Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (8)Автореферати дисертацій (8)Книжкові видання та компакт-диски (254)Журнали та продовжувані видання (61)
Пошуковий запит: (<.>U=Щ370$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 108
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Горпенко В. Г. 
Монтажне кадрозчеплення / В. Г. Горпенко; Київ. держ. ін-т театр. мистец. ім. І.К.Карпенка-Карого. - К. : ДІТМ, 1999. - 73 c. - Библиогр.: 16 назв. - укp.

Розглянуто психофізичні засади монтажу, складові елементи кадру, принципи комфортних переходів під час монтажу кадрів із зображенням одного об'єкта у межах однієї події.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ370.770 + Щ374.075.2 + М950.37

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА597346 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Горпенко В. Г. 
Функції кольору в кіно- та телемистецтві / В. Г. Горпенко; Київ. держ. ін-т театр. мистец. ім. І.К.Карпенка-Карого. - К. : ДІТМ, 1999. - 56 c. - Бібліогр.: 19 назв. - укp.

Розглянуто основні проблеми функціонування кольору в кіномистецтві, розкрито його інформаційно-пізнавальну, конструктивно-формотворчу, емоційно-виразну, композиційну та драматургічну ролі.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ382.077 + Щ370.770 + М952

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА597350 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Горпенко В. Г. 
Звуко-зоровий монтаж / В. Г. Горпенко; Київ. держ. ін-т театр. мистец. ім. І.К.Карпенка-Карого. - К. : ДІТМ, 1999. - 59 c. - Библиогр.: 12 назв. - укp.

Розкрито специфіку взаємодії зображення і звуку в аудіовізуальних мистецтвах. Розглянуто основні етапи освоєння звуко-зорового монтажу, принципи та форми вертикального монтажу, його драматургічні, асоціативно-образні можливості, а також явище пластичної мелодійності.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ370.78 + Щ374.075.2 + М950.37

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА597348 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Горпенко В. Г. 
Архітектоніка фільму: Режисерські засоби і способи формування структури екранного видовища : Автореф. дис... д-ра мистецтвознавства : 17.00.01, 17.00.04 / В. Г. Горпенко; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. - К., 2000. - 34 c. - укp.

Дисертацію присвячено взаємозв'язку "мовних" форм та принципів з рушійними силами та специфічними ознаками розгортання тексту екранних творів. Розроблено нову концепцію архітектоніки фільму як особливого естетичного і професійного утворення, що виражає художньо-образну своєрідність видовища і забезпечується майстерністю режисури. Визначено специфіку функціонування епічних, драматичних, ліричних начал у кінематографі та проекцію їх формування на різнорідність телемовлення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ370.77

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА312593 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Горпенко В. Г. 
Архітектоніка фільму: Режисерські засоби і способи формування структури екранного видовища : В 5 т. Т. 4, ч. 1. Архітектоніка кольору. Природа. Функції / В. Г. Горпенко; Київ. держ. ін-т театр. мистец. ім. І.К.Карпенка-Карого. - К. : ДІТМ, 2000. - 182 c. - укp.

Розглянуто проблеми кольоротворення у мистецтві, фізичну природу кольору, процеси його синтезування, властивості зору та закономірності кольорового сприйняття. Досліджено розмаїття функцій кольору у кіно та на телебаченні.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ370.770 + Щ374.075.2 + М952

Рубрики:

Шифр НБУВ: В343248 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Горпенко В. Г. 
Архітектоніка фільму: Режисерські засоби і способи формування структури екранного видовища : В 5 т. Т. 4, ч. 2. Архітектоніка кольору. Видова специфіка кольору / В. Г. Горпенко; Київ. держ. ін-т театр. мистец. ім. І.К.Карпенка-Карого. - К. : ДІТМ, 2000. - 140 c. - укp.

Розкрито роль кольоротворення у мистецтві, виражальні можливості та специфіку художньо-образного застосування даного засобу у кіно та на телебаченні. Висвітлено специфіку різних типів синтезування у кінематографі та на телебаченні, формування типів колориту, а також можливості кольоромузики.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ370.78 + Щ374.075.2 + М952 + З943

Рубрики:

Шифр НБУВ: В343248 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Дремлюга М. М. 
Кінематографічний дискурс психоаналізу : Автореф. дис... канд. мистецтвознав. : 17.00.04 / М. М. Дремлюга; НАН України. Ін-т мистецтвознав., фольклористики та етнології ім. М.Т.Рильського. - К, 2002. - 19 c. - укp.

Досліджено кінематографічну рефлексію теорії З.Фрейда. Проаналізовано досвід кіноінтерпретації трьох складових ортодоксального психоаналізу - теорії позасвідомого, теорії дитячої сексуальності та теорії сновидінь, а також обгрунтовано необхідність їх цілісного осмислення. Акцентовано увагу на доцільності використання у понятійному апараті кінознавчої науки термінів "інтерпретація", "тілесність", "компенсація", що сприяють процесу міжнаукового збагачення, розширенню спектру її методологічних можливостей. Розкрито причину звернення до окремих положень "глибинної психології" К.Г.Юнга та "індивідуальної психології" А.Адлера, які відкривають нові обрії для сучасного кінознавства. Розглянуто доробок митців, які свідомо або позасвідомо використовували концептуальні положення теорії З.Фрейда у своїх фільмах, проаналізовано художні можливості кінотворів психоаналітичної орієнтації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ370.06:Ю953.6 + Щ373(0)6-3

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА320311 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Чміль Г. П. 
Екранна культура: плюральність проявів : Моногр. / Г. П. Чміль; Харк. держ. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. - Х. : Крук, 2003. - 336 c. - укp.

Розкрито суть антропологічного змісту екранних мистецтв з метою зрозуміти появу нового феномена - людини телематичної, яка володіє здатністю поєднання світу емпіричних явищ у трансцендентальну єдність. Наведено сучасні екранні технології, які формують візуальне мистецтво як самостійну, автономну здатність, а не як характеристику розуму чи чуттєвості. Охарактеризовано міміку як спосіб представлення думки на поверхню.

Раскрыта сущность антропологического содержания экранных искусств с целью понимания появления нового феномена - "человека телематического", владеющего способностью объединения мира эмпирических явлений в трансцендентальное единство. Приведены современные экранные технологии, формирующие визуальное искусство как самостоятельную, автономную способность, а не как характеристику ума и чувствительности. Охарактеризована мимика как способ представления мысли на поверхность.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ370.0/2 + Щ374.04 + Ю812.453.7

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА646868 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Телятник Л. А. 
Розробка методики використання інформаційно-комп'ютерних технологій для створення типажів образів у кінематографі, образотворчому мистецтві, криміналістиці та в інших сферах / Л. А. Телятник // Держава і право. Юрид. і політ. науки : зб. наук. пр. - 2003. - Вип. 22. - С. 571-576. - Бібліогр.: 2 назв. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ370.7с:З97 + З970.4 + Х894.16с2:З97

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69395 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
10.

Германчук В. В. 
Кінематографічна модель інтуїтивізму в контексті культуротворчих процесів ХХ ст. : Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.01 / В. В. Германчук; Держ. акад. керів. кадрів культури і мистец. - К., 2004. - 19 c. - укp.

На основі теорії Бергсона та її модифікацій у концепціях Б.Кроче та А.Роб-Грійє відтворено кінематографічну модель інтуїтивізму і розглянуто творчість провідних митців Європи даного напряму. Висвітлено досвід кіноінтерпретації класичних бергсонівських теорій - зворотного часу та штучного простору, встановлено особливості художнього втілення концепції аттантизму, школи погляду та принципу речовизму, проаналізовано специфіку осмислення та реалізації зазначених аспектів в європейському кіномистецтві. Досліджено бергсонівську модель романтизму, запропоновано її визначення як теоретичного підгрунтя напряму поетичного реалізму. Показано, що інтуїтивістські кінематографічні пошуки подолали територіальні кордони французького культурного простору і виявили своє яскраве втілення у фільмах представників італійського та іспанського кіномистецтва. Розглянуто кінематографічні особливості бергсонівських категорій зворотного часу та штучного простору, а також принципу речовизму у творчості С.Параджанова.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ370.06 + Щ373(0)6-2 + Ю3(0)6-658 + Ю812.453.7

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА328973 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Горпенко В. Г. 
Монтаж: Кіно. Телебачення : Моногр. / В. Г. Горпенко; Київ. міжнар. ун-т. - К., 2004. - 272 c. - укp.

Розглянуто особливості становлення виражальних можливостей монтажу, основні етапи його становлення. Наведено основні закони сприйняття, які впливають на монтаж, визначено складові елементи кадру. Охарактеризовано принципи "непомітного" монтажу зображення. Описано етичні властивості монтажу в межах ретрансляційного та постановочного способів фіксування. Проаналізовано драматургічні особливості зображально-музичного монтажу.

Рассмотрены особенности становления выразительных возможностей монтажа, основные этапы его становления. Приведены основные законы восприятия, влияющие на монтаж, определены составные элементы кадра. Охарактеризованы принципы "невидимого" монтажа изображения. Описаны этические свойства монтажа в пределах ретрансляционного и постановочного способов фиксирования. Проанализированы драматургические особенности изобразительно-музыкального монтажа.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ370.78 + Щ374.075.2 + Щ382.07

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА665519 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Безклубенко С. Д. 
Відеологія. Основи теорії екранних мистецтв / С. Д. Безклубенко. - К. : Альтерпрес, 2004. - 328 c. - Бібліогр.: с. 322-325. - укp.

Розглянуто особливості екранного мистецтва (кіно, телебачення, відео) в контексті найближчих, "споріднених" з ним явищ художньої культури, зокрема, видовищ, живопису, музики, театру, літературних джерел. Проаналізовано загальні та специфічні закономірності побудови екранних творів, визначено внески у спільну ("колективну") творчість представників різних кіно/відео професій - сценариста, режисера, кіно- та звукооператора, композитора, художника, освітлювачів, монтажерів.

Рассмотрены особенности экранного искусства (кино, телевидения, видео) в контексте наиболее близких, "родственных" с ним явлений художественной культуры, в частности, зрелищ, живописи, музыки, театра, литературных источников. Проанализированы общие и специфические закономерности построения экранных произведений, определен вклад в совместное ("коллективное") творчество представителей разных кино/видео профессий - сценариста, режиссера, кино- и звукооператора, композитора, художника, осветителей, монтажеров.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ370 + Щ382.0 + Ю812.453.7

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА678687 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Чміль Г. П. 
Антропологічні засади екранної культури : Автореф. дис... д-ра філософ. наук: 09.00.04 / Г. П. Чміль; Ін-т філос. ім. Г.С.Сковороди НАН України. - К., 2005. - 32 c. - укp.

Досліджено антропологічні засади екранної культури у контексті метафізичних явищ. Відповідно до соціокультурних контекстів розкрито її загальноцивілізаційну значущість щодо здійснення стратегії самозбереження та саморозвитку особи, нації, людства. Здійснено теоретичне узагальнення та нове вирішення цієї проблеми, яке полягає в експлікації та концептуалізації людини телематичної, шляхом дестабілізації власної антропологічної стабільності через властивий їй більш високий рівень чуттєвості та інтелекту, свободу життєтворчості. На підставі аналізу символічних утворень екранного наративу доведено, що екранні мистецтва надають можливість людині набувати досвіду життя у мультикультурному мобільному суспільстві, переживати ризики без небезпеки, що сприяє психічному та соціальному здоров'ю індивідів інформаційного суспільства. Зазначено, що результати дослідження суттєво трансформують уявлення про екранну культуру, дозволяють використовувати філософські рефлексії щодо неї у сучасному філософському дискурсі, а також культурних програмах. Наведені положення є ефективними щодо їх застосування для аналізу сучасних проблем існування людини, культури, цивілізації.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю216.2 + Ю225.4 + Щ370.012

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА337282 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Братерська-Дронь М. Т. 
Поняття "милосердя" і "прощення" як об'єкт дослідження кінематографа / М. Т. Братерська-Дронь // Вісн. Держ. акад. керів. кадрів культури і мистец.. - 2005. - № 4. - С. 5-9. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ370.06 + Ю702.22

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22799 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
15.

Яновський М. І. 
Механізми психологічного впливу кінематографічного відеоряду на глядача : Автореф. дис... канд. психол. наук : 19.00.01 / М. І. Яновський; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. - Х., 2005. - 18 c. - укp.

Проведено теоретичне й експериментальне дослідження впливу кінематографічного відеоряду на людину. Розроблено модель механізмів такого впливу, що містить положення про психологічну специфіку кіно, особливості психологічного ефекту впливу кінематографа на глядача. Наведено класифікацію типів кінокадрів та їх монтажу. Проаналізовано імовірні механізми їх психологічного впливу. З'ясовано, що кожному з проаналізованих типів кадрів і монтажу відповідає певний тип організації психічних процесів глядача та їх споглядання. В узагальненій формі їх можна представити як "занурення" в інтенсифіковані афективні стани; задане, "рамкове" оцінювання себе; споглядання своєї суб'єктивності у межах безпосереднього досвіду. Експериментально досліджено ефективність розробленої моделі, можливість її застосування для прогнозування психологічних ефектів за сприйняття певних форм побудови кінематографічного відеоряду. Відзначено, що запропонована модель може бути використана як засіб для психологічної експертизи кінофільмів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю959.49 + Щ370.9

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА340108 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Брюховецька О. В. 
До питання про "первинну кінематографічну ідентифікацію" в апаратній теорії / О. В. Брюховецька // Наук. зап. НаУКМА. Сер. Теорія та історія культури. - 2005. - Т. 40. - С. 22-27. - Бібліогр.: 19 назв. - укp.

