Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (9)Автореферати дисертацій (63)Книжкові видання та компакт-диски (402)Журнали та продовжувані видання (69)
Пошуковий запит: (<.>U=Ю948.2$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 336
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Мозговой В. И. 
Гендерные особенности факторной структуры личности у подростков с аномальным развитием личности / В. И. Мозговой // Вісн. Харк. ун-ту. Сер. Психологія. - 1999. - № 432. - С. 235-240. - Библиогр.: 8 назв. - рус.

Розглянуто гендерні особливості особистісного симптомокомплексу підлітків з аномальним розвитком особистості. Виявлено, що цей симптомокомплекс у дівчат представлено мускулінними рисами, а у хлопців - фемінинними. Ця статеворольова девіація може призводити до формування патології.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948.2-734 + Р733.64

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж29137 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Тарасун В. В. 
Науково-методичні основи формування знань, умінь та навичок у дітей з труднощами у навчанні : Наук.-метод. посіб. / В. В. Тарасун; Ін-т дефектології АПН України. - К., 1998. - 104 c. - Бібліогр.: 26 назв. - укp.

Розкриваються причини труднощів у навчанні школярів молодшого шкільного віку з психічним та мовленнєвим недорозвитком. Визначаються шляхи й особливості формування у них початкових лінгвістичних і математичних знань, умінь та навичок.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.2 + Ч437.92 + Ю948.25-355

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА587359 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Психологія та педагогіка: спеціальні : Зб. наук. пр. Кн. 1 / ред.: Л. І. Фомічова; Нац. пед. ун-т ім. М.Драгоманова. - К. : Наук. світ, 1999. - 94 c. - укp.

Розглянуто проблеми освіти дітей, що потребують спеціального корекційного впливу. Висвітлено окремі питання навчання та виховання глухих і туговухих дітей, а також досліджено історію становлення наукової думки у галузі дефектології. Порушено актуальні питання вищої школи, зокрема, психології мовлення у структурі підготовки майбутніх сурдопедагогів, розвитку в студентів якостей дослідника в даній сфері, формування психологічної грамотності як професійної якості дефектолога тощо.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948.22 я43 + Ч430 я43

Рубрики:

Шифр НБУВ: В343275 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Психологія та педагогіка: спеціальні : Зб. наук. пр. Кн. 2 / ред.: Л. І. Фомічова; Нац. пед. ун-т ім. М.Драгоманова. - К. : Наук. світ, 1999. - 86 c. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948.22 я43 + Ч430 я43

Рубрики:

Шифр НБУВ: В343275 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
5.

Іванова І. Б. 
Соціально-психологічні проблеми дітей-інвалідів / І. Б. Іванова; Укр. ін-т соц. дослідж. - К. : Логос, 2000. - 85 c. - Бібліогр.: 160 назв. - укp.

Висвітлено соціальні, соціально-психологічні та економічні умови утримання та виховання дітей інвалідів і дітей з вадами психофізичного розвитку в сім'ї періоду демократизації суспільства та переходу до ринкових відносин. На основі теоретичного осмислення результатів опитування батьків проаналізовано соціально-психологічний стан сім'ї, шляхи адаптації батьків до нової життєвої ситуації, вітчизняний та зарубіжний досвід реалізації політики соціальної підтримки сімей, які виховують дітей з особливими потребами.


Індекс рубрикатора НБУВ: С5*652.1 + Ю948.2-82

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВС34376 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Спеціальна психологія. Тексти : Навч. посіб. Ч. 1 / ред.: М. П. Матвєєва, С. П. Миронова; Кам'янець-Поділ. держ. пед. ун-т. - Кам'янець-Подільський, 1999. - 158 c. - укp.

Висвітлюються загальні питання спеціальної психології, зокрема проблеми структури дефекту при розумовій відсталості, соціально-психологічної сутності дефекту та його компенсації, психологічного змісту поняття розумової відсталості, її види та форми. Досліджуються особливості інтелектуального та особистісного розвитку розумово відсталих школярів, своєрідність психіки дітей-олігофренів. Представлені методики дослідження пізнавальних та емоційно-вольових процесів, якостей особистості учнів допоміжної школи. Оскільки описані дослідження психіки дітей з недорозвиненим інтелектом проводились у 60-70-х роках, то, познайомившись з їхніми результатами, є можливість відстежити, як розвивались уявлення про сутність розумової відсталості, як змінилась психіка учнів допоміжної школи за 30 років, як впродовж цього терміну розвивалась сама спеціальна психологія та її проблематика.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948.2-734 я7-3 + Р733.645.095.2-57 я73 + Ч430 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: В342636 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Бастун Н.  
Право розумово відсталих підлітків та молоді на особисте життя : Посіб. / Н. Бастун, С. Лукомська; Благод. фонд "Паростки". - К. : В.Главник, 2004. - 40 c. - Бібліогр.: 18 назв. - укp.

Проаналізовано міжнародну та національну нормативно-правову базу щодо захисту прав розумово відсталих людей на особисте життя, наведено результати моніторингу стану дотримання їх прав на особисте життя. Висвітлено особливості психосексуального розвитку розумово відсталих дітей та підлітків.

Проанализированы международная и национальная нормативно-правовая база по защите прав умственно отсталых лиц на личную жизнь, приведены результаты мониторинга состояния соблюдения их прав на личную жизнь. Освещены особенности психосексуального развития умственно отсталых детей и подростков.


Індекс рубрикатора НБУВ: Х911.42 + Х809(4УКР)342 + Ю948.25 + С5*423.3 + Ч435.358

Рубрики:

Шифр НБУВ: Р103441 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Сак Т. В. 
Психолого-педагогічні основи управління учбовою діяльністю учнів із затримкою психічного розвитку у школі інтенсивної педагогічної корекції / Т. В. Сак. - К. : Актуальна освіта, 2005. - 246 c. - Бібліогр.: с. 235-246. - укp.

Висвітлено психологічні аспекти людської діяльності та основні теорії її дослідження (О.М.Леонтьєва, С.Л.Рубінштейна, Б.Ф.Ломова). Наведено загальну характеристику та визначено структуру учбової діяльності, зокрема цілі, задачі, продукти та засоби її реалізації, а також змістову, операційну та мотиваційну складові. Розглянуто питання корекції учбової діяльності учнів з затримкою психічного розвитку, запропоновано психологічні механізми її управління та ефективні методи навчання. Показано специфіку пояснення навчального матеріалу та організації способу діяльності учнів на уроках у допоміжній школі. Представлено систему учбово-пізнавальних завдань, спрямованих на виконання різноманітних розумових і логічних дій, а також операцій, що сприяють засвоєнню нової інформації та основної ідеї. Наведено результати теоретико-експериментального дослідження проблеми управління учбовою діяльністю на матеріалі з природознавства школи інтенсивної педагогічної корекції.

Освещены психологические аспекты человеческой деятельности и основные теории ее исследования (О.М.Леонтьева, С.Л.Рубинштейна, Б.Ф.Ломова). Приведена общая характеристика и определена структура учебной деятельности, в частности цели, задачи, продукты и способы ее реализации, а также содержательная, операционная и мотивационная составляющие. Рассмотрены вопросы коррекции учебной деятельности учащихся с задержкой психического развития, предложены психолоические механизмы ее управления и эффективные методы обучения. Показана специфика изложения учебного материала и организации способа деятельности учащихся на уроках во вспомогательной школе. Представлена система учебно-познавательных заданий, направленных на выполнение различных умственных и логических действий, а также операций, способствующих усвоению новой информации и основной идеи. Приведены результаты теоретико-экспериментального исследования проблемы управления учебной деятельностью на материалах по природоведению школы интенсивной педагогической коррекции.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.2 + Ю948.25

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА666824 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Володарська Н. Д. 
Соціально-психологічні чинники соціальної інтеграції молоді з соматичними вадами здоров'я : Наук.-метод. посіб. / Н. Д. Володарська, О. М. Бернацька, Т. В. Пупцева, Г. І. Чайка, Л. О. Копишинська; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України, Відкритий міжнар. ун-т розв. людини "Україна". - К. : Міленіум, 2004. - 186 c. - укp.

Визначено соціально-психологічні чинники соціальної інтеграції особистості, зокрема, юнацького віку та студентської молоді, з соматичними вадами здоров'я, а також психолого-педагогічні чинники та умови, що сприяють інтеграційним процесам. Обгрунтовано вибір життєвого шляху у соціальній адаптації особистості з вадами здоров'я. Висвітлено психолого-педагогічні проблеми організації навчання в інтегрованій групі. Розглянуто психофізіологічні та психологічні аспекти репродуктивного здоров'я як чинника соціального благополуччя особистості.

Определены социально-психологические факторы социальной интеграции личности, в частности, юношеского возраста и студенческой молодежи, с соматическими отклонениями здоровья, а также психолого-педагогические факторы и условия, содействующие интеграционным процессам. Обоснован выбор жизненного пути в социальной адаптации личности с отклонениями здоровья. Освещены психолого-педагогические проблемы организации обучения в интегрированной группе. Рассмотрены психофизиологические и психологические аспекты репродуктивного здоровья как фактора социального благополучия личности.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948.2 + Ю949.2 + С5*328.941

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА660344 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Синьова Є. П. 
Тифлопсихологія : Навч. посіб. для спец. "Дефектологія" / Є. П. Синьова; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. - К., 2004. - 218 c. - укp.

Викладено основи предмета, завдань, принципів та методів тифлопсихології. Розглянуто питання впливу зорових порушень на психічний розвиток особистості. Увагу приділено основним проблемам сенсорної організації діяльності особистості за умов зорової депривації.

Изложены основы предмета, заданий, принципов и методов тифлопсихологии. Рассмотрены вопросы влияния зрительных нарушений на психическое развитие личности. Внимание уделено основным проблемам сенсорной организации деятельности личности в условиях зрительной депривации.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948.23 я73 + Р733.670.27 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА658534 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Висковатова Т.  
Умственная отсталость и параолимпийский спорт [Електронний ресурс] / Т. Висковатова // Наука в олимп. спорте. - 2002. - № 2. - С. 30-35. - Библиогр.: 7 назв. - рус. - Режим доступу: /articles/2002/

Зазначено, що розумову відсталість можно розглядати як одну з нозологічних одиниць паралімпійського спорту. Однак перепоною до цього є відсутність кількісних критеріїв психологічного діагностування, які б дозволяли проводити адекватний відбір в національні спортивні команди. Вирішенням цієї повсякденної проблеми займаються психологи України та інших країн.

Отмечено, что умственная отсталость может рассматриваться как одна из нозологических единиц параолимпийского спорта. Однако преградой к этому есть отсутствие количественных критериев психологического диагностирования, которые бы разрешали проводить адекватный отбор в национальные спортивные команды. Решением этой повседневной проблемы занимаются психологи Украины и других стран.

Educational lack off could value as one of nozological ones of Paralympical sport. Though hardship is a missing of criterions of psychological diagnostic, which would able to make adequate choose in National sports teams. Decision of this is the work of many psychologists of Ukraine and other countries.


Ключ. слова: умственная отсталость, спорт, диагностирование
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч517.29 + Ю948.25

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24615 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Гриценок Л. І. 
Методичні питання психологічної реабілітації підлітків з ДЦП : Наук.-метод. посіб. / Л. І. Гриценок, Т. Д. Ілляшенко, Г. В. Ком'ягіна, І. Ф. Осетрова, Романенко , Н. С. Скрипка; АПН України. Укр. наук.-метод. центр практ. психології і соц. роботи, Київ. міська громад. орг. допомоги та сприяння дітям-інвалідам з дитинства "Церебрал". - К. : Ніка-Центр, 2002. - 39 c. - укp.

Висвітлено особливості інвалідизації хворих на дитячий церебральний параліч, зокрема, порушення формування особистості підлітків-інвалідів та фактори, що їх зумовлюють. Описано діагностичний інструментарій для вивчення особливостей пізнавальної діяльності та деяких особистісних рис дітей зазначеної категорії, суттєвих для їх ефективного входження в соціум. Визначено напрямки роботи психолога з питань психологічної реабілітації підлітків з ДЦП та їх батьків.

Освещены особенности инвалидизации больных на детский церебральный паралич, в частности нарушение формирования личности подростков-инвалидов и факторы, обуславливающие их. Описан диагностический инструментарий для изучения особенностей познавательной деятельности и некоторых личностных черт детей указанной категории, важных для их эффективного вхождения в социум. Определены направления работы психолога по вопросам психологической реабилитации подрстков с ДЦП и их родителей.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч432.6р + Ю948.28 + Р733.627.709.3-57

Рубрики:

Шифр НБУВ: Р97566 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Стадненко Н. М. 
Нариси з олігофренопсихології : Навч. посіб. для спец. "Дефектологія" / Н. М. Стадненко, М. П. Матвєєва, А. Г. Обухівська; ред.: Н. М. Стадненко; Кам'янець-Поділ. держ. пед. ун-т. - Кам'янець-Поділ., 2002. - 199 c. - Бібліогр.: 90 назв. - укp.

Висвітлено особливості пізнавального та особистісного розвитку учнів допоміжної школи, сучасне бачення проблеми діагностики розумової відсталості. Висновки щодо специфіки психічного розвитку дітей-олігофренів підкріплено детальним описом та аналізом результатів відповідних експериментальних досліджень та спостережень.

Освещены особенности познавательного и личностного развития учеников вспомогательной школы, современное видение проблемы диагностики умственной отсталости. Выводы относительно специфики психического развития детей-олигофренов подкреплены подробным описанием и анализом результатов соответствующих экспериментальных исследований и наблюдений.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435 я73 + Ю948.25 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА637521 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Висковатова Т. П. 
Психологические особенности подростков с отклонениями в психическом развитии : Учеб.-метод. пособие по юрид. психологии / Т. П. Висковатова; Юж. науч. центр АПН Украины. - О., 2003. - 59 c. - Библиогр.: 22 назв. - рус.

Изложены современные взгляды на задержку психического развития, раскрыто понятие об отклонениях и их основные виды. Рассмотрены психологические особенности следствия по делам несовершеннолетних.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю947.1-734 я73 + Ю948.25 я73

Рубрики:
  

Шифр НБУВ: ВА638793 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Соціально-психологічні проблеми тифлопедагогіки : Зб. наук. пр. Вип. 1 / ред.: Є. П. Синьова; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. - К., 2003. - 78 с. - укp.

Проаналізовано загальні та специфічні закономірності психічного розвитку дитини за нормального та пошкодженого зору. Описано вікову динаміку міжособистісної взаємодії осіб з глибокими порушеннями зору. Розглянуто психологічні особливості комунікативної сфери людей з вадами зору з афективною поведінкою.

Проанализированы общие и специфические закономерности психического развития ребенка при нормальном и поврежденном зрении. Описана возрастная динамика межличностного взаимодействия лиц с глубокими нарушениями зрения. Рассмотрены психологические особенности коммуникативной сферы людей с недостатками зрения с аффективным поведением.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч433я43 + Ю948.23я43

Шифр НБУВ: Ж72507 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Психологія та педагогіка: спеціальні : Зб. наук. пр. Кн. 1 / ред.: Л. І. Фомічова; Нац. пед. ун-т ім. М.Драгоманова. - К. : Нора-прінт, 2003. - 86 c. - укp.

Розглянуто проблеми вивчення дітей, що потребують спеціального корекційного впливу. Висвітлено окремі питання навчання та виховання глухих та слабочуючих дітей - діагностичну та корекційну роботу сурдологічної служби, використання міжпредметних зв'язків у виховному процесі. Запропоновано методику розвитку мовлення та розглянуто досвід роботи з інтеграції дітей з вадами слуху. Досліджено історію та становлення наукової думки в галузі дефектології та актуальні питання вищої школи.

Рассмотрены проблемы изучения особенностей детей, нуждающихся в специальной коррекции. Освещены вопросы обучения и воспитания глухих и слабослышащих детей - диагностическая и коррекционная работа сурдологической службы, использование межпредметных связей в процессе воспитания. Предложена методика развития речи и рассмотрен опыт работы по интеграции детей с дефектами слуха. Исследована история становления научной мысли в области дефектологии и актуальные вопросы высшей школы.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948.2 я43 + Ч31я43 + Ч43 я43

Рубрики:

Шифр НБУВ: В347762 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Соціально-психологічні проблеми тифлопедагогіки : Зб. наук. пр. Вип. 2 / ред.: Є. П. Синьова; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. Ін-т корекц. педагогіки та психології. - К., 2003. - 165 с. - укp.

Висвітлено медико-педагогічні основи оптичної корекції у дітей з вадами зору. Проаналізовано вплив родини на соціальний розвиток і психологічну корекцію слабозорих дошкільників з афективною поведінкою, описано особливості їх міжособистісного спілкування в інтегрованому дошкільному закладі. Розглянуто освітні аспекти соціальної реабілітації дітей з вадами психофізичного розвитку.

Освещены медико-педагогические основы оптической коррекции у детей с недостатками зрения. Проанализировано влияние семьи на социальное развитие и психологическую коррекцию дошкольников со слабым зрением аффективного поведения, описаны особенности их межличностного общения в интегрированном дошкольном заведении. Рассмотрены образовательные аспекты социальной реабилитации детей с недостатками психофизического развития.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948.23я54(4УКР) + Ч433я54(4УКР)3

Шифр НБУВ: Ж72507 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Синьова Є. П. 
Тифлопсихологія : Навч. посіб. для спец. "Дефектологія". Ч. 1 / Є. П. Синьова; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. - К. : ВО УФЦ-БФ "Візаві", 2002. - 294 c. - укp.

Розглянуто закономірності та особливості психічного розвитку осіб з порушеним зором, проаналізовано проблеми їх адаптації, реабілітації, соціалізації та інтеграції у суспільстві. Охарактеризовано розвиток та особливості діяльності особистості у разі глибоких порушень зору. Досліджено механізм виникнення і формування компенсаторних пристосувань, особливості сенсорної організації діяльності, зорових відчуттів та сприйняття у випадку порушення зорових функцій. Розглянуто їх властивості та види, проаналізовано механізми дотикового сприйняття сліпих.

Рассмотрены закономерности и особености психического развития лиц с нарушенной функцией зрения, проанализированы проблемы их адаптации, реабилитации, социализации и интеграции в обществе. Охарактеризовано развитие и особенности деятельности при глубоких нарушениях зрительной функции. Исследован механизм возникновения и формирования компенсаторных приспосабливаний, особенности сенсорной организации деятельности, зрительных ощущений и восприятия при нарушениях зрительной функции. Рассмотрены их свойства и виды, проанализированы механизмы осязательного восприятия слепых.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948.23я73 + Р128.385я73 + Ч433я73-1

Шифр НБУВ: В347831 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Харченко Л.  
Характеристика психомоторики молодших школярів з легкою формою розумової відсталості / Л. Харченко // Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. - 2003. - № 24. - С. 42-47. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Досліджено рівень розвитку та особливості психомоторних здібностей учнів віком 9 - 10 років з легкою формою розумової відсталості.

Исследован уровень развития и особенности психомоторных способностей у учеников в возрасте 9 - 10 лет с лёгкой формой умственной отсталости.

In this article the level of development and peculiarities of psychomotorics abilities of slightly mentally lagged younger-school-aged children (9-10 years old) are investigated.


Ключ. слова: розумова відсталість, психомоторні здібності, тести
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.221 + Ю948.25

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69411 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Актуальні проблеми навчання та виховання людей в інтегрованому освітньому середовищі : тези доп. VIII міжнар. наук.-практ. конф., 2007 р., Київ / Відкритий міжнар. ун-т розв. людини "Україна", Ком. ВР України у справах пенсіонерів, ветеранів та інвалідів, Київ. міськдержадмін., Ін-т спец. педагогіки АПН України, Фонд соц. захисту інвалідів. - К. : Ун-т "Україна", 2007. - 483 c. - укp.

Розглянуто питання, пов'язані з освітою, правовим статусом, адаптацією у суспільстві, професійною та фізичною реабілітацією людей з особливими потребами. Висвітлено проблеми соціалізації дітей-інвалідів, сучасні проблеми виховання фахівця ХХІ ст. Визначено причини та наслідки реформування архівної справи у незалежній Україні. Охарактеризовано модульний принцип у викладанні програмування мовою VTA. Розкрито соціально-педагогічні засади організації діяльності молодіжних групових об'єднань, самоорганізаційні аспекти у дидактичному забезпеченні роботи зі студентами, які погано чують. Проаналізовано лінгвістичні особливості структури київських урбаномімів, особливості викладання природничих дисциплін за модульно-рейтинговою системою організації навчального процесу.

Рассмотрены вопросы об образовании, правовом статусе, адаптации в обществе, профессиональной и физической реабилитации людей с особенными потребностями. Освещены потребности социализации детей-инвалидов, современные проблемы воспитания специалиста ХХІ в. Определены причины и последствия реформирования архивного дела в независимой Украине. Охарактеризован модульный принцип при преподавании программирования на языке VTA. Раскрыты социально-педагогические основы организации деятельности молодежных групповых объединений, самоорганизационные аспекты в дидактическом обеспечении работы со студентами с ослабленным слухом. Проанализированы лингвистические особенности структуры киевских урбаномимов, особенности преподавания естественных дисциплин по модульно-рейтинговой системе организации учебного процесса.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч430 я431(0) + Ю948.2 я431(0) + С5*423.3 я431(0) + Р11(4УКР)297 я431(0) + Х819(4УКР)15 я431(0)

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА694062 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського