Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Книжкові видання та компакт-диски (2)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч461.211.5$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 9
Представлено документи з 1 до 9

      
Категорія:    
1.

Сліпчишин Л. В. 
Вивчення загальнотехнічних дисциплін у професійно-технічних навчальних закладах: гуманітарно-інтегративний підхід : монографія / Л. В. Сліпчишин. - Л. : Сполом, 2007. - 256 c. - Бібліогр.: с. 164-180. - укp.

На підставі застосування інтегративного підходу висвітлено проблему загальнотехнічної підготовки фахівців машинобудівного профілю у педагогічній теорії. Визначено методологічні та психолого-педагогічні передумови запровадження інтегративного підходу у практику викладання технічних і гуманітарних дисциплін у професійно-технічних навчальних закладах (ПТНЗ). Наведено критерії відбору гуманітарних знань у контексті структури особистості. Запропоновано шляхи здійснення інтеграції знань. Увагу приділено методиці проведення дослідно-експериментальної роботи учнями ПТНЗ з питань матеріалознавства.

На основе применения интегративного подхода освещена проблема общетехнической подготовки специалистов машиностроительного профиля в педагогической теории. Определены методологические и психолого-педагогические предпосылки внедрения интегративного подхода в практику преподавания технических и гуманитарных дисциплин в профессионально-технических учебных заведениях (ПТУЗ). Приведены критерии отбора гуманитарных знаний в контексте структуры личности. Предложены пути осуществления интеграции знаний. Внимание уделено методике проведения опытно-экспериментальной работы учащимися ПТУЗ по вопросам материаловедения.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.211.5 + К5 р(4УКР)2

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА718122 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Лазарєв М. І. 
Розробка інтеграційних моделей у ПТО / М. І. Лазарєв, Н. В. Божко // Проблеми інж.-пед. освіти. - 2008. - № 21. - С. 70-78. - Бібліогр.: 15 назв. - укp.

Проведено функціональний аналіз інтеграційних підходів у ПТО. Розроблено математичні та функціональні моделі інтегрованих професій, навчальних дисциплін і модульних блоків.

Проведен функциональный анализ интеграционных подходов в ПТО. Разработаны математические и функциональные модели интегрированных профессий, учебных дисциплин и модульных блоков.

A functional analysis of integration approaches in vocational training has bees made in the article. There have been developed mathematical and functional models of integrated professions, training disciplines and modular blocks.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.211.5 + Ж.р(4УКР)2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71542 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Козловська І. М. 
Гуманістичні аспекти професійної педагогіки в контексті інтегративного підходу до освіти / І. М. Козловська // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2009. - № 3. - С. 30-45. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

На підставі досліджень з інтеграції технічних і гуманітарних знань, елементів світогляду, творів світової літератури щодо загальнолюдських цінностей на противагу предметному підходу до навчання обгрунтовано доцільність використання інтегративного підходу в процесі гуманізації навчання у професійній школі. Відображено та наведено приклади авторського бачення втілення гуманістичних ідей у зміст навчання.

На основании исследований по интеграции технических и гуманитарных знаний, мировоззрения, произведений мировой литературы относительно общечеловеческих ценностей в противовес предметному подходу к обучению обоснована целесообразность использования интегративного подхода в процессе гуманизации обучения в профессиональной школе. Отражены и приведены примеры авторского видения воплощения гуманистических идей в содержание обучения.

Through research on the integration of technical and human knowledge, the elements of philosophy, the works of world literature on human values as opposed to a substantive approach to learning justified the feasibility of using an integrative approachin the process of humanization of education in vocational schools. Reflected and examples of authorТs vision of the embodiment of humanistic ideas in the content of education. Draw conclusions about the modern school-moralizer, which should become a school-friend, and ideology condescending sermons - in the actual transmission of generations of experience, wisdom, patience, vitality, joy of life.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч464(4УКР)01 + Ч461.211.5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Собко Я. М. 
Професійна дидактика інтегративних курсів як складова педагогічної науки / Я. М. Собко // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2009. - № 3. - С. 52-60. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Визначено поняття інтегрованого курсу, дидактики інтеграційних курсів та обгрунтовано доцільність виділення професійної дидактики інтегративних курсів як важливої галузі професійної педагогіки у контексті проблематики розробки інноваційного змісту професійної освіти. Висвітлено модель інтеграційних курсів, наведених у дослідженні О. Яворука, яку розглянуто цільовим, загальнодидактичним, історичним, функціональним, змістовним, діяльнісним, навчальним, виховним, розвивальним і матеріальним аспектами. Розроблено стандарт інтегративного курсу - виділено інваріантні ознаки та вимоги, які характерні для всіх без винятку інтегративних курсів у професійній освіті.

Определено понятие интегрированного курса, дидактики интеграционных курсов и обоснована целесообразность выделения профессиональной дидактики интегративных курсов как важной области профессиональной педагогики в контексте проблематики разработки инновационного содержания профессионального образования. Освещена модель интеграционных курсов, изложенная в исследовании О. Яворука, которое представлено целевым, общедидактическим, историческим, функциональным, содержательным, деятельностным, учебным, воспитательным, развивающим и материальным аспектами. Разработан стандарт интегративного курса - выделены инвариантные признаки и требования, которые характерны для всех без исключения интегративных курсов в профессиональном образовании.

With the help of research defined the concept of the integrated course, didactics integration course and the expediency of providing vocational didactics integrative courses as an important field of vocational pedagogy in the context of mainstreaming thedevelopment of innovative content of vocational education. Illuminated model of integration courses, as outlined in the study of O. Yavoruka, which represented the target, obschedidakticheskim, historical, functional, informative, activity, teaching, nurturing, developing and material aspects. A standard integrative course Ц color invariant features and requirements that are common to all, without exception, integrative courses in vocational education. It is concluded that the professional didactics integrative courses as appropriate to form an independent branch of knowledge which is structured in a logical pattern: general didactics integrative courses Ц Vocational didactics integrative courses Ц some didactics study specific integrative courses.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.211.5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Євтушенко О. 
Професійне спрямування вивчення математики / О. Євтушенко // Проф.-техн. освіта. - 2008. - № 3. - С. 30-31. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Розглянуто один зі шляхів реалізації практичного та прикладного спрямування у вивченні математики в ПТНЗ - встановлення міжпредметних зв'язків зі спеціальними дисциплінами, що сприяє підвищенню ефективності навчання математики, показує необхідність застосування набутих навичок і вмінь у майбутній професійній діяльності. Зосереджено увагу на прикладних задачах, виконанні практичних робіт, проведенні навчальних екскурсій з урахуванням майбутньої професії випускника училища. Визначено умови, які повинна задовольняти прикладна задача, що виникає поза математикою, але розв'язується математичними засобами. Запропоновано приклади розв'язання прикладних задач (спеціальність - тракторист-машиніст сільськогосподарського виробництва, слюсар-ремонтник, водій автомобіля).


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.211.5 + В1 р22-3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16367 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Оніщенко С. Я. 
Експеримент продовжується / С. Я. Оніщенко // Проф.-техн. освіта. - 2011. - № 4. - С. 34. - укp.

Висвітлено результати експерименту з упровадження курсу "Основи енергоефективності" в навчальний процес Краматорського центру професійно-технічної освіти. Виокремлено апробацію проведення експерименту з поєднання означеного курсу з такими предметами, як: "Основи раціоналізаторства", "Устаткування і технологія зварювального виробництва". Зазначено, що питання енергозбереження в означеному центрі розглядається не тільки під час навчальних занять, а й на виховних годинах та у повсякденному житті закладу.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.211.5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16367 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Божко Н. В. 
Структурування змісту інтегрованого навчального посібника з виробничого навчання / Н. В. Божко // Проблеми інж.-пед. освіти. - 2013. - № 38/39. - С. 67-75. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Теоретично обґрунтовано основні підходи до структури та змісту інтегрованого навчального посібника з виробничого навчання з урахуванням змісту державного стандарту професійно-технічної освіти.

Теоретически обоснованы основные подходы к структуре и содержанию интегрированного учебного пособия по производственному обучению с учетом содержания государственного стандарта профессионально-технического образования.

The author theoretically proved the main approaches to the structure and content of an integrated textbook on apprenticeship training with regard to the content of the state standard of vocational education.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.211.5 + Ч461.215

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71542 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Собко Я. М. 
Теоретико-методичні основи впровадження інтегративних курсів у професійно-технічній освіті : навч.-метод. посіб. / Я. М. Собко; НАПН України, Ін-т проф.-техн. освіти. - Львів : Норма, 2014. - 134 c. - Бібліогр.: с. 132-134 - укp.

Проаналізовано поняттяєвий апарат навчальних курсів, історичний досвід і сучасний стан розробки інтегративних курсів. Теоретично обгрунтовано загальні основи професійної дидактики інтегративних курсів та її теоретико-методологічний аспект. Розроблено концептуальні засади та психолого-педагогічні основи інтегративних курсів у професійно-технічній освіті. Показано можливості формування системи інтегративних курсів у професійно-технічних закладах, моделювання й алгоритмізації інтегративного курсу як педагогічного об'єкта. Висвітлено загальні питання методики інтегративних курсів, їх форми та методи використання у професійно-технічних закладах. Розглянуто організаційні аспекти впровадження інтегративних курсів у таких закладах освіти.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.211.5

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА784220 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Дейнека О. М. 
Методичні засади впровадження інтегрованого навчання загальнотехнічних дисциплін у професійно-технічних училищах / О. М. Дейнека, А. В. Касперський, О. М. Кучменко // Фіз.-мат. освіта. - 2019. - № 2. - С. 29-34. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

На сьогодні, виникла проблема вдосконалення та поглиблення знань випускників загальноосвітніх навчальних закладів, необхідних для подальшої підготовки кваліфікованих фахівців у професійно-технічних навчальних закладів (ПТНЗ). Організаційні методи зорієнтовані на виявлення навчального завдання, що потребує дослідження. Теоретичні методи зорієнтовані на аргументоване та логічно обгрунтоване розв'язання завдання на основі глибокого та всебічного теоретичного аналізу. Методи міждисциплінарного дослідження направлені на сукупність інтегративних способів, спрямованих переважно на стики наукових дисциплін. Запропоновано алгоритм педагогічної діяльності викладача та учнів професійно-технічного училища (ПТУ) за профілем підготовки "Машинобудування та комп'ютерно-інтегровані технології". Визначено аспекти поглибленого аналізу професійно спрямованих знань загальнотехнічних дисциплін на основі курсу фізики. Запропоновано до впровадження в навчальний процес обгрунтованих за змістом і структурою, відкоректованих і апробованих навчальних програм, які направлені на підвищення рівня компетентності випускників ПТНЗ. Наведено основні параметри ефективності запропонованих іновацій на підставі досліджень інтегрованого за змістом навчання. Зроблено висновки, що для поглиблення знань учнів необхідна спеціальна методична робота викладачів-предметників усіх циклів по координації навчально-виховного процесу і забезпеченню єдиних основ в GNE: єдність у змісті, у методах, прийомах і засобах, в організації навчання на основі інтеграційних зв'язків, а створення дидактичних умов, які забезпечують єдність і цілісність навчально-виховного процесу в кожному ПТУ, значною мірою залежить від сумісної роботи інженерно-педагогічного колективу. Впровадження інтегрованого навчання загальнотехнічних дисциплін та фізики у ПТНЗ забезпечує підготовку кваліфікованих спеціалістів із достатнім запасом знань, які будуть використані у разі подальшого навчанні у ВНЗ або під час роботи на виробництві.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.211.5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж101424 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського