Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Книжкові видання та компакт-диски (4)Журнали та продовжувані видання (1)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч481.223.0$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 13
Представлено документи з 1 до 13

      
Категорія:    
1.

Серьожникова Р. К. 
Особистісно-ціннісний підхід до розвиваючої освіти у вищій школі / Р. К. Серьожникова // Ноосфера і цивілізація. - 2010. - Вип. 8/9. - С. 170-175. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Розглянуто особистісно-ціннісну концепцію, що орієнтована на творчий розвиток особистості й відображає проблему професійної підготовки у трьох взаємопроникаючих площинах: у площині творчого розвитку особистості студента (індивідуально-креативний аспект), у площині ставлення майбутнього фахівця до професійної діяльності (мотиваційно-ціннісний аспект) й у площині суб'єктної активності (рефлексивно-інноваційний аспект), що визначає можливість розглядати механізм формування творчого потенціалу майбутнього фахівця через операційну і ціннісну сфери.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.223.0

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж72436 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Кобрій О. М. 
Сучасні технології реалізації змісту педагогічних дисциплін / О. М. Кобрій // Освіта Донбасу. - 2012. - № 5/6. - С. 27-30. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Розкрито різні технології реалізації змісту педагогічних дисциплін. Розглянуто особливості їх упровадження у практику ВНЗ упродовж другої половини ХХ - початку ХХI ст., що стимулювали виховне та розвивальне навчання й дозволяли забезпечити студентові статус суб'єкта. Увагу приділено виявленню переваг та недоліків фронтальної та індивідуальної діяльності, а також засобам їх компенсації, умовам, за яких упровадження згаданих форм роботи стало можливим. Розглянуто форми роботи, які набули поширення в ХХI ст. та висвітлено перспективи їх подальшого розвитку.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч483(4УКР)64 + Ч481.223.0

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24028 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Ципко В. 
Психолого-педагогічні підходи до формування цінностей студентів у процесі навчання суспільствознавчих дисциплін / В. Ципко // Рідна шк.. - 2011. - № 1/2. - С. 13-17. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

З'ясовано сутність понять "цінності", "гуманістичні цінності", "особистість". Наголошено на особливості категорії "цінності", яка полягає в тому, що вона одночасно є і предметом, і ставленням до цього предмета. Розглянуто місце гуманістичних цінностей у структурі особистості. Описано психологічний механізм їх формування у свідомості людини. Окреслено найбільш ефективні психолого-педагогічні підходи до формування цінностей студентів у процесі навчання. Визначено рівні сформованості гуманістичних цінностей молодої людини відповідно до компонентів процесу їх формування.

Определены наиболее эффективные психолого-педагогические подходы к формированию ценностей студентов в процессе обучения. Рассмотрен психологический механизм становления ценностей личности. Раскрыта сущность понятий "ценности" и "гуманистические ценности". Определены уровни сформированности гуманистических ценностей молодого человека.

The article describes the most effective psychological and pedagogical approaches to the forming of values of students in learning, the psychological mechanism of formation of values of personality is examined, the essence of the terms "values" and "humanistic values" and also the levels of humanistic values to young people are defined.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.223.0 + Ч481.352

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Бурцева І. І. 
Рольова гра як технологія роботи зі студентами у площині ціннісно-смислових орієнтацій молоді / І. І. Бурцева // Наука і освіта. - 2011. - № 6. - С. 38-40. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

На думку автора, питання доцільності використання рольової гри в освітньому процесі є актуальним з точки зору феномену таких ігор як техніки педагогічної роботи зі студентською молоддю та різновидом інтерактивного навчання, теоретичні аспекти якого мало вивчені. Розглянуто особливості використання рольової гри на заняттях з педагогіки (на прикладі гри "Зроби крок уперед"). Проаналізовано переваги й ризики подібної гри. Подано рекомендації щодо використання рольових ігор у навчально-виховному процесі класичного ВНЗ, головними з яких є: урахування віку, психічного стану, соціального становища, сімейного стану, національності учасників.

По мнению автора, вопрос целесообразности использования ролевой игры в образовательном процессе является актуальным с точки зрения технологии таких игр как техники педагогической работы со студенческой молодежью и разновидностью интерактивного обучения, теоретические аспекты которого мало изучены. Рассмотрены особенности использования ролевой игры на занятиях по педагогике (на примере игры "Сделай шаг вперед"). Проанализированы преимущества и риски подобной игры. Даны рекомендации по применению ролевых игр в учебно-воспитательном процессе классического ВУЗ, среди которых приоритетными названы: учет возраста, психического состояния, социального положения, семейного положения, национальности участников.

The article deals with one of the most effective techniques of interactive education - the role play. There are described some peculiarities of using the role play in Pedagogics classes (at the example of the role play "Make one Step ahead"). The advantages and risks of such a game are analyzed. The recommendations on using role plays in educational and upbringing process of classical higher educational institution are given.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.223.0 + Ч481.385.859

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Рябченко Л. О. 
Вплив розвивального навчання на розвиток ефективної пізнавальної діяльності та творчості особистості / Л. О. Рябченко // Теорія і практика упр. соц. системами: філос., психологія, педагогіка, соціол.. - 2012. - № 3. - С. 49-54. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Розглянуто проблему впливу розвивального навчання на формування творчої особистості, здатної до ефективної пізнавальної та професійної діяльності. Зазначено, що у центрі уваги педагога має бути створення особистісно-орієнтованих ситуацій, завдяки яким формується творча особистість людини. Підкреслено, що творчість має бути вищою формою мотивації поведінки. Констатовано, що творчий потенціал майбутнього спеціаліста розвивається, насамперед, в процесі використання сучасних комп’ютерних засобів навчання, які забезпечують ефективну організацію пізнавальної діяльності студентів. Зроблено висновок, що дистанційні форми навчання спрямовані на організацію самостійної пізнавальної діяльності студентів, індивідуалізацію процесу навчання, організацію глибокого осмислення того, що вивчається, організацію рефлексії у пізнавальній діяльності.

Рассмотрена проблема влияния развивающего обучения на формирование творческой личности, способной к эффективной познавательной и профессиональной деятельности. Отмечено, что в центре внимания педагога должно быть создание личностно-ориентированных ситуаций, благодаря которым формируется творческая личность человека. Подчеркнуто, что творчество должно быть высшей формой мотивации поведения. Констатировано, что творческий потенциал будущего специалиста развивается, прежде всего, в процессе использования современных компьютерных средств обучения, обеспечивающих эффективную организацию познавательной деятельности студентов. Сделан вывод о том, что дистанционные формы обучения направлены на организацию самостоятельной познавательной деятельности студентов, индивидуализацию процесса обучения, организацию глубокого осмысления того, что изучается, организацию рефлексии в познавательной деятельности.

The problem of the influence of developmental education on the formation of a creative personality, capable of effective cognitive and professional activities. It is noted that the focus of the teacher should be to create student-centered situations, thus creating a creative personality. Emphasized that creativity should be the highest form of motivation behavior. It was stated that the creative potential of the future specialist develops, especially in the use of modern computer-based training to ensure effective organization of cognitive activity of students. The conclusion is that distance learning aimed at organizing independent cognitive activity of students, individualized learning, the organization deeper understanding of what we study, the organization of reflection in cognitive activity.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.223.0

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23113 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Міняйлова А. В. 
Особливості навчально-виховного процесу технічних університетів у контексті гуманістичного виховання студентів / А. В. Міняйлова // Пед. науки : зб. наук. пр. - 2011. - Вип. 59. - С. 186-190. - Бібліогр.: 2 назв. - укp.

Розкрито особливості навчально-виховного процесу технічних університетів в контексті гуманістичного виховання студентів. Проаналізовано навчальні плани та дисципліни, проведено аналіз складу професорсько-викладацького та студентського контингенту технічних університетів.

Раскрыты особенности гуманистического воспитания в учебно-воспитательном процессе технических университетов. Проанализированы учебные планы и проведен статистический анализ контингента студентов и профессорско-преподавательского состава технических университетов.

The peculiarities of humanistic upbringing in educational process of technical universities are submitted. Educational plans are analyzed and the contingent of the technical universities’ students and teaching staff is investigated.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.21 + Ч481.223.0

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69843 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Кулакова Т. Б. 
Интеграция учебной и внеучебной деятельности в профессиональном воспитании студентов / Т. Б. Кулакова // Наука і освіта. - 2013. - № 5. - С. 39-41. - Библиогр.: 5 назв. - рус.

Отражено современное понимание воспитания как процесса индивидуально-личностного становления на основе событийности, надситуативной и неадаптивной активности, педагогического взаимодействия. Выдвинуто предположение об эффективности осуществления профессионального воспитания студентов в процессе аудиторной работы, во внеаудиторной деятельности и в процессе их интеграции. Раскрыта суть термина «интеграция» как стороны процесса развития, связанной с объединением в целое ранее разнородных частей и элементов социокультурной системы, для сохранения необходимых предпосылок её воспроизведения. Предложено использование системно-интегративного подхода в процессе профессионального воспитания студентов. Сделан вывод о необходимости разработки технологий деятельности студентов, направленной на творческую самореализацию в профессии, развитие способности самоопределяться в социуме, культуре, выстраивать карьерную стратегию.

Відображено сучасне розуміння виховання як процесу індивідуально-особистісного становлення на основі подійності, надситуативної і неадаптивної активності, педагогічної взаємодії. Висунуто припущення про ефективність здійснення професійного виховання студентів в процесі аудиторної роботи, в позааудиторній діяльності та в процесі їх інтеграції. Розкрито сутність терміну «інтеграція» як частини процесу розвитку, пов’язаної з об’єднанням раніше різнорідних частин та елементів соціокультурної системи, для збереження необхідних передумов її відтворення. Запропоновано використання системно-інтегративного підходу в процесі професійного виховання студентів. Зроблено висновок про необхідність розробки технологій діяльності студентів, скерованої на творчу самореалізацію в професії, розвиток здатності до самовизначення в соціумі, культурі, вибудовування кар’єрної стратегії.

It is reflected the current understanding of education as a process of individual and personal formation based on eventness, suprasituational and nonadaptive activity, pedagogical interaction. Was suggested the supposition about effectiveness of students vocational training in the classroom work, in extracurricular activities and in the process of their integration. The essence of the term "integration" was disclosed as the side of development process associated with the union in the whole previously disparate parts and elements of social-cultural system, to maintain the necessary prerequisites to its reproduction. Was proposed using of system-integrative approach in the professional education of students. It is concluded that there is the need to develop technology of students activities, aimed at creative self-realization in profession, developing the ability to define themselves in society, culture, and building a career strategy.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.223.0

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Орєхова Л. І. 
Взаємодія інтелектуального й емоційного аспектів в освітньому процесі: ретроспективний досвід / Л. І. Орєхова // Педагогіка вищ. та серед. шк. : зб. наук. пр. - 2011. - Вип. 33. - С. 451-460. - Бібліогр.: 10 назв - укp. - рус. - англ.

Доведено, що вища школа повинна бути спрямована на підготовку фахівця, компетентного професіонала на інтелектуально-емоційних засадах, що сприяє розвитку інтелектуально-духовної особистості. Зазначено, що основними завданнями викладача є полегшення і, разом з тим, стимулювання процесу навчання студентів: уміння створювати відповідну атмосферу, сприятливу інтелектуальну й емоційну обстановку в аудиторії, психологічний комфорт і підтримку. Проаналізовано науково-педагогічний доробок Івана Огієнка як вченого-лінгводидакта, редактора та перекладача.

Доказано, что высшая школа должна быть направлена на подготовку специалиста, компетентного профессионала на интеллектуально-эмоциональной основе, что способствует развитию интеллектуально-духовной личности. Отмечено, что основными задачами преподавателя является облегчение и, вместе с тем, стимулирование процесса обучения студентов: умение создавать соответствующую атмосферу, благоприятную интеллектуальную и эмоциональную обстановку в аудитории, психологический комфорт и поддержку. Проанализировано научно-педагогическое наследие Ивана Огиенко как ученого-лингводидакта, редактора и переводчика.

Proved that higher education should be aimed at training professionals competent professional on the intellectual-emotional basis that promotes intellectual and spiritual personality. Noted that the main tasks of the teacher is to facilitate and , at the same time, stimulate the learning process of students: the ability to create the proper atmosphere conducive intellectual and emotional environment in the classroom, the psychological comfort and support. Analyzed scientific and pedagogical heritage Ivan Ogienko lingvodidakta as scientist, editor and translator.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.223.0 + Ш1 р30г(7КАН+411.4)6 д. Іван Огієнко

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70936 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Морозов В. В. 
Діалогічний підхід до організації навчально-виховного процесу / В. В. Морозов // Педагогіка вищ. та серед. шк. : зб. наук. пр. - 2011. - Вип. 33. - С. 513-518. - Бібліогр.: 4 назви - укp. - рус. - англ.

Обгрунтовано процес діалогізації навчання. Розглянуто діалогічний підхід до організації навчально-вихованого процесу у ВНЗ. Запропоновано проблемні ситуації, які мають в своїй основі діалогове спілкування. Доведено необхідність їх моделювання в навчальному процесі, що є важливим фактором професійного становлення студентів, формування їх готовності до педагогічної діяльності. Наголошено на вмілому використанні студентами - майбутніми вчителями всього комплексу знань, умінь і навиків, що одержано за роки навчання у вищій школі, в практичній педагогічній діяльності.

Обоснован процесс диалогизации обучения. Рассмотрен диалогический подход к организации учебно-воспитательного процесса в ВУЗ. Предложены проблемные ситуации, которые предполагают в своей основе диалоговое общение. Доказана необходимость их моделирования в учебном процессе, что является важным фактором профессионального становления студентов, формирования их готовности к педагогической деятельности. Подчеркнуто важность умелого использования студентами – будущими учителями всего комплекса знаний, умений и навыков, которые получены в годы обучения в высшей школе, в практической педагогической деятельности.

Justified dialogization learning process. Considered dialogic approach to the educational process in higher education. Proposed problem situations that involve basically chat dialog. Proved the need for their modeling in the educational process, which is an important factor in students' professional development , the formation of their preparedness for teaching. Stressed the importance of skillful use of students - future teachers of the whole complex of knowledge, skills and abilities which are received during the training in high school, in the practical teaching.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.26 + Ч481.223.0

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70936 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Ворожбіт В. 
Духовно-моральне виховання молоді у науково-дослідницькій діяльності: досвід і перспективи / В. Ворожбіт // Зб. наук. пр. Уман. держ. пед. ун-ту ім. П. Тичини. - 2011. - Ч. 2. - С. 19-24. - укp.

Проаналізовано зміст духовно-морального виховання молоді у процесі науково-дослідницької діяльності в українських професійних ВНЗ наприкінці ХІХ – у першу половину ХХ ст. Визначено перспективи використання позитивного досвіду виховного середовища у сучасних ВНЗ.

Проанализировано содержание духовно-нравственного воспитания молодежи в процессе научно-исследовательской деятельности в украинских профессиональных ВУЗ в конце XIX - в первой половине ХХ в. Определены перспективы использования положительного опыта воспитательной среды в современных ВУЗ.

Analyzed the content of spiritual and moral education of young people in the research activities of Ukrainian higher vocational education in the late XIX – first half of the twentieth century. The prospects of taking advantage of the educational experience of the environment in the modern university.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.223.0

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69898 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
11.

Осаульчик О. Б. 
Формування творчого потенціалу студентів аграрного університету в процесі позааудиторної виховної роботи : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.07 / О. Б. Осаульчик; Уман. держ. пед. ун-т ім. П. Тичини. - Умань, 2013. - 20 c. - укp.

Досліджено проблему формування творчого потенціалу студентів аграрного університету в процесі позааудиторної виховної роботи. Обгрунтовано педагогічні умови формування творчого потенціалу таких студентів у процесі позааудиторної виховної роботи, якими є активізація пізнавальної мотивації творчої та професійної діяльності студентів-аграріїв у виховному процесі аграрного ВНЗ. Приділено увагу організації співтворчої інтерактивної діяльності у системі гуманістичних взаємовідносин куратор - студенти з урахуванням професіоналізації аграрного університету. Розроблено функціональну модель формування творчого потенціалу студентів аграрного університету під час позааудиторної виховної роботи, дієвість якої забезпечують визначені педагогічні умови, експериментально апробовані за допомогою авторської програми "Мої досягнення".


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.385 + Ч481.223.0

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА399062 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Современные технологии развития творческой активности студентов : монография / Е. Г. Михайлева, В. И. Астахова, Е. В. Астахова, Е. В. Батаева, Е. В. Бирченко, Н. П. Гога, Т. В. Зверко, В. А. Кирвас, В. П. Козыренко, О. В. Новикова, О. С. Овакимян, Е. А. Подольская, А. М. Сумец, Т. М. Тимошенкова, Т. В. Топчий, Н. Г. Чибисова, Е. С. Чучилина; ред.: Е. Г. Михайлева; Нар. укр. акад. - Харьков : НУА, 2018. - 306, [1] c. - Библиогр.: с. 283-305 - рус.

Проведен междисциплинарный анализ теоретических и практических аспектов формирования и развития творческой активности студентов. Уделено внимание содержательному наполнению этого процесса, его методическим аспектам и практической реализации. Показана роль макро-, мезо- и микрофакторов в повышении творческой активности студентов. Обращено внимание на субъекты социокультурного образовательного пространства, а также мотивационные аспекты творчества студентов.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.223.0

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА830829 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Шмир М. Ф. 
Дидактичні основи реалізації діяльнісного підходу в процесі підготовки вчителя іноземної мови : автореф. дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.09 / М. Ф. Шмир; Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка. - Тернопіль, 2020. - 36 c. - укp.

Подано результати педагогічного дослідження з обґрунтування дидактичних основ реалізації діяльнісного підходу в процесі підготовки вчителя іноземної мови, які розуміються як теоретичне обґрунтування розроблення моделі функційно-структурної дидактичної системи - єдності взаємопов'язаних компонентних конструктів (концептуально-дидактичного, змістово-дієвого; функційно-дієвого; рефлексійно-діяльнісного), основою ефективного функціонування якої є вияв і створення таксономії організаційно-дидактичних умов. З'ясовано сутність і специфіку технологічно-процесуального феномена "реалізація діяльнісного підходу в освітньому процесі" (в розумінні обґрунтування доцільності розроблення й імплементації функційно-структурної дидактичної системи на основі створення таксономії відповідних організаційно-дидактичних умов в освітній процес вищої педагогічної школи) на засадах моделювання з використанням положень діяльнісного з проекцією на "діє-орієнтований" як провідного та сукупності інших методологічних підходів. Апробовано й упроваджено в практику роботи педагогічних закладів вищої освіти авторську функційно-структурну дидактичну систему.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.5 + Ч481.223.0

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА446585 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського