Павелко В. В. Формування знань і умінь молодших школярів у процесі навчання засобами наочності і моделювання : автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.09 / В. В. Павелко; Ін-т педагогіки АПН України. - К., 2009. - 20 c. - укp.
Уперше досліджено вплив засобів наочності та моделювання на рівень навчальних досягнень молодших школярів. Уточнено дидактичні умови ефективного використання засобів наочності та моделювання й обгрунтовано необхідність їх систематичного застосування у навчальному процесі. Обгрунтовано зміст принципу наочності у контексті його зв'язку з моделюванням на сучасному етапі розвитку дидактичної науки. Удосконалено систему відбору засобів наочності у поєднанні з моделюванням з урахуванням психолого-дидактичних умов і змісту матеріалу. Зроблено висновок, що систематичне застосування засобів наочності та моделювання у процесі навчання з дотриманням запропонованих дидактичних умов забезпечує формування свідомих і міцних знань і вмінь молодших школярів.