Зазначено, що поняття "первинної кінематографічної ідентифікації", яке почало використовуватися в апаратній теорії, стало об'єктом хибного тлумачення у критиків апаратної теорії. По-перше, воно хибно визначалося як психоаналітичний термін, по-друге, методологічно неправильно ототожнювалося з ідентифікацією з образом, у той час як це поняття передбачало ідентифікацію з поглядом. Стаття має на меті заново визначити поняття "первинної кінематографічної ідентифікації".


Ключ. слова: "первинна кінематографічна ідентифікація", апаратна теорія, психоаналітика
Індекс рубрикатора НБУВ: Щ370.7

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69184/Теор.,іст.культ. Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Стецюк И.  
"Третье направление" и киномузыка Эдуарада Артемьева (в помощь самостоятельной работе студентов) / И. Стецюк, М. Абакумов; Нац. музык. акад. Украины им. П.И.Чайковского. - К., 2005. - 80 c. - Библиогр.: 54 назв. - рус.

Проанализирована сущность эстетической платформы школы "третьего направления", причины ее возникновения и особенности развития. Основное внимание уделено вопросам взаимосвязи звукового кино и электронных технологий в формировании школы "третьего направления". Охарактеризовано творчество композитора Э.Артемьева, которое раскрывает сущность данного направления.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ317.713(4РОС)6-81 Артемьев Э. + Щ370.78

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА664765 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Брюховецька Л. І. 
"Але світ прийде на екран..." О. Довженко: теоретичне осмислення поетики кіно / Л. І. Брюховецька // Наук. зап. НаУКМА. Сер. Теорія та історія культури. - 2005. - Т. 40. - С. 72-76. - Бібліогр.: 19 назв. - укp.

Зазначено, що Олександр Довженко відомий як кінорежисер, письменник, публіцист і художник. Висвітлено його теоретичні погляди на мистецтво кіно, а саме: його естетичні критерії, його розуміння кіно як високого мистецтва, перевагу зображення над словом, особливості кольору в кіно, характер акторської майстерності та, зрештою, сценарій.


Ключ. слова: О. Довженко, поетика кіно, естетичні критерії, сценарій
Індекс рубрикатора НБУВ: Щ370.17 + Щ373(4УКР)6-85 + Щ37г(4УКР)6д

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69184/Теор.,іст.культ. Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Брюховецька О. В. 
До поняття "візуальної насолоди" у психоаналітичній теорії кіно / О. В. Брюховецька // Магістеріум. - 2005. - Вип. 19. - С. 21-27. - Бібліогр.: 26 назв. - укp.

Розглянуто питання візуальної насолоди, його розвиток в феміністичній психоаналітичній кінотеорії, тобто як об'єкт критики і руйнування. Деконструйовано феміністичне уявлення про візуальну насолоду, використовуючи фройдівське поняття часткових потягів та лаканівське поняття погляду, а також приклади з кіно.


Ключ. слова: "візуальна насолода", психоаналітична теорія кіно
Індекс рубрикатора НБУВ: Ю811.16 + Ю8в2:Ю9 + Щ370.9

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70430 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Ваховська Л. Ф. 
Комунікативно-композиційна організація кінематографічних текстів невеликого обсягу / Л. Ф. Ваховська // Вісн. Житомир. держ. ун-ту ім. І. Франка. - 2006. - Вип. 27. - С. 78-82. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Виявлено особливості композиційної будови англомовних кінематографічних текстів невеликого обсягу. Розкрито особливості їх комунікативної організації. Розглянуто основні комунікативні стратегії й тактики побудови англомовних кінематографічних текстів невеликого обсягу.

Выявлены особенности композиционного строения англоязычных кинематографических текстов небольшого объема. Раскрыты особенности их коммуникативной организации. Рассмотрены основные коммуникативные стратегии и тактики построения англоязычных кинематографических текстов небольшого объема.

The article deals with finding out composition peculiarities of cinematography texts of small size. Peculiarities of their communicative structure, means of reaching the communicative aims in these texts are also considered in the paper.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-70 + Щ370.78

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70151 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського