Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Книжкові видання та компакт-диски (17)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч461.46$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 16
Представлено документи з 1 до 16

      
Категорія:    
1.

Ничкало Н. Г. 
Проектування процесу професійного навчання у закладах профтехосвіти : монографія / Н. Г. Ничкало, І. А. Зязюн, С. У. Гончаренко, М. Є. Скиба, Л. Б. Лук'янова; Ін-т пед. освіти і освіти дорослих НАПН України. - К.; Хмельниц., 2010. - 335 c. - укp.

Проаналізовано теоретико-методичні засади проектування професійного навчання у закладах профтехосвіти та на виробництві. Наведено науково-методичне забезпечення цього процесу. Увагу приділено фундаменталізації професійної освіти, використанню сучасних педагогічних технологій у ПТНЗ будівельного профілю, проектуванню змісту модульного професійного навчання персоналу на виробництві. Розкрито методологічні засади системи екологічної освіти.

Проанализированы теоретико-методические основы проектирования профессионального обучения в заведениях профтехобразования и на производстве. Дано научно-методическое обеспечение этого процесса. Уделено внимание фундаментализации профессионального образования, использованию современных педагогических технологий в ПТУЗ строительного профиля, проектированию содержания модульного профессионального обучения персонала на производстве. Раскрыты методологические основы системы экологического образования.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.466

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА729680 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Петренко Л. М. 
Аналіз інформації в проектуванні розвитку професійно-технічного навчального закладу / Л. М. Петренко // Наук. зап. Терноп. нац. пед. ун-ту. Сер. Педагогіка. - 2011. - № 3. - С. 35-41. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Висвітлено результати дослідження сутності аналізу соціальної інформації в контексті проектування розвитку професійно-технічного навчального закладу (ПТНЗ). Обгрунтовано, що в управлінській діяльності використовується аналіз як метод наукового пізнання і педагогічний аналіз як функція управління. Визначено, що аналіз соціальної інформації має передувати розробленню педагогічного проекту і є невід’ємною частиною проектування. Наведено методичні рекомендації щодо поетапного використання аналізу соціальної інформації в педагогічному проектуванні.

Представлены результаты исследования сути анализа социальной информации в контексте проектирования развития профессионально-технического учебного заведения (ПТУЗ). Обосновано, что в управленческой деятельности используется анализ как метод научного познания и педагогический анализ как функция управления. Определено, что анализ социальной информации должен предшествовать разработке педагогического проекта и является неотъемлемой частью проектирования. Представлены методические рекомендации по поэтапному использованию анализа социальной информации в педагогическом проектировании.

In the article are highlighted the results of the analysis of social information nature in the planning context of technical development in educational establishment. It is reasoned, that analysis as method of scientific cognition and pedagogical analysis as a management function is used in administrative activity. It is well-proven, that the analysis of social information must be preceded to development of pedagogical project and is inalienable part of planning. Methodical recommendations are presented on the stage-by-stage use of analysis of social information in the pedagogical planning.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.46

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68937 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Макаренко В. В. 
Організаційно-методичне забезпечення гуманізації середньої спеціальної освіти / В. В. Макаренко // Педагогіка та психологія : зб. наук. пр. - 2010. - Вип. 38. - С. 32-37. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Розкрито досвід роботи циклових комісій Харківського радіотехнічного технікуму щодо методичного забезпечення гуманізації навчально-виховного процесу, який сприяє професійному становленню майбутніх спеціалістів. Розглянуто напрями, методи, форми методичної роботи навчального закладу.

Раскрыт опыт работы цикловых комиссий Харьковского радиотехнического техникума по вопросам методического обеспечения гуманизации учебно-воспитательного процесса, который способствует профессиональному становлению будущих специалистов. Рассмотрены направления, методы, формы методической работы учебного заведения.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.21 + Ч461.46

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69478 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Черкашина О. О. 
Завдання методичних комісій: історико-педагогічний аспект / О. О. Черкашина // Педагогіка та психологія : зб. наук. пр. - 2011. - Вип. 40. - С. 174-179. - укp.

Висвітлено проблеми розвитку методичної роботи в системі профтехосвіти у 1940-х рр., визначено завдання та зміст роботи методичних комісій в період іх становлення.

Освещены проблемы развития методических комиссий в системе профтехобразования в 1940-е гг., определены задания и содержание работы методических комиссий в период их становления.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.463

Шифр НБУВ: Ж69478 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Волошина Л;Г;. Л;Г; 
Інтеграція змісту загальноосвітньої та професійної підготовки / Л;Г;. Л;Г; Волошина // Проф.-техн. освіта. - 2008. - № 1. - С. 21-24. - укp.

Висвітлено досвід роботи профтехосвітян Дніпропетровської області з інтеграції та її практичні результати. Акцентовано увагу на Положенні про стажування викладачів загальноосвітніх дисциплін на підприємствах-замовниках та Програмі стажування.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч464(4УКР) + Ч461.466

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16367 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Матвієнко О. М. 
Творчий потенціал педагогів професійної школи / О. М. Матвієнко, Н. Г. Власенко // Проф.-техн. освіта. - 2008. - № 1. - С. 28-33. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Висвітлено досвід роботи навчально-методичного центру професійно-технічної освіти (ПТО) Сумщини. Визначено мету та пріоритетні напрями діяльності, розглянуто основні етапи роботи творчих груп центру щодо оновлення змісту ПТО: розробку й апробацію державних стандартів ПТО, впровадження їх у навчальний процес і моніторинг якості освіти. Значну увагу приділено напрямкам діяльності Сумського міжрегіонального тренінгового центру та регіонального навчально-практичного центру. Наведено програму на тему "Улаштування вертикального облицювання". Розроблено систему моніторингу якості професійної освіти, а саме: складові системи; критерії розробки інноваційних підходів; показники для проведення аналізу професійно-теоретичної підготовки у разі визначення навчальних досягнень учнів. Запропоновано приклади контрольних завдань I - IV рівня складності за темою "Столярні з'єднання, їх виготовлення". Розкрито завдання навчально-методичного центру ПТО щодо інформаційно-методичного супроводу модернізації ПТО на сучасному етапі.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.466

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16367 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Єрашева Л. 
Навчаємо за інноваційними технологіями / Л. Єрашева // Проф.-техн. освіта. - 2008. - № 2. - С. 37-38. - укp.

Висвітлено досвід роботи викладача спецтехнології професійно-технічного училища № 45 Кривого Рогу Дніпропетровщини в підготовці верстатників широкого профілю, операторів верстатів з ЧПК, токарів, фрезерувальників інноваційних технологій навчання, із застосуванням: методики проведення інтегрованих уроків, так званих уроків-практикумів; комп'ютерної контролюючої програми для проведення державної підсумкової атестації зі спецтехнології з професії "Токар, фрезерувальник"; методики оцінки рівня розвитку технічного мислення учнів за тестом Беннетта.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311,01 + Ч461.466 + Ж.р(4УКР)2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16367 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Петренко Т. І. 
Система методичної роботи в ПТНЗ / Т. І. Петренко // Проф.-техн. освіта. - 2010. - № 2. - С. 36-40. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Висвітлено основний шлях істотного покращення професійної майстерності педагога, його компетентності й ерудиції - побудованої на науковій основі системи особистісно-зорієнтованої методичної роботи в Білоцерківському вищому професійному училищі будівництва та сервісу, спрямованої на розвиток творчого потенціалу, вироблення інноваційного стилю діяльності, підготовки педагога до праці за нових умов. Вказано на головне завдання методичної роботи - надання реальної, дійової допомоги майстрам виробничого навчання, викладачам у процесі розвитку їх майстерності як сплаву професійних знань, навичок і вмінь. Визначено етапи та напрями роботи. Розглянуто роботу педагогічної ради училища. Відмічено роботу методичних об'єднань, школи педагога-початківця, методичного кабінету.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.46

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16367 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Костюченко М. 
Основні напрями підвищення кваліфікації педагогів профтехосвіти / М. Костюченко // Проф.-техн. освіта. - 2011. - № 2. - С. 36-37. - Бібліогр.: 2 назв. - укp.

Розглянуто процес підготовки кваліфікованих робітників, який унеможливлюється без підвищення кваліфікації викладачів спеціальних і загальнотехнічних дисциплін, а також майстрів виробничого навчання. Відзначено, що післядипломна освіта педагогічних працівників ПТНЗ повинна відповідати вимогам міжнародних стандартів якості, задовольняти потреби всіх споживачів освітніх послуг - особистості, навчального професійного закладу, суспільства, держави. Результати підвищення кваліфікації повинні стимулювати у педагогічних працівників творчу пошуково-методичну діяльність, спрямовану на розуміння змін, що відбуваються в економічному та соціальному житті суспільства, створюють широке інформаційне поле, яке сприятиме формуванню в учнів інтегрованого знання про виробничі технології.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.466

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16367 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Алєв Б. М. 
Методична робота: інноваційний підхід / Б. М. Алєв // Проф.-техн. освіта. - 2012. - № 2. - С. 38-41. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Розглянуто становлення і розвиток методичної роботи в професійних технічних навчальних закладах з 1960-х рр. до 1991 р. і в роки самостійності України. Проаналізовано стан нормативно-правової бази системи професійної технічної освіти, впровадження інноваційних підходів у навчально-виробничий процес у співпраці з Інститутом професійної технічної освіти Національної академії педагогічних наук України.

Рассмотрено становление и развитие методической работы в профессиональных технических учебных заведениях с 1960-х гг. до 1991 г. и в годы самостоятельности Украины. Проанализировано состояние нормативно-правовой базы системы профессионального технического образования, внедрение инновационных подходов в учебно-производственный процесс в сотрудничестве с Институтом профессионального технического образования Национальной академии педагогических наук Украины.

We consider the formation and development of the methodological work in the professional technical schools with the 60-ies and in the years of independence of Ukraine. The state of the regulatory framework of the vocational and technical education, the introduction of innovative approaches to teaching and the production process, in collaboration with the Institute of Professional Technical Education of the National Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.46 + Ч463(4УКР)6

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16367 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Черкашина О. О. 
Розвиток навчально-методичної роботи у навчальних закладах професійно-технічної освіти в Україні (друга половина XX ст.) : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / О. О. Черкашина; Харків. нац. пед. ун-т ім. Г.С. Сковороди. - Харків, 2014. - 20 c. - укp.

З’ясовано передумови організації навчально-методичної роботи в навчальних закладах профтехосвіти, обгрунтовано етапи її розвитку в контексті реформування професійно-технічної освіти: І етап - (1958 - 1968 рр.) - етап, який характеризувався відбором змісту, форм, методів навчально-методичної роботи в навчальних закладах профтехосвіти, зумовлений посиленням вимог до кваліфікації викладачів і майстрів виробничого навчання, потребою удосконалення навчально-виховного процесу в закладах профтехосвіти; II етап - (1969 - 1995 рр.) - етап розробки системи навчально-методичної роботи у навчальних закладах профтехосвіти, збагачення її змісту і форм; III етап - (1996 - 2000 рр.) - етап, для якого притаманні наявність теоретичних наробок в галузі методичної роботи, а також перевірка ефективності системи навчально-методичної роботи за умов реформування професійно-технічної освіти. Узагальнено досвід організації навчально-методичної роботи: визначено зміст і систематизовано форми її реалізації; виявлено умови ефективності навчально-методичної роботи в закладах профтехосвіти. Виявлено і охарактеризовано тенденції розвитку навчально-методичної роботи в навчальних закладах профтехосвіти, визначено напрями її розвитку за сучасних умов.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.46 + Ч463(4УКР)6

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА405571 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Сушенцева Л. Л. 
Теоретико-методичні засади формування професійної мобільності майбутніх кваліфікованих робітників у професійно-технічних навчальних закладах : автореф. дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.04 / Л. Л. Сушенцева; НАПН України, Ін-т пед. освіти і освіти дорослих. - К., 2012. - 44 c. - укp.

Досліджено методологічні, теоретичні та методичні засади формування професійної мобільності майбутніх кваліфікованих робітників у закладах професійно-технічної освіти різного профілю. Обгрунтовано концепцію формування майбутнього професійно мобільного кваліфікованого робітника, в якій визначено інноваційну мету, завдання та принципи формування професійної мобільності майбутніх кваліфікованих робітників у професійно-технічних навчальних закладах. Запропоновано систему роботи професійно-технічного навчального закладу з формування майбутнього професійно мобільного кваліфікованого робітника за умов соціального партнерства та спеціальний курс "Основи професійної мобільності". Обгрунтовано методичні засади й організаційно-педагогічні умови формування професійної мобільності майбутніх кваліфікованих робітників у навчально-виробничому процесі професійно-технічного навчального закладу. Здійснено прогностичне обгрунтування формування професійної мобільності за умов інформаційного суспільства.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.46

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА389827 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Мадзігон В. 
Науково-методичне забезпечення економічної ефективності підготовки робітників в закладах професійно-технічної освіти / В. Мадзігон, М. Вачевський // Молодь і ринок. - 2013. - № 12. - С. 12-17. - Бібліогр.: 14 назв. - укp.

Досліджено педагогічну проблему підготовки робітничих кадрів за сучасних умов ринкової економіки. Розкрито поняття «кадри», «персонал», «управлінський персонал» та «виробничий персонал». Проаналізовано рівні кваліфікації працівників, що характеризують їх професійну придатність та компетенцію як вміння успішно вирішувати поставлені завдання. Виділено такі види компетенції, як функціональна, інтелектуальна, ситуаційна та соціальна. Відзначено тенденцію до становлення керівників нового типу, для яких принципом діяльності є професіоналізм у поєднанні з актуалізацією постаті людини, її психофізіологічного, соціально-морального потенціалу, культури ділових взаємовідносин.

Исследована педагогическая проблема подготовки рабочих кадров в современных условиях рыночной экономики. Раскрыто понятие «кадры», «персонал», «управленческий персонал» и «производственный персонал». Проанализированы уровни квалификации работников, характеризующие их профессиональную пригодность и компетенцию как умение успешно решать поставленные задачи. Выделены следующие виды компетенции - функциональная, интеллектуальная, ситуационная и социальная. Отмечена тенденция к становлению руководителей нового типа, для которых принципом деятельности является профессионализм в сочетании с актуализацией фигуры человека, его психофизиологического, социально-нравственного потенциала, культуры деловых взаимоотношений.

Studied pedagogical problem training of workers in the modern market economy. Reveals concept of «frames», «staff», «management personnel» and «production staff». Analyzed the levels of skills of workers, describing their professional fitness and competence as the ability to successfully solve tasks. Allocated the following competencies as functional, intellectual, social and situational. Noted a tendency to becoming leaders in the new type, for which the principle activity is the professionalism, combined with the actualization of the human figure, his psycho-physiological, social and moral potential, and culture business relationships.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.46

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24982 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Чернобук Г. Г. 
Плідна співпраця / Г. Г. Чернобук // Проф.-техн. освіта. - 2013. - № 3. - С. 20-21. - укp.

Проаналізовано різновекторні завдання, які стоять перед ПТНЗ. Наведено результати науково-дослідної роботи, а саме - розробку концепції управлінської діяльності у багатопрофільному вищому професійному училищі. Зазначено, що експериментальна робота з удосконалення управлінської діяльності у ПТНЗ виявила необхідність формування ефективних механізмів соціального партнерства та впровадження маркетингових технологій.

Проанализированы разновекторные стоящие перед ПТУЗ. Представлены результаты научно-исследовательской работы, а именно - разработку концепции управленческой деятельности в многопрофильном высшем профессиональном училище. Отмечено, что экспериментальная работа по совершенствованию управленческой деятельности в ПТУЗ выявила необходимость формирования эффективных механизмов социального партнерства и внедрение маркетинговых технологий.

Analyzed by the diversity facing vocational-technical schools. The results of the research work, namely the development of the concept of administrative activity in a multidisciplinary higher vocational school. Noted that the experimental work to improve management in vocational-technical school has identified the need to create effective mechanisms of social partnership and implementation of marketing technologies.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.46

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16367 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Проценко Н. Д. 
Творче партнерство / Н. Д. Проценко // Проф.-техн. освіта. - 2013. - № 3. - С. 19-20. - укp.

Розкрито значення обласних навчально-методичних центрів професійно-технічної освіти, які за своїми функціями і повноваженнями мають істотний вплив на організацію і супровід навчально-виховного, виробничого процесів у ПТНЗ. Проаналізовано вектори компетенції керівних працівників навчальних закладів. Обґрунтовано значення використання методики анкетувань щодо визначення рівня тієї чи іншої професійної компетентності, яка запропонована лабораторією та надає право оперативно скоригувати та спланувати систему тематичних заходів для керівних працівників ПТНЗ у міжкурсовий період.

Раскрыто значение областных учебно-методических центров профессионально-технического образования, которые по своим функциям и полномочиями оказывают существенное влияние на организацию и сопровождение учебно-воспитательного, производственного процессов в ПТУ. Проанализированы векторы компетенции руководящих работников учебных заведений. Обосновано значение использования методики анкетирования по определению уровня той или иной профессиональной компетентности, которая предложена лабораторией и дает право оперативно скорректировать и спланировать систему тематических мероприятий для руководящих работников ПТУ в межкурсовой период.

The significance of regional educational-methodical centers vocational-technical education, which in its functions and powers have a significant impact on the organization and maintenance of educational-educational, industrial processes in vocational schools. Analyzed vectors competence executives schools. Justified by the importance of using methods of questioning to determine the level of a particular professional competence , proposed laboratory and entitles quickly adjust the system and plan special events for senior vocational schools in intercourse period.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.462

Шифр НБУВ: Ж16367 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Дрозіч І. 
Методична робота в закладі професійної (професійно-технічної) освіти сфери ресторанного господарства як засіб підвищення професійної компетентності майстрів виробничого навчання / І. Дрозіч // Наук. вісн. Ін-ту проф.-техн. освіти НАПН України. Проф. педагогіка. - 2018. - № 17. - С. 106-114. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Актуалізовано необхідність удосконалення методичної роботи в закладі професійної (професійно-технічної) освіти (далі ЗП(ПТ)О) сфери ресторанного господарства з метою підвищення професійної компетентності майстрів виробничого навчання задля забезпечення якісної підготовки майбутніх кваліфікованих робітників цієї сфери. Охарактеризовано ключові положення нормативних вітчизняних документів щодо організації методичної роботи в ЗП(ПТ)О. Представлено результати аналізу наукових праць, у яких висвітлено значення методичної роботи для підвищення професійної компетентності педагогічних працівників. Визначено основні підходи, на яких має грунтуватися процес управління розвитком професійної компетентності майстрів виробничого навчання: акмеологічний, аксіологічний, андрагогічний, антропологічний. Розкрито різні аспекти організації методичної роботи в ЗП(ПТ)О. Розглянуто можливості різних форм організації методичної роботи (традиційні, нетрадиційні) як засобу підвищення професійної компетентності майстрів виробничого навчання. Серед традиційних форм методичної роботи висвітлено колективні (педагогічна рада, інструктивно-методичні наради, методичні комісії, школи педагогічної майстерності, педагогічні читання) та індивідуальні (самоосвіта, індивідуальні консультації, наставництво). Охарактеризовано нетрадиційні форми організації методичної роботи: методичний бенефіс, методичний фестиваль, методичний ринг, ярмарок педагогічних ідей і знахідок. За результатами діагностики якісних результатів професійної діяльності майстрів виробничого навчання, які здійснюють підготовку кваліфікованих робітників для сфери ресторанного господарства в ДНЗ "Хмельницький центр професійно-технічної освіти сфери послуг", диференційовано три групи майстрів виробничого навчання: які працюють творчо, зі сталим стилем роботи, які вимагають посиленої уваги. Наведено порівняльний аналіз динаміки якісних результатів професійної діяльності майстрів виробничого навчання за три роки завдяки здійсненню різних форм методичної роботи в ЗП(ПТ)О. Виділено основні напрями методичної роботи: інформаційно-аналітичний, організаційно-методичний, діагностичний, консультаційний, інформаційний, науково-методичний, експериментально-інноваційний. Констатовано, що одним з основних чинників удосконалення рівня професійної компетентності майстрів виробничого навчання є їхня участь в усіх формах методичної роботи.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.46 + У9(4УКР)424.14р21

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж74078 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського