Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (1)Автореферати дисертацій (44)Книжкові видання та компакт-диски (260)Журнали та продовжувані видання (92)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч481.22$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 488
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Лузан П. Г. 
Активізація навчання студентів / П. Г. Лузан. - К., 1999. - 216 c. - Бібліогр.: 312 назв. - укp.

Висвітлено питання формування навчально-пізнавальної активності студентів. Обгрунтовано теоретичні положення активізації навчання, подано ретроспективний аналіз проблеми, викладено показники, рівні, напрямки формування активності студентів через розвиток їх пізнавальних здібностей, удосконалення педагогічної майстерності викладачів, оптимальне застосування методів навчання тощо. Наведено приклади застосування інтелектуальних ігор, методику проведення заняття з аналізу виробничих ситуацій, вміщено матеріали дослідно-експериментальної роботи тощо.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.22

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА593877 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Лузан П. Г. 
Активізація навчання у сільськогосподарському вузі / П. Г. Лузан. - К. : ІАЕ УААН, 1996. - 188 c. - Бібліогр.: 120 назв. - укp.

Обгрунтовуються деякі теоретичні положення активізації навчання, викладені показники, рівні, дидактичні шляхи формування активності, а також теоретичний матеріал та методичні поради щодо виховання пізнавальних здібностей студентів. Характеризуються репродуктивні й продуктивні методи навчання, запропонована структурна модель їх систематизації на основі поетапної реалізації активності, що націлює педагогів вищої школи на розв'язання проблеми оптимального використання методів навчання. Розглядаються питання застосування гри як засобу активізації пізнання. Для підтвердження достовірності та наукової обгрунтованості викладених матеріалів і положень вміщено результати дослідно-експериментальної роботи, проведеної протягом 1993-1996 рр.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.22 + П.р(4УКР)3-34,021

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА589554 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Бобина О. В. 
Впровадження активних форм навчання (з досвіду роботи кафедри соціально-гуманітарних дисциплін УДМТУ - МГІ) / О. В. Бобина, А. М. Багмет // Пед. пробл. техн. і гуманіт. освіти. - Миколаїв, 2000. - Вип. 1. - С. 52-57. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Розглянуто досвід, перспективи та проблеми викладання соціально-гуманітарних дисциплін в УДМТУ - МГІ. Акцентовано увагу на позитивних напрацюваннях даної кафедри у напрямку підготовки молодих фахівців різного профілю. Зроблено висновки щодо подальшого поліпшення навчального процесу у вищому навчальному закладі.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.22

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70531 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Даніліч А. А. 
Динаміка індивідуально-типологічних рис та якостей студентів в процесі навчання в вищому навчальному закладі / А. А. Даніліч // Вісн. Харк. ун-ту. Сер. Психологія. - 2000. - № 483. - С. 39-41. - Бібліогр.: 2 назв. - укp.

Рассмотрен один из аспектов общей социально-психологической адаптации личности, в частности, к обучению в высшем учебном заведении. Исходя из позиций выделения индивидуально-типологических черт личности и динамики их изменения в ходе обучения, проанализированы результаты исследования студентов с помощью теста Кеттелла. Осуществлен сравнительный анализ усреднённых профилей личности студентов различных факультетов вуза и курсов обучения.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.14 + Ю940.3-213.1 + Ч481.22

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж29137 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Гавенко В. Л. 
Исследование динамики изменения психологического состояния студентов в процессе обучения / В. Л. Гавенко, И. М. Соколова // Вісн. Харк. ун-ту. Сер. Психологія. - 2000. - № 483. - С. 28-31. - Библиогр.: 8 назв. - рус.

Розглянуто динаміку зміни психологічного стану студентів перших років навчання у вищому учбовому закладі. За допомогою методики вивчення та оцінки скарг, психічних змін і розладів у студентів, а також кореляційного аналізу виявлено своєрідність даної динаміки.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю940.3-213.1 + Ч481.22

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж29137 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Тягло А. В. 
Критическое мышление на основе элементарной логики : Учеб. пособие / А. В. Тягло; Центр усовершенствования социол. образования. - Х., 2001. - 210 c. - рус.

Проанализировано понятие аргументированного рассуждения. Освещены законы правильного мышления, закон тождества, непротиворечия, исключенного третьего и закон достаточного основания. Описана структура аргумента. Сделана оценка проблемы и аргумента. Приведена обобщенная формула оценки силы аргумента с независимыми резонами.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.131-4 + Ю9я73 + Ч481.220

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА607789 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Носков В. И. 
Мотивация умственной активности студента / В. И. Носков // Вісн. Харк. ун-ту. Сер. Психологія. - 2000. - № 483. - С. 126-133. - рус.

Висвітлено актуальні питання мотивації та самореалізації особистості за умов навчальної діяльності вузу на основі гуманістичних принципів. З метою оптимізації навчальної діяльності студентів проаналізовано мотиви, термінальні цінності вибору пріоритетних сфер життя, рівня фізичного розвитку в процесі всього навчання.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.22 + Ю940.3-513 + Ю936.13-723

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж29137 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Клементьев А. В. 
О роли чувственно-наглядного в обучении / А. В. Клементьев // Вестн. Херсон. гос. техн. ун-та. - 1999. - № 1(5). - С. 251. - рус.

Показана важная роль чувственно наглядных образов в процессе обучения. Приведены примеры из педагогической практики.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.220

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69571 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Артюшин Г. М. 
Педагогічні умови активізації навчально-пізнавальної діяльності курсантів вищих військових навчальних закладів : Навч. посіб. / Г. М. Артюшин. - К. : Київ. ін-т Військ.-повітр. сил, 2000. - 106 c. - Бібліогр.: 198 назв. - укp.

Висвітлено проблеми професійної підготовки курсантів у військових вищих навчальних закладах. Розглянуто психологічні та дидактичні умови здійснення активізації навчання, методи активізації навчально-пізнавальної діяльності з метою використання під час викладання загальних і спеціальних дисциплін.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ц4,8(4укр)39-3 + Ч481.22

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВС34460 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Балабанова Л. М. 
Перцентильні стандарти та їх використання в оцінці направленості адаптаційного реагування людини / Л. М. Балабанова // Вісн. Харк. ун-ту. Сер. Психологія. - 2000. - № 483. - С. 7-10. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Рассмотрены вопросы количественной оценки параметров, которые характеризуют направленность адаптационных процессов у студентов в начальный период их обучения в вузе. Приведены преимущества перцентильных стандартов в адекватной интерпретации нормативных параметров и их использования в построении индивидуального "психофизиологического профиля" человека.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю940.3-213.1 + Ч481.22

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж29137 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Метешкин К. А. 
Теоретические основы построения интеллектуальных систем управления учебным процессом в вузе / К. А. Метешкин. - Х. : Экограф, 2000. - 278 c. - Библиогр.: 95 назв. - рус.

Рассмотрены структура и принципы построения информационно-методических систем учебного назначения, проблемы формализации элементов учебного процесса высшего учебного заведения. Предложена методика разработки моделей содержания источников учебной информации, а также методического материала. Особое внимание уделено вопросам формализации основных процессов познавательной деятельности обучаемых и преподавателей вуза. Проанализированы основные аспекты ситуационного моделирования поддержки принятия учебно-воспитательных решений. Обоснована необходимость проведения экспериментальных исследований в педагогике как основы построения учебного процесса в вузе.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.22 + Ч481.286 + Ч484(4УКР) к

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА600716 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Якубовський О. П. 
Управління навчальним процессом : Навч.-метод. посіб. / О. П. Якубовський; Укр. акад. держ. упр. при Президентові України. Одес. філ. - О. : АстроПринт, 1999. - 115 c. - укp.

Висвітлюються основні принципи організації, правові норми, форми та види навчального процесу у філіалі, підходи до планування, вимоги до його науково-методичного забезпечення. Окремим розділом передбачена ціла низка заходів, спрямованих на підвищення кваліфікації професорсько-викладацького складу, вивчення, узагальнення і впровадження позитивного досвіду, застосування нових педагогічних та інформаційних технологій в навчальній і виховній роботі. З урахуванням сучасної концепції чітко визначені службові обов'язки директора, його заступників, завідувачів відділів та кафедр, працівників навчально-допоміжного персоналу, студентського самоврядування.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.22 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА589545 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Скидан С. А. 
Эргономические основы учебного процесса в высшей школе / С. А. Скидан. - К., 1998. - 222 c. - Библиогр.: 171 назв. - рус.

Впервые предпринята попытка определить роль, место и значение педагогической эргономики как важнейшей отрасли педагогической науки. Рассмотрены предмет, задачи и основные проблемы педагогической эргономики, а также эргономические основы организации учебного процесса. Освещены вопросы организации педагогического процесса и его управления: научная организация и управление педагогической и учебной деятельностью, совершенствование условий этой деятельности и педагогического мастерства преподавателей и учебной деятельности студентов.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.22 + Ч481.4

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА586970 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Добровольський В. В. 
Інноваційні основи підготовки спеціалістів на департаменті екології МФ НаУКМА / В. В. Добровольський // Людина і довкілля. Пробл. неоекології. - Х., 2000. - Вип. 1. - С. 51-60. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Висвітлено особливості організації учбового процесу для спеціальності "Екологія та охорона навколишнього середовища",визначено його складові: обгрунтування вимог до знань та умінь фахівця, формування навчального плану, особливі вимоги до змісту навчальних дисциплін, організація польових практик. Розглянуто актуальні питання про мету, зміст, межі екології як науки, відповідь на які дають можливість більш чітко сформулювати вимоги до фахівця-еколога.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.22 + Б1р(4УКР)3-36

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70579 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Марченко О. Г. 
Педагогічні умови формування критичного мислення у студентів вищих навчальних закладів / О. Г. Марченко // Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. - 2005. - № 14. - С. 39-44. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Висвітлено педагогічні умови формування критичного мислення у студентів вищих навчальних закладів. Уточнено сутність поняття "критичне мислення". Доведено, що завдяки рефлексії відбувається ефективний розвиток в студентів суб'єктності, творчого потенціалу та професійної майстерності.

Рассмотрены педагогические условия формирования критического мышления у студентов высших учебных заведений. Уточнена суть понятия "критическое мышление". Доказано, что благодаря рефлексии осуществляется еффективное развитие у студентов субъектности, творческого потенциала и профессионального мастерства.

The pedagogical conditions of the development of the critical thinking of the students of the high educational schools are considered. The essence of the notion "critical thinking" is specified. We prove there is the relations between the reflection and student's individuality, creative potencial and professional mastership.


Ключ. слова: педагогіка, студент, мислення, критика
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.220

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69411 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Пигоров Г. С. 
Информатизация делового творчества : Учеб. пособ. для студ. вузов / Г. С. Пигоров, В. В. Козинец, В. В. Малый; Нац. металлург. акад. Украины и др. - Д. : "Систем. технологии", 2001. - 119 c. - (Сер. "Интеллектуализация соц.-экон. развития"; Вып. 2 (ИСЭР - 2)). - рус.

Изложены основы информатизации делового творчества, включая теоретические, методические и практические аспекты. Приведены описания и методические рекомендации по использованию фондов творчества и компьютерных программ его поддержки. Акцентировано внимание на особенностях применения наиболее эффективных программ. Рассмотрены основные вопросы информатизации творчества в традиционной области инженерной практики, в сферах управления и бизнеса.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.220 я73 + Ч481.203 я73 + У9(4УКР)210.302 я73 + Ж.с116 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА618414 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Матеріали 5-ї Міжнародної науково-практичної конференції "Творчість як спосіб буття дійсного гуманізму", 13 - 14 трав. 1999 р. Ч. 2 / ред.: Б. В. Новіков; Нац. техн. ун-т України "КПІ". Фак. соціол., "Творчість як спосіб буття дійсного гуманізму", міжнародна науково- практична конференція (5; 1999; Київ). - К., 1999. - 272 c. - укp.

Висвітлено культурологічні проблеми сучасного суспільства, творчості в народному танцювальному мистецтві, а також педагогічної творчості в становленні філософії у Київській духовній академії ХІХ ст. Обговорено філософські та культурні засади постмодерну, а також проект синергетичної моделі соціокультурного розвитку. На підставі давньокитайської версії розглянуто життєтворчість як співвідношення природного та людського. Розглянуто проблему конфлікту в античній філософії, сучасні тенденції розвитку національної самосвідомості молоді в межах української культури. З урахуванням особливостей функціонування кожного навчального закладу обгрунтовано необхідність більш глибокого вивчення права у вузах України.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч111.15я431 + Ч481.220я431 + Ю812я431 + С5*671 + С5*422.64

Рубрики:

Шифр НБУВ: В345183 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Дрибан В. М. 
Активизация обучения в высшей школе: аспект проблемного обучения : Учеб. пособие для студ. вузов / В. М. Дрибан; Донец. ун-т экономики и торговли им. М.Туган-Барановского. - 2-е изд., доп. - Донецк, 2002. - 145 c. - Библиогр.: с. 135-139 - рус.

Изложены дидактические и психологические основы проблемного обучения, раскрыто содержание его основных понятий. Приведены критический анализ литературы, а также многочисленные примеры создания проблемных ситуаций и другие приемы стимулирования учебной деятельности студентов. Показаны тактика преподавателя и результаты наблюдения за познавательной деятельностью студентов в процессе постановки и разрешения учебных проблем (в основном, на примере дисциплин математического цикла, физики). Даны методические рекомендации по реализации проблемного обучения в учебном процессе вуза. Раскрыта методика экспериментального исследования эффективности управляющих программ с проблемными тестами и статистический анализ результатов эксперимента.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.22я73

Шифр НБУВ: ВА631066 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Проблеми дидактичного забезпечення навчального процесу : Зб. наук. пр. / ред.: Г. Є. Гребенюк; Обл. метод. каб. учб. закл. мистец. та культури. - К. : Наук. світ, 2001. - 247 c. - (Пробл. сучас. мистец. і культури). - укp.

Висвітлено проблеми теорії та практики загальної педагогіки та педагогічного процесу, що реалізуються в галузях професійної освіти, мистецтвознавства та культурології. Розглянуто актуальні питання змісту професійної підготовки, гуманітарної спрямованості навчання та теоретичні проблеми мистецтвознавства. Проаналізовано досвід практичної підготовки вчителів суспільствознавства в педагогічних навчальних закладах України у 1920-ті роки. Розкрито деякі аспекти становлення та розвитку системи суспільного дошкільного виховання в Радянській Україні. Охарактеризовано розвиток національної системи виховання як головного чинника культурного і національного відродження. Значну увагу приділено проблемі виконавської творчості педагога-вокаліста.

Освещены проблемы теории и практики общей педагогики и педагогического процесса, реализующихся в отраслях профессионального образования, искусствоведения и культурологии. Рассмотрены актуальные вопросы содержания профессиональной подготовки, гуманитарной направленности обучения и теоретические проблемы искусствоведения. Проанализирован опыт практической подготовки учителей обществоведения в педагогических учебных заведениях Украины в 1920-е гг. Раскрыты некоторые аспекты становления и развития системы общественного дошкольного воспитания в Советской Украине. Охарактеризовано развитие национальной системы воспитания как главного фактора культурного и национального возрождения. Значительное внимание уделено проблеме исполнительского творчества педагога-вокалиста.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.22я43 + Щ31я43 + Щ31г(4УКР)6я43 + Щ313(4УКР)я43

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА632670 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Зайчук В. О. 
Розвиток мислення у процесі засвоєння економічних знань / В. О. Зайчук. - К. : Навч. кн., 2003. - 87 c. - Бібліогр.: 23 назв. - укp.

Проаналізовано розвиток мислення шляхом засвоєння економічних понять, які є складовими системами знання і освіти. Розглянуто психолого-педагогічні аспекти економічного мислення, економічну освіту та культуру людини. Розкрито організаційні засади економічної освіти, визначено критерії педагогічних технологій формування мислення, викладено дидактичні основи технології навчання. Описано особливості розвитку мислення студентів, мотивації їх праці, способи розвитку знань.

Проанализировано развитие мышления через усвоение экономических понятий, являющихся составными системами знания и образования. Рассмотрены психолого-педагогические аспекты экономического мышления, экономическое образование и культура человека. Раскрыты организационные основы экономического образования, определены критерии педагогических технологий формирования мышления, изложены дидактические основы технологии обучения. Описаны особенности развития мышления студентов, мотивации их труда, способы развития знаний.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.22 + Ю935.131 + Ю940.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА643074 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського