Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Книжкові видання та компакт-диски (6)
Пошуковий запит: (<.>U=Щ316.1$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 3
Представлено документи з 1 до 3

      
Категорія:    
1.

Карась Г. В. 
Тарас Шевченко в контексті музичної культури постмодернізму (на прикладі ораторії "Неофіти" Мар'яна Кузана) / Г. В. Карась // Прикарпат. вісн. НТШ. Сер. Слово. - 2008. - № 2. - С. 152-161. - Бібліогр.: 19 назв. - укp.

На прикладі ораторії французького композитора українського походження М. Кузана досліджено творчість Т. Шевченка в музичній культурі постмодернізму. Використано інтегральний, міждисциплінарний підходи: філософське шевченкознавство, філософію музики, її семіотичний аспект та ідею етноцентризму.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ316.1(4ФРА=УКР)6-81 + Ш5(4УКР)5-4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73616 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Терещенко А. К. 
Українська кантата і ораторія : [монографія] / А. К. Терещенко. - Київ : ЛІРА, 2021. - 362 c. - Бібліогр. в знесках - укp.

Поетапно розглянуто періоди становлення й еволюції в українському музичному мистецтві кантатно-ораторіального жанру - від часів його зародження до сучасності. Досліджено естетичні та жанрово-семантичні ознаки вітчизняної кантатно-ораторіальної творчості в історичних умовах бароко-класицистських, романтично-постромантичних і модерних стильових ознак української музики XVIII - XX ст. Послідовно відтворено концепційні та стильові пріоритети українських кантат та ораторій, створених композиторами до 1991 р., у складних умовах бездержавності та жорсткого політичного диктату російської, а згодом радянської влади в культурно-мистецькому житті України.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ316.1/.2-03(4УКР)

Шифр НБУВ: ВА853719 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Шепеленко Н. Б. 
Втілення жанрового канону ораторії у творчості західноєвропейських і вітчизняних композиторів XVII-XXI століть : автореф. дис. ... канд. мистецтвознавства : 17.00.03 / Н. Б. Шепеленко; Харківський національний університет мистецтв імені І. П. Котляревського. - Харків, 2018. - 19 c. - укp.

Присвячено розробці теорії ораторії як складової загальної теорії жанрів західноєвропейської та вітчизняної культури. На ґрунті аналізу історичних шляхів розвитку ораторії сформовані уявлення про жанровий канон і жанрову картину світу, в якій втілено образ людини віри. Три дискурси - історико-культурний, теоретико-методологічний, жанрово-комунікативний (онтодіалог) -розкривають концепцію дослідження. Жанр ораторії, вийшовши з невеличких ораторій (приміщень), пізніше із-під "тіні" італійської опери, подолав складний чотирьохвіковий шлях. Нині він має багато різновидів, жанрів-супутників. Втім ораторія, балансуючи між релігійними (XVII XVIII ст.) і світськими впливами (XIX ст.), очолила один з найвищих щаблів жанрової ієрархії музичної культури в XX ст. З одного боку, вона стала найбільш затребуваним жанром "великого стилю" радянської доби, а з іншого - свідченням духовної рефлексії митців, які відродили в соціокультурних умовах XXI століття жанровий канон ораторії Ораторія постає об'єктом композиторської інтерпретації (в її зв'язках з контекстом західноєвропейської культури). Матеріалом для апробації слугували ораторії "Ієвфай" Дж. Каріссімі, "Ілія" Ф. Мендельсона, "Втрачений рай" А. Рубінштейна, "Київські фрески" І. Карабиця, "Адамів плач" А. Пярта. Як наслідок, виявлено жанровий канон ораторії, який у творчій практиці кінця ХХ - ХХІ століть отримав історичне відродження "духовно-молитовного" ядра та розмаїття композиторської інтерпретації.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ316.1(4)5/6 + Щ313(4)5/6-81

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА436122 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського