Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (1)Книжкові видання та компакт-диски (11)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч437.93$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 16
Представлено документи з 1 до 16

      
Категорія:    
1.

Стрілецька С. В. 
Корекція дисграфічних помилок англійського письма в учнів молодших класів : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.03 / С. В. Стрілецька; Ін-т спец. педагогіки НАПН України. - К., 2010. - 21 c. - укp.

Розглянуто науково-теоретичні підходи в англомовній і вітчизняній літературі до вивчення проблеми дисграфії. Досліджено сучасні педагогічні та методичні прийоми корекції дисграфічних помилок і проведено аналіз основних напрямів навчання письма англійської мови як іноземної. Встановлено, що для подолання дисграфії першочерговим завданням є застосування педагогічних прийомів, які передбачають глибоку індивідуальну роботу педагогів і батьків з дитиною та спрямовані на усвідомлення нею своїх здібностей, віру у власні можливості. Визначено особливості дисграфічних помилок у письмових роботах учнів молодших класів, виділено та класифіковано типові та найчисленні серед орфографічних і графічних помилок. Запропоновано методику корекції дисграфічних помилок англійського письма із застосуванням спеціальних педагогічних і методичних прийомів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч437.93 + Ш143.21-917.38

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА375901 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Дегтяренко Т. В. 
Нейропсихологічні аспекти порушень письмової мови у молодших школярів / Т. В. Дегтяренко, О. І. Бербега // Наука і освіта. - 2006. - № 3/4. - С. 145-149. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Проаналізовано порушення письмової мови в молодших школярів. Акцентовано увагу на актуальності розробки проблеми профілактики дисграфії у дітей дошкільного віку. Висвітлено психофізіологічні механізми формування навичок письма в дітей і нейропсихологічні аспекти дисграфії.

Проанализированы нарушения письменной речи у младших школьников. Акцентировано внимание на актуальности разработки проблемы профилактики дисграфии у детей дошкольного возраста. Рассмотрены психофизиологические механизмы формирования привычек письма у детей и нейропсихологические аспекты дисграфии.

The article deals with the infringements of a written language at younger schoolboys. The attention to urgencies of development of a problem of preventive maintenance of disgraphy at children of preschool age is stressed. It is described psychophysiologic mechanisms of formation of habits of the letter at children and нейропсихологічні aspects of disgraphy.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч437.41 + Ч437.42 + Ч437.93

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Бербега Е. И. 
Оценка речового направления у старших дошкольников и основные направления коррекционно-профилактической работы по предупреждению дисграфии / Е. И. Бербега // Наука і освіта. - 2006. - № 3/4. - С. 143-145. - Библиогр.: 7 назв. - рус.

Висвітлено актуальність розробки проблеми профілактики дисграфії в дітей дошкільного віку. Розглянуто конкретні методичні рекомендації, щодо виявлення, та усунення передумов її розвитку до початку навчання дитини грамоті. Наведено сучасні розробки стосовно критеріїв оцінювання мовного розвитку дитини. Зазначено основні напрямки проведення корекційної профілактичної роботи з дітьми дошкільного віку з метою запобігання дисграфії.

Освещена актуальность разработки проблемы профилактики дисграфии у детей дошкольного возраста. Рассмотрены конкретные методические рекомендации по выявлению и устранению предпосылок ее развития до начала обучения ребенка грамоте. Приведены современные разработки по критериям оценки языкового развития ребенка. Указаны основные направления проведения коррекционной профилактической работы с детьми дошкольного возраста с целью предупреждения дисграфии.

The article deals with the the urgency of development of a problem of preventive maintenance of disgraphy at children of preschool age. Concrete methodical recommendations, both on revealing, and on elimination of preconditions of its development prior to the beginning of training the child to the letter are considered. Modern development by criteria of an estimation of language development of the child are resulted. The basic directions of carrying out of correctional preventive work with children of preschool age are specified with the purpose of the prevention of disgraphy.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч437.41 + Ч437.93

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Бербега Е. И. 
Основные этапы проведения адекватной логопедической коррекции у детей старшего дошкольного возраста для профилактики развития дисграфии / Е. И. Бербега // Наука і освіта. - 2008. - № 6. - С. 12-15. - Библиогр.: 6 назв. - рус.

По результатам проведенного комплексного нейропсихологического обследования детей старшего дошкольного возраста выявлены группы риска в отношении возможных трудностей обучения письму (дисграфии). Разработаны методологические подходы к проведению адекватной логопедической коррекции на занятиях в логопедических и общеобразовательных группах для предупреждения развития дисграфии.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч437.41 + Ч437.93

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Дегтяренко T. B. 
Предпосылки развития дисграфии у детей старшего дошкольного возраста / T. B. Дегтяренко, Е. И. Бербега // Наука і освіта. - 2008. - № 6. - С. 36-42. - Библиогр.: 12 назв. - рус.

В ходе реализации комплексного нейропсихологического обследования, адаптированного к 5 - 6 лет. возрасту, и разработки критериальной оценки состояния основных компонентов речевого развития и перцептивно-когнитивных функций у старших дошкольников выявлены нарушения вербальных и невербальных функций у детей старшего дошкольного возраста, которые являются предпосылками развития дисграфии. Результаты проведенных исследований могут быть использованы для разработки индивидуально ориентированных адекватных методов проведения коррекционной работы по предупреждению специфических нарушений письма у детей.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч437.41 + Ч437.93

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Дегтяренко Т. В. 
Реализация комплексного подхода по коррекции нарушений речевых и неречевых психических функций у детей старшего дошкольного возраста для профилактики дисграфии / Т. В. Дегтяренко, Ю. А. Тубычко // Наука і освіта. - 2011. - № 4. - С. 127-131. - Библиогр.: 4 назв. - рус.

Рассмотрена проблема профилактики нарушений письменной речи у детей старшего дошкольного возраста с речевыми нарушениями. Предложен комплекс коррекционной логопедической работы, направленный на устранение предпосылок развития нарушений письменной речи. Представлены результаты экспериментального исследования, направленного на профилактику развития дисграфии у детей старшего дошкольного возраста с речевыми нарушениями.

Розглянуто проблему профілактики порушень письмового мовлення у дітей старшого дошкільного віку з мовленнєвими порушеннями. Запропоновано комплекс корекційної логопедичної роботи, що спрямований на ліквідацію передумов розвитку порушень письмової мови. Представлено результати експериментального дослідження, спрямованого на профілактику розвитку дисграфії у дітей старшого дошкільного віку з мовленнєвими порушеннями.

The problem of preventing violations of writing for children preschool age with speech disorders. A set of corrective speech therapy, aimed at addressing the prerequisites for the development of written language disorders. The results of experimental studies aimed at preventing the development of dysgraphia in children older preschool children with speech disorders.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч437.93

Рубрики:
  

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Момотак Т. П. 
Подолання дизграфії у дітей молодшого шкільного віку / Т. П. Момотак // Пед. вісн.. - 2009. - № 1. - С. 61-62. - Бібліогр.: 2 назв. - укp.

Охарактеризовано симптоматику дизграфії, висвітлено її причини і вплив на нервово-психічні та мовленнєві розлади у дітей. Розглянуто методику виправлення деяких мовленнєвих недоліків дітей-логопатів за допомогою занять на комп'ютері. Наведено окремі правила роботи за комп'ютером для різних вікових груп дітей. Зазначено, що робота у текстовому редакторі може використовуватися вчителями початкових шкіл для запобігання та виправлення письмових недоліків дітей-логопатів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч437.93

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж100396 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Пригода З. С. 
Корекція дизорфографій в учнів 5 - 6 класів з тяжкими порушеннями мовлення : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.03 / З. С. Пригода; НАПН України, Ін-т спец. педагогіки. - Київ, 2014. - 19 c. - укp.

Досліджено проблему подолання та корекції дизорфографічних помилок у школярів V - VI класів, що навчаються у спеціальних ЗОШ для дітей із тяжкими порушеннями мовлення. Розроблено психолінгвопедагогічну модель орфографічної навички, на основі якої обгрунтовано та розроблено методику діагностики стану сформованості структурних компонентів зазначеної навички. Виявлено типи дизорфографічних помилок, що спостерігаються у писемній продукції учнів із тяжкими порушеннями мовлення, які навчаються у V - VI класах, та з'ясовано їх психологічні механізми. З урахуванням структурних компонентів орфографічної навички та виявлених психологічних механізмів розроблено, відповідно до структури дефекту, методику корекційно-попереджувального навчання спрямованого на подолання недоліків опанування морфологічним принципом письма.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч437.93

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА406515 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Тубичко Ю. О. 
Нейропсихологічна діагностика основних компонентів мовленнєвого розвитку і перцептивно-когнітивних функцій в дітей старшого дошкільного віку / Ю. О. Тубичко // Наука і освіта. - 2013. - № 1/2. - С. 222-225. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Проведено нейропсихологічне обстеження дітей старшого дошкільного віку (36 дітей шестилітнього віку з нормальним мовленнєвим розвитком і 61-на дитина логопедичних груп), спрямоване на виявлення схильності до дисграфії. Наведено діагностичний комплекс методик для оцінки стану мовленнєвого розвитку і перцептивно-когнітивних функцій дітей. На основі компаративного аналізу показано недостатню сформованість мовленнєвого розвитку у дітей логопедичних груп, зокрема: низький рівень готовності до мовного аналізу і синтезу, наявність недиференційованих знань про мовленнєву дійсність, нерозчленовану нездатність відокремлювати звуковий образ від знання слів. Виявлено у цих дітей недосконалість лексико-граматичної будови мовлення. Розроблено комплекс нейропсихологічного обстеження мовленнєвого стану і перцептивно-когнітивних функцій, який доцільно використовувати для виявлення дітей, схильних до розвитку дисграфії; критеріального оцінювання, яке надає можливість диференціювати ступінь порушень мовленнєвих і перцептивно-когнітивних функцій у дітей цієї вікової категорії.

Проведено нейропсихологическое обследование детей старшего дошкольного возраста (36 детей шестилетнего возраста с нормальным речевым развитием и 61 ребенок логопедических групп), направленное на выявление склонности к дисграфии. Изложен диагностический комплекс методик для оценки состояния речевого развития и перцептивно-когнитивных функций детей. На основе компаративного анализа показана недостаточная сформированность речевого развития у детей логопедических групп, в частности: низкий уровень готовности к языковому анализу и синтезу, наличие недифференцированных знаний о речевой действительности, нерасчлененность и неспособность отделять звуковой образ от знания слов. Выявлено у этих детей несовершенство лексико-грамматического строя речи. Разработан комплекс нейропсихологического обследования речевого состояния и перцептивно-когнитивных функций, который целесообразно использовать для выявления детей, склонных к развитию дисграфии; критериальные оценки дают возможность дифференцировать степень нарушений речевых и перцептивно-когнитивных функций у детей этой возрастной категории.

The article demonstrates some results of criterion estimation of the basic components of speech development and perceptive-cognitive functions of senior preschoolers without speech violations and the ones from speech therapy groups. These results allowed finding out factors and risk groups of development of dysgraphy and enabled developing basic directions in prophylactic work aimed at its preventing.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч437.93

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Кшановська В. О. 
Змішана форма дисграфії та шляхи її подолання / В. О. Кшановська // Вісн. Кам'янець-Поділ. нац. ун-ту ім. І. Огієнка. Корекц. педагогіка і психологія. - 2014. - Вип. 5. - С. 186-192. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Проаналізовано основні види порушення писемного мовлення молодших школярів. Розглянуто приклади специфічних помилок на рівні букви і складу, на рівні слова, на рівні речення і словосполучення. Рекомендовано методику проведення логопедичних занять у такій послідовності: І етап – подолання недоліків фонетичної сторони мовлення, ІІ етап – ліквідація прогалин в розвитку лексики і граматичної будови мовлення, ІІІ етап – розвиток і вдосконалення зв’язного мовлення.

Проанализированы основные виды нарушения письменной речи младших школьников. Рассмотрены примеры специфических ошибок на уровне буквы и слога, на уровне слова, на уровне предложения и словосочетания. Рекомендована методика проведения логопедических занятий в такой последовательности : I этап – преодоление недостатков фонетической стороны речи, II этап – ликвидация пробелов в развитии лексики и грамматического строя речи, III этап – развитие и совершенствование связной речи.

On the basis of the diagnosis carried out by the author, there are analyzed the main types of violation of the written speech of primary school students. There are examined examples of specific errors at the level of the letter and syllable, the word, the sentence and the word combinations. It is recommended methodology speech therapy classes in the following order: I stage is to overcome the defects of the phonetic aspect of speech, II stage is closing the gap in the vocabulary and grammatical structure of speech development, III stage is the development and improvement of coherent speech.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч437.93

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73535 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Марценюк О. В. 
Особливості формування лексико-граматичної сторони мовлення у дітей старшого дошкільного віку із ЗНМ / О. В. Марценюк // Вісн. Кам'янець-Поділ. нац. ун-ту ім. І. Огієнка. Корекц. педагогіка і психологія. - 2014. - Вип. 5. - С. 216-221. - укp.

Здійснено теоретико-експериментальне вивчення мовленнєвих порушень у старших дошкільників із ЗНМ ІІІ рівня. Висвітлено зміст і систему занять корекційного навчання у логопедичній групі ДНЗ, спрямованого на формування лексико-граматичної сторони мовлення дітей із ЗНМ.

Осуществлено теоретико-экспериментальное изучение речевых нарушений у старших дошкольников с ОНР III уровня. Освещены содержание и система занятий коррекционного обучения в логопедической группе ДОЗ, направленного на формирование лексико-грамматической стороны речи детей с ОНР.

It is done the theoretical and experimental study of speech disorders of senior preschool children with general speech disorder of the third degree. It is highlighted the content and system of correctional training in speech therapy group directed on formation of lexical and grammatical aspects of speech of children with general speech disorder.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч437.93

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73535 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Микуляк В. П. 
Використання логоритміки на корекційних заняттях / В. П. Микуляк // Вісн. Кам'янець-Поділ. нац. ун-ту ім. І. Огієнка. Корекц. педагогіка і психологія. - 2014. - Вип. 5. - С. 221-227. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Вивчено вплив логопедичної ритміки на розвиток і удосконалення моторики і мовлення дошкільників з мовними порушеннями. Викладено методику проведення логопедичних і логоритмічних занять з дітьми із затримкою мовного розвитку, алалією, заїкуватістю, дизартрією.

Изучено влияние логопедической ритмики на развитие и совершенствование моторики и речи дошкольников с речевыми нарушениями. Изложена методика проведения логопедических и логоритмических занятий с детьми с задержкой речевого развития, алалией, заиканием, дизартрией.

It is learned the effect of speech therapy rhythmics on the development and improvement of the motor skills and speech of preschool children with speech disorders. It is explained the technique of speech therapy work with children with delayed speech development, alalia, stuttering, dysarthria.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч437.93

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73535 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Вакарчук О. Д. 
Корекція порушень писемного мовлення з використанням ігрових прийомів / О. Д. Вакарчук // Вісн. Кам'янець-Поділ. нац. ун-ту ім. І. Огієнка. Корекц. педагогіка і психологія. - 2014. - Вип. 5. - С. 132-139. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Охарактеризовано різні види дисграфій за їх проявами та можливими причинами виникнення. За результатами обстеження сформованості мовленнєвих структур в учнів II–III–IV класів Заставнівської гімназії та Заставнівської ЗОШ І–ІІІ ступенів Чернівецької області зроблені висновки про значну кількість дітей з відставанням у мовленнєвому розвитку, що потребують логопедичної допомоги у спеціальних групах для дітей-дисграфіків. Представлено систему корекційних занять з використанням дидактичних ігор за такими напрямами: розвиток зорово-просторових уявлень; розвиток зорового-буквенного гнозису, зорового аналізу й синтезу; розвиток зорової уваги; розвиток зорового контролю; корекція зорово-моторної координації. Підведено підсумки результатів роботи з учнями-дисграфіками за один рік навчання.

Охарактеризованы различные виды дисграфий за их проявлениями и возможными причинами возникновения. По результатам обследования сформированности речевых структур в учащихся II–III–IV классов Заставнивской гимназии и Заставнивской ООШ I–III степеней Черновицкой области сделаны выводы о значительном количестве детей с отставанием в речевом развитии, нуждающихся в логопедической помощи в специальных группах для детей-дисграфиков. Представлена система коррекционных занятий с использованием дидактических игр по следующим направлениям: развитие зрительно-пространственных представлений; развитие зрительного-буквенного гнозиса, зрительного анализа и синтеза; развитие зрительного внимания; развитие зрительного контроля; коррекция зрительно-моторной координации. Подведены итоги результатов работы с учениками-дисграфиками за один год обучения.

There are characterized different types of dysgraphia, their symptoms and possible causes. According to a survey of speech patterns formation of students of 2–3–4th classes of Zastavna gymnasium and Zastavna school of I-III degrees of the Chernivtsi oblast there are made conclusions about the significant number of children with a speech underdevelopment who need speech therapy assistance for children with dysgraphia. It is presented the system of rehabilitative training with didactic games in the such areas as the development of visual-spatial representations; development of visual and letter gnosis, visual analysis and synthesis; development of visual attention; the development of the visual field; correction of visual and motor coordination.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч437.93

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73535 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Мартинюк З. 
Сучасні підходи до розробки психолінгвістичного інструментарію щодо корекції дизорфографічних порушень письма в учнів молодшої ланки навчання з тяжкими порушеннями мовлення / З. Мартинюк, Т. Слинькова // Навчання і виховання обдар. дитини: теорія та практика : зб. наук. пр. - 2019. - Вип. 1. - С. 56-62. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Наведено психолінгвістичний інструментарій щодо корекції дизорфографічних помилок (ДОП) у письмі учнів із тяжкими порушеннями мовлення (ТПМ), які навчаються в молодших класах. Наукова новизна полягає в розробці сучасних підходів до методики корекції ДОП із позицій психолінгвістичного підходу. Виявлено психолінгвістичні механізми ДОП у зазначеної категорії учнів і визначено неповноцінні ланки в структурі орфографічного дефекту, їх вплив на формування та закріплення в учнів правильного орфографічного письма. Отримані результати впроваджено в педагогічну практику, зокрема в школах для дітей із ТПМ у Київській та інших областях України.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч437.93

Шифр НБУВ: Ж73683 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Тенцер Л. В. 
Діагностика та корекція дисграфії у молодших школярів : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.03 / Л. В. Тенцер; Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. - Київ, 2021. - 19 c. - укp.

Досліджено проблему діагностики та корекції дисграфії у молодших школярів ЗЗСО. Розроблено комплексний підхід до аналізу порушень письма в учнів молодших класів ЗЗСО та розробки змісту корекційно-розвивального комплексу логопедичної роботи, який враховує нейропсихологічну та психолінгвістичну структуру письма, індивідуальну структуру дисграфічного порушення, причини та механізми, що зумовлюють виникнення дисграфічних помилок, когнітивні особливості учнів. На основі створеної діагностичної моделі та методики визначено рівні сформованості навички письма в учнів із дисграфією та структуру дисграфічних порушень у молодших школярів ЗЗСО (причини, мовленнєві та немовленнєві симптоми, механізми дисграфічних фонемо-графічних помилок). Поглиблено та уточнено дані щодо поширеності дисграфії серед учнів ЗЗСО. Теоретично обґрунтовано та розроблено корекційно-розвивальний методичний комплекс логопедичної роботи з подолання дисграфії у молодших школярів ЗЗСО, системна реалізація якого довела його ефективність.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч437.93

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА448641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Журавльова Л. С. 
Комплексна діагностика та корекція мовленнєвого розвитку молодших школярів із дисграфією : автореф. дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.03 / Л. С. Журавльова; Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. - Київ, 2021. - 43 c. - укp.

Комплексно досліджено проблему порушень мовленнєвого розвитку учнів початкових класів із дисграфією. Із позицій поліпарадигмального підходу охарактеризовано мовленнєвий розвиток і здійснено опис його структурно-функціональної моделі. Обґрунтовано структуру та висвітлено процес організації діагностичного етапу дослідження, викладено його зміст; розроблено критерії оцінювання мовленнєвого розвитку дітей із дисграфією. Наведено методику логопедичного скринінгу, поглибленої діагностики мовленнєвого розвитку дітей із дисграфією; визначено типологію мовленнєвого розвитку досліджуваної категорії дітей. Розкрито організаційно-педагогічні засади процесу корекції мовленнєвого розвитку дітей із дисграфією. Визначено компоненти системи комплексної діагностики та корекції мовленнєвого розвитку учнів початкових класів із дисграфією на основі системно-комплексного, культурно-історичного, особистісно орієнтованого, діяльнісного, компетентнісного методологічних підходів. Наведено результати експериментальної перевірки ефективності впровадження експериментальної системи.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч437.93

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА449147 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського