Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (1)Автореферати дисертацій (1)Книжкові видання та компакт-диски (7)
Пошуковий запит: (<.>U=Х910.112$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 5
Представлено документи з 1 до 5

      
Категорія:    
1.

Васечко Л. О. 
Національне право в умовах глобалізації (загальнотеоретичний аспект) : автореф. дис. ... канд. юрид. наук : 12.00.01 / Л. О. Васечко; Луган. держ. ун-т внутр. справ ім. Е.О. Дідоренка. - Луганськ, 2011. - 20 c. - укp.

Досліджено вплив глобалізації та міждисциплінарної науки глобалістики на теорію права. Визначено основні правові ознаки глобалізації. Проаналізовано співвідношення національного та міжнародного права за сучасних умов, а також взаємодію правової сфери із економічною та політичною сферами суспільного життя. Розкрито ключові напрями розвитку інституту забезпечення прав людини за умов глобалізації. Розглянуто основні тенденції розвитку правової системи України під впливом глобалізаційних процесів. Визначено місце правової системи України серед сучасних національних правових систем. Особливу увагу приділено таким складовим правової системи, як система права, правова культура та свідомість.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х910.112 + Х8(4УКР)-30

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА382696 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Панченко Т. 
Субсидіарне врядування: баланс глобальних, регіональних і локальних владних інституцій / Т. Панченко // Вища освіта України. - 2009. - № 4. - С. 56-64. - Бібліогр.: 14 назв. - укp.

Вивчено можливості застосування принципу субсидіарності (ПС) та побудови моделі субсидіарного врядування як такого, що забезпечує баланс глобальних, національних і локальних інтересів, виокремлено функції, повноваження та призначення кожного рівня багатошарового управління в контексті реалізації концепції субсидіарності (підпорядкування). ПС детерміновано як такий, що вимагає прийняття рішення на якомога більш наближеному до пересічних громадян рівні і означає на практиці втілення в життя моделі багаторівневого управління. У контексті ПС розглянуто досвід європейських країн. Зазначено, що ПС є офіційно визнаним в усіх чинних документах ЄС і чимало країн внесли правки до своїх конституцій (у зв'язку з переданням частини суверенітету на наднаціональний рівень та деволюцією на субнаціональний рівень, причому влада держави розподілилася в широкому інституціональному діапазоні), хоча головні питання зовнішньої політики й національної безпеки залишилися під контролем держави. Для забезпечення необхідного рівня самостійності та субсидіарної відповідальності регіональний та локальний рівні управління мають бути представлені виборною владою, що має більш-менш широку компетенцію, та наділені правовою, організаційною та фінансовою автономією, також важливу роль відіграють механізми контролю з боку центральної влади. Для подальших розвідок запропоновано розвідки щодо вдосконалення моделі субсидіарного самоврядування.

Изучены возможности применения принципа субсидиарности (ПС) и построения модели субсидиарного управления как обеспечивающего баланс глобальных, национальных и локальных интересов, выделены функции, полномочия и назначение каждого уровня многослойного управления в контексте реализации концепции субсидиарности (подчиненности). ПС детерминирован как требующий принятия решения на более приближенном к рядовым гражданам уровне и означает на практике воплощение в жизнь модели многоуровневого управления. В контексте ПС рассмотрен опыт европейских стран. Указано, что ПС является официально признанным во всех действующих документах ЕС и многие страны внесли правки в свои конституции (в связи с передачей части суверенитета на наднациональный уровень и деволюции на субнациональный уровень, причем власть государства распределилась в широком институциональном диапазоне), хотя главные вопросы внешней политики и национальной безопасности остались под контролем государства. Для обеспечения необходимого уровня самостоятельности и субсидиарной ответственности региональный и локальный уровни управления должны быть представлены выборной властью, которая имеет более или менее широкую компетенцию, и наделены правовой, организационной и финансовой автономией, также важную роль играют механизмы контроля со стороны центральной власти. Для дальнейших исследований предложены изыскания по совершенствованию модели субсидиарного самоуправления.

The possibilities of application of the subsidiary principle (SP) and constructing a model of subsidiary management as providing a balance of global, national and local interests, provided the functions, powers and appointment of each multi-level governance in the context of the concept of subsidiary. SP is determined as one that requires a decision on how to be closer to the ordinary citizen level, and means in practice, embodied in the life of a model of multilevel governance. In the context of SP examined the experience of European countries. Indicated that SP is an officially recognized in all existing documents of the EU and many countries have made changes to their constitution in connection with the transfer of sovereignty to the supranational level and the devolution to the subnational level, where state power was distributed in a wide range of institutional, although major foreign policy issues and national security remained under state control. Summed up, in order to ensure the necessary level of independence and the subsidiary responsibility of regional and local levels of government should be submitted to the electoral authority, which has more or less broad competence, and have the legal, institutional and financial autonomy of the important role played by mechanisms of control by the central government. For further research are proposed to improve the model to find a default government.


Індекс рубрикатора НБУВ: Х910.112 + Х915.232.5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23569 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Воробйова Г. Є. 
Співвідношення міжнародного та внутрішнього права за чинними конституціями України та Греції: порівняльно-правовий аналіз / Г. Є. Воробйова // Держава і право. Юрид. і політ. науки : зб. наук. пр. - 2008. - Вип. 40. - С. 521-526. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Х999.80 + Х910.112

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69395 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
4.

Хоббі Ю. С. 
Правовий статус держав-кандидатів на вступ до Європейського Союзу: проблематикка суверенітету / Ю. С. Хоббі // Держава і право. Юрид. і політ. науки : зб. наук. пр. - 2009. - Вип. 44. - С. 614-619. - Бібліогр.: 13 назв. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Х910.112

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69395 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
5.

Конституційний та міжнародний правовий механізм передачі частини суверенних повноважень держави наднаціональним інститутам : монографія / А. В. Андрушко, О. О. Грін, В. Б. Дацюк, Г. Г. Динис, Т. О. Карабін; ред.: М. В. Савчин; Ужгород. нац. ун-т, НДІ порівняльн. публіч. права та міжнар. права. - Ужгород : РІК-У, 2016. - 286 c. - Бібліогр.: с. 257-280 - укp.

Розглянуто конституційні та міжнародні аспекти передачі частини повноважень держави наднаціональним інститутам та об'єднанням на засадах методології правового плюралізму та багаторівневого конституціоналізму. Висвітлено еволюцію та сучасний стан доктрини національного суверенітету в конституційному та адміністративному праві. Визначено конституційний механізм передачі частини національного суверенітету наднаціональним інститутам та адміністративно-правовий механізм втілення їх рішень у життя. Приділено увагу питанням забезпечення національного суверенітету і територіальній цілісності за умов життєвих загроз нації.


Індекс рубрикатора НБУВ: Х910.112

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА811947 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського