту, синтаксичні одиниці наукового стилю. Висвітлено особливості побудови та вживання складних синтаксичних конструкцій у тексті наукового стилю. Проаналізовано види письмових робіт наукового стилю, особливості оформлення наукової роботи. Розкрито зміст понять "текст", "тема", "підтема" тексту. Запропоновано способи викладу інформації у тексті.

Внимание уделено характерным чертам научного текста, языковым средствам его создания, требованиям к написанию и оформлению научных работ. Описаны общая структура научного текста, синтактические единицы научного стиля. Освещены особенности построения и употребления сложных синтаксических конструкций в тексте научного стиля. Проанализированы виды письменных работ научного стиля, особенности оформления научной работы. Раскрыто содержание понятий "текст", "тема", "подтема" текста. Предложены способы изложения информации в тексте.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-937.0

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА716914 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Верба Л. Г. 
Порівняльна лексикологія англійської та української мов : посібник / Л. Г. Верба. - 4-те вид., переробл. та доповн. - Вінниця : Нова кн., 2008. - 246 c. - укp.

Розглянуто предмет і завдання контрастивної лексикології, проведено порівняльний аналіз лексичних систем англійської й української мов. Наведено структурні методи вивчення лексичної системи мови й їх застосування у порівняльній лексикології. Увагу приділено зворотному та синтаксичному словотвору, семасіології (синонімам, антонімам, омонімам, паронімам), етимології, фразеології. Проаналізовано особливості лексики основних функціональних стилів в англійській й українській мовах. Висвітлено проблему фразеологічних еквівалентів і особливості використання паремій у двох мовах.

Рассмотрены предмет и задачи контрастивной лексикологии, проведен сравнительный анализ лексических систем английского и украинского языков. Приведены структурные методы изучения лексической системы языка и их применения в сравнительной лексикологии. Внимание уделено обратному и синтаксического словообразованию, семасиологии (синонимам, антонимам, омонимам, паронимам), этимологии, фразеологии. Проанализированы особенности лексики основных функциональных стилей в английском и украинском языках. Освещены проблема фразеологических эквивалентов и особенности использования паремий в двух языках.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-933 + Ш143.21-933

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА708962 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Януш Я. В. 
Правила українського правопису : навч. посіб. / Я. В. Януш. - Вид. 3-є, доповн. і переробл. - К. : НАУ-друк, 2009. - 160 c. - укp.

Розглянуто найголовніші правила українського правопису: написання ненаголошених голосних, апострофа, знака пом'якшення, префіксів, суфіксів, подвоєних приголосних, складних слів, великої літери, слів іншомовного походження, власних назв, зокрема, імен, прізвищ, географічних назв, закінчень відмінюваних слів. Наведено графічні скорочення слів, правила переносу слів та правила написання розділових знаків.

Рассмотрены главные правила украинского правописания: написания неударных гласных, апострофа, мягкого знака, префиксов, суфиксов, удвоенных согласных, сложных слов, большой буквы, слов иностранного происхождения, собственных названий, в частности, имен, фамилий, географических названий, окончаний склоняемых слов. Приведены графические сокращения слов, правила переноса слов и правила написания разделительных знаков.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-938

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА714051 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Семеног О. М. 
Практика в системі фахової освіти вчителя-словесника : навч. посіб. / О. М. Семеног, Л. О. Базиль, Т. І. Дятленко; Ін-т пед. освіти і освіти дорослих АПН України, Глухів. держ. пед. ун-т ім. О.Довженка. - К. : Фенікс, 2008. - 285 c. - укp.

Розглянуто зміст, функції та місце практики в системі фахової підготовки вчителя-словесника. Увагу приділено завданням фольклорної, літературно-краєзнавчої, діалектологічної, етнографічної практики студентів. Розкрито особливості використання експедиційних матеріалів під час педагогічної практики.

Рассмотрены содержание, функции и место практики в системе профессиональной подготовки учителя-словесника. Уделено внимание задачам фольклорной, литературно-краеведческой, диалектологической, этнографической практики студентов. Раскрыты особенности использования экспедиционных материалов во время педагогической практики.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-913-1 + Ш5(4УКР)р30

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА709363 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського