2. |
Мардарова І. К. Використання комп'ютерних технологій як засобу організації пізнавальної діяльності дітей дошкільного віку / І. К. Мардарова // Наша шк.. - 2010. - № 5/6. - С. 53-56. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.У контексті підготовки майбутніх педагогів до організації пізнавальної діяльності визначено сутність понять "пізнання" та "пізнавальна діяльність", проаналізовано основні характеристики пізнавальної діяльності дітей. З метою з'ясування доцільності використання комп'ютерних технологій навчання в дошкільному навчальному закладі (ДНЗ) розглянуто особливості організації пізнавальної діяльності дітей дошкільного віку за умов ДНЗ. Визначено основні вимоги до організації комп'ютерно-ігрового комплексу в ДНЗ. Підсумовано, що комп'ютерні технології можуть бути застосовані в якості засобу розвитку пізнавальної сфери дошкільників. В контексте подготовки будущих педагогов к организации познавательной деятельности определена сущность понятий "познание" и "познавательная деятельность", проанализированы основные характеристики познавательной деятельности детей. С целью выяснения целесообразности использования компьютерных технологий обучения в дошкольном учебном заведении (ДУЗ) рассмотрены особенности организации познавательной деятельности детей дошкольного возраста в условиях ДУЗ. Определены основные требования к организации компьютерно-игрового комплекса в ДУЗ. Подытожено, что компьютерные технологии могут быть применены в качестве средства развития познавательной сферы дошкольников. In the article discusses the peculiarities of organization of children's cognitive activities of preschool institution are described. The author analyzed the concepts of "cognition" and "cognitive activity", charactered cognitive activity of preschoolers, considers an capacity of using IT technologic as the method of organization of children's cognitive activity. Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.384
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж21367 Пошук видання у каталогах НБУВ
|
3. |
Павлюк Т. Комп'ютерні програми та ігри в дошкільному навчальному закладі, їх класифікація / Т. Павлюк // Нова пед. думка. - 2009. - № 4. - С. 95-97. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.Обгрунтовано доцільність використання комп'ютерних програм та ігор у дошкільному навчальному закладі. Зазначено, що граючись у комп'ютерні ігри, діти краще розвиваються, набагато легше опановують різні навчальні дисципліни, розпізнають предмети, а також що комп'ютер розширює уявлення дитини про навколишній світ, розвиває мислення, уяву, мовлення, збагачує словниковий запас тощо. За результатами аналізу найбільш популярних комп'ютерних ігор, що можуть бути цікавими та корисними для дітей старшого дошкільного віку, ігри класифіковано за метою (розвивальні, навчальні, діагнозувальні, розважальні), за інтерфейсом (рольові, нерольові), за жанром гри (адвентурні, стратегії, аркади, стимулятори, логічні, 3D-action, азартні), за кількістю гравців (одиночні, групові). Підсумовано, що застосування в практиці дитячого садка навчальних і розвивальних програм допомагає дитині виконувати різноманітні завдання, контролювати, аналізувати свої дії, виправляти помилки. Обоснована целесообразность использования компьютерных программ и игр в дошкольном учебном заведении. Указано, что, играя в компьютерные игры, дети лучше развиваются, намного легче осваивают различные учебные дисциплины, распознают предметы и т.п., что компьютер расширяет представления ребенка об окружающем мире, развивает мышление, воображение, речь, обогащает словарный запас и т.д. По результатам анализа наиболее популярных компьютерных игр, которые могут быть интересными и полезными для детей старшего дошкольного возраста, игры классифицированы по целям (развивающие, обучающие, диагностические, развлекательные), по интерфейсу (ролевые, неролевые), по жанру игры (адвентурные, стратегии, аркады, стимуляторы, логические, 3D-action, азартные), по количеству игроков (одиночные, групповые). Подытожено, что применение в практике детского сада учебных и развивающих программ помогает ребенку выполнять разнообразные задания, контролировать, анализировать свои действия, исправлять ошибки. The article is devoted the problem of application of the computer programs and games in the pedagogical process of preschool educational establishments. The more frequent all utilized classifications of the computer programs are resulted classifications of the computer programs are resulted, their generation is carried out. Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.384
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж22868 Пошук видання у каталогах НБУВ
|
6. |
Лаврентьєва Г. П. Пропедевтика навчання основ інформатики у старшому дошкільному і молодшому шкільному віці [Електронний ресурс] / Г. П. Лаврентьєва // Інформ. технології і засоби навчання : [електрон. журн.]. - 2013. - № 3. - С. 22-35. - Бібліогр.: 18 назв. - укp. - Режим доступу: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/849/623Висвітлено питання пропедевтики навчання основ інформатики у старшому дошкільному і молодшому шкільному віці. Розкрито принципи, концептуальні засади, механізми реалізації безперервного навчання основ інформатики. Досліджено процеси й особливості використання й упровадження ІКТ у навчально-виховному процесі для дітей дошкільного віку. Визначено чинники, які впливають на ефективність навчання і безпечне використання комп'ютерної техніки, які є суттєвими для збереження здоров'я дітей дошкільного віку. Викладено методичні поради і психолого-педагогічні вимоги до організації навчального середовища, забезпечення психологічного комфорту дитини у використанні комп'ютерних розвивальних ігрових і навчальних засобів, що є суттєвими для здійснення пропедевтики навчання інформаційних технологій. Освещены вопросы пропедевтики обучения основам информатики в старшем дошкольном и младшем школьном возрасте. Раскрыты принципы, концептуальные основы, механизмы реализации непрерывного обучения основам информатики. Исследованы процессы и особенности использования и внедрения ИКТ в учебно-воспитательный процесс детей дошкольного возраста. Определены факторы, влияющие на эффективность обучения и безопасное использование компьютерной техники, существенные для сохранения здоровья детей дошкольного возраста. Изложены методические советы и психолого-педагогические требования к организации учебной среды, направленные на обеспечение психологического комфорта ребенка при использовании компьютерных развивающих игровых и учебных средств, существенные при проведении пропедевтики обучения информационным технологиям. This article highlights the propaedeutic of ICT basics learning in preschool and early school years. It reveals the principles, conceptual frameworks, mechanisms of continuous propaedeutic of learning of ICT basics. It investigates the processes and characteristics of the use and application of ICT in the educational process of children of preschool age. The factors that influence the effectiveness of training and safe use of computer technology that essential to health preservation of preschool children are identified. Methodological advice and psychological and pedagogical requirements for the educational environment, providing psychological comfort of a child being essential for propaedeutic of ICT learning are outlined. Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.384
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж Пошук видання у каталогах НБУВ
|