Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (1)Книжкові видання та компакт-диски (10)
Пошуковий запит: (<.>U=Ю935.109$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 7
Представлено документи з 1 до 7

      
Категорія:    
1.

Носенко Е. Л. 
Формування когнітивних структур особистості засобами інформаційних технологій : моногр. / Е. Л. Носенко, М. А. Салюк; Дніпропетр. нац. ун-т. - Д., 2007. - 140 c. - Бібліогр.: с. 128-138. - укp.

Розглянуто психологічний потенціал дистанційного навчання як одну з можливих форм зміни освітньої парадигми. Наведено підходи до розробки матеріалів дистанційних навчальних курсів на сучасному етапі розвитку даної форми навчання. Проаналізовано особливості застосування моделі інформаційного тезауруса для завдань упорядкування наукового знання з навчальною метою. Викладено прийоми формування когнітивних структур особистості засобами комп'ютерних технологій.

Рассмотрен психологический потенциал дистанционного обучения как одна из возможных форм изменения образовательной парадигмы. Приведены подходы к разработке материалов дистанционных учебных курсов на современном этапе развития данной формы обучения. Проанализированы особенности применения модели информационного тезауруса для задач упорядочения научного знания с учебной целью. Изложены приемы формирования когнитивных структур личности средствами компьютерных технологий.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.290 + Ю935.109

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА691464 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Малик С. Д. 
Особливості взаємодії образних і вербальних чинників у детермінації психічної активності суб'єкта : Автореф. дис... канд. психол. наук : 19.00.01 / С. Д. Малик; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. - К., 2004. - 20 c. - укp.

Розроблено модель експериментального дослідження взаємодії образних та вербальних чинників у різних видах психічної активності, яка досліджувалася за природних та експериментальних умов сприймання рекламних повідомлень, а також в асоціативно-колірному експерименті. Виявлено "когнітивні домінанти", за якими виокремлюються "образний", "вербальний" та "змішаний" психотипи. Описано психологічний механізм взаємодії зазначених чинників, у якому відіграють роль: ситуативні складові діяльності (конкретна задача, умови та засоби її реалізації), послідовність зміни взаємозв'язку чинників залежно від когнітивної діяльності суб'єкта, фіксація на суб'єктивно значущих змістових характеристиках інформації. Наведено рекомендації до використання закономірностей взаємодії образних та вербальних чинників в оптимізації опрацювання інформації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.101/108 + Ю935.109

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА329654 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Богданова І. М. 
Інтуїтивне пізнання як науково-педагогічна проблема / І. М. Богданова // Наука і освіта. - 2007. - № 6/7. - С. 52-55. - Бібліогр.: 13 назв. - укp.

Розглянуто питання щодо взаємодії інтуїтивного та логічного пізнання у процесі педагогічних досліджень. Введено поняття "енергодії" знань дослідника і майбутнього вчителя.

Рассмотрен вопрос о взаимодействии интуитивного и логического познания в процессе педагогических исследований. Введено понятие "энергодействия" знаний исследователя и будущего педагога.

It is analysed interaction of intuitive and logical cognition in the process of pedagogical investigation. It is introduced a new notion - "energy effect" of investigator's and future teacher's knowledge.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.109 + Ю225.51

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

М'ясоїд П. А. 
Принцип доповнюваності в аналізі психологічного знання / П. А. М'ясоїд // Педагогіка і психологія. - 2004. - № 4. - С. 73-82. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Дана критика попыток перенесения принципа дополнительности из физики в психологию. На примере психологии развития доказывается, что психологическое знание движется взаимодополняющим образом: в русле перехода от одного типа научной рациональности к другому; в виде способов решения психогенетической проблемы; в пределах "круга самопознания", заданного в психологии тождеством субъекта и объекта.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.109

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14642 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Салюк М. А. 
Психологічні особливості формування когнітивних структур особистості засобами інформаційних технологій : автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.01 / М. А. Салюк; Дніпропетр. нац. ун-т ім. О. Гончара. - Д., 2012. - 20 c. - укp.

Проведено теоретико-методологічне обгрунтування й емпіричну перевірку підходу до стимулювання пізнавальної діяльності засобами нових інформаційних технологій, який сприяє не тільки ефективному засвоєнню знань, а й "веде" за собою формування когнітивних структур особистості суб'єкту пізнання. Запропонований підхід базується на провідних положеннях експериментально-генетичного методу, а також враховує характеристики структури експертного знання. Принципи підходу до формування когнітивних структур особистості включають: урахування характеристик семантичної пам'яті людини (декларативної, процедуральної, виконавчої), множинність форм ментальної репрезентації досвіду пізнання, різноманіття когнітивних структур особистості. Застосування принципів і прийомів їх реалізації проілюстровано прикладами навчальних матеріалів на електронних носіях.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.109:З97

Шифр НБУВ: РА387611 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Лисак К. О. 
Когнітивно-особистісні та індивідуальні чинники успішності переносу знань : автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.01 / К. О. Лисак; НАПН України, Ін-т соц. та політ. психології. - Київ, 2016. - 20 c. - укp.

Досліджено чинники успішності переносу знань. Перенос знань визначено як здатність до узагальнення знань, здобутих під час навчання, та їхнього застосування в нових ситуаціях. Запропоновано авторський інструментарій для оцінювання успішності трьох типів переносу: перенос теоретичних знань у практичну сферу, практичних знань у теоретичну сферу та міждисциплінарний перенос. Встановлено, що студенти найбільш успішні у міждисциплінарному переносі, тоді як перенос практичних знань здійснюється непродуктивно. Розроблено моделі прогнозування успішності переносу знань, що визначається поленезалежним когнітивним стилем, часовою антиципаційною спроможністю, авторитарним раболіпством на 42 %, та навчанням в музичних і гуманітарних секціях, гімназичною освітою, вищою освітою та досвідом роботи у сфері освіти - на 20 %.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.109

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА422529 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Пошук знань : [навч. посіб.]. Ч. 2.1. "Я" - Компетентність. Т. 2. Передумови до формування розумінь "Я" - Компетентність" (впровадження аналітичного елементу організаційної суті за виглядом - "Розглядання") / Ю. С. Скобло, Д. І. Мазоренко, Н. Ю. Скобло, Л. М. Тіщенко. - Харків : Лідер, 2016. - 296 c. - Бібліогр.: с. 291-296 - укp.

Розглянуто універсальний метод пошуку та представлення знань за допомогою спеціального наукового інструменту - логіко-інформаційних моделей, які за своїм природним походженням є характерним проявом (відображенням) психологічного складу людини. Зазначено, що розгляд їх природи, побудови, практики застосування та дослідження дозволяють сформувати основу нової універсальної дисципліни за поняттями логіко-інформаційного характеру й аналітичним спрямуванням, що забезпечує можливість здійснення пошуку необхідного знання в будь-якій науковій сфері. Зауважено, що визначений універсальний метод є запорукою сталого розвитку людського інтелекту, що має складати необхідну "платформу-основу" для відповідного усталеного розвитку людського феномену.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч237.21 + Ю935.109

Рубрики:

Шифр НБУВ: В352795/2.1, 2 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського