Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
Пошуковий запит: (<.>U=О295$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 2
Представлено документи з 1 до 2

      
Категорія:    
1.

Вербицкий В. Г. 
Моделирование динамического поведения монорельсового вагона / В. Г. Вербицкий, Л. Г. Лобас // Электрон. моделирование. - 2000. - 22, № 1. - С. 86-94. - Библиогр.: 10 назв. - рус.

Розроблено нелінійну математичну модель руху монорейкового вагона спеціальної конструкції. Швидкість руху вагона у поздовжньому напрямку прийнято постійною. Враховано два ступеня вільності, що описують збурений рух у вертикально-поперечній площині: бокове переміщення і крен. Знайдено вираз динамічної реакції рейки на опорні колеса. Одержано необхідні і достатні умови стійкості прямолінійного руху.


Ключ. слова: монорельсовый вагон, математическая модель, две степени свободы, реакция рельса, устойчивость прямолинейного движения
Індекс рубрикатора НБУВ: О295-01

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14163 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Falendysh A. P. 
The choice of the strategy of technical operation of modernized shunting locomotives = Вибір стратегії технічної експлуатації модернізованих маневрових тепловозів / A. P. Falendysh, N.D. Chyhyryk, A. L. Sumtsov, O. V. Kletska // Наук. вісн. Нац. гірн. ун-ту. - 2019. - № 2. - С. 43-50. - Бібліогр.: 12 назв. - англ.

Purpose. The work is devoted to the relevant issue of choosing a technical operation strategy for modernized shunting locomotives. To achieve this goal, the existing indicators evaluating the technical operation components were considered and a new evaluation criterion was proposed. Methodology. Applying a comprehensive approach to assessing the technical operation effectiveness, a new indicator, a complex technical operation coefficient, was developed. A mathematical model for determining the complex technical operation coefficient was developed. Findings. The modeling of the change in the scope of unplanned repairs based on the existing requirements to the value of the percentage of faulty diesel locomotive locomotives. The complex technical exploitation coefficient for different strategies of scheduled technical maintenance and repairs is calculated. Originality. Dependences are obtained for unplanned repairs depending on the percentage of faulty locomotives in and the number of sections at the disposal of the locomotive depot. A new criterion of estimation of systems of technical operation of locomotives is proposed and efficiency of its application is proved. Practical value. Modeling was carried out for two types of work (shunting and removal) and four maintenance and repair systems. Calculations of the complex technical operation coefficient for modernized shunting locomotives of the ЧМЕ3М series showed that the change in its value is 3,7 - 4,25 UAH/kWh. Thus, it is preferable to apply the fourth strategy from the considered maintenance and repair strategies. Due to its application, a rational technical operation system for modernized shunting locomotives of the ЧМЕ3М series with diesel engines Cat 3508 was choosen.


Індекс рубрикатора НБУВ: О295.203

Шифр НБУВ: Ж16377 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського