Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (16)Автореферати дисертацій (14)Книжкові видання та компакт-диски (148)Журнали та продовжувані видання (10)
Пошуковий запит: (<.>U=Ю937.24$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 109
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Любовецька І. Й. 
Проблема здібностей та обдарованості у вітчизняній та зарубіжній психології / І. Й. Любовецька // Вісн. Харк. ун-ту. Сер. Психологія. - 1999. - № 432. - С. 222-227. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.220 + Ю937.24

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж29137 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
2.

Демидюк О. Б. 
Целевое развитие метаспособностей в процессе обучения / О. Б. Демидюк // Вісн. Харк. ун-ту. Сер. Психологія. - 2000. - № 483. - С. 41-44. - Библиогр.: 4 назв. - рус.

Розглянуто питання комплексного розвитку метаздібностей, що імпліцитно містять у собі цілий ряд підпорядкованих здібностей. Визначено такі метаздібності: здібність до саморозвитку, синергетичної взаємодії з навколишнім середовищем, емпатичне відношення до світу, до себе та до людей, що складає основу духовності. Підкреслено, що розвиток однієї метаздібності призводить до розвитку інших.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.24-711

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж29137 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Кривопишина О. А. 
Психологічний аналіз впливу етноекологічних чинників на формування здібностей до літературної творчості : Автореф. дис... канд. психол. наук : 19.00.07 / О. А. Кривопишина; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. - К., 2001. - 19 c. - укp.

З'ясовано, що процес формування здібностей до літературної творчості обумовлений структурою взаємозв'язаних етноекологічних чинників, які можна розкласти на компоненти - часопросторові характеристики навколишнього середовища; наявністю етноекологічного фуркаційного чинника (інваріант імпринтингу/імпресингу), що впливає на мобільність когнітивних та емоційних структур творчої особистості. Розроблено програму тренінгу для формування емпатії та творчого вербального мислення як структурних компонентів літературних здібностей учнів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.24 + Ю945.411 + Ч421.351.69

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА315821 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Кагальняк Г. І. 
Психологія здібностей : Навч. посіб. / Г. І. Кагальняк, Г. О. Шулдик, Б. А. Якимчук, Л. А. Данилевич; Уман. держ. пед. ун-т ім. П.Тичини. - К. : Наук. світ, 2001. - 76 c. - Бібліогр.: 43 назв. - укp.

Висвітлено різні підходи до інтерпретації здібностей як складної психічної функції. Розкрито їх взаємозв'язок із знаннями, вміннями та навичками. Охарактеризовано структуру різних спеціальних здібностей. Визначено природні передумови, необхідні для розвитку здібностей та умови їх формування. Описано індивідуальні відмінності здібностей та наведено деякі методики для їх діагностики.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.24я73 + Ч421.220я7

Шифр НБУВ: ВА610568 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Страцинська І.  
Локалізація стартів на життєвому шляху творчої особистості / І. Страцинська // Психологія і суспільство. - 2002. - № 2. - С. 149-155. - Бібліогр.: 21 назв. - укp.

It was the first time to make an attempt in comparing and sequence of adolescence points at localization of early and late creative starts of individuals with different orientation due to discreet "S-metrics" of their life.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.24-514

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23016 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Федик О.  
Здібності як об'єкт психологічного аналізу / О. Федик // Психологія і суспільство. - 2002. - № 1. - С. 28-34. - Бібліогр.: 15 назв. - укp.

The author presents the theoretical analysis of abilities as individual mental characteristic features of a person.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.24

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23016 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Гавеля О. 
Науково-інформаційний прогрес та суспільно-історична обумовленість здібностей людини / О. Гавеля // Вісн. Кн. палати. - 2002. - № 10. - С. 27-32. - Бібліогр.: 16 назв. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч210.566 + Ю937.24

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15184 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
8.

Носенко Е.  
Толерантність до невизначеності як системоутворювальний особистісний чинник творчої обдарованості / Е. Носенко, М. Шаповал // Психологія і суспільство. - 2002. - № 1. - С. 97-106. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

The authors analyze personality traits of the senior adolescent learners with different levels of creativity. It has been found out that the higher is the level of creativity the higher is the frequency of such personality traits as ambiguity tolerance and openness to a new experience. This opens up new prospects selecting gifted young people.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.24

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23016 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Романовский А. Г. 
Резервы психики и приемы их активизации : Учеб.-метод. пособие по курсу "Психология жизн. успеха" для студ. инж. и экон. спец. / А. Г. Романовский, А. С. Пономарев, В. Е. Михайличенко; Нац. техн. ун-т "Харьк. политехн. ин-т". - Х., 2002. - 64 c. - Библиогр.: с. 62 - рус.

Рассмотрены принципы и механизмы функционирования организма, раскрыта сущность понятия резервов психики, предложены способы раскрытия потенциала человека. Показана роль деятельности головного мозга и подсознания в управлении психическими процессами. Раскрыты механизмы саморегуляции психического состояния человека. Описаны основные приемы активизации резервов психики, предложены методики их использования. Показана сущность аутогенной тренировки, гипноза и внушения, медитации и нейролингвистического программирования.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.24я73

Шифр НБУВ: ВА624667 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Максименко С. Д. 
Розвиток психіки в онтогенезі : [В 2 т.]. Т. 2. Моделювання психологічних новоутворень: генетичний аспект / С. Д. Максименко. - К. : Форум, 2002. - 335 c. - Бібліогр.: с. 304-318. - укp.

Розглянуто механізми перетворення змісту та форм відображення в психіці, свідомості та діяльності людини для створення передумов перетворень трансформації та природної чутливості у новоутворення - здібності до творчості. Висвітлено засади взаємозв'язку навчання та розвитку особистості. Наведено емпіричні методи вивчення розвитку особистості, зокрема, обстеження, анкетування, узагальнення незалежних характеристик, а також додаткові (тести здібностей, успішності), аналізу продуктів діяльності особистості. Розглянуто історію розвитку навчального експерименту. Вміщено схему задаток - здібність - механізм для оперативних перетворень зовнішніх впливів у психічні явища.

Рассмотрен механизм преобразования содержания и форм отображения в психике, сознании и деятельности человека для создания предпосылок преобразования трансформации и природной чувствительности в новообразовании - способности к творчеству. Освещены принципы взаимосвязи обучения и развития личности. Приведены эмпирические методы изучения развития личности, в частности, обследования, анкетирования, обобщения независимых характеристик, а также дополнительные (тесты способностей, успешности), анализа продуктов деятельности личности. Рассмотрена история развития учебноого эксперимента. Помещена схема задатки - способность - механизм для оперативных преобразований внешних влияний в психические явления.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.24-8в605 + Ю983.724-8в605 + Ч30в2:Ю9

Рубрики:

Шифр НБУВ: В345850 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Федик О. В. 
Формування здібностей до тренерської діяльності у майбутніх учителів фізичної культури : Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / О. В. Федик; Прикарпат. ун-т ім. В.Стефаника. - Івано-Франківськ, 2003. - 20 c. - укp.

Розглянуто процес розвитку здібностей до тренерської діяльності залежно від уміння студентів розв'язувати психолого-педагогічні задачі. Установлено, що цілеспрямований процес діяльності щодо розв'язання задач поглиблює професійну мотивацію та підвищує рівень активності та подальший професійний поступ. Емпіричними корелятами є показники бюджету часу (власне самостійної роботи) студента. Серед психолого-педагогічних умов, які сприяють формуванню здібностей до тренерської діяльності, важлива роль належить мотиваційній сфері та особистісним якостям студентів, а також необхідному методичному забезпеченню їх навчального процесу за умов постійного домінування інтерактивних засобів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.24 + Ю943.92 + Ч51 р30

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА326990 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Власова О.  
Провідні чинники розвитку соціального потенціалу особистості / О. Власова // Соц. психологія. - 2005. - № 2. - С. 55-63. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Узагальнено результати здійсненого автором міждисциплінарного дослідження соціальних здібностей особистості з позицій психологічного аналізу. Представлено загальнопсихологічну і соціально-психологічну концептуальні моделі структурно-функціональної організації соціальних здібностей людини, визначено провідні чинники розвитку й оптимального функціонування окремих елементів запропонованої системи соціального потенціалу особистості.


Ключ. слова: особистість, соціальні здібності, соціальна обдарованність
Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.24 + С5*333.4*332.1-724

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24479 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Власова О.  
Основні лінії розвитку соціальних здібностей в онтогенезі / О. Власова // Соц. психологія. - 2005. - № 4. - С. 44-54. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

З позицій сучасного розуміння здібностей як функціональних систем психіки людини узагальнено досвід емпіричного дослідження щодо становлення функціонально-операційно-регулятивної будови соціальних здібностей. Виявлено часові координати виникнення та психологічні особливості вікової динаміки емоційного, конативного, когнітивного та креативного потенціалів продуктивної активності людини в системі суб'єкт-суб'єктних відносин.


Ключ. слова: соціальні здібності, соціально-емоційний потенціал, соціально-аналітичний потенціал
Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.241

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24479 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Вальчук Т. Л. 
Типология персонала : Моногр. / Т. Л. Вальчук. - К. : Дельта, 2005. - 575 c. - Библиогр.: 139 назв. - рус.

Освещены проблемы теории менеджмента персоналом. Проанализирован опыт типологизации и выбора перспективных когнитивно-личностных типологий персонала. Изучены особенности применения типологии И.Майерс-К.Бриггс в менеджменте персоналом. Приведены результаты междисциплинарных теоретических исследований фундаментальных свойств геометрической типологии С.Деллингер, а также расширенных экспериментальных исследований свойств геометрической типологии. Рассмотрены вопросы разработки новой ментальной типологии персонала, проблемы исследования когнитивно-личностных типологий.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю959.18 + Ю937.24-70с + У9(4УКР)240

Рубрики:
  

Шифр НБУВ: ВА667541 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Москаленко В.  
Особливості соціально-психологічних чинників економічної культури особистості / В. Москаленко // Соц. психологія. - 2006. - № 5. - С. 26-39. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Зосереджено увагу на соціально-психологічних детермінантах формування економічної культури особистості, яка розуміється не стільки як фінансово-економічна грамотність, скільки як психологічні якості, завдяки яким людина здатна діяти в певному соціально-економічному просторі.


Ключ. слова: соціально-економічний простір, економічна культура
Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.241:У + У010

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24479 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Періг І. М. 
Психологічні умови розвитку творчої обдарованості студентів вищого технічного навчального закладу : Автореф. дис... канд. психол. наук / І. М. Періг; Ін-т педагогіки і психології проф. освіти АПН України. - К., 2006. - 23 c. - укp.

Розкрито сутність, специфіку та психологічні умови розвитку творчої обдарованості студентів вищого технічного навчального закладу. Вперше запропоновано новий особистісний визначально-актуалізуючий підхід щодо виявлення та розвитку творчої обдарованості студентської молоді. Охарактеризовано показники, рівні, суб'єктивні й об'єктивні методи визначення даної якості у студентів ВТНЗ у процесі професійної підготовки. Розроблено структурно-функціональну модель творчої обдарованості студентів технічного ВНЗ. Створено й апробовано психолого-педагогічну програму визначення, розвитку й актуалізації потенціалу творчої обдарованості майбутніх спеціалістів у галузі науки та техніки у навчально-виховному процесі, яка включає теоретичну та практичну частину. Доведено ефективність запропонованої програми та методики визначення, розвитку й актуалізації творчої обдарованості студентів вищого технічного навчального закладу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.241 + Ю945.1 + Ч481.220

Рубрики:
  

Шифр НБУВ: РА348358 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Кикилик І. В. 
Психологічні особливості актуалізації мовних здібностей у студентів вищих навчальних закладів у процесі навчання іноземних мов : Автореф. дис... канд. психол. наук / І. В. Кикилик; Нац. акад. Держ. прикордон. служби України ім. Б.Хмельницького. - Хмельниц., 2006. - 20 c. - укp.

Визначено взаємозв'язок зовнішніх і внутрішніх факторів формування загальних і спеціальних мовних здібностей у студентів вищих навчальних закладів у процесі вивчення іноземної мови. Досліджено співвідношення комунікативних і когнітивних складових здібностей до засвоєння іноземної мови. Виявлено роль особистісних і природних факторів їх розвитку залежно від умов - методів навчання, стилю викладання, індивідуальних і вікових особливостей студентів. Розроблено типологію мовних здібностей студентів залежно від методів навчання - інтенсивного, традиційного і змішаних. Проведено порівняльне дослідження вікових та індивідуально-типологічних особливостей оволодіння іноземною мовою студентами за різних методів навчання (комунікативного та традиційного). Встановлено індивідуально-типологічні відмінності у когнітивній та комунікативній сферах: співвідношення вербальних і невербальних компонентів здібностей, слухової та зорової пам'яті, що забезпечують ефективніть засвоєння іноземних мов. Виявлено, що типологічні властивості нервової системи як стійкі параметри вищої нервової діяльності разом з властивостями функціональної асиметрії великих півкуль мозку та співвідношенням сигнальних систем є задатками загальних і спеціальних здібностей, що впливають на процес і результат комунікативної та когнітивної діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.24-70 + Ю940.327 + Ш12-913

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА346566 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Власова О. І. 
Психологічна структура та чинники розвитку соціальних здібностей : Автореф. дис... д-ра психол. наук / О. І. Власова; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. - К., 2006. - 44 c. - укp.

Досліджено питання структури, динаміки соціальних здібностей та чинників їх розвитку за умов первинної соціалізації. Розроблено структурну, генетичну та прикладну теорії соціальних здібностей. Доведено необхідність виділення двох основних сфер розвитку та самореалізації загальних здібностей людини: соціальної та предметної. Здійснено узгоджене створення концептуальної, операційної й емпіричної моделей зрілого функціонування системи здібностей, притаманних соціально обдарованій особистості. Показано, що цілісна структура соціальних здібностей формується як взаємодія емоційних, мовленнєвих, когнітивних та конативних компонентів реалізації та координації соціальних проявів людини за керівної ролі механізмів усвідомлення нею себе як творчого суб'єкта соціальної життєдіяльності. На засадах генетичної теорії розкрито особливості гетерохронного становлення основних підсистем соціальних здібностей особистості, специфіку онтогенетичних ліній розвитку кожної з них. В межах прикладної теорії досліджено такі детермінанти розвитку соціальних здібностей людини як роль особливостей її позиції, родинного, групового та гендерного статусу дитини, установок її батьків, впливу якості та рівня освіти, урбанізації сучасного соціуму.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.24 + Ю952.14

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА343643 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Циба В.  
Алгоритм життєвого шляху успішної творчої особистості / В. Циба // Соц. психологія. - 2006. - № 2. - С. 3-15. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Деталізовано розгляд запропонованої (раніше опублікованої) регулятивно-детерміністської парадигми теорії особистості. Надано логічно обгрунтовану міркуваннями системного підходу до аналізу соціальних суб'єктів у ціннісному середовищі парадигму розвитку творчої особистості.


Ключ. слова: особистість, творча особистість
Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.24

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24479 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Проблеми психології творчості та обдарованості / ред.: В. О. Моляко; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. - Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І.Франка, 2006. - 196 с. - (Актуал. пробл. психології; Т. 1, вип. 1). - укp.

Розглянуто питання діагностики творчого потенціалу дітей, реалізації творчого потенціалу в художньо-графічній діяльності молодших школярів, а також прояву творчого потенціалу підлітків у процесі проектування стратегій подолання несприятливих ситуацій. Проаналізовано психологічні особливості розв'язування молодшими школярами конструктивних задач. Наведено психологічну характеристику прогнозування розв'язку творчих математичних задач, висвітлено гіпотези розв'язання нових математичних задач.

Рассмотрены вопросы диагностики творческого потенциала детей, реализации творческого потенциала в художественно-графической деятельности младших школьников, а также проявления творческого потенциала подростков в процессе проектирования стратегий преодоления неблагоприятных ситуаций. Проанализированы психологические особенности решения младшими школьниками конструктивных задач. Приведена психологическая характеристика прогнозирования решения творческих математических задач, освещены гипотезы решения новых математических задач.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю945я43 + Ю937.24я43 + Ч311.220я43

Шифр НБУВ: Ж71144 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського