Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (2)Книжкові видання та компакт-диски (9)
Пошуковий запит: (<.>A=Ільїна Г$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 10
Представлено документи з 1 до 10

      
Категорія:    
1.

Кремень В. Г. 
Еліта: витоки, сутність, перспектива : монографія / В. Г. Кремень, В. В. Ільїн, С. В. Пролеєв, О. О. Шморгун, С. В. Курбатов, М. В. Липин, А. А. Машталер, Г. В. Ільїна, О. О. Шморгун, Л. І. Ткаченко; НАПН України, Ін-т обдар. дитини. - К., 2011. - 527 c. - укp.

Висвітлено історію процесу становлення і розвитку теорії еліти у її взаємозв'язку з етосом влади, політики, культури, освіти, людини. Визначено еліту як чинник самоорганізації соціуму, фактори становлення еліти за умов постіндустріального суспільства. Розглянуто проблему авторитаризму й елітаризму в сучасній політології. Подано системно-типологічні характеристики авторитарного лідерства. Описано механізми легітимізації авторитарної влади, особливості конституційного забезпечення авторитарного типу лідерства. Розкрито значення концепту еліти у сучасний період. Наведено прогноз щодо майбутнього еліти за умов трансформації соціальних, національних, особистісних ідентичностей.


Індекс рубрикатора НБУВ: С5*422.12

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА738600 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Ільїна Г. В. 
Самоідентичність у життєдіяльності людини : автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.04 / Г. В. Ільїна; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. - К., 2009. - 16 c. - укp.

Досліджено проблему самоідентичності, визначено її роль у життєдіяльності людини. Розглянуто джерела формування концепції ідентичності, проаналізовано основні етапи становлення даної проблеми. Розкрито тенденції концептуалізації самоідентичності у класичній та некласичній філософії. Описано структуру самоідентичності та визначено її місце поряд із самосвідомістю. Показано значення самоідентичності у процесі становлення особистості. Досліджено проблеми самості, пам'яті, визнання у їх зв'язку з проблемою самоідентичності. Проаналізовано особливості становлення особистості й умови формування її власного "Я" під впливом суспільних викликів. Виявлено, що поряд з різноманітними набутими особистістю соціальними ідентичностями важливу роль в її становленні займає самоідентичність, яка відіграє роль внутрішнього стрижня особистості та втілює в життя можливість самореалізації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю216.22

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА368780 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Ільїна Г. В. 
Антропологічні виміри інновації в умовах інфосоціуму / Г. В. Ільїна // Стратегія розвитку України. - 2013. - № 3. - С. 64-66. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Досліджено взаємозв'язок науки, освіти та інновації за умов інформаційного суспільства. Основні складові "трикутнику знань" розглянуто в соціоекономічному та антропологічному вимірах. Акцентовано увагу на проблемі інновації в перспективі розвитку креативно орієнтованої економіки.


Індекс рубрикатора НБУВ: У010.271.19

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж25031 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Ільїна Г. 
"Візуальна грамотність" у контексті когнітивних та освітніх процесів / Г. Ільїна // Вісн. Київ. нац. торг.-екон. ун-ту. - 2018. - № 1. - С. 157-168. - Бібліогр.: 13 назв. - укp.

Досліджено проблему "візуальної грамотності", яка набула актуальності в умовах "суспільства знань", обумовленого інформаційною революцією. За результатами аналізу сучасних методів навчання виокремлено переваги візуальної методики, заснованої на можливостях візуально-образного мислення. На її основі розроблено спеціальні стандарти візуальної грамотності, призначені для використання в академічних проектах і педагогічній практиці.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю940

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16143 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Ільїна Г. В. 
"Empirio" і "Ratio" у візуальній парадигмі епохи Просвітництва / Г. В. Ільїна // Вісн. Нац. авіац. ун-ту. - 2017. - № 2. - С. 51-55. - Бібліогр.: 15 назв. - укp.

Досліджено характеристику і розуміння ролі візуального сприйняття в пізнавальній стратегії епохи Просвітництва. Аналізується співвідношення емпіричного і раціонального у реалізації мети досягнення істинного знання, виокремлюється натурфілософський підхід в аналізі зору. Показана роль метафори "світла" в становленні просвітницької ідеології та її зв'язок з наукою.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(0)4 + Ю22

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70861 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Ільїна Г. В. 
Інтенції візуального у дискурсах феноменологічного аналізу / Г. В. Ільїна // Вісн. Нац. авіац. ун-ту. - 2018. - № 1. - С. 50-54. - Бібліогр.: 13 назв. - укp.

Досліджено проблему "візуальної культури" в контексті феноменологічних дискурсів Е. Гуссерля, М. Мерло-Понті, Ж.-П. Сартра. Показано "вихід" феноменологічної свідомості в світ життя людини, в поле досвіду тілесності, що дозволяє отримати справжнє бачення реальності. Здійснено аналіз проблеми "погляду" як умови розуміння просторово-темпоральної сутності об'єктивного світу та місця в ній власного "Я" стосовно "іншого".


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(0)6-661

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70861 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Ільїна Г. 
Виклики освітніх інновацій: дитинство в умовах цифрової соціалізації / Г. Ільїна // Пед. інновації: ідеї, реалії, перспективи : зб. наук. пр. - 2018. - Вип. 2. - С. 121-127. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Досліджено проблеми освіти в умовах цифрової соціалізації. Проаналізовано головні виклики, які постали перед сучасною освітою, а саме: проблема технологічного розриву між поколіннями учнів і вчителів, індивідуалізація освіти, інформаційний шум, гейміфікація, цифрова нерівність, розрив між візуальною та текстуальною культурами в освіті. Проаналізовано проблему формування стратегій навчання "цифрового покоління", світосприйняття якого формується в епоху розвитку цифрових технологій.


Індекс рубрикатора НБУВ: С5*148:Ч30

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71506 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Ільїна Г. 
"Погляд" як окулярний концепт філософської візуалістики: від феномену до метафори / Г. Ільїна // Пед. інновації: ідеї, реалії, перспективи : зб. наук. пр. - 2019. - Вип. 2. - С. 139-145. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Досліджено "погляд" як окулярний концепт філософської візуалістики. Розглянуто поняття "regard" ("погляд") у французьких феноменологічних концепціях. Визначено взаємозв'язок "погляду" зпроблемою об'єктивації. Показано перехід від феноменологічного до соціокультурного розуміння "погляду" ("gaze") у контексті його переосмислення сучасною англосаксонською філософською традицією, де погляд постає не як феномен, а як візуальна метафора, що характеризує особливості взаємодії представників різних соціальних груп.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю216

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71506 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія: Філософія   
9.

Ільїна Г. 
Філософські дискусії про метафору в парадигмах когнітивної лінгвістики та аналітичної філософії / Г. Ільїна // Пед. інновації: ідеї, реалії, перспективи : зб. наук. пр. - 2021. - Вип. 2. - С. 131-138. - Бібліогр.: 14 назв. - укp.

Розглянуто роль метафор у філософії. На відміну від риторичного значення метафори як фігури мови та мовного тропу, філософська метафора виступає як носій смислового значення філософської теорії. Розглянуто теорію концептуальних метафор Лакофа-Джонсона. Показані когнітивістські та аналітичні підходи до філософського аналізу метафор. Визначено, що філософія використовує метафоричну мову не тільки для формування засобів виразності: метафори становлять основу будь-якої метафізичної системи й утворюють її основу.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(7СПО)6-671

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71506 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Ільїна Г. В. 
''Візуальне мислення'' в історико-філософській ретроспективі : автореф. дис. ... д-ра філос. наук : 09.00.05 / Г. В. Ільїна; Київський національний університет імені Тараса Шевченка. - Київ, 2019. - 32 c. - укp.

Досліджено генезу становлення візуального мислення в історії філософії. Актуальність проблеми обґрунтовано ствердженням інформаційного світу, домінанту якого становить сфера бачення і візуального сприйняття. Були виявлені особливості "візуального знання", "візуальної культури", "візуального досвіду", "візуального інтелекту", "візуальних студій". На цій підставі доведено необхідність дослідження історико-філософських передумов становлення візуальної проблематики як факту сучасного інтелектуального життя. Показано включення феномену візуального під час розвитку філософського мислення в античній, середньовічній і модерній філософії. Виявлено, що картезіанська позиція в епістемології Нового часу формує візуальні техніки пізнання, які дають змогу отримати максимум інформації для її подальшої ментальної "обробки" в розумі. У контексті раціонального методу метафора "світла" перетворюється в метафору "знання", яке стало смислом епохи Просвітництва. Еволюція генези візуального мислення виокремлює візуальні метафори, концепт "метафізики світла", "окулярцентризм" модерної філософії, "візуальну епістемологію". Історико-філософська реконструкція проблеми "зору" здійснюється у двох вимірах – лексикографічному (аналіз основних понять і категорій візуального дискурсу) і доксографічному (пошук візуальних ідей в генезі філософської думки від Античності до сучасності). Під час розвитку філософія створює візуальну термінологію, на основі чого формує власний "візуальний дискурс", у контексті якого відбувається становлення візуальної філософської лексики.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю223 г + Ю935.113.11 + Ю935.131.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА439523 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського