Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Книжкові видання та компакт-диски (5)Журнали та продовжувані видання (3)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч435.1$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 7
Представлено документи з 1 до 7

      
Категорія:    
1.

Сак Т. 
Психологічний супровід учнів із затримкою психічного розвитку в інклюзивному класі (діагностичний напрям) / Т. Сак // Дефектологія. - 2009. - № 1. - С. 16-19. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Розкрито труднощі, які перешкоджають дитині із затримкою психічного розвитку (ЗПР) інтегруватися у масовому класі: пов'язані зі зниженим інтенсивним розвитком, педагогічною занедбаністю, з несформованістю у дитини із ЗПР мотивації до навчання, пов'язані з недостатньою саморегуляцією. Запропоновано схему дослідження інтелектуальної та мотиваційної сфер саморегуляції та особистості дитини з ЗПР, яка включає п'ять блоків, зокрема: історію розвитку дитини (анкетні дані, загальні відомості про умови розвитку до і після народження; розвиток до трьох років; розвиток у дошкільному віці та у молодшому шкільному віці); дослідження пізнавальної діяльності; дослідження саморегуляції; дослідження ставлення батьків до дитини. Окреслено напрями корекції психічного розвитку дитини, серед яких, консультативна та просвітницька робота з вчителями, які працюють в інтегрованому класі.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.1 + Ю948.25

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Докучина Т. О. 
Створення ситуації успіху в навчально-виховній роботі з розумово відсталими дітьми молодшого шкільного віку : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.03 / Т. О. Докучина; Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - К., 2013. - 18 c. - укp.

Досліджено проблему створення ситуації успіху у навчально-виховній роботі з розумово відсталими учнями молодших класів з метою формування позитивного ставлення до успіху. Проаналізовано стан проблеми у загальній та спеціальній психолого-педагогічній літературі, з'ясовано актуальність та недостатність дослідження у корекційній педагогіці. Здійснено теоретичний аналіз методів стимулювання до досягнення успіху у навчально-виховній діяльності, поняття успіху, ситуації успіху, визначено поняття ставлення до успіху та чинники, що впливають на його формування, а також особливості стимулювання розумово відсталих учнів до досягнення успіху у навчально-виховній діяльності. Визначено критерії, показники та типи ставлення до успіху розумово відсталих учнів молодших класів. Визначено стан проблеми у практиці спеціальної школи, що показав відсутність цілісного педагогічного впливу на учнів з метою стимулювання до досягнення успіху. Розроблено й апробовано педагогічні умови створення ситуації успіху у навчально-виховній роботі з розумово відсталими учнями молодших класів. Аналіз проведеного дослідження підтвердив результативність педагогічних умов створення ситуації успіху з метою формування позитивного ставлення до успіху у навчально-виховній роботі з розумово відсталими учнями молодших класів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА403987 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Ляшко В. 
Індивідуальний стиль діяльноті: особливості прояву та передумови становлення у школярів із інтелектуальним порушеннями / В. Ляшко, О. Хохліна // Дефектологія. Особлива дитина: навчання і виховання. - 2013. - № 3. - С. 38-43. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Розкрито загальні та специфічні закономірності розвитку розумово відсталих (РВ) дітей та їхній індивідуальний стиль діяльності (ІСД), зумовлений особливостями нервової системи. Наведено результати емпіричного дослідження ІСД у РВ учнів. Одержано дані про рівні та типи сформованості ІСД в учнів, про ефективність виконання учнями трудового завдання, сформованість пізнавальних психічних процесів в учнів наведено у таблицях. Встановлено, що найвищі дані отримали діти з неускладненою формою олігофренії. Співвідношення даних щодо типів, рівнів сформованості ІСД та типів нервової системи в учнів також подано у таблиці.

Раскрыты общие и специфические закономерности развития умственно отсталых (УО) детей и их индивидуальный стиль деятельности (ИСД ), обусловленный особенностями нервной системы. Приведены результаты эмпирического исследования ИСД у РО учащихся. Данные об уровнях и типах сформированности ИСД у учащихся, об эффективности выполнения учащимися трудового задания, о познавательных психических процессах учащихся приведены в таблицах. Установлено, что высокие данные получили дети с неосложненной формой олигофрении. Соотношение данных относительно типов, уровней сформированности ИСД и типов нервной системы у учащихся также приведены в таблице.

Revealed general and specific patterns of development of mentally retarded ( RO ) children and their individual style of activity ( ISD ) , due to the peculiarities of the nervous system . The results of empirical research at PO ISD students. The data on the levels and types of formation ISD students , about the effectiveness of the students' labor tasks of cognitive mental processes of students are presented in three tables . Found that high data received by children with uncomplicated oligophrenics minutes . Ratio data on the types , levels and types of formation ISD nervous system students are given in the fourth table.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Макарчук Н. 
Специфіка впливу психічних процесів на особистісну саморегуляцію підлітків із порушеннями розумового розвитку / Н. Макарчук // Дефектологія. Особлива дитина: навчання і виховання. - 2013. - № 4. - С. 33-40. - Бібліогр.: 13 назв. - укp.

Подано результати діагностики психічних процесів, що забезпечують функціонування саморегуляції у підлітків з порушеннями розумового розвитку.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Хохліна О. 
Теоретичні засади удосконалення змісту освіти школярів із порушеннями інтелекту на перетині століть / О. Хохліна // Особлива дитина: навчання і виховання. - 2014. - № 2. - С. 28-37. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Розглянуто основні теоретичні засади досліджень, спрямованих на реформування освіти розумово відсталих дітей. Визначено позиції, що виступають концептуальними положеннями щодо удосконалення змісту навчання у допоміжній школі. Зазначено, що ці теоретичні позиції знайшли відображення у розроблених навчальних програмах для допоміжної школи, підручниках нового покоління, навчально-методичних посібниках, дисертаційних дослідженнях. Акцентовано увагу на одному із напрямів розв'язання проблеми удосконалення освітнього процесу в допоміжній школі - розробці 12-бальної системи оцінювання навчальних досягнень розумово відсталих учнів початкових класів. Виокремлено змістовий, операційно-організаційний та емоційно-мотиваційний компоненти діяльності розумово відсталої дитини як показники ефективності освітнього процесу ("педагогічні ефекти") у допоміжній школі. Наголошено, що ці показники було покладено в основу розробленої системи оцінювання навчальних досягнень учнів та їх моральної вихованості, а саме в основу визначення рівнів навчальних і виховних досягнень та критеріїв їх оцінювання. Зроблено висновок, що наведені у статті положення стали теоретичними засадами розв'язання основних теоретичних та прикладних завдань, що стояли перед корекційною педагогікою та спеціальною психологією на межі століть.

Рассмотрены теоретические основы исследований, направленных на реформирование образования умственно отсталых детей. Определены позиции, выступающие в качестве концептуальных положений по совершенствованию содержания обучения во вспомогательной школе. Указано, что эти теоретические позиции нашли отражение в разработанных учебных программах для вспомогательной школы, учебниках нового поколения, учебно-методических пособиях, диссертационных исследованиях. Акцентировано внимание на одном из направлений решения проблемы совершенствования образовательного процесса во вспомогательной школе - разработке 12-балльной системы оценивания учебных достижений умственно отсталых учеников начальных классов. Выделены содержательный, операционно-организационный и эмоционально-мотивационный компоненты деятельности умственно отсталого ребенка как показатели эффективности образовательного процесса ("педагогические эффекты") во вспомогательной школе. Отмечено, что эти показатели были положены в основу разработанной системы оценки учебных достижений учащихся и их нравственной воспитанности, а именно в основу определения уровней учебных и воспитательных достижений и критериев их оценки. Сделан вывод, что приведенные в статье положения стали теоретическими основами решения основных теоретических и прикладных задач, стоящих перед коррекционной педагогикой и специальной психологией на рубеже веков.

This paper discusses the theoretical basis of reforming educational content for children with intellectual disabilities in Ukraine in the late twentieth and early twenty-first century. The conceptual principles of educational standardization of mentally retarded students, improvement of its content, evaluation system of educational effects are introduced. Such principles relied on as a basis of conducted research on the issue and prepare state education standards for elementary level supporting school improvement Basis curriculum, development of criteria for assessment of student achievements, new curricula, textbooks, and so on. These principles were developed on the basis of data about the abilities of children with mental retardation to assimilate the content of learning disciplines and to socialize, scientific knowledge about the characteristics of their development, the limits and specific regarding their use of teaching tools to achieve educational and correctional goals during educational process. The article provides specific theoretical positions for the improvement of the training content for mentally retarded children, the principles of successful evaluation, the general evaluation criteria and levels of academic performance of students on the basis of consideration of forming indicators of structural components during learning activities − semantic, operational, organizational and emotional-motivational.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Проскурняк О. 
Вплив індивідуально-психологічних особливостей на комунікативну діяльність розумово відсталих школярів / О. Проскурняк // Особлива дитина: навчання і виховання. - 2014. - № 2. - С. 75-82. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Розглянуто чинники, які впливають на розвиток комунікативної сфери розумово відсталих школярів, зокрема їх індивідуально-психологічні особливості. Проаналізовано специфіку особистісних якостей таких школярів, їх особистісні типи, показники інтелекту та рівень сформованості їх комунікативної діяльності. Обгрунтовано добір методик вивчення індивідуально-психологічних особливостей школярів із розумовою відсталістю, а саме: опитувальників Г. Айзенка (вивчення типів темпераменту) та Р. Кеттела (підлітковий варіант), методики В. Русалова (властивості темпераменту). Виявлено відсутність гармонійного типу особистості серед розумово відсталих школярів. Доведено існування серед них різних типів особистості, характеристика яких враховуватиметься в психолого-педагогічному супроводі формування комунікативної діяльності. Розкрито кореляційні зв'язки між індивідуально-психологічними особливостями та рівнями сформованості комунікативної діяльності розумово-відсталих школярів.

Рассмотрены факторы, влияющие на развитие коммуникативной сферы умственно отсталых школьников, в том числе их индивидуально-психологические особенности. Проанализирована специфика личностных качеств таких школьников, их личностные типы, показатели интеллекта и уровень сформированности их коммуникативной деятельности. Обоснован отбор методик изучения индивидуально-психологических особенностей школьников с умственной отсталостью, а именно: опросников Г. Айзенка (изучение типов темперамента) и Р. Кеттела (подростковый вариант), методики В. Русалова (свойства темперамента). Выявлено отсутствие гармоничного типа личности среди умственно отсталых школьников. Доказано существование среди них различных типов личности, характеристика которых должна учитываться в психолого-педагогическом сопровождении формирования коммуникативной деятельности. Раскрыты корреляционные связи между индивидуально-психологическими особенностями и уровнями сформированности коммуникативной деятельности умственно отсталых школьников.

Selection of techniques for studying of individual and psychological features of mentally retarded school students is grounded, intelligence indicators are analyzed, types of temperament and formation of the personality are studied. For studying the personal special features were used the questionnaires G. Ayzenka (study of the types of temperament), R. Kettela (teenage version), the property of temperament employing the procedure of V. Rusalov. Correlation between individual and psychological features and levels of formation of communicative activity in mentally retarded students are analyzed.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Родименко І. 
Принципи психолого-медико-педагогічного обстеження дітей / І. Родименко // Особлива дитина: навчання і виховання. - 2015. - № 1. - С. 72-78. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Визначено оптимальні умови соціалізації дитини з порушеннями психофізичного розвитку, порушено питання щодо принципів і процедури комплексного психолого-медико-педагогічного обстеження. Розглянуто принципи діагностичної діяльності ПМПК, які стосуються її результатів, тобто прийняття рішень щодо типу дизонтогенезу дитини, особливостей її розвитку, рекомендованого освітнього маршруту тощо. Досліджено деотологічні принципи (професійно-етичні) : компетентність, незаподіяння шкоди, неупередженість тощо, які обєднані в принцип гуманізму та деонтологічної досконалості діяльності. Констатовано, що принципи утворюють певну систему і мають аналізуватися у нерозривній єдності. Зазначено, що один і той самий принцип, який належить до певного компоненту діагностичної діяльності, може охоплювати вимоги до інших її складових. Зроблено висновок, що принцип об’єктивності імпліцитно присутній у діяльнісних і процедурних аспектах діагностики; принцип індивідуального підходу стосується не лише змісту діяльності, а й її результатів.

Определены оптимальные условия социализации ребенка с нарушениями психофизического развития, поставлены вопросы о принципах и процедуре комплексного психолого-медико-педагогического обследования. Рассмотрены принципы диагностичной деятельности ПМПК, касающиеся ее результатов. то есть принятие решений относительно типа дизонтогенеза ребенка, особенностей его развития, рекомендованного образовательного маршрута и т. п. Исследованы деотологичные принципы (профессионально-этические): компетентность, непричинение вреда, беспристрастность и т.п., объединенные в принцип гуманизма и деонтологической совершенства деятельности. Констатировано, что принципы образуют определенную систему и должны анализироваться в неразрывном единстве. Отмечено, что один и тотже принцип, который принадлежит к определенному компоненту диагностической деятельности, может включать требования к другим ее составляющим. Сделан вывод, что принцип объективности имплицитно присутствует в деятельностных и процедурных аспектах диагностики; принцип индивидуального подхода касается не только содержания деятельности, но и ее результатов.

In order to determine the optimal conditions of socialization of the child with delay of psychological-medical-pedagogical analysis. The author considers the principles of diagnostic active of PMPC, which concern its results, that is a decision on the type of child’s dysontogenesis, especially its development, the recommended educational route etc.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського