2. |
Стєкольщикова В. А. Образні засоби підвищення ефективності сучасного медіатексту : автореф. дис. ... канд. наук із соц. комунікацій : 27.00.04 / В. А. Стєкольщикова; Дніпропетр. нац. ун-т ім. О. Гончара. - Дніпропетровськ, 2014. - 19 c. - укp.Увагу приділено експлікації ефективності метадепозитарію медіатексту, виявленню конвергентних явищ апріорної рецепції та їх реалізації у доробках журналістів. Запропоновано дефініцію інтенсифікації елокутивного інструментарію, розглянуто природу функціонування його в журналістському тексті у розрізі досліджуваних метакомунікативних явищ. Розроблено класифікацію впливогенної фігуративної практики залежно від реалізації мети журналістом і способу активізації уваги реципієнта. У чотиривимірному розрізі визначено рівень і відсоток метаефективності впливу та сприйняття. Запропоновано авторські методики виявлення рівня метаефективності медіатексту: "пірамідального "Я" та "експериментально-практичної соціотріади". Здійснено експериментальну перевірку ефективності їх використання, яка показала позитивні результати. Індекс рубрикатора НБУВ: Ч620.174.3
Рубрики:
Шифр НБУВ: РА411856 Пошук видання у каталогах НБУВ
|
3. |
Дацишин Х. Сучасний заголовок новин в українських інтернет-ЗМІ: між клікбейтом та інформативністю / Х. Дацишин // Вісн. Нац. ун-ту "Львів. політехніка". Сер. Журналістика. - 2021. - № 2. - С. 76-82. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.У сучасних Інтернет-ЗМІ до називної, інформаційної, апеляційної, рекламної функцій заголовка долучається функція пошуку; часто заголовок виявляється єдиним прочитаним елементом публікації. Заголовки новин створюють своєрідну медійну картину світу. Частина заголовків в Інтернет-медіа належить до суто інформаційних, котрі максимально відтворюють зміст новини. "Частково інформаційні" заголовки надають неповні відомості, а тому можуть спотворено відображати дійсність. Заохочувальні, інтригувальні заголовки спонукають прочитати текст. Досить рідко трапляється інтелектуальний різновид рекламно-інтригувального заголовка, побудований на асоціаціях з образами літератури, науки, мистецтва, на використанні фразеологізмів, антонімів, паронімів тощо. Такий заголовок вимагає певного рівня знань і від реципієнта. Прагнення до сенсаційності, бажання зацікавити реципієнта зумовлюють інші тендеції, котрі часто виходять поза межі журналістських стандартів. Заголовок може не відображати змісту журналістського твору, а також перекручувати факти. Поширеними в деяких Інтернет-ЗМІ є клікбейти - заголовки, котрі змушують користувача натиснути на них. У них застосовано маніпуляції з кількістю; використано слова з можливістю подвійного тлумачення; надано негативну інформацію про меншість, тоді як позитивна інформація про більшість наведена в самому тексті; сформульовано запитання, на яке публікація надає заперечну відповідь. До спотворення інформації в заголовках призводить низька мовна та професійна компетентність авторів. Сьогодні є все більше підстав вважати заголовок самостійним твором, оскільки нерідко реципієнт читає лише його. Однак у сучасних заголовках щораз менше власне літературної та мовної творчості, майстерного використання лексики та фразеології. На перший план виходить інформативність заголовка, але інформація часто є недостовірною, свідомо чи несвідомо викривленою, що може зумовити порушення етичних норм і деформації у відтворенні дійсності. Індекс рубрикатора НБУВ: Ч62с51 + Ч620.174.3
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж29409:А:Журн.н. Пошук видання у каталогах НБУВ
|