Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (1)Книжкові видання та компакт-диски (6)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч311.253.11$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 17
Представлено документи з 1 до 17

      
Категорія:    
1.

Піскун О. В. 
Методи та засоби моделювання когнітивної поведінки користувача в адаптивних комп'ютерних системах : Автореф. дис... канд. техн. наук : 05.13.06 / О. В. Піскун; НАН України. Ін-т пробл. моделювання в енергетиці. - К., 2000. - 19 c. - укp.

Висвітлено питання моделювання навчаючих і діагностуючих діалогових процесів та розроблено комп'ютерні діалогові системи індивідуального навчання. На підставі аналізу архітектури, дедуктивних і діалогових властивостей сучасних систем комунікації знань та когнітивної психології, а також класичних "некомп'ютерних" методів навчання запропоновано ряд формальних, структурних, програмних та інформаційних моделей навчання. Значну увагу приділено архітектурі діалогового персоналізованого тьютора, що базується на розроблених моделях.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: з970.826-01 + з970.810.8 + Ч311.253.11

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА310623 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Абу-Даввас Вахееб Абдел-Вахаб 
Моделювання діалогового процесу при розробці персоналізованих комп'ютерних навчаючих систем : Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.13.06 / Абу-Даввас Вахееб Абдел-Вахаб; Ін-т пробл. моделювання в енергетиці НАН України. - К., 1999. - 19 c. - укp. - рус.

Дисертація присвячена питанням моделювання навчаючих і діагностуючих діалогових процесів і розробці комп'ютерних діалогових систем індивідуального навчання. На основі аналізу архітектури, дедуктивних і діалогових властивостей сучасних систем комунікації знань, а також класичних "неком'ютерних" методів навчання, розроблений ряд математичних моделей навчаючих і діагностуючих діалогових процесів. Запропоновано архітектуру діалогового персоналізованого тьютора і даталогічні моделі його основних компонентів, що базуються на розроблених моделях і орієнтовані на технологію "програмування без програміста".


Індекс рубрикатора НБУВ: З970.81-016 + Ч311.253.11

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА304764 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Нечаев В. В. 
Дидактическая формализация современных обучающих систем: особенности и модели / В. В. Нечаев, В. М. Панченко, А. И. Комаров // Електроніка та системи упр. - 2011. - № 1. - С. 138-149. - Библиогр.: 8 назв. - рус.

Рассмотрены различные подходы к мониторингу качества обучения. Определен ряд основных качественных особенностей современных обучающих систем. На основе результатов анализа определена система ограничений компьютерных технологий обучения и сформулированы требования к построению системы мониторинга качества обучения.


Індекс рубрикатора НБУВ: З970.826 + Ч311.253.11

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж72727 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Иванова С. Б. 
Электронные учебники и средства их реализации / С. Б. Иванова, М. А. Курилов // Искусств. интеллект. - 2009. - № 4. - С. 344-348. - Библиогр.: 6 назв. - рус.

Рассмотрены вопросы реализации электронных изданий. Предложены уникальные инструментальные возможности, при помощи которых автоматизируется сам процесс их разработки.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.253.11

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15477 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Плакасова Ж. М. 
Обчислення коефіцієнта рівня засвоєння знань у системі адаптивного навчання / Ж. М. Плакасова, О. В. Кравченко // Искусств. интеллект. - 2011. - № 4. - С. 443-448. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Досліджено моделі і методи, що застосовуються під час розробки комп'ютерних навчальних систем. Наведено класифікацію існуючих систем навчання. У моделі процесу навчання запропоновано схему блока адаптивного прийняття рішень, яка дозволяє застосувати індивідуальний підхід до кожного студента. Запропоновано принцип обчислення коефіцієнта зростання знань учня, який надає змогу викладачеві коригувати процес засвоєння студентом навчального матеріалу протягом всього курсу навчання.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.253.11 + З970.826-02

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15477 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Фіголь Н. М. 
Електронний навчальний посібник чи підручник: до проблеми визначення / Н. М. Фіголь // Вісн. Нац. ун-ту "Львів. політехніка". - 2012. - № 733. - С. 53-56. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Зазначено щодо необхідності чіткого розмежування термінологічного апарату електронного навчального дискурсу: виокремлюються терміни "електронне видання", "електронний навчальний посібник", "електронний підручник", "електронний довідник".


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш103.4:Ч30 + Ч311.253.11

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж29409/А Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Borsuk S. P. 
Simulator as a teaching system / S. P. Borsuk // Електроніка та системи упр.. - 2013. - № 1. - С. 136-141. - Бібліогр.: 8 назв. - англ.

Розглянуто різні аспекти тренажеру як системи навчання, включаючи основні компоненти тренажера, входження навчальних частин у сеанси роботи, взаємозв'язки між підсистемами та елементарними процесами на тренажері, зв'язки між режимами надання інформації, типами помилок та підсистемами тренажеру. Запропоновано складну модель тренажера, яка показує взаємні зв'язки усіх вищезазначених елементів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.253.11

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж72727 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Дорошенко М. 
Способи представлення теоретичних відомостей в навчальних комп’ютерних системах / М. Дорошенко, Л. Берегуляк // Молодь і ринок. - 2012. - № 1. - С. 93-96. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Розглянуто способи представлення теоретичних відомостей у ході створення навчальних систем засобами об’єктно-орієнтованого програмування. Запропонований спосіб представлення теоретичних відомостей дозволяє створювати універсальні навчальні комп’ютерні програми засобами об’єктно-орієнтованих мов програмування, які не залежать від кількості навчальної інформації та її змісту.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.253.11

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24982 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Стромило І. 
Технології та методологія розробки електронних посібників / І. Стромило // Нова пед. думка. - 2013. - № 2. - С. 182-185. - укp.

Охарактеризовано електронні засоби навчання. Названо основні етапи складання електронного посібника, зокрема, особливістю підготовчого етапу є вибір літератури, структурування змісту, переформатування текстів у модулі за розділами, реалізація гіперпосилань, створення та обробка матеріалу для мультимедійного втілення; особливістю завершального етапу є здійснення навчального та контрольного блоків. Вказано на необхідність дотримання наступних принципів та технологічних особливостей у ході розробки структури та змісту електронного посібника: пріоритетності, повноти та наочності. Описано типологію таблиць, схем. Розглянуто прийоми реалізації ефекту анімації.

Охарактеризованы электронные средства обучения. Названы основные этапы разработки электронного пособия, в частности, особенностью подготовительного этапа является выбор литературы, структурирование содержания, переформатирование текстов в модули по разделам, реализация гиперссылок, создание и обработка материала для мультимедийного воплощения; особенностью заключительного этапа является осуществление учебного и контролирующего блоков. Указано на необходимость соблюдения следующих принципов и технологических особенностей во время разработки структуры и содержания электронного учебника: приоритетности, полноты и наглядности. Описана типология таблиц, схем. Рассмотрены приемы реализации такого эффекта как анимация.

The article outlines the main stages of development of electronic textbooks, grounded their structure.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.253.11

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22868 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Манжула А. М. 
Дидактические аспекты использования MS Power Point / А. М. Манжула, В. Б. Распопов // Інформ. технології в освіті : зб. наук. пр. - 2011. - Вип. 9. - С. 30-39. - Библиогр.: 14 назв. - рус.

Обсуждено применение метода триггеров для создания интерактивных презентаций учебного назначения - дидактических игр и программ, которые полезны для тестирования и обучения учащихся. Статья ориентирована на учителей и студентов, разрабатывающих компьютерные программы учебного назначения средствами MS Power Point.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.253.11

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73466 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Сергєєв О. Ю. 
Створення галузевої системи сертифікації програмних та інформаційних засобів наукового та навчального призначення / О. Ю. Сергєєв // Інформ. технології в освіті : зб. наук. пр. - 2012. - Вип. 12. - С. 190-192. - Бібліогр.: 15 назв. - укp.

Об'єктом дослідження НДР є галузева система сертифікації програмних, інформаційних засобів та баз даних наукового та навчального призначення МОН України. Мета роботи - розробити та впровадити постійно діючу систему сертифікації програмних, інформаційних засобів та баз даних наукового та навчального призначення, що замовляються, закуповуються, розробляються, постачаються та експлуатуються в сфері діяльності Міністерства освіти і науки України. В результаті виконання третього етапу будуть розроблені і впроваджені документи другої черги нормативного, організаційного, науково-методичного забезпечення галузевої системи сертифікації, концепція створення програмно-інструментальних засобів підтримки сертифікації, буде створено фонд нормативних документів Головного центру сертифікації та акредитації, будуть підготовлені до акредитації та акредитовані Головний центр сертифікації та акредитації на базі УкрНЦ РІТ, ВЦ СОФТ-РЕЙТИНГ та регіонального центру.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.253.11

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73466 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Шлапак Ю. 
Електронний навчальний посібник як інноваційний вид програмно-педагогічних засобів / Ю. Шлапак // Наук. пр. Нац. б-ки України ім. В.І. Вернадського. - 2014. - Вип. 39. - С. 278-288. - Бібліогр.: 17 назв. - укp.

Висвітлено проблеми вдосконалення форм і змісту підручників, іншої навчальної літератури, зокрема навчальних посібників, з метою забезпечення їх відповідності завданням інформаційної функції, ролі й призначення як основних засобів навчання за умов прискореної комп'ютеризації та поширення електронних технологій. Електронний навчальний посібник, зокрема, є одним із джерел комплектування фондів бібліотек та активно використовуваним ресурсом. Розглянуто електронне навчальне видання як комплексну програмну систему.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.253.11

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70113 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Круглик В. С. 
Семантичні електронні підручники та особливості їх впровадження / В. С. Круглик // Інформ. технології в освіті : зб. наук. пр. - 2013. - Вип. 15. - С. 179-184. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Розглянуто проблеми впровадження електронних підручників. Введено поняття рівнів оцифровки контенту. Введено поняття семантичного підручника. Показано роль електронних підручників та електронних бібліотек в наданні доступу до навчального контенту. Розглянуто питання форматів електронних підручників. Розглянуто передумови та проблеми широкого впровадження та розповсюдження електронних підручників.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.253.11

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73466 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Мосіюк О. О. 
Концепція соціальної освітньої мережі як інноваційного засобу навчання / О. О. Мосіюк // Освіта дорослих: теорія, досвід, перспективи : зб. наук. пр. - 2013. - Вип. 6. - С. 240 – 245 . - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Досліджено походження поняття "соціальна мережа" з точки зору соціальної науки та інформаційно-комп'ютерних технологій. Введено дефініцію "соціальна освітня мережа", визначено користувачів електронного ресурсу, описано концепцію та перелік вимог для створення відповідного сайту.

Исследовано происхождение понятия "социальная сеть" с точки зрения социальной науки и информационно-компьютерных технологий. Введена дефиниция "социальная образовательная сеть", определены пользователи электронного ресурса, описана концепция и перечень требований для создания соответствующего сайта.

The author explores the origins of the concept of “social network” from the point of view of social science, and information and computer technology; introduces the definition of “social education network”, defines the audience of users of electronic resources and describes the concept and the list of requirements for the creation of the site.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.253.11

Рубрики:
  

Шифр НБУВ: Ж73739 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Фіголь Н. М. 
Типологія електронних навчальних видань / Н. М. Фіголь // Наук. зап./Укр. акад. друкарства. - 2015. - № 1. - С. 336-340. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Зроблено спробу типологізувати електронні навчальні видання (ЕНВ) за різноманітними критеріями, оскільки наразі немає єдиної вичерпної класифікації та не розроблено різних класифікацій за окремими критеріями, що ускладнює як навчальний процес, так і процес створення й поширення ЕНВ, адже часто відбувається термінологічна плутанина, підміна понять, коли автори на власний розсуд ідентифікують створене ними видання і таким чином вводять в оману потенційного користувача. Крім того, нерозроблена класифікація ЕНВ ускладнює вироблення оптимальної структури таких видань, і тоді елементи різних ЕНВ змішуються й потрапляють в одне видання. Оскільки автори не можуть чітко відповісти на питання, що створюють, то й дидактичної мети врешті-решт досягти не вдається. Розкрито схеми уникнення термінологічного хаосу, адже лише стрункість термінологічного апарату робить наукову галузь розвиненою.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч617.167.4с51 + Ч311.253.11

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70173 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Антонюк Д. С. 
Електронні засоби навчання: сутність поняття та їх класифікація / Д. С. Антонюк // Фіз.-мат. освіта. - 2019. - № 3. - С. 12-18. - Бібліогр.: 16 назв. - укp.

Використані цифрові технології в освіті на сьогоднішній день постає однією з найбільш важливих тенденцій розвитку освітнього процесу у світі. Такі технології дозволяють зробити навчальний процес якіснішим та цікавішим, адже використовуючи медіа- та інтерактивні засоби вчитель може зацікавити учнів, впроваджуючи різні методи роботи у класі: методу проектів, дослідницько-пошукової роботи, розвивальних навчальних ігор тощо. Це призводить до проблеми розробки та впровадження електронних засобів навального призначення, оскільки така форма представлення навчального матеріалу є зручною альтернативою на противагу традиційним паперовим підручникам, адже вона дає можливість доповнити освітній процес ілюстративними та інтерактивними елементами. Проведено аналіз поняття "електронні засоби навчання", та здійснено огляд наявних класифікацій електронних засобів навчального призначення. Застосовано такі методи: теоретичні - аналіз, порівняння, систематизація та узагальнення наукових, науково-технічних, науково-популярних та прикладних джерел з проблеми дослідження. Наведено різні підходи до класифікації електронних засобів навчання: за методичним призначенням (Д. В. Чернилевський), за призначенням та рівнем технологічної складності (М. П. Шишкіна, Т. Л. Петровська), за відокремленими педагогічними завданнями (О. І. Башмаков), у відповідності до класів (Ю. Г. Лободи), за роллю в навчальному процесі (Р. П. Шевчук), за спрямуванням (М. Ф. Бирка), за призначенням (В. М. Дем'яненко, Г. П. Лаврентьєва, М. П. Шишкіна). Розглянуто вимоги, що ставляться до електронних засобів навчального призначення в процесі їх розробки. Висновки: аналіз наявних тлумачень поняття "електронні засоби навчання" надав змогу підсумувати, що однозначного тлумачення немає, тому було прийнято рішення взяти за основу поняття, що визначене в положенні про порядок організації та проведення апробації електронних засобів навчального призначення для загальноосвітніх навчальних закладів. У подальшому планується запропонувати власну класифікацію електронних засобів навчання економічного спрямування.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.253.11

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж101424 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Пришляк А. 
Інформаційна система формування персональних освітніх траєкторій в галузі ІТ / А. Пришляк, Н. Е. Кунанець, В. Пасічник // Вісн. Нац. ун-ту "Львів. політехніка". - 2020. - Вип. 7. - С. 42-50. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Проаналізовано процеси розвитку освітньої галузі на етапах середньої та вищої освіти. Запропоновано створити інтелектуальну рекомендаційну систему для формування персональних освітніх траєкторій. Вибір майбутнього фаху зазвичай залежить від великої кількості найрізноманітніших чинників, але в основі процедур ухвалення відповідних рішень покладено середній рівень успішності здобувача освіти у певних предметних областях. Такий процес супроводжується аналізом таких чинників, як особисті вподобання, майбутні перспективи та комплекс соціокомунікаційних параметрів. Запропонована система повинна враховувати ризики та здійснювати пошук оптимальних шляхів формування ефективної освітньої траєкторії. Успішне функціонування системи істотно залежить від рівня реалізації автоматизованого інформаційно-технологічного комплексу, який створюється для забезпечення потреб у формуванні освітнього менеджменту, який покликаний забезпечувати її повними та актуальними даними для коректного виконання нею відповідних завдань. Опрацювання великих обсягів інформації як правило передбачає обов'язкове використання "великих даних" із метою якомога повнішого та поглибленого аналізу та дослідження зазначеної проблеми.


Індекс рубрикатора НБУВ: З97р + Ч311.253.11

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж29409/А Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського