Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Книжкові видання та компакт-диски (13)
Пошуковий запит: (<.>A=Адамюк Н$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 5
Представлено документи з 1 до 5

      
Категорія:    
1.

Адамюк Н. Б. 
Право людини на свою мову (за матеріалами Міжнародної конференції "Лінгвістичні права глухих: державна підтримка, вивчення та застосування жестової мови"; Москва, 22 - 23 травня 2007 р.) / Н. Б. Адамюк, Н. В. Іванюшева // Дефектологія. - 2007. - № 4. - С. 44-46. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Висвітлено виступи доповідачів з актуальних тем конференції щодо жестової мови та законодавства, проблем перекладу, досліджень жестової мови, освіти глухих.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш189.9я431 + Ч432.4(4УКР) + Х819(4УКР)153 + Х809(4УКР)34

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Адамюк Н. Б. 
Особливості вивчення лексики української жестової мови глухими учнями початкової школи : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.03 / Н. Б. Адамюк; Ін-т спец. педагогіки НАПН України. - К., 2012. - 22 c. - укp.

Вперше науково обгрунтовано особливості вивчення лексичних понять української жестової мови (УЖМ) глухими дітьми початкової школи. Виявлено критерії, показники, рівні сформованості лексичних навичок. Розроблено лінгводидактичну модель вивчення лексики глухими молодшими школярами. Визначено педагогічні умови, стадії та тенденції збагачення жестівника дітей необхідною лексикою, що сприяють формуванню необхідних лексичних навичок у глухих дітей, узгодженню пріоритетних напрямів навчально-мовленнєвої діяльності та мовленнєвого досвіду дитини, що не чує. Поглиблено й уточнено поняття "лексика УЖМ", "лексична одиниця", "лексична навичка". Набули подальшого розвитку теоретичні положення щодо рівня мовленнєвого та мовного розвитку, зокрема лексичного, глухих молодших школярів, лінгводидактичні аспекти теорії та практики вивчення лексики УЖМ глухими учнями початкової школи.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш189.9:411.4 р20

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА394293 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Адамюк Н. 
Лінгводидактична модель вивчення лексичних одиниць української жестової мови / Н. Адамюк // Особлива дитина: навчання і виховання. - 2014. - № 4. - С. 48-56. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Запропоновано принципово новий концептуально-методичний підхід до проблеми вивчення лексики української жестової мови (УЖМ) глухими учнями, що розглядається як базовий рівень формування мовної особистості в початковій школі. Розглянуто науково-обґрунтовану і апробовану лінгводидактичну модель вивчення лексичних одиниць УЖМ глухими учнями початкової школи, що поєднує такі компоненти: спільну (партнерську) діяльність, спеціально організовану навчально-мовленнєву діяльність і самостійну мовленнєву діяльність учня. Детально описано структуру лінгводидактичної моделі та чотири взаємопов’язаних етапи опанування лексики УЖМ глухими дітьми, а саме: ознайомлювальний, репродуктивно-продуктивний, комунікативно-діяльнісний, творчий, в кожному з яких виокремлено три компоненти: змістовий, мотиваційний та розвивальний. Розкрито принципи вивчення лексики. Охарактеризовано мету та зміст практичних вправ, що застосовуються в роботі на основі зазначеної моделі. Наголошено, що в лінгводидактичній моделі в повному обсязі реалізовано принципи діалогу двох культур та двох мов, що сприяє формуванню двомовної особистості глухого школяра початкової школи. Виокремлено позитивні аспекти застосування лінгводидактичної моделі вивчення лексичних одиниць УЖМ глухими школярами початкової школи.

Представлен принципиально новый концептуально-методический подход к проблеме изучения лексики украинского языка жестов (УЯЖ) глухими учениками, который рассматривается как базовый уровень формирования языковой личности в начальной школе. Рассмотрена научно-обоснованная и апробированная лингводидактическая модель изучения лексических единиц УЯЖ глухими учениками начальной школы, которая объединяет такие компоненты: общую (партнерскую) деятельность, специально организованную учебно-речевую деятельность и самостоятельную речевую деятельность ученика. Подробно описана структура лингводидактической модели и четыре взаимосвязанных этапа освоения лексики УЯЖ глухими детьми, а именно: ознакомительный, репродуктивно-продуктивный, коммуникативно-деятельностный, творческий, в каждом из которых выделены три компонента: содержательный, мотивационный и развивающий. Раскрыты принципы изучения лексики. Охарактеризованы цели и содержание практических упражнений, применяемых в работе на основе указанной модели. Отмечено, что в лингводидактической модели в полном объеме реализованы принципы диалога двух культур и двух языков, способствующие формированию двуязычной личности глухих школьников начальной школы. Выделены положительные аспекты применения лингводидактической модели изучения лексических единиц УЯЖ глухими школьниками начальной школы.

The changes taking place in recent years in Ukraine in the study of Ukrainian sign language, creating new conditions for humane and modernization of special education of the deaf. Contemporary special education should be directed at ensuring maximum all-round development of the individual deaf student, promote the realization of its potential, quality social rehabilitation and integration into society. An important role in this process given language education and speech training of deaf students of secondary specialized schools. This article represents the author’s linguistic-didactic model of Ukrainian sign language lexical units learning by junior deaf schoolchild. It describes the aim of Sings learning, the main components and structure of the model. It presents the general and special principles of sign vocabulary learning. It characterizes the phases of sign vocabulary mastering. This article describes the purpose and content of practical exercises for sign vocabulary learning, e. g. communicative, cognitive, creative, constructive exercises etc. It characterizes the author’s Guide of „Ukrainian Sign Language” for teachers that based on the linguistic-didactic model that represents of the practical tasks and material for teaching Signs at all grades since first form to twelfth.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч432.241 + Ш189.9:411.4-917:33

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Освіта осіб з особливими потребами: шляхи розбудови : [зб. наук. пр.] : наук.-метод. зб., 2015 р., Київ. Вип. 8 / Н. Б. Адамюк, Г. О. Блеч, І. В. Бобренко, І. В. Гладченко, К. С. Довгопола. - Київ : Поліграф плюс, 2015. - 203 c. - укp.

Запропоновано систему корекційно-розвивального навчання з розвитку мовлення дошкільників з розумовою відсталістю. Викладено тренінгові форми підготовки педагогів дошкільних навчальних закладів до роботи з дітьми з особливими потребами. Розкрито роль довільності психічних процесів у формуванні особистісної саморегуляції дошкільників з синдромом Дауна. Подано результати психолого-педагогічної діагностики дітей з особливими потребами. Висвітлено особливості педагогічної діяльності з розвитку слухового сприймання та формування вимови у молодших школярів з порушеннями слуху.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч430 я43

Рубрики:

Шифр НБУВ: В354417/8 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Лінгводидактичні засади вивчення української жестової мови : монографія / Н. Б. Адамюк, О. А. Дробот, А. В. Замша, Н. А. Зборовська, С. В. Кульбіда; НАПН України, Ін-т спец. педагогіки. - Київ : Симоненко О.І., 2018. - 194 c. - Бібліогр.: с. 186-194 - укp.

Представлено комплексне осмислення проблеми навчання української жестової мови (УЖМ) як компоненту мовної освіти осіб із порушеннями слуху. Висвітлено шляхи вирішення спектру питань, що виникають під час вивчення національної жестової мови. Окреслено з позицій соціокультурного підходу лінгводидактичні засади вивчення УЖМ у єдності мети, завдань, засобів і технологій навчання. Розкрито лінгвістичні особливості УЖМ як знакової комунікативної системи. Охарактеризовано жестомовну комунікативну компетентність, рівні її сформованості та критерії оцінювання. Окреслено специфіку планування та проведення уроків з УЖМ для дітей із порушеннями слуху різних вікових груп.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш189.9:411.4-91

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА833049 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського