Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (2)Книжкові видання та компакт-диски (66)Журнали та продовжувані видання (4)
Пошуковий запит: (<.>U=Щ374.04$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 21
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Чміль Г. П. 
Екранна культура: плюральність проявів : Моногр. / Г. П. Чміль; Харк. держ. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. - Х. : Крук, 2003. - 336 c. - укp.

Розкрито суть антропологічного змісту екранних мистецтв з метою зрозуміти появу нового феномена - людини телематичної, яка володіє здатністю поєднання світу емпіричних явищ у трансцендентальну єдність. Наведено сучасні екранні технології, які формують візуальне мистецтво як самостійну, автономну здатність, а не як характеристику розуму чи чуттєвості. Охарактеризовано міміку як спосіб представлення думки на поверхню.

Раскрыта сущность антропологического содержания экранных искусств с целью понимания появления нового феномена - "человека телематического", владеющего способностью объединения мира эмпирических явлений в трансцендентальное единство. Приведены современные экранные технологии, формирующие визуальное искусство как самостоятельную, автономную способность, а не как характеристику ума и чувствительности. Охарактеризована мимика как способ представления мысли на поверхность.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ370.0/2 + Щ374.04 + Ю812.453.7

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА646868 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Вступ до сценарної майстерності : Навч. посіб. / уклад.: М. О. Мироненко; Київ. міжнар. ун-т. - К., 2006. - 85 c. - Бібліогр.: с. 84-85. - укp.

Розглянуто систему умовностей та зображальних засобів мистецтва кіно та телебачення, досліджено їх розвиток і показано вплив на глядача. Визначено екранну специфіку кінематографічних жанрів, проаналізовано взаємодію кіно та телебачення. Охарактеризовано основні складові літературного сценарію, розкрито особливості їх реального відтворення. Запропоновано методику написання кінематографічних сценаріїв, висвітлено питання екранізації літературного твору. Наведено відомості про творчість С.Ейзенштейна, О.Довженка. Розглянуто структуру документального фільму, визначено особливості монтажу екранної документалістики.

Рассмотрена система условностей и средств изображения искусства кино и телевидения, исследовано их развитие и показано влияние на зрителя. Определена экранная специфика кинематографических жанров, проанализировано взаимодействие кино и телевидения. Охарактеризованы основные составляющие литературного сценария, раскрыты особенности их реального отображения. Предложена методика написания кинематографических сценариев, освещены вопросы экранизации литературного произведения. Рассмотрены творческие методы и художественное мастерство С.Эйзенштейна и А.Довженко. Раскрыта структура документального фильма, показаны особенности монтажа экранной документалистики.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч632 я73-1 + Щ374.040 + Щ373(2)6

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА675915 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Левко У. Е. 
Герменевтичні аспекти кіноінтерпретації художнього твору (на матеріалі екранізації художньої прози Станіслава Лема) : автореф. дис. ... канд. філол. наук : 10.01.06 / У. Е. Левко; Терноп. нац. пед. ун-т ім. В. Гнатюка. - Т., 2010. - 20 c. - укp.

Проаналізовано герменевтичний вимір візуального інтерпретування літературного твору. Розглянуто різні шляхи рецепції літератури засобами візуальних мистецтв, висвітлено проблемні місця інтерсеміотичного перекодування. Досліджено семантичні зміщення у кінематографічному інтерпретуванні наукової фантастики на рівні персонажів (візуальні конкретизації образів Піркса, Тихого, дійових осіб роману "Соляріс"), хронотопу фікційного світу, нарації. Простежено інтерпретативні можливості різних жанрів кіно, зокрема, анімаційного фільму. Конкретизовано явище конфлікту інтерпретацій ("Соляріс"). Розглянуто ідеологічний та мультикультурний виміри діалогу текст-інтерпретація, особливості реалізації горизонтів сподівання базового твору в кінотексті. Залучено широке контекстуальне тло на рівні наукового та художнього дискурсів. Приділено увагу вербальним аспектам візуалізації в іншомовному просторі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш400.045:Щ37 + Ш5(4ПОЛ)6-4 Лем С. 892 + Щ374.046 + Щ374.040.9

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА375764 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Кульчинська Л. М. 
Жанрові механізми смислоутворення в артхаузному та мейнстрімовому кіно : автореф. дис. ... канд. мистецтвознав. : 17.00.04 / Л. М. Кульчинська; НАН України, Ін-т мистецтвознав., фольклористики та етнології ім. М.Т. Рильського. - К., 2011. - 20 c. - укp.

Досліджено жанрові механізми продукування та трансляції значень. Предметом аналізу є особливості кіножанрових категорій як дискурсивних конструктів. Шляхом зіставлення та порівняння західної та радянської жанрової теорії, стратегій жанрової інтерпретації у практиках кінокритики, а також глядацьких практик жанрової ідентифікації фільмів і жанрових стратегій західної та радянської кіноіндустрії розглянуто перформативний аспект функціонування жанрових категорій, прослідковано, яким чином вони обумовлюють способи сприйняття й інтерпретації кінематографу, беруть участь в організації глядацької, культурної пам'яті та спрямовують практики кіновиробництва. Проблема жанрових визначень таким чином, розглянуто не з точки зору їх коректності, а з огляду на їх продуктивність, що залежить від того, наскільки тим чи іншим жанровим концептам удається закріпитись у культурі і, відповідно, впливати на глядацькі чи виробничі практики.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ374.04

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА384495 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Пуніна О. В. 
Засоби кіномови в українській художній прозі 20 - 30-х рр. XX ст. : автореф. дис. ... канд. філол. наук : 10.01.06 / О. В. Пуніна; Донец. нац. ун-т. - Донецьк, 2011. - 17 c. - укp.

Досліджено функціонування компонентів мови кіно у художньому творі. Виявлено природу реалізації кінозасобу як конструкції в тектоніці української художньої прози 1920 - 1930-х рр. На основі інтегративного зв'язку словесною мистецтва з кінематографічним проаналізовано функціональне навантаження засобів мови кіно в епічному творі. Запропоновано розуміння явища кінематографічності, акцентується тип штучної кінематографічності, що актуалізує вивчення технологічних зв'язків у художньому творі. З'ясовано, що запозичення художньою прозою сценарної, монтажної та технічної конструкції відбувається із дотриманням специфіки їх реалізації в кіно та виконує функції, спрямовані на зовні та на сам твір.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)6-304.5 + Щ374.04

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА380330 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Романова О. В. 
Кіноромани Алена Роб-Грійє (Аспекти синтезу мистецтв) : монографія / О. В. Романова; НАН України, Ін-т л-ри ім. Т.Г. Шевченка. - Черкаси : ЧНУ ім. Б. Хмельницького, 2012. - 243 c. - Бібліогр.: с. 215-237. - укp.

Розглянуто творчість відомого французького письменника, кінематографіста, представника "Нового роману" А. Роб-Грійє. Показано особливості творчої манери письменника, подано його власну оригінальну теорію взаємодії кількох видів мистецтв у межах жанру роману. Наведено сформульовані ним тези, які мають остаточно визначити місце нового роману в літературній парадигмі першої половини XX ст. А. Роб-Грійє стверджував, що новий роман - це не теорія, а дослідження, для яких головний критерій - сучасність і сьогоденність, він (роман) лише продовжує наслідувати постійну еволюцію жанру роману, є закономірним явищем літературного процесу, досліджує не лише людину, а й її місце у Світі, прагне до тотальної суб'єктивності.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4ФРА)6-4 Роб-ерійє А. 534 + Щ374.041

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА753087 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Просцевичене Е. Й. 
Трансформации вербального нарратива: "Мастер и Маргарита" М. Булгакова и В. Бортко / Е. Й. Просцевичене // Вісн. Донец. нац. ун-ту. Сер. Б. Гуманіт. науки. - 2011. - № 1. - С. 32-39. - Библиогр.: 8 назв. - рус.

Эстетическая практика экранизаций означает поиск эквивалентных средств выразительности, спектр которых располагается между двумя крайними решениями: буквальным следованием за сюжетом исходного произведения с максимальным использованием его художественного языка или воплощением его идеи альтернативными средствами. Трансформация вербального содержания в аудиовизуальное в процессе экранизации осуществляется, прежде всего, в нарративной организации фильма. Анализ нарративных структур в романе М. Булгакова "Мастер и Маргарита" и одноименном фильме В. Бортко позволяет сделать вывод о доминировании родовидовой природы произведения над авторскими интенциями. Адекватная передача содержания литературного произведения требует не буквального следования за ним, а пересоздания его конструктивных элементов.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4РОС)6-4 + Щ374.040.9 + Щ374.3(4РОС)6-7

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69583/Сер.Б Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Пуніна О. В. 
Кінофікація українського літературного дискурсу (20 - 30-ті роки ХХ століття) : монографія / О. В. Пуніна; Донец. нац. ун-т. - Донецьк : ДонНУ, 2012. - 330 c. - Бібліогр.: с. 267-330. - укp.

Вперше в українському літературознавстві досліджено функціонування компонентів мови кіно в художньому творі. Виявлено природу реалізації кінозасобу як конструкції в тектоніці української художньої прози 1920 - 1930 рр. На основі впливу як типу інтегративного зв'язку словесного мистецтва з кінематографічним проаналізовано функціональне навантаження засобів мови кіно в епічному творі Г. Шкурупія, Д. Бузька, Л. Скрипника, Ю. Яновського та ін.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)6-304.5 + Щ374.3(4Укр)61 + Щ374.040

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА760616 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Папаш О. О. 
Класична модель кінематографічної репрезентації історичної травми ("Список Шиндлера") / О. О. Папаш // Наук. зап. НаУКМА. Сер. Теорія та історія культури. - 2010. - Т. 101. - С. 83-88. - Бібліогр.: 28 назв. - укp.

Досліджено класичну модель кінематографічної репрезентації історичної травми на прикладі фільму "Список Шиндлера" С. Спілберга. Запропоновано поглянути на стрічку не як на випадок хибної репрезентації, а як наприклад представлення в межах зображувального режиму, наділеного власними репрезентаційними потенціями.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ374.3(7СПО)-7 + Щ374.042

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69184/Теор.іст.культ. Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Братерська-Дронь М. Т. 
Кінофантастика: філософський аспект : [монографія] / М. Т. Братерська-Дронь. - К. : Вид-во НПУ ім. М.П. Драгоманова, 2013. - 243 c. - Бібліогр.: с. 235-242 - укp.

Досліджено генетичні витоки екранної фантастики та казки, історію їх розвитку в кіномистецтві. Увагу приділено темі космосу та роботехнічній проблематиці, які знайшли своє відображення в кінематографі. Показано, що художня фантастика виконує унікальну та водночас відповідальну місію, бо, прагнучи визначати, так би мовити, людський вимір природи, стає тим мостом, який поєднує добу технічного та гуманітарного прогресу.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю812.453.7 + Щ374.046 + Щ374.3(4/8)-39

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА771078 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Марченко С. М. 
Специфіка відтворення історичного матеріалу засобами науково-популярного кіно : автореф. дис. ... канд. мистецтвознав. : 17.00.04 / С. М. Марченко; НАН України, Ін-т мистецтвознав., фольклористики та етнології ім. М.Т. Рильського. - К., 2012. - 16 c. - укp.

Простежено витоки протокінематографічного способу мислення, естетичного впливу зорових образів мистецтва "докінематографічної" доби на формування засад екранного історіотворення. Проаналізовано особливості екраноцентризму та міфотворчості історії в ігровому, документальному кіно. Системно розглянуто генезу історико-пізнавального напрямку безпосередньо в науково-популярному кіно. Досліджено 104 фільми серіалу "Невідома Україна. Нариси нашої історії" (Київнаукфільм, 1993 р.) за різними напрямками: тематикою, змістом, хронотопом, структурою; естетичними та художньо-образними особливостями; за будовою зорового ряду, який утворюють кадри-пам'ятки і кадри-реконструкції; за вкладом звукового ряду в драматургічне вирішення фільмів; за типологічно-жанровими особливостями. Деякі стрічки мають ознаки кількох типів. Спостерігається тенденція пошуку нових форм розгортання історичного матеріалу. Розроблено методи, які можуть бути застосовані для розгляду науково-пізнавального кіно. З'ясовано особливості історико-пізнавального-кіно, яке може бути не лише мистецтвом оприлюднення поглядів на минуле, а й використовуватись як знаряддя дослідження історії.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ374.042 + Щ376.6 + Щ373(4УКР)6

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА391782 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Довгаленко В. А. 
Естетика карнавальності в художній структурі фільму : автореф. дис. ... канд. мистецтвознав. : 17.00.04 / В. А. Довгаленко; НАН України, Ін-т мистецтвознав., фольклористики та етнології ім. М.Т. Рильського. - К., 2012. - 19 c. - укp.

Увагу приділено визначенню концептуальних засад наукових робіт одного з найавторитетніших дослідників естетики карнавалу М. Бахтіна. Визначено естетичні ознаки карнавалу, основними з яких можна вважати особливі просторово-часові координати, мотив маски та мовний чинник, а також розглянуто специфічні відмінності карнавального сміху. На прикладі епохи романтизму показано, як карнавал став предметом теоретичної та художньої інтерпретації. Досліджено прояви естетики карнавалу в кращих творах режисерів світового кіномистецтва (С. Ейзенштейн, І. Бергман, Ф. Фелліні, Е. Кустуріца). Акцентовано мотив маски в кінематографічному втіленні. Карнавальні традиції в українському кіно простежено на прикладі творчості видатних вітчизняних режисерів (О. Довженко, І. Савченко, В. Іванов, І. Миколайчук, Б. Івченко, С. Параджанов). На прикладі творів Ю. Іллєнка та К. Муратової показано, як карнавалізація проявляє себе у творах, знятих на межі ХХ - ХХІ ст., і як карнавальна естетика поетичного кіно трансформується в естетику кінематографа постмодерну.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ374.04:Щ343 + Ю812.453.7

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА391984 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Братерська-Дронь М. Т. 
Генезис сучасної кінофантастики / М. Т. Братерська-Дронь // Вісн. Держ. акад. керів. кадрів культури і мистец.. - 2005. - № 1. - С. 17-21. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ373(0)6 + Щ374.046

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22799 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
14.

Десятник Г. Е. 
Основы кино и телевидения : [учеб. пособие] / Г. Е. Десятник; Киев. междунар. ун-т, Ин-т телевидения, кино и театра. - Киев : КиМУ, 2015. - 301 c. - Библиогр.: с. 300-301 - рус.

Рассмотрены специфические особенности и социальные функции кино-, телеискусства. Охарактеризировано место кино и телевидения в системе средств социальной коммуникации. Освещены жанровые особенности и выразительные средства кино и телевидения. Дано представление об основных творческо-производственных профессиях экранного творчества, характере творческой деятельности в различных производственных периодах создания экранных произведений.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ374.040 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА796631 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Мицик Ю. 
Знущання над історією (про фільм "Берестечко. Битва за Україну") : (огляд) / Ю. Мицик // Краєзнавство. - 2016. - № 1/2. - С. 283-286. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ374.042

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж21140 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
16.

Зайцева М. Л. 
Трактовка музыки оратории "Страсти по Матфею" митрополита Илариона (Алфеева) в фильме Павла Семеновича Лунгина "Дирижер" / М. Л. Зайцева // Траектория науки. - 2016. - 2, № 7. - С. 4.1-4.18. - Библиогр.: 18 назв. - рус.

Научно обосновано значение мессы в истории развития музыкального искусства. Рассмотрены генезис мессы и ее развитие в качестве ведущего духовного вокально-хорового жанра эпохи европейского Средневековья и Возрождения. Выявлены особенности композиции и музыкального языка оратории "Страсти по Матфею" митрополита Илариона. Доказано, что на формирование логики интонационного развития, композиционных и гармонических решений оратории оказали воздействие традиции западноевропейской музыки. Факторами влияния являются образы, темы и художественные приемы, которые взяты из византийского и русского церковных богослужений. Анализ музыки фильма П. Лунгина "Дирижер" выявил важное значение оратории "Страсти по Матфею" митрополита Илариона для понимания смысла произведения. Взаимодействие визуального и аудиального аспектов приводит к полифонии смыслов. Эта полифония обогащает понимание художественного произведения.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ316.3(4РОС) + Щ374.041

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Криницька Н. І. 
Екранізації науково-фантастичних творів Філіпа Кіндреда Діка в контексті масової культури / Н. І. Криницька // Держава та регіони. Сер. Гуманіт. науки. - 2014. - Вип. 4. - С. 42-47. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Розглянуто творчу долю фантаста Філіпа К. Діка (1928 - 1982), який відчайдушно намагався розірвати тенета масової культури, але фактично створив її нову формулу, що зараз широко використовують письменники та режисери. Майже всі екранізації творів Діка викривляють його тексти, спрощуючи філософські ідеї. Це зазвичай фільми-антиутопії, зосереджені на проблемах ідентичності, свободи вибору та детермінізмі, які відповідають основним сферам американської масової культури (тіло, психологія, кар'єра).


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(7СПО)6-4 + Щ374.046

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23244/Гум.н. Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Зборовец И. В. 
Киномелодрама XX века как явление мировой культуры : монография / И. В. Зборовец. - Харьков : Лидер, 2016. - 312 c. - Библиогр.: с. 295-299 - рус.

Впервые жанр киномелодрамы представлен как явление мировой культуры XX ст. Исследована его синтетическая природа, определено место в современном кинематографе. Особое внимание уделено задачам и функциям киномелодрамы, причинам ее широкой популярности среди кинозрителей. Рассмотрены ведущие мелодраматические конструкции в практике киностудий Европы, Азии, США. Выделены лучшие экранизации художественных произведений в жанре мелодрамы.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ374.04

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА807352 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Лук'янець Т. Г. 
Ефект крупного плану в художньому та кінематографічному текстах: когнітивно-семіотичний і наративний аспекти (на матеріалі англомовної психологічної прози та її екранізацій) : автореф. дис. ... канд. філол. наук : 10.02.04 / Т. Г. Лук'янець; Київ. нац. лінгвіст. ун-т. - Київ, 2016. - 20 c. - укp.

Досліджено прийом крупного плану та його художньо-стилістичний ефект в літературних і кінотекстах. Реконструйовано лінгвокогнітивні механізми породження ефекту крупного плану в англомовній психологічній прозі ХХ - ХХІ ст. та її екранізаціях. Окреслено специфіку інтерсеміотичної кореляції знаків у межах цього прийому, виявлено його спеціалізовані та неспеціалізовані мовні показники в художній прозі та компенсаторні засоби у фільмах. Розкрито вплив крупного плану на розгортання сюжету та характеризацію персонажів проаналізованих текстів і виявлено його роль в інтимізації художньої чи кінооповіді або оповідному відчуженні.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(0)943.21-334 + Щ374.040.9

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА420854 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Журавльова Т. В. 
Мелодраматизм в українській екранній культурі : автореф. дис. ... канд. мистецтвознавства : 26.00.01 / Т. В. Журавльова; НАН України, Ін-т мистецтвознавства, фольклористики та етнології ім. М.Т. Рильського. - Київ, 2016. - 24 c. - укp.

Досліджено особливості залучення ознак мелодраматизму до формування естетичних принципів жанру мелодрами, передусім у його екранному втіленні. Уперше простежено еволюцію української екранної культури в її жанровій (мелодраматичній) конкретиці: починаючи з дозвукових кінострічок і закінчуючи сучасними розважальними програмами українського телеекрану. Розглянуто специфіку інтеграції мелодрами в інші кіно- та тележанри, вплив її властивостей на такі ознаки екранного твору, як видовищність, захопливість, апеляція до певної категорії почуттів. Акцентовано на факторах, що сприяли появі та розвиткові української екранної мелодрами, а також на обставинах, які стримували цей поступ. Підкреслено роль мелодраматизму, мелодрами у формуванні національної ідентифікації української екранної культури, ці явища визнено естетичною домінантою, суголосною основоположним рисам української культури.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ374.041

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА423757 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